Bekijk Poll Resultaten: S-emblemen horen alleen op S-modellen thuis?

Stemmers
602. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Ja, je plakt ook geen Levi's-label op een Wibrabroek

    404 67,11%
  • Nee, je normale Audi gaat harder met S-embleem

    25 4,15%
  • Mwoah... Moet je zelf weten

    173 28,74%
Pagina 1 van 28 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 552

Onderwerp: S-emblemen horen alleen op S-modellen thuis?

  1. #1

    Standaard S-emblemen horen alleen op S-modellen thuis?

    Laatste tijd zie je het weer regelmatig, RS2-emblemen op Cabrio's, S2-emblemen op Coupe's en Avants.

    Ook hebben sommige echte S-rijders moeite om hun emblemen te kunnen vervangen, de schappen worden simpelweg leeggekocht door wannabe's.

    Daarbij vind ik het er niet uitzien, zie je bijv. een 80, met die lelijke zwarte ongespoten kunstof stootranden op de bumpers, en dan een S2 embleem. Ontsiert de auto. Zou verboden moeten worden.

    En, de "plakkers" bezoedelen het "S" imago. De gemiddelde GSI/Vtec/GTI-rijder ziet door het ingetogen uiterlijk van de S-jes geen verschil tussen een 2.0 en "S", en denken dat ze de S-jes aan kunnen na een stoplichtsprint.

    M.a.w: ik vind je een nagemaakte als je je normale Audi met een S-embleem ontsierd. Koop of een echte S, of ga niet lopen plakken. S-emblemen op normale modellen is voor gierige mensen! Als je wilt plakken, plak dan iets wat waar is.

    Als je bijv. het bumperpakket van een S op je normale Audi monteert, heb ik totaal geen moeite mee, meestal is dat mooier. Alleen de emblemen moet je achterwege laten.

    Hier in R'dam rijd ook een A4 rond, totaal omgebouwd naar S4, incl. emblemen, maar het is een TDI... Schandelijk! Koop dan een poster of schilderij! De ombouw boeit me niet, maar het S-embleem erop snap ik echt niet. Wat zit daar achter?

    Je gaat toch ook geen Sony/JVC/Yamaha op een Finlux/Schneider/Yoko/Marquant-apparaat plakken?

    Dit is natuurlijk puur mijn mening, al wordt hij door meer S-rijders ondersteund.

    Misschien dat iemand het uit kan leggen wat er achter de plakkers zit? Ik snap er namelijk helemaal niks van, maar wil het graag begrijpen.
    S2 Coupe ABY -- 525iAT LPG -- Seat Cordobanaan LPG

    WWW.S2Power.COM

  2. #2

    Standaard

    Nou, dit gaat weer net zo'n verhaal worden als de spiegelkappen...

    Onze V6 is vanuit de fabriek geleverd met een S2 pakket (onderstel, bumpers...) en heeft daar dus ook de emblemen gekregen.

    Moet je die er dan afslopen, of hoe zie je dat?
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  3. #3

    Standaard

    Wat mij betreft plakt iemand desnoods een porsche embleem op zijn neus.

    Ik plak iig geen S of RS embleem op mijn A4. Puur omdat je anderen en jezelf voor de gek houdt. Mogelijk zegt dat iets over deze en gene hun persoonlijkheid...

    Voel ik hier een discussie opborrelen? :wink:
    Huidig transport= iets anders

  4. #4

    Standaard

    ik begrijp je verhaal compleet.
    maar goed je houdt die mensen toch niet tegen.
    wannabe's zullen er altijd zijn.
    als ik ze af en toe zie denk ik ook wel "sjees man ga verder sparen"
    maar het stoort me niet dat ik er helemaal gek van ga worden ik laat ze lekker hun gang gaan.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Appie Dakleer
    Onze V6 is vanuit de fabriek geleverd met een S2 pakket (onderstel, bumpers...) en heeft daar dus ook de emblemen gekregen.

    Moet je die er dan afslopen, of hoe zie je dat?
    Hmmm, maar het is geen "echte" S2....
    Huidig transport= iets anders


  6. #6
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard

    Ach, 20 jaar geleden plakte heel nederland "TURBO" op z'n kadett en aanverwante hokken................dus, maak je niet druk, zijn er maar een paar die dat op hun TDI plakken.
    Ik heb helemaal nix achterop staan, nog veel leuker! :mrgreen:
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  7. #7

    Standaard

    Ik ben een plakker!
    Ik ben een wannabe!

    So What, moet ik toch lekker zelf weten.....
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  8. Ad
  9. #8
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Ben het grotendeels met je eens. Alleen mogen die bumpers ook van de auto's afblijven waar ze niet op thuis horen. In feite hetzelfde verhaal.
    Koekje erbij?

  10. #9

    Standaard Re: S-emblemen horen alleen op S-modellen thuis?

    In geval van Appie heeft hij er niet bewust voor gekozen om die dingen op zijn auto te plakken...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerd
    Misschien dat iemand het uit kan leggen wat er achter de plakkers zit? Ik snap er namelijk helemaal niks van, maar wil het graag begrijpen.
    Er zal een twee-deling zijn;
    1
    Mensen die graag net doen alsof ze geweldig zijn en daardoor hulp nodig hebben van zaken die hun persoonlijkheid ondersteunen. Omdat ze door onzekerheid niet in staat zijn het zelf te doen maar echt iets nodig hebben omdat ze anders mogelijk falen.

    Gisteravond nog een kereltje op tv gezien die reed een Porsche / mooi appartementje... Maar was saai... Hij kon ook ondanks die uiterlijke schijn niet aan de vrouw komen. (het was een kappersporsche)

    2
    andere mogelijkheid is onwetendheid en slechts een auto kochten waar het al opzat

    3
    iemand die het gewoon mooi vind, kan toch? :wink:
    Huidig transport= iets anders

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris-A4
    Hmmm, maar het is geen "echte" S2....

    Ik heb me er nooit in verdiept, maar ik heb 'm zo gekocht, en de eerste eigenaar heeft dit handeltje erop gekregen... S2 pakket. Zal wel een optie geweest zijn? Zelf plak ik nog geen servicesticker op m'n auto's...

    Ik heb geen idee wat de politiek van Audi daarachter is, maar als je hier wat aan wilt doen, moet je bij de fabriek beginnen denk ik... Die leveren tenslotte.


    En dat verhaal van die lege schappen snap ik ook niet: Ben je aan het sparen om je hele auto vol te plakken dan? :?
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  12. #11

    Standaard

    S-logo'tje plakken of niet, iedereen moet het lekker zelf weten. De kenner ziet echt het verschil wel tussen bijv. een A4 avant en een RS4, alleen vind ik het wat sneu staan, zo'n RS4 logo en bumper op je 1.9 diesel... Ook een chromen pijp vind ik bij diesel écht niet kunnen... al dat roet er omheen

    Doe mij maar een wolf in schaapskleren, is veel leuker. Zo'n opvallende bak vind ik niks, trekt alleen maar de (verkeerde) aandacht.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  13. #12

    Standaard

    Ik hoef er ook geen S embleem op hoor.
    Stel je voor een snelle auto ziet dat denkt;

    Effe lekker sporten....
    Zie je in de verte voor je versdwijnen....

    Met die V6 van Appie zat het er al op en die is ook 'snel' dus dan vind ik het al weer een stuk minder erg, ik had ze er denk ook niet afgehaald....

    Het model is dan 'S2' dus ergens klopt het wel?

  14. #13
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Appie Dakleer
    En dat verhaal van die lege schappen snap ik ook niet: Ben je aan het sparen om je hele auto vol te plakken dan? :?
    Dat snap ik wel. Is hetzelfde met de quattro emblemen. Genoeg GT's die met een quattro-embleem of zijruitstickers rondrijden. De zijruitstickers zijn al niet meer leverbaar. Moet wel eerlijk erbij zeggen dat hierbij ook een beetje schuld bij Audi zelf ligt.
    Koekje erbij?

  15. #14

    Standaard

    @ Appie:

    Doordat S2-rijders nog wel eens bumperkleven, slijten de emblemen. Ook worden ze door blijerts eraf gestolen. Mijn S2 Avant had ook zo'n mooie schroevendraaierkras. Die willen ze dan vervangen. En dan is het helaas (bij de dealer), alle emblemen zijn op en worden niet meer gemaakt (er is nog wel aan te komen). Als die mannen dan weer compleet beplakte 2.0tjes zien, vinden ze dat jammer.

    Dat Audi zelf die S2 emblemen erop plakt omdat het onderstel eronder zit, geloof ik niet, waarschijnlijk heeft de 1e eigenaar ze bijbesteld. Ik zeg ook niet dat je ze eraf moet trekken, al zou ik dat wel doen.

    Ik lig er niet wakker van plakkers hoor, maar vind het leuk om een discussie met een bepaald smaakje te starten, mijn eigen mening laat ik graag doorschemeren.

    Ik heb het nu al naar mijn zin!
    S2 Coupe ABY -- 525iAT LPG -- Seat Cordobanaan LPG

    WWW.S2Power.COM

  16. #15
    rum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    5.658
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Ik zou het zelf niet doen... Ik vind het zelf nepperij... Maar wat een ander doet moet hij zelf weten...
    Audi A4 Avant B6 2.5 TDI Pro Line 163+pk BCZ // JDE Tuning by JB

  17. #16

    Standaard

    toen ik men a3 kocht vorig jaar, plakte er ook S-logo's op en chrome spiegeltjes

    ik heb deze nogal snel verwijderd, zelfs men chrome spiegeltjes heb ik veranderd in zwarte!
    persoonlijk vind ik het nogal dom om met een diesel te rijde en dan emblemen erop van een S.

    zoals je een bmw 316 met M logo ziet rondrijden, moet ik steeds om lachen!

    maar ieder doet natuurlijk wat men wil met zen auto, dus no offence!

    groetjes koen
    what's life without sin

  18. #17

    Standaard

    Kheb trouwens wel S3 spiegels maar alleen maar omdat ik ze mooi vind staan.

    En die blijven er op ook, ookal is het een TDI

  19. #18
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M o0 Ne!
    Met die V6 van Appie zat het er al op en die is ook 'snel' dus dan vind ik het al weer een stuk minder erg, ik had ze er denk ook niet afgehaald....
    tjah wat is snel? mijn tdi is waarschijnlijk evensnel als de V6 van appie,

    Ik heb bakken geld in mijn wagen gestoken, en een s4-grille gekocht omdat die mooi is en bij de uitstraling van mijn auto past. logootje laten zitten omdat ik het mooi vind. Ik heb geen standaard a4 dus geef ik mijzelf het recht om dat ding te laten zitten. Maar het is echt niet zo dat ik ook op de achterkant een s-loga ga plakken.

    ik doe het niet om wannabee te zijn, ik doe het omdat ik het mooi vind staan bij de rest van de auto.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  20. #19

    Standaard

    Ik vind het gewoon een mooi logo..Mag dat niet of mag ie dan alleen in mijn vitrine kast liggen?
    Iedereen die een Ajax-shirt draagt, voetbalt toch ook niet in Ajax 1?

    Deze discussie is al 150 keer gevoerd en ik wordt een beetje moe van die klopjacht op S-be's.....Laat toch lekker zeg, waar maak je je druk om?
    Ik zeg toch ook niet: iedereen die een S, RS, rijdt kan zeker geen echte Porsche betalen??

    Mocht je logo ooit van je grill vallen, mag je de mijne hebben als de dealer ze allemaal verkocht heeft aan Jan L*l....
    O nee, ik heb een S4 logo.. :?
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  21. #20

    Standaard

    Shit, te snel gelezen en geklikt... Ik bedoelde Ja, je plakt ook geen Levi's-label op een Wibrabroek en klikte dus op Nee, je normale Audi gaat harder met S-embleem......:oops:
    GrtZ,Rick

Pagina 1 van 28 1234511 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •