Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 23 van de 23

Onderwerp: APK & schorsing

  1. #21
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.504
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: APK & schorsing

    Daarom heb ik vorig jaar mijn APK twee maanden opgeschoven van februari naar april


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  2. #22
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: APK & schorsing

    Dat doe ik sowieso elk jaar.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    45
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: APK & schorsing

    Ok voor de duidelijkheid.

    Tijdens de schorsing hoeft de auto geen APK te hebben, deze mag dus verlopen tijdens de schorsing.
    Ook mag tijdens de schorsing de autoverzekering stop gezet worden, dit gaat niet automatisch, wegenbelasting wel.
    Let wel dat de schorsing automatisch wordt stop gezet na de periode waarvoor je gekozen hebt. (1,2 of 3 jaar)

    Tijdens de schorsing mag je naar het APK station rijden, maar let op wel MET een WA verzekering.
    Pas met een geldige APK de auto weer uit de schorsing halen en dan pas mag je weer officieel de weg op, uiteraard met verzekering.

    Uit ervaring spreek ik want ik heb nog een Opel Calibra staan die al lange tijd geschorst is dus zonder geldige APK.
    Ik heb wel de verzekering aan gehouden want dan ben je je schade vrije jaren niet kwijt en bij mij ook de WA+.
    Want bij sommige verzekeringen kan je een auto ouder dan 20 jaar niet meer WA+ verzekeren, vandaar.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •