Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Audi bouwt geen verbrandingsmotoren meer...

  1. #1
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Audi bouwt geen verbrandingsmotoren meer...

    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  2. #2
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi bouwt geen verbrandingsmotoren meer...

    Zeker gatver, maar men wil niet meer afhankelijk zijn van arabieren en al helemaal niet van US and the A! Het gaat niet om het milieu, nooit issue geweest

    Tegen die tijd is de 'Vorsprung durch Technik' zo ver ontwikkeld dat, ook jij met een big smile in een E-tron rijdt M. Me too
    Laatst gewijzigd door Yuxel; 15-01-21 om 17:36.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  3. #3
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi bouwt geen verbrandingsmotoren meer...

    Ik ben benieuwd hoe we dat allemaal gaan fixen qua infrastructuur, alle straten moeten open om dikkere kabels aan te leggen, het lijkt mij compleet onhaalbaar om iedereen aan de laadpaal te hangen.
    Noem bijvoorbeeld een groot appartementencomplex of flatgebouw, hoe ga je dat voorzien van 1000 laadpalen oid ?
    Hopelijk wint waterstof het in de toekomst.

    Ik kijk tegenwoordig niet meer zo graag naar de toekomst wat autorijden betreft, wellicht ga ik ipv jongere, oudere auto's rijden, een dikke RS5 V8 ofzo..

    We gaan het zien, ik vind het een triest verhaal.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi bouwt geen verbrandingsmotoren meer...

    Dat vind ik op zich wel vreemd omdat Audi ook vol inzet op synthetische brandstoffen.

    https://www.audi-mediacenter.com/en/audi-e-fuels-243

    Persoonlijk zie ik ook eerder toekomst in efuels dan in elektrisch. eFuels hebben wel de voordelen zoals snel tanken, grote actieradius en wel CO2 neutraal. Elektrisch blijft de nadelen hebben van zware accu's, lange laadtijden, grondstoffen etc. Het opwekken van voldoende groene stroom is bijna niet te doen. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
    Bosch verwacht in 2025 commercieel eFuels te kunnen leveren. https://www.bosch.com/stories/synthetic-fuels/
    Ik heb zelf niets met elektrisch, vind het emotieloze dingen, dan ga ik liever op fiets.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi bouwt geen verbrandingsmotoren meer...

    Emotieloos?
    Ik maakte een proefrit in een E-tron en na de 1e bocht ging ik voor de grap vol op "het gas".
    Ongelooflijk hoe makkelijk en lineair dat versnelt.

    15 Minuten later heb ik er één gekocht.
    Zonder emotie, uiteraard...


  6. #6
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Audi bouwt geen verbrandingsmotoren meer...

    Snel maar ik deel de mening “emotieloos” het moet je gewoon liggen, mij ligt het het totaal niet en heb heel wat van die snelle Elon skelters mogen besturen.

    Kan er niks mee.. maar ieder zijn ding.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi bouwt geen verbrandingsmotoren meer...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Snel maar ik deel de mening “emotieloos” het moet je gewoon liggen, mij ligt het het totaal niet en heb heel wat van die snelle Elon skelters mogen besturen.

    Kan er niks mee.. maar ieder zijn ding.
    Nog niet veel elektrisch gereden maar de stilte en het koppel beschikbaar vanaf 0 klinkt wel goed hoor, zal de leeftijd zijn.
    1 van de redenen dat ik ook niet aan de uitlaat van de S gaat sleutelen, hij is perfect origineel.

    Maar er zijn nog maar weinig mooie elektra wagens, somehow moeten ze er altijd een zooitje van maken vanwege de airodynamica, geen gril bijv is ook niet om aan te zien.
    Mooiste tot nu vind ik de polestar 2 , heeft een beetje muscle look, en de taycan natuurlijk.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi bouwt geen verbrandingsmotoren meer...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    Emotieloos?
    Ik maakte een proefrit in een E-tron en na de 1e bocht ging ik voor de grap vol op "het gas".
    Ongelooflijk hoe makkelijk en lineair dat versnelt.

    15 Minuten later heb ik er één gekocht.
    Zonder emotie, uiteraard...
    Dat is jou mening, ik geef de voorkeur aan een brullende V8. En met het beschikbaar komen van efuels, vervalt het milieu argument. Of sterker nog die ligt eerder in het voordeel van efuel, een lithium accu is alles behalve milieu vriendelijk. En als Audi besluit alleen nog EV te maken zijn ze mij als klant kwijt, zo simpel is het. De klant bepaald uiteindelijk wat hij wil hebben.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi bouwt geen verbrandingsmotoren meer...

    En zo is 't.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •