Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Ervaringen verkoop

  1. #1
    Applejuice's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    861
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Ervaringen verkoop

    Heej allemaal

    een vraag: we willen een auto weg doen en andere kopen. Maar de vraag is wat de beste optie is?
    marktplaats?
    autotrader?
    autotrack?
    gaspedaal?


    iemand een aanrader of goede ervaringen? of misschien wel hele slechte ervaring?
    dank vast.
    Maurice
    *** Q3 TFSIe Chronos Grey*** A1 8X 1.2 TFSi Phantom black *** ***
    Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets.


  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2022
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Ervaringen verkoop

    VW Polo verkocht binnen 1 maand uiteindelijk via marktplaats €25,- per maand. Daarnaast stond die op autoscout24 en autowereld (gaspedaal) en zij gratis. Uiteindelijk via marktplaats dubbel zoveel kijkers en 3dubbel zoveel reactie vergeleken met de andere 2. Marktplaats kent iedereen een veel particulieren en de overige 2 voornamelijk autobedrijven. Groot bereik dankzij marktplaats.
    Laatst gewijzigd door eheemskerk; 23-05-22 om 11:11.

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Ervaringen verkoop

    Eerst op audiforum hier zetten, dan tref je toch meer liefhebbers, na een tijdje ook op Mp, daar wel uitkijken wie en wat er langs komt.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #4
    Peli's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaringen verkoop

    Persoonlijk heb ik voornamelijk slechte ervaringen met Marktplaats. Mensen willen afdingen tot het schofterige af, komen niet opdagen zonder te melden en vaak bieden ze totaal onredelijke bedragen. Een auto die te koop staat voor bv €5.000,00 euro hoef je geen bod van 1.500,00 te zetten. Dat slaat nergens op. Verder koop is een auto liever via Gaspedaal, dit is puur op gevoel. Zelfde als ik ergens aankom, als het al niet goed voelt, loop ik sowieso weg. Uiteraard met me netjes even gemeld te hebben.
    Audi 80 GT Type 81 ‘87, VW Lupo GTi ‘01, VW Caddy (138pk) ‘12,​ Audi A1 ‘13

  5. #5
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaringen verkoop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peli Bekijk Berichten
    Persoonlijk heb ik voornamelijk slechte ervaringen met Marktplaats. Mensen willen afdingen tot het schofterige af, komen niet opdagen zonder te melden en vaak bieden ze totaal onredelijke bedragen. Een auto die te koop staat voor bv €5.000,00 euro hoef je geen bod van 1.500,00 te zetten. Dat slaat nergens op. Verder koop is een auto liever via Gaspedaal, dit is puur op gevoel. Zelfde als ik ergens aankom, als het al niet goed voelt, loop ik sowieso weg. Uiteraard met me netjes even gemeld te hebben.
    klopt nu al een paar reacties gehad maar komen gewoon niet opdagen na afspraak gemaakt te hebben of ze berichten voor 3 kom ik halen
    jij mij verkoop
    (tuurlijk joh kom maar halen na dat ik hem in een muur geparkeerd heb) zijn dagelijks marktplaats praktijken

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl


  6. #6

    Standaard Re: Ervaringen verkoop

    Ligt er vooral aan in welke prijscategorie je te koop gaat aanbieden. Een auto van €30K zou ik niet zomaar via marktplaats bij een particulier halen, maar een auto van €600 ga ik geen €50 voor betalen om te mogen adverteren.

    Ofwel, goedkoop en groot bereik (internationaal, vooral) voor auto's tussen €500 en €1500: Facebook Marketplace. Medium prijzen, met serieuze aantrekkingskracht, dan zou ik Marktplaats overwegen (€1500 tot €10.000). Daarboven de serieuze websites (Autowereld, of een andere bij Gaspedaal aangesloten aanbieder). Boven €40K zou ik zelfs overwegen of er geen consignatieverkoop kan plaatsvinden.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    54
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaringen verkoop

    Als er ook weer een nieuwe auto gekocht wordt is inruil op de nieuwe dan niet gewoon een optie? Gewoon verreweg het minste risico en gezeur mee en geen gelukszoekers aan de deur.

  8. Ad
  9. #8
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Ervaringen verkoop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rubber Bekijk Berichten
    Als er ook weer een nieuwe auto gekocht wordt is inruil op de nieuwe dan niet gewoon een optie? Gewoon verreweg het minste risico en gezeur mee en geen gelukszoekers aan de deur.
    Maar wel gelukzoeker bij de zaak waar je koopt, geeft een kwartje voor je euro auto.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •