Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Schokdemper lek, dealer/garage vergoedt niet binnen garantie

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2021
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Schokdemper lek, dealer/garage vergoedt niet binnen garantie

    Hallo iedereen,

    Ik weet niet of dit het juiste sub forum is waar ik dit bericht neer moet zeten, mocht dat niet het geval zijn, mijn excuses!

    Ik heb enige tijd terug ( 4.5 maand ) een Audi A5 gekocht van 2018 met net 16K op de teller. Ik had echter sinds het begin al het idee dat er iets met de schokdemper of vering aan de hand zou zijn maar omdat het geen constant terug kerend iets was ( de harde bonk als je ergens over heen ging ) heb ik hier niet al te veel aandacht aan besteed.

    Nu is ondertussen ook de Audi welkom check gedaan en heb ik ze ook extra laten kijken naar de schokdempers/vering omdat me dit toch niet helemaal lekker zat. Nu blijkt toch dat de schokdemper lek is en zou vervangen moeten worden. De dealer waar de auto bij gekocht is wil hier niet op in gaan en niks vervangen of vergoeden.

    Er is toch iets van +- 35K voor neergelegd dus ik vraag me af wat jullie vinden van deze werkwijze. Is het gewoon "domme pech"? Er zit een rechtsbijstand op de auto. Zou ik deze weg in gaan slaan en kijken wat zij nog willen/kunnen doen? Of moet ik mijn verlies maar pakken en zelf opdraaien voor deze kosten?

    Groet,
    ItsOnlyMe

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Leeftijd
    35
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Schokdemper lek, dealer/garage vergoedt niet binnen garantie

    Ik zou naar een andere dealer gaan, ik geloof dat er altijd 4 jaar garantie zit op een Audi (Bij mij wel zo en niet erbij gekocht). Kijken wat die dealer zegt, en inderdaad zoals je aangeeft kun je je rechtsbijstand ertegen aan gooien.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Schokdemper lek, dealer/garage vergoedt niet binnen garantie

    Schokdempers zijn slijtdelen, maar wellicht even in de garantievoorwaarden kijken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2021
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Schokdemper lek, dealer/garage vergoedt niet binnen garantie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AnnoBreda Bekijk Berichten
    Ik zou naar een andere dealer gaan, ik geloof dat er altijd 4 jaar garantie zit op een Audi (Bij mij wel zo en niet erbij gekocht). Kijken wat die dealer zegt, en inderdaad zoals je aangeeft kun je je rechtsbijstand ertegen aan gooien.
    Heb er inderdaad al contact over gehad en ze vonden het al een wat raar verhaal hoe het in elkaar zat. Hoor maandag meer van ze.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Schokdempers zijn slijtdelen, maar wellicht even in de garantievoorwaarden kijken.
    Ben ik het helemaal mee eens Tom, echter na 20 duizend kilometer en nu al lek lijkt mij niet in orde. Audi zegt volgens mij zelf dat het minimaal 80 duizend zou moeten zijn.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •