Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Onderhoud tijdens garantieperiode

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5

    Standaard Onderhoud tijdens garantieperiode

    Goedemorgen,

    Ik zit met het volgende. Onlangs heb ik mijn Audi SQ5 voor een beurt (45.000km) naar de dealer gebracht. Hij was volgens hun in perfecte conditie, dus op de vloeistoffen na, is er niks gedaan.

    Maar je raad het al, toch een stevig prijskaartje. Ietsjes meer dan €800 uit mijn hoofd.

    Nou heb ik een dashcam hangen (voor & achter) en was benieuwd naar 1. Hoe ze met de auto omgaan
    Punt 2 of ze wel uitvoeren wat ze zelf opgeven te doen.

    Over punt 1 kan ik jullie mededelen dat ik daar niet over te spreken ben. Er is ontbijt bij de AH gehaald met mijn auto, op de stoep geparkeerd in een gebied waar een parkeerschijf nodig is, in een 30km zone bijna 100km/u aangetikt en als laats toch niet de motor goed warm laten draaien. Bij dat laatse had ik nog geluk dat ik de motor/olie warm heb gereden voor aflevering bij hun.

    Punt 2 is wel correct uitgevoerd, maar nu komt het. Ik krijg het niet over mijn hart om nog eens zulke bedragen uit te geven voor simpelweg vloeistoffen bijvullen. De hele beurt was in nog geen 15minuten voltooid. Ik weet niet beter dan dat je “verplicht” bent om onderhoud door de dealer te laten uitvoeren tijdens de garantie periode. Maar klopt dit ook? Zijn er forumleden die dat toch elders doen met behoudt van garantie? En zo ja, waar? Ik zie Veghel vaak voorbij komen en vind het geen punt om even te moeten rijden voor een goede beurt, maar dan wel met behoudt van garantie.

    Heel verhaal voor een simpele vraag, I know, maar hoop dat ik jullie zo heb kunnen meenemen in de rare nasmaak die ik aan de beurt heb overgehouden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #2

    Standaard re: Onderhoud tijdens garantieperiode

    Wat is er gedaan voor die 800 euro? Ik zou ook naar worden van punt 1... wat zeiden ze er zelf van? Voor behoud van garantie moet volgens fabrieksspecificatie onderhoud worden uitgevoerd. Die info is gewoon beschikbaar gesteld door Audi zelf (≠ PON), maar niet iedere garage volgt dat aantoonbaar natuurlijk. Bij welke garages dat zonder discussies geregeld kan worden weet ik niet. Dealeronderhouden betekent alleen wel dat je sneller in aanmerking kan komen voor coulance regelingen, maar daarvoor betaal je eerst jaren teveel voor de kwaliteit die ze (uitzonderingen daargelaten) leveren.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5

    Standaard re: Onderhoud tijdens garantieperiode

    Longlife service (olie inclusief filter) - €593
    Remvloeistof service - €105
    Schuifdak waterafvoer controle - €15
    Interieur filter - €120

    Zelf heb ik ze (nog) niet de vraag gesteld of ik onderhoud elders mag uitvoeren. Wel weten ze dat ik niet tevreden ben met de service en daarboven op de belachelijk hoge bedragen. En begrijp me niet verkeerd, want ik weet dat ik een auto rij met een “S” badge, maar na het kijken van de beelden zat het me gewoon niet lekker.

    Maar daarnaast kan het inderdaad een keer voorkomen, dat je aanspraak moet maken op een coulance regeling. Met een volkswagen is me dat al een keer overkomen op een bedrag van €2000. Is toch lekker als je dat niet hoeft af te tikken. Ik verwacht dan dat ze niet snel thuis gaan geven. Zijn andere garages ook bevoegd om dit soort acties uit te voeren? Of denk eerder dat het een declaratie gevalletje betreft bij de importeur. Maar hoe zit het dan met een import auto uit Duitsland?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #4

    Standaard Onderhoud tijdens garantieperiode

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snellejongen Bekijk Berichten
    Longlife service (olie inclusief filter) - €593
    Remvloeistof service - €105
    Schuifdak waterafvoer controle - €15
    Interieur filter - €120

    Zelf heb ik ze (nog) niet de vraag gesteld of ik onderhoud elders mag uitvoeren. Wel weten ze dat ik niet tevreden ben met de service en daarboven op de belachelijk hoge bedragen. En begrijp me niet verkeerd, want ik weet dat ik een auto rij met een “S” badge, maar na het kijken van de beelden zat het me gewoon niet lekker.

    Maar daarnaast kan het inderdaad een keer voorkomen, dat je aanspraak moet maken op een coulance regeling. Met een volkswagen is me dat al een keer overkomen op een bedrag van €2000. Is toch lekker als je dat niet hoeft af te tikken. Ik verwacht dan dat ze niet snel thuis gaan geven. Zijn andere garages ook bevoegd om dit soort acties uit te voeren? Of denk eerder dat het een declaratie gevalletje betreft bij de importeur. Maar hoe zit het dan met een import auto uit Duitsland?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Zelf neem ik altijd de smeerolie mee, (Castrol Professinol Longlife IV FE 0W20) 7,25 liter voor mijn S5.
    Dat bespaard +/- €140 tov de olie prijzen v/d dealer.
    Interieur filter wisselen, (filter kost 52€) doe ik zelf, 5 minuten werk, besparing van €70.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  5. #5

    Standaard Re: Onderhoud tijdens garantieperiode

    Dat je een S hebt zie je in deze onderhoudsbeurt alleen maar met 2 liter extra olie t.o.v. een 4-cilinder. 'Originele' olie kun je zelf kopen voor €13,50 per liter, origineel oliefilter €20, origineel bio interieurfilter €50 (mann-filter €25). Als ze in dat dure kwartiertje klaar waren kun je je afvragen of ze remvloeistof wel hebben gedaan.. Dat is wat ik bedoel met je betaalt eerst jaren teveel voor wat je krijgt voordat je een kans hebt op 'coulance' regelingen buiten de garantieperiode. En dan is de rekening bij die x% coulance regeling vaak alsnog pittig. Dat ze je na dat filmpje nog altijd de volle mep willen laten betalen vind ik belachelijk, bij zo'n zaak zet je je auto toch niet met een fijn gevoel neer? Toch zien veel mensen dealeronderhouden nog als een pre helaas.

    Wat betreft je Duitse import, betreft het Duitse Anschluss garantie/verlengde fabrieksgarantie?


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Onderhoud tijdens garantieperiode

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snellejongen Bekijk Berichten
    Longlife service (olie inclusief filter) - €593
    Remvloeistof service - €105
    Schuifdak waterafvoer controle - €15
    Interieur filter - €120

    Zelf heb ik ze (nog) niet de vraag gesteld of ik onderhoud elders mag uitvoeren. Wel weten ze dat ik niet tevreden ben met de service en daarboven op de belachelijk hoge bedragen. En begrijp me niet verkeerd, want ik weet dat ik een auto rij met een “S” badge, maar na het kijken van de beelden zat het me gewoon niet lekker.

    Maar daarnaast kan het inderdaad een keer voorkomen, dat je aanspraak moet maken op een coulance regeling. Met een volkswagen is me dat al een keer overkomen op een bedrag van €2000. Is toch lekker als je dat niet hoeft af te tikken. Ik verwacht dan dat ze niet snel thuis gaan geven. Zijn andere garages ook bevoegd om dit soort acties uit te voeren? Of denk eerder dat het een declaratie gevalletje betreft bij de importeur. Maar hoe zit het dan met een import auto uit Duitsland?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ik ben wel benieuwd wat de reactie was op het "boodschappen doen" met je wagen. Je mag niet bagatelliseren maar het lijkt bij sommige "jongeren" heel normaal om met klanten auto's gewoon rond te rijden. " nee niet erg hoor, vind die klant wel goed"

    Tot er iets gebeurd, al dan niet zijn schuld of niet.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2022
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Onderhoud tijdens garantieperiode

    In tegenstelling wat veel mensen denken is onderhoud niet verplicht bij de dealer zolang je auto in de fabrieksgarantie zit. Wel een voorwaarde is dat dit volgens fabrieksspecificaties wordt gedaan. Ik doe dagelijks onderhoud aan leaseauto’s van nog geen 2 jaar oud. Mocht er uit het onderhoud een gebrek naar voren komen dan maken we een afspraak met de dealer. Ook hoeven er geen originele onderdelen gebruikt te worden. Voor VAG gebruik ik altijd Bosch delen en olie die door de fabriek is goedgekeurd

  8. Ad
  9. #8
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderhoud tijdens garantieperiode

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door van Nistelrode Bekijk Berichten
    In tegenstelling wat veel mensen denken is onderhoud niet verplicht bij de dealer zolang je auto in de fabrieksgarantie zit. Wel een voorwaarde is dat dit volgens fabrieksspecificaties wordt gedaan. Ik doe dagelijks onderhoud aan leaseauto’s van nog geen 2 jaar oud. Mocht er uit het onderhoud een gebrek naar voren komen dan maken we een afspraak met de dealer. Ook hoeven er geen originele onderdelen gebruikt te worden. Voor VAG gebruik ik altijd Bosch delen en olie die door de fabriek is goedgekeurd
    Dit klopt, wij doen dit ook. En om gezeur te voorkomen koop ik de filters/ onderdelen voor deze auto's dan wel bij de dealer (leveren zelf toch al 2x per dag), wanneer er dan toch iets is wordt dat tenminste fatsoenlijk opgelost.

    Jos.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •