Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Autosleutel "lost" moord op (nieuwbericht)

  1. #1
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    466
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Post Autosleutel "lost" moord op (nieuwbericht)

    In dit artikel wordt gesteld dat de autosleutel van een Audi A3 informatie opslaat over tijdstippen en gereden afstand. Nu wil ik best geloven dat de moderne autosleutel enige intelligentie heeft, maar dit lijkt me een beetje broodje aap. Ik verwacht eerder dat de auto de laatste rit heeft opgeslagen en dat dit wellicht gekoppeld is aan de sleutel. Het is niet dat ik zelf nu iemand wil vermoorden, maar ben wel even benieuwd wat hier nu precies uitgelezen wordt en bij welke auto's dit mogelijk is.
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  2. #2
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.114
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Autosleutel "lost" moord op (nieuwbericht)

    Wat de sleutel precies opslaat weet ik niet. Dat hij bepaalde data vasthoudt klopt echter terdege.
    Kwam indertijd bij mijn officiële AUDI dealer voor een reguliere servicebeurt. Verstrekte daarbij de receptie mijn reserve sleutel. Die legde men vervolgens op e.o.a. elektronisch 'plateau'. Prompt vroeg men om mijn reguliere sleutel daar deze geen data opleverde. Desgevraagd meldde men dat het bijv. motorstoringen, foutmeldingen etc betreft.
    Persoonlijk vermoed ik op basis van deze ervaring zodoende (high level OBD) codes uit de sleutel die de werkplaats (gedetaillerder) uit kan lezen vanuit de auto met aangesloten juiste diagnose apparatuur. Kortom technische gegevens; geen navigatie data.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robasto; 03-04-24 om 12:02.
    The desire to know is natural to all good people.

  3. #3
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.591
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Autosleutel "lost" moord op (nieuwbericht)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasto Bekijk Berichten
    Wat de sleutel precies opslaat weet ik niet. Dat hij bepaalde data vasthoudt klopt echter terdege.
    Kwam indertijd bij mijn officiële AUDI dealer voor een reguliere servicebeurt. Verstrekte daarbij de receptie mijn reserve sleutel. Die legde men vervolgens op e.o.a. elektronisch 'plateau'. Prompt vroeg men om mijn reguliere sleutel daar deze geen data opleverde. Desgevraagd meldde men dat het bijv. motorstoringen, foutmeldingen etc betreft.
    Persoonlijk vermoed ik op basis van deze ervaring zodoende (high level OBD) codes uit de sleutel die de werkplaats (gedetaillerder) uit kan lezen vanuit de auto met aangesloten juiste diagnose apparatuur. Kortom technische gegevens; geen navigatie data.
    Dan zou je zeggen, wat heeft dat voor nut? Uiteindelijk zullen ze via OBD eea toch uitlezen?
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  4. #4
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.114
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Autosleutel "lost" moord op (nieuwbericht)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Dan zou je zeggen, wat heeft dat voor nut? Uiteindelijk zullen ze via OBD eea toch uitlezen?
    Keine blasse Ahnung. Schijnbaar/blijkbaar maken Duitsers toch grappen. I.i.g. deze technische.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •