Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 47

Onderwerp: Wie is er hier aansprakelijk

  1. #21
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Wie is er hier aansprakelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OmegaMachine Bekijk Berichten
    Ik wacht het maar af. Het is ongelovig hoeveel geld, moeite en hoofdpijn iemand aan een ander kan brengen door slordig te leven. Als een Auto (Audi) liefhebber vind ik het zo jammer dat dit gebeurd is. Wat ik wel raar vind is, wanneer ik een oude A3 had gebeurde zulke dingen niet. Maar nu dat ik een mooie Audi A5 heb gekocht gebeurd dit. Ik heb de A5 ook niet zo lang. Afgelopen December had ik het gekocht. Ik heb gewoon geen woorden ervoor.

    Mijn afspraak bij Ames is eind april en ik zal jullie op de hoogte houden. Ik wil jullie wel bedanken voor alle hulp en tips wat ik gekregen heb.
    Heb ik ook altijd wanneer ik een andere auto heb, je let er ook meer op maar dan staan er vrachtwagens 30 cm naast je wagen en gebeuren er dingen die je nooit had.
    Komt ook omdat je er meer naar kijkt. 😉 maar nu heb je botte pech natuurlijk al kan ik het mij goed voorstellen dat je gefrustreerd bent, echter had het ook in een zijkant kunnen zijn als je al dwars stond.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  2. #22

    Standaard Re: Wie is er hier aansprakelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OmegaMachine Bekijk Berichten
    Ik wacht het maar af. Het is ongelovig hoeveel geld, moeite en hoofdpijn iemand aan een ander kan brengen door slordig te leven. Als een Auto (Audi) liefhebber vind ik het zo jammer dat dit gebeurd is. Wat ik wel raar vind is, wanneer ik een oude A3 had gebeurde zulke dingen niet. Maar nu dat ik een mooie Audi A5 heb gekocht gebeurd dit. Ik heb de A5 ook niet zo lang. Afgelopen December had ik het gekocht. Ik heb gewoon geen woorden ervoor.

    Mijn afspraak bij Ames is eind april en ik zal jullie op de hoogte houden. Ik wil jullie wel bedanken voor alle hulp en tips wat ik gekregen heb.
    Het is zeker balen en het kost je altijd geld en tijd als er zoiets gebeurt. Enkele jaren terug ben ik ook aangereden met een A5 cabrio die ik net een week had en toen had ik behoorlijk veel schade (auto wederpartij was total loss en bij mij de voorzijde flink beschadigd). Natuurlijk heb ik toen ook gebaald, maar uiteindelijk is de schade netjes gerepareerd (toen niet bij Ames overigens) en heb ik daarna nog veel plezier van mijn auto gehad. Als je aan het verkeer deelneemt is er nu eenmaal een risico dat er iets gebeurt, al dan niet door de schuld/onoplettendheid van een ander. Dat is vervelend maar wel de realiteit. En de 'dader' doet het in de meeste gevallen echt niet expres.

    Ik hoop voor je dat je auto weer netjes gemaakt wordt en dat je er daarna weer lekker van kunt genieten. Zoals ik eerder aan gaf vind ik dit soort dingen het mij persoonlijk niet waard om me er al te druk over te maken. Maar ik kan uiteraard niet voor anderen spreken.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    54
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie is er hier aansprakelijk

    Ik sluit mij helemaal aan bij Nels. Natuurlijk is schade aan je mooie Audi enorm balen, maar een inherent risico van het deelnemen aan het verkeer. Dus zeker niet waard om depressief over te worden. Het is maar blik, reparabel en - in het ergste geval - vervangbaar. Dat is wel anders als er gewonden of erger vallen, dus plaats het geheel eens in dat perspectief.

    Uit jouw relaas begrijp ik overigens dat je zelf de andere achteruit rijdende auto (ook) niet gezien hebt vóór die tegen jouw auto aan botste. Dat roept toch de vraag op of je zelf wel voldoende om je heen hebt gekeken vóór je zelf achteruit het parkeervak uit begon te rijden. De auto's lijken toch min of meer tegelijkertijd in beweging te zijn gekomen. Dat jij halverwege je manoeuvre - nog net voor de aanrijding - bent gestopt en de wederpartij dat lijkt te erkennen is denk ik je "redding". Hopelijk wordt op basis daarvan de aansprakelijkheid erkend door de verzekeraar van de tegenpartij. In dat geval heb je natuurlijk ook niets te maken met een eventueel eigen risico van jouw verzekeraar.

    Succes met de afhandeling, de tijd en energie die het kost is in ieder geval vervelend.
    Laatst gewijzigd door Rubber; 29-03-23 om 14:32.

  4. #24
    OmegaMachine's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie is er hier aansprakelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rubber Bekijk Berichten
    Ik sluit mij helemaal aan bij Nels. Natuurlijk is schade aan je mooie Audi enorm balen, maar een inherent risico van het deelnemen aan het verkeer. Dus zeker niet waard om depressief over te worden. Het is maar blik, reparabel en - in het ergste geval - vervangbaar. Dat is wel anders als er gewonden of erger vallen, dus plaats het geheel eens in dat perspectief.

    Uit jouw relaas begrijp ik overigens dat je zelf de andere achteruit rijdende auto (ook) niet gezien hebt vóór die tegen jouw auto aan botste. Dat roept toch de vraag op of je zelf wel voldoende om je heen hebt gekeken vóór je zelf achteruit het parkeervak uit begon te rijden. De auto's lijken toch min of meer tegelijkertijd in beweging te zijn gekomen. Dat jij halverwege je manoeuvre - nog net voor de aanrijding - bent gestopt en de wederpartij dat lijkt te erkennen is denk ik je "redding". Hopelijk wordt op basis daarvan de aansprakelijkheid erkend door de verzekeraar van de tegenpartij. In dat geval heb je natuurlijk ook niets te maken met een eventueel eigen risico van jouw verzekeraar.

    Succes met de afhandeling, de tijd en energie die het kost is in ieder geval vervelend.
    Toen ik van de parkeervak eruit ben gereden, zag ik mevrouw en haar moeder bij hun auto buiten staan. Halverwege van het uitrijden stopte ik om te kijken om me heen. Inmiddels is dus mevrouw samen met haar moeder in hun auto gestapt en niet oplettend uit haar parkeervak gereden terwijl ik stil stond, waardoor ze me heeft geraakt. Ik heb dus wel voldoende om me heen gekeken, want ik zag de tegenpartij buiten hun auto staan. Of de tegenpartij mij hebben gezien achteruit rijden of niet, durf ik niet te zeggen. Hoewel ik niet snap hoe je zo'n grote Audi over de oog ziet. Maar goed.

    Ik begrijp de punt van Nels, dat ik niet depressief hoef te zijn hiervoor, en jouw onderbouwing klopt ook. Ik sluit me ook daarbij 100% bij aan. Alleen als een autoliefhebber, raakt me het wel. I.v.m dat ik al vanaf mijn studenten tijd aan het sparen ben voor een nieuwe Audi. Maar goed, ik hoop dat het goed aflopen.
    Audi A5 2.0 TFSI (5F) 2018

  5. #25

    Standaard Re: Wie is er hier aansprakelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OmegaMachine Bekijk Berichten
    Ik wordt er gewoon depressief ervan.
    Niet overdrijven, is een ongelukje. Kan gebeuren, of je auto nou 3, 5, 10 of 100 jaar oud is. Pech happens, en je hebt een tegenpartij die meewerkt. Count your blessings.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


  6. #26
    OmegaMachine's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie is er hier aansprakelijk

    Ik overdrijf niet. Je moet je voorstellen, dat je voor een hele lange tijd een doel voor je hebt en die heb je uiteindelijk behaald. Vervolgens komt er iemand die door niet op te letten het beschadigd. Je kan er niets aan doen, maar je balt ervan. Wanneer ik zeg dat ik depressief van wordt. Is het niet letterlijk. Want anders moet ik opgenomen worden in de GGZ. Het is meer dat ik gewoon heel erg van bal, dat het bij mij gebeurd.
    Dus heeft niets te maken met of dat mijn auto 1 jaar of 1000 jaar oud is.

  7. #27

    Standaard Re: Wie is er hier aansprakelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OmegaMachine Bekijk Berichten
    Wanneer ik zeg dat ik depressief van wordt. Is het niet letterlijk. Want anders moet ik opgenomen worden in de GGZ.
    Dat is dus overdrijven.

    Ik snap enorm dat je er van baalt. Iedereen snapt dat, en niemand betwist dat. Het leven zit vol geluksmomenten, en pechmomenten. In jouw geval is je auto beschadigd (maar slechts een beetje en verre van Total Loss of onrijdbaar), heb je een meewerkende tegenpartij die geen kwaad in de zin had, en is het slechts een beetje pech op een parkeerplek.

    Voor 't zelfde geld kwam je morgenochtend beneden en had er een vuilniswagen de hele linker zijkant opengereten als een blik sardientjes, zonder een brief achter te laten...

    Het is jouw bewuste keuze om ofwel die kant te zien, ofwel te zwelgen in slapeloze nachten dat je heilige koe onrecht is aangedaan.

    Hier was geen sprake van opzet of kwade intenties. Heb vertrouwen in het feit dat dit netjes opgelost zal worden, en je zal er over een paar weken niets meer van zien. Gebruik de gelegenheid om tegen een appel en een ei een spoiler, mooiere diffuser, of kekke uitlaat tips te plaatsen, en maak er iets moois van.

    Geluk is een keuze.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2018
    Leeftijd
    37
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Wie is er hier aansprakelijk

    Beide partijen zijn bezig met een bijzondere verrichting. Schade zal afgewikkeld worden op 50/50-basis.

    Even kijken hoeveel de schade en terugval in korting bedraagt, misschien kan je deze schade beter voor eigen rekening nemen. Succes!

  10. #29
    OmegaMachine's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie is er hier aansprakelijk

    Ik heb vandaag een update ontvangen over de zaak.

    Eergisteren heb een rare brief ontvangen van de tegen partij verzekeraar, met daarin vermeld dat ze op de hoogte zijn gesteld van mijn schade door hun klant.
    Ze verzoeken mij om de schade nota naar de hun op te sturen als ik niet verzekerd ben en als ik verzekerd ben dat ik het via mijn verzekering moet doen.( Heel raar)
    Ik heb hierbij gelijk mijn contact persoon opgebeld die ik aangewezen kreeg van mijn verzekeraar en de status uitgelegd.
    Hij heeft me verteld dat ik de brief moet negeren, want hij heeft zojuist de kosten gedeclareerd bij de tegen partij. Ook heeft hij me verteld dat de zaak 100% de fout is van de tegen partij en dat de tegen partij alles gaat vergoeden. Puur omdat ik stil stond en zij in beweging was. De enige wat er nog moet gedaan worden is de betaling van de tegen partij's verzekeraar naar mijn verzekeraar. Ik hoop dat dit zaak snel voorbij is.

    Ik ben wel blij, dat ik hier niet als schuldige gezien of dat er 50/50 besloten wordt.
    Ik geeft ANWB Verzekering een dikke duim omhoog
    Audi A5 2.0 TFSI (5F) 2018

  11. #30

    Standaard Re: Wie is er hier aansprakelijk

    Kijk, het lijkt allemaal toch goed af te lopen. Is je auto inmiddels gerepareerd?

  12. #31
    OmegaMachine's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie is er hier aansprakelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nels Bekijk Berichten
    Kijk, het lijkt allemaal toch goed af te lopen. Is je auto inmiddels gerepareerd?
    Ja hoor Ik hoop in god wil dat dit de eerste en de laatste keer wat ik mag mee maak. Maar over het algemeen ben ik blij dat het over is.
    Audi A5 2.0 TFSI (5F) 2018

  13. #32
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie is er hier aansprakelijk

    Gefeliciteerd, fijne uitkomst.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #33
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.913
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie is er hier aansprakelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OmegaMachine Bekijk Berichten
    Ik heb vandaag een update ontvangen over de zaak.

    Eergisteren heb een rare brief ontvangen van de tegen partij verzekeraar, met daarin vermeld dat ze op de hoogte zijn gesteld van mijn schade door hun klant.
    Ze verzoeken mij om de schade nota naar de hun op te sturen als ik niet verzekerd ben en als ik verzekerd ben dat ik het via mijn verzekering moet doen.( Heel raar)
    Ik heb hierbij gelijk mijn contact persoon opgebeld die ik aangewezen kreeg van mijn verzekeraar en de status uitgelegd.
    Hij heeft me verteld dat ik de brief moet negeren, want hij heeft zojuist de kosten gedeclareerd bij de tegen partij. Ook heeft hij me verteld dat de zaak 100% de fout is van de tegen partij en dat de tegen partij alles gaat vergoeden. Puur omdat ik stil stond en zij in beweging was. De enige wat er nog moet gedaan worden is de betaling van de tegen partij's verzekeraar naar mijn verzekeraar. Ik hoop dat dit zaak snel voorbij is.

    Ik ben wel blij, dat ik hier niet als schuldige gezien of dat er 50/50 besloten wordt.
    Ik geeft ANWB Verzekering een dikke duim omhoog
    Ik zou bijna gaan zeggen
    "Ik zei het toch"

    Maar tussen zeggen en het werkelijk gedaan krijgen zit een wezenlijk verschil
    Fijn dat de tegenpartij nu het boete kleed aantrekt
    Hou je eigen verzekering ook goed in de gaten
    Dat men niet gaat klooien met je schade vrije jaren
    En ook niet een schade op jou naam meld
    Dit kan in de toekomst ook een negatief effect hebben
    Als je bv switcht tussen de verzekeringen

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2023
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Wie is er hier aansprakelijk

    Vanaf nu dus ook maar altijd achteruit inparkeren. Dit is dus één van de redenen waarom ik altijd achteruit inparkeer; het geklooi met uit het vak rijden en je nek verdraaien om alles te kunnen zien. Het is mij altijd een raadsel dat 9 van de 10 mensen vooruit inparkeren in parallelle parkeervakken. Achteruit inparkerend heb je ook nog veel minder ruimte nodig tijdens in- en uitrijden. Mand.
    Laatst gewijzigd door EeVeeWee; 25-05-23 om 13:21. Reden: foutje

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Wie is er hier aansprakelijk

    Het ligt er nog maar aan of het een grote parkeerplaats is of een parkeervak langs de weg.

    Bij een grote parkeerplaats kun je wel eens een probleem hebben met de aansprakelijkheid, in veel gevallen beiden aansprakelijk en draai je op voor je eigen schade.
    Langs de weg en je stond stil, zit je goed. Je mag nooit tegen een stilstaand voertuig aan rijden en dan was die ander op de openbare weg. Een grote parkeerplaats is geen openbare weg.

  17. #36
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.291
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie is er hier aansprakelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EeVeeWee Bekijk Berichten
    Vanaf nu dus ook maar altijd achteruit inparkeren. Dit is dus één van de redenen waarom ik altijd achteruit inparkeer; het geklooi met uit het vak rijden en je nek verdraaien om alles te kunnen zien. Het is mij altijd een raadsel dat 9 van de 10 mensen vooruit inparkeren in parallelle parkeervakken. Achteruit inparkerend heb je ook nog veel minder ruimte nodig tijdens in- en uitrijden. Mand.
    Ook lastig met spullen in de achterbak te doen, als je achterwaarts in parkeer.

    Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2023
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Wie is er hier aansprakelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Ook lastig met spullen in de achterbak te doen, als je achterwaarts in parkeer.

    Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7pro
    Nee hoor, gewoon niet te ver naar achteren parkeren, ik doe het al mij hele (rijders)leven zo.

  19. #38
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.913
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie is er hier aansprakelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pbierman Bekijk Berichten
    Het ligt er nog maar aan of het een grote parkeerplaats is of een parkeervak langs de weg.

    Bij een grote parkeerplaats kun je wel eens een probleem hebben met de aansprakelijkheid, in veel gevallen beiden aansprakelijk en draai je op voor je eigen schade.
    Langs de weg en je stond stil, zit je goed. Je mag nooit tegen een stilstaand voertuig aan rijden en dan was die ander op de openbare weg. Een grote parkeerplaats is geen openbare weg.
    Zo lang je stil staat en je wordt aangereden sta je altijd in je recht
    Of het nou op de A1 is of op de P van het onze lieve vrouwen gasthuis
    Maakt niks uit
    Het enige wat van belang is
    Dat jij als stil staan voertuig kunt aantonen dat je stil stond
    En dat kan een verklaring van de tegenpartij zijn
    Of je mede passagier

    Mijn ex heeft een exact gelijk gevalletje gehad met haar Twingo
    (stond op mijn naam maar zei als hoofd bestuurder)
    Van beide partijen was Centraal Beheer de verzekeraar
    En ja men probeerde nog wat bij mij weg te snoepen
    Maar met je poot stijf houden kom je het verst
    In "mijn" geval hebben we de Politie erbij gehaald
    Daar het om een NL auto ging met 5 Polen erin
    Die op het moment van ongeval geen woord NL konden
    En kregen we een PV van de Politie


    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Kevin1980; 25-05-23 om 17:31.
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  20. #39
    OmegaMachine's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie is er hier aansprakelijk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Ik zou bijna gaan zeggen
    "Ik zei het toch"

    Maar tussen zeggen en het werkelijk gedaan krijgen zit een wezenlijk verschil
    Fijn dat de tegenpartij nu het boete kleed aantrekt
    Hou je eigen verzekering ook goed in de gaten
    Dat men niet gaat klooien met je schade vrije jaren
    En ook niet een schade op jou naam meld
    Dit kan in de toekomst ook een negatief effect hebben
    Als je bv switcht tussen de verzekeringen

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Bedankt voor je tips Kevin, ik ga het tot het uiterste moment bij houden.
    Als het goed is, hoort er niets te veranderen voor mij. En vooral niet met mijn schade vrije dagen. Ik had dat ook nog nagevraagd. Maar ik hou het in de gaten.
    Enige idee hoe ik het kan controleren dat de schade op mijn naam word gemeld.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EeVeeWee Bekijk Berichten
    Vanaf nu dus ook maar altijd achteruit inparkeren. Dit is dus één van de redenen waarom ik altijd achteruit inparkeer; het geklooi met uit het vak rijden en je nek verdraaien om alles te kunnen zien. Het is mij altijd een raadsel dat 9 van de 10 mensen vooruit inparkeren in parallelle parkeervakken. Achteruit inparkerend heb je ook nog veel minder ruimte nodig tijdens in- en uitrijden. Mand.
    Achteruit parkeren heeft zijn voor en nadelen. Alleen mijn A5 is nog al best groot en heeft geen achterruitcamera, wat lastiger wordt met parkeren. Ik heb het ook even na gekeken hoeveel het gaat kosten om bij de Audi dealer zo iets te installeren. Ik kwam uit op 1200 inclusief montage. Heeft men alternative die vak werk leveren tegen wat goedkoper prijs?



    P.s: ik wil wel even bedanken voor jullie hulp en adviezen
    Audi A5 2.0 TFSI (5F) 2018

  21. #40
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie is er hier aansprakelijk

    Is een kwestie van wennen. Sensors en een camera maken het makkelijker, maar ook op de spiegels lukt het best. Het is maar een A5, geen truck met oplegger....
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •