Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 31

Onderwerp: Ervaring met myAudi en Audi Connect

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    106
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Ervaring met myAudi en Audi Connect

    Wat zijn jullie ervaringen met myAudi? Dus zowel de website, de app als de connectie in de auto?
    Mijn ervaring sinds enkele dagen is dat myAudi gewoon niet deugd: connectieproblemen en instabiel tot en met en dat al meerdere dagen na elkaar.

    In myAudi app krijg ik sinds vandaag ook continue foutmeldingen (instellingen kunnen niet opgehaald worden, auto niet bereikbaar, http error, functions on demand niet bereikbaar, etc).
    Als ik via Google Chrome op mijn Windows laptop surf naar de loginpagina van Audi BE dan krijg ik error 503 en deze nacht was het error 500.
    https://login.audi.com/login/#/nl/BE/login

    Gebeld naar de dealer en die melden mij dat die problemen al lang gekend zijn en de laatste 2 weken zeer hardnekkig zijn.

    Triestige vaststelling dus dat een deftig merk zoals Audi niet in staat is om die lijn door te trekken naar ondersteunende diensten en apps zoals myAudi.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring met myAudi en Audi Connect

    Ik krijg een 503: Short maintenance break.
    Kennelijk wordt er dus aan gewerkt en dat mag tijd worden.

    De app werkt niet op mijn telefoon (te oud) en de website biedt steeds minder functionaliteit.
    Als mijn 2 Audi Connect abonnementen (Q3 en e-tron quattro) over een jaar verlopen, dan ga ik die dus zeker NIET verlengen.
    Het boeit mij daarom niet zo of dat spulletje werkt of niet. Geeft mij te veel irritatie.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    106
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring met myAudi en Audi Connect

    Na contact met de klantendienst van Audi BE ontving ik daarnet volgende mail:

    "Het Audi Digital Services team wenst u op de hoogte te brengen dat er momenteel algemene storingen zijn waardoor het niet mogelijk is om via de myAudi App of de "my.audi.com" website aan te melden.

    Gelieve enkele dagen te wachten alvorens u de applicatie of website probeert te gebruiken. Indien u in het begin van volgende week nog problemen ondervindt, raden wij u aan om opnieuw contact op te nemen.

    Wij danken u voor uw geduld en onze oprechte excuses voor het ongemak."

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring met myAudi en Audi Connect

    Ze sturen altijd keurige mailtjes.
    Dat kunnen ze wel, maar bottom-line zit ik met 2 auto's ter waarde van bijna 150.000 euro en kan ik Audi Connect bijna nooit (of niet volledig) gebruiken.

    Zoals ik al zei: "Geeft mij te veel irritatie."

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2021
    Leeftijd
    41
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: Ervaring met myAudi en Audi Connect

    De problemen zijn heel herkenbaar! Sinds een ruime week ben ik de trotse bezitter van een Audi Q4. De auto is fantastich maar de app (MyAudi) is zijn connectiviteit verloren en die krijg ik ook niet terug.

    Voor mij was het toen mogelijk om de batterij status te zien, de verwarming in te stellen, locatie van de auto te ziet etc. Een paar dagen later kreeg de MyAudi app een update naar versie 4.6. Als ik nu de app open krijg ik een foutmelding:


    Contracten e-tron Charging Service kon niet worden bijgewerkt.
    Serverfout: De server heeft een ongeldig antwoord verstuurd
    Fout: R..................


    Het resulataat is dus dat ik geen gegevens meer zie van de auto en ik kan niets meer instellen.

    Het antwoord van Audi is: Op dit moment is er een storing aan de gang. Het is niet bekend wanneer deze verholpen zal worden, de storing duurt inderdaad al een tijdje.

    Persoonlijk vind ik het bizar dat een merk dat adverteert met "voorsprong door techniek" al een week lang storing heeft. De dealer weet het niet eens en reageert ook al niet meer.
    Laatst gewijzigd door rjbschepers; 17-12-21 om 14:17.


  6. #6
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring met myAudi en Audi Connect

    Ik persoonlijk gebruik nu ongeveer dik twee jaar de myAudi app.

    In de eerste 2 maanden ben ik met Pon - Audi AG en twee Audi dealers eerst bezig geweest om de myAudi app überhaupt op mijn auto werkend te krijgen. ( wat een onkunde van deze organisatie op landelijk en dealer niveau, onvoorstelbaar ).

    Het enige antwoord was meestal "er is een storing in de servers van Audi AG, komt wel goed, wanneer is onbekend", deze uitspraken werden waarschijnlijk gedaan omdat Pon en de dealers hetzelfde te horen kregen van Audi AG Duitsland als ze om oplossingen vroegen.

    Tot op heden is het met betrekking tot de werking van de myAudi app zeer droevig gesteld. Het is de afgelopen twee jaar een zeer onbetrouwbare app gebleken, mag wel zeggen volstrekt Audi onwaardig.
    Ik bedien en lees met andere fabriek apps thuis mijn verwarming- verlichting- ventilatie op afstand uit zonder ook maar een enkel probleem, maar niet met de myAudi app.

    Willekeurig maar zeker meerdere malen per week, krijgt de myAudi app geen contact met de auto en kan je dus op afstand de klimaatregeling niet vooraf aanzetten, de accu lading of de status van deuren , ramen ed niet uitlezen en als je dan eenmaal contact hebt is hij super traag of voert commando's gewoon niet uit, of loopt vast, zodat je feitelijk voor het moment niet meer weet in welke status de auto zich bevind.

    En wat betreft Audiconnect kan ik enkel stellen, dat na het beeindigen door Audi AG ( zonder voormelding trouwens, typisch voor Audi ) van de Google Earth service, begin dit jaar, dat de rest functionaliteit voor het geld wat men hier voor vraagt een lachertje en niet meer van deze tijd is, zowel inhoudelijk als in bedienbaarheid.

    Inderdaad: Voorsprong door ( opgewaardeerde VW ) techniek zal beslist nog van deze tijd zijn, maar de app en internet techniek maken daar zeker geen deel van uit.

    Zou dus uit ervaring zeggen leer er maar mee leven, want dat wordt echt niet beter, met deze software app afdelingen van Audi AG, die met elke update ( vooral voor de nieuwere auto types ) meer problemen introduceren dan dat ze oplossen.
    A3 8V etron, A3 8V 3 deurs, A3 8P 5 deurs
    BMW 528 station, BMW 518 station, BMW 320 sedan
    Ford Sierra, Ford Capri II, Ford Capri I, Ford Taunus, Ford Cortina

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring met myAudi en Audi Connect

    Prachtig verwoord. Helemaal mee eens.
    Samengevat:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    Ze sturen altijd keurige mailtjes.
    Dat kunnen ze wel, maar bottom-line zit ik met 2 auto's ter waarde van bijna 150.000 euro en kan ik Audi Connect bijna nooit (of niet volledig) gebruiken.

    Zoals ik al zei: "Geeft mij te veel irritatie."

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Ervaring met myAudi en Audi Connect

    Ik vind het ook teleurstellend. Kom van een Focus RS met Sync3. Iedereen mopperen over traag systeem en erg weinig updates van Ford.

    Op myAudi zag ik al die dingen die mogelijk waren, met en zonder abo. Ik dacht dat ik er alleen maar op vooruit kon gaan. Nou verkeerd gedacht.

    Bij Ford werkte het altijd en nog gratis ook. Bij Audi lijkt er vaak storing te zijn, van de “beloofde” online zaken blijkt mijn auto dan weer niet geschikt te zijn of niemand weet precies hoe het zit. En dan kost het (straks als de 1e periode van 3 jaar voorbij is) ook nog geld waarvan ik niet weet wat ik terug krijg als ik verleng.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    49
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Ervaring met myAudi en Audi Connect

    Audi besteed het myAudi 'shop' gedeelte uit aan nationale dealers, in NL is dat PON blijkbaar.

    NL heeft als enige land geen optie om 'on demand' functions permanent af te kopen om blijkbaar maar zo hard mogelijk abonnementen te blijven drukken. Als je iets wilt afkopen moet je op bijv. de duitse myaudi inloggen zodat 't niet via PON loopt.

    Ik zie ook regelmatig errors in de app dat een charging contract van mijn etron niet opgehaald kan worden (ik heb geen charging contract) en als de auto een paar dagen stil staat dan is er geen communicatie meer mogelijk tot je 'em weer een keertje start..

    't is allemaal matig
    Laatst gewijzigd door Wunk; 11-01-22 om 14:57.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2022
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q2

    Standaard Re: Ervaring met myAudi en Audi Connect

    Ik heb sinds 01-12 een nieuwe Q2 en bij levering stond er 10 km op de teller. De myAudi app gaf echter een km-stand weer van 2.147.483.647 km (rijp voor de sloop zou je denken...). Deze km-stand is sindsdien ook niet meer gewijzigd in de myAudi app, ofschoon er nu zo'n 2.900 km op de teller staat.
    De Audi dealer in Venlo komt niet verder dan "misschien reset het zich vanzelf", of "heb je hem al een keer opnieuw gekoppeld"? Het probleem is hiermee nog steeds niet opgelost. Heeft iemand een suggestie hoe dit wel op te lossen valt? De merkdealer heeft er kennelijk geen verstand van en is niet echt behulpzaam om dit op te lossen.
    Laatst gewijzigd door JohnKn; 15-01-22 om 14:32.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2021
    Leeftijd
    36
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring met myAudi en Audi Connect

    Ik ben al benieuwd naar mijn ervaringen binnenkort, maar dan moeten ze hem wel eerst leveren

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    106
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring met myAudi en Audi Connect

    Juij, nu wil de app geen connectie meer maken.
    Zie foto.
    Nog iemand dit probleem?
    Laatst gewijzigd door glenn86; 19-05-22 om 20:24.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: Ervaring met myAudi en Audi Connect

    Ik heb sinds 4 weken een Q4, maar bij mij werkt de app helemaal niet. (sinds begin juni)
    Meerdere malen bij de Audi Dealer Amersfoort om informatie gevraagd. Zij geven aan dat het bij al hun collega's ook zo is en dat ze er bij Audi mee bezig zijn.
    Volgens Audi Amersfoort is het probleem bij alle elektrische modellen dat er geen connectie wordt gemaakt.

    Dus nu mijn vraag: wie kan er nog wel met een E-tron connectie maken met zijn/haar auto?
    Laatst gewijzigd door DimitriGeoffrey; 03-07-22 om 12:26.

  15. #14
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring met myAudi en Audi Connect

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glenn86 Bekijk Berichten
    Juij, nu wil de app geen connectie meer maken.
    Zie foto.
    Nog iemand dit probleem?
    Had hetzelfde probleem. De app verwijdert van de telefoon en opnieuw geïnstalleerd vanuit de AppStore en nu weer oké. (Idem op de IPad.)
    Laatst gewijzigd door Akita; 07-08-22 om 15:31. Reden: Aanvulling
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  16. #15
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring met myAudi en Audi Connect

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DimitriGeoffrey Bekijk Berichten
    Ik heb sinds 4 weken een Q4, maar bij mij werkt de app helemaal niet. (sinds begin juni)
    Meerdere malen bij de Audi Dealer Amersfoort om informatie gevraagd. Zij geven aan dat het bij al hun collega's ook zo is en dat ze er bij Audi mee bezig zijn.
    Volgens Audi Amersfoort is het probleem bij alle elektrische modellen dat er geen connectie wordt gemaakt.

    Dus nu mijn vraag: wie kan er nog wel met een E-tron connectie maken met zijn/haar auto?
    Ik heb nergens last van. Werkt al tijden goed op mijn RS e-tron GT


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring met myAudi en Audi Connect

    Bij mij gaat het wonder boven wonder ook al een paar maanden goed (E-tron SUV).
    Afwachten voor hoe lang...

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: Ervaring met myAudi en Audi Connect

    Bij mij idem dito. Een waardeloze myaudi app.
    Auto staat volgens de app in werkplaatsmodus, en/of ik heb als hoofdgebruiker geen rechten.
    Heb wel een connectie met de auto, krijg dan ook een melding als de batterij vol geladen is, maar de app is (verder) totaal onbruikbaar...
    Daar betaal je dan bijna 100k voor.
    Laatst gewijzigd door RAPP; 10-08-22 om 10:20.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring met myAudi en Audi Connect

    Tijd voor een goed gesprek met de verkoper, eh...verkoopadviseur.
    Niet naar de werkplaats gaan.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    106
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring met myAudi en Audi Connect

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RAPP Bekijk Berichten
    Bij mij idem dito. Een waardeloze myaudi app.
    Auto staat volgens de app in werkplaatsmodus, en/of ik heb als hoofdgebruiker geen rechten.
    Heb wel een connectie met de auto, krijg dan ook een melding als de batterij vol geladen is, maar de app is (verder) totaal onbruikbaar...
    Daar betaal je dan bijna 100k voor.
    Je moet niet naar de dealer ofzo gaan, je moet contact opnemen met het Audi Connect team.
    Daar hebben ze veel voor mij opgelost: dat de app deftig werkte door op hun server een en ander te configureren op VIN niveau. Dat mijn Connect services correct vermeld worden in de auto en dat ik FOD extra's kon bestellen. Tip: wel wat geduld hebben. Het duurdere meerdere dagen en mailtjes alvorens alles in orde staat. Sindsdien geen problemen meer gehad (al maanden dus).

    Voor België:
    Audi connect / Digital services
    Voor al uw vragen over Audi connect of onze digitale diensten is ons callcenter 24u/24 bereikbaar:
    Tel. (gratis): 0800 38087
    E-mail: digitalsupport@audi.be
    Liever op een ander moment ? Maak een afspraak. We bellen u terug. https://www.nl.digitalsupport.audi.be/

    Voor Nederland: effe zoeken op Google :-)

  21. #20
    SX00682's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    52
    Posts
    79
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring met myAudi en Audi Connect

    Nou we kunnen wel stellen dat de MyAudi app by far de slechtste app is die ooit ontwikkeld is.
    De app heeft na veel gezeik eindelijk zo’n 2 maanden gewerkt, vorige week verdwenen er spontaan bepaalde functies (?) en vandaag een update gedaan en werkt het helemaal niet meer (ik krijg wederom alleen maar server-errors…)

    Het heeft ook absoluut geen zin om contact op te nemen met Audi want daar hebben ze ook echt geen idee.

    Echt te schandalig deze troep, totaal niet Audi waardig 😡

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •