Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 35 van de 35

Onderwerp: Elektrische wagen opladen; wat wordt verbruikt en hoe prijs berekenen

Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    52
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

Standaard Elektrische wagen opladen; wat wordt verbruikt en hoe prijs berekenen

We blijven rondzingen over het zelfde. Ik ga nu een hele boute uitspraak doen:

Voordat de huidige, net op de markt gekomen A6 E-Tron er was, waren Audi‘s en mercedes etc. gewoon slechte EV‘s met matige batterijen.

Tesla bouwde in het begin kut auto‘s want ze waren eigenlijk een fabrikant van steengoede batterijen. Toen kwam randdebiel-genius Elon Musk aan boord en gingen ze auto‘s bouwen. De eerste jaren waren die ruk, behalve de electrische drivetrain. Die was/is wereldklasse.
    Intussen hebben ze ook geleerd hoe je goede auto‘s bouwt.

Bij Audi was het andersom. Goede mooie auto‘s maar de drivetrain was om te huilen. Rukspul van moedertje VW. De E-Tron noemde men „Fat e-tron“ vanwege het hoge verbruik.
    Waarom denk je dat Audi nu Porsche tech gebruikt in de GT en nieuwe A6. Is veel beter.

De nieuwe A6 E-Tron is de eerste Audi EV die ik zou willen hebben. Het oudere E-Tron spul raak ik niet aan met een paal van tien meter.

Wat bettreft „fabrikant geeft toch 8 jaar garantie“. Ja maar alleen als je de batterij netjes en korrekt behandelt. Ze zien in logfiles of je em naar de klote geholpen hebt met vaak verkeerd laden etc. en dan verlies je de discussie.
    Is niet anders als garantie op een ICE motorblok: behandel em slecht (ijskoude motor en gelijk vol gas, goedkope olie, niet op tijd verversen etc. etc.), motor gaat kapot, fabrikant zegt nee. Simpel.

Als je echt een goede EV wilt, met volwassen EV techniek, koop je een Tesla of een Lucid (als je geld hebt). Sorry maar is zo.
    De Tesla Auto‘s uit 2014 krijgen nog steeds updates. Voordat ik de Model S verkocht had ik drie major operatingsystems via over-the-air updating achter de rug met elke keer seriöze verbeteringen. Tesla beloofd wat dat betreft niets te veel.
    Mijn 2014 Model S had exact de zelfde software als een facelift versie uit 2020. Ik had alleen geen Cameras etc. want dat bestond nog niet in 2014 maar alles andere zoals de virtual cockpit en navi en het mediasystem, alles op stand 2020 (ik verkocht de auto einde 2020).
    Dat doet geen enkele andere fabrikant.

Bij alle anderen koop je een auto, die heeft een bepaalde software en that‘s it. Nothing will change en die auto‘ verouderen inderdaad. Je mag op je knietjes bidden als je bugfixes krijgt (looking at you VW ID series….)
    Alleen Tesla‘s (en waarschijnlijk ook Rivian en Lucid) houden hun auto‘s echt up2date en daardoor meer waardevast (want geen ouwe obsolete shit-software na X jaar). Het zijn namelijk geen klassieke, in hun gewoonten vastgeroeste Auto-fabrikanten.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    I’m not poor, I’m pre-rich.

Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990

Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

Standaard Re: Elektrische wagen opladen; wat wordt verbruikt en hoe prijs berekenen

@Steven
    Sorry maar als ik dit zo lees zou je bijna denken dat je elon dagelijks belt voor commissie 😁😉

In mijn beleving is die tesla maar een lelijk gedrocht met een echt amerikaans interieur (kunnen ze niet) de aandrijflijn is bewezen oke natuurlijk maar dat is ook echt het enige, verder wil je er niet in gezien worden.
    Op het moment is de markt voor die dingen (in nl) ook helemaal ingekakt, niet zo lang geleden vroegen ze nog 23k voor een oude S met schade, of 20k met een defecte accu en wat else nog meer, nu kan je adverteren met een super mooie maar komt maar weinig op af en dat gaat nog gekker worden.
    Met dank aan onze zwalkende regering zijn EV's straks niet meer weg te geven, boze tongen beweren dat ze gewoon weer uit het straatbeeld gaan verdwijnen 😧

De kWh prijs in belgie is dat ik weet niet veel anders dan hier, ik denk dat de 11 cent de kale stroomprijs is zonder tax.
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 30-10-24 om 12:17.
    2x Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) V8, phantom black pearl & sea silber, only milk and juice come in 2 liters.

Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

Standaard Re: Elektrische wagen opladen; wat wordt verbruikt en hoe prijs berekenen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Zou dat onderhoud, dat in de aankoop zit, ook gelden voor een volgende E Tron eigenaar?
    Het wordt niet expliciet uitgesloten voor de volgende eigenaar én het is garantie op het *voertuig*, dus gekoppeld aan het voertuig en niet aan de eigenaar.
    Het antwoord op je vraag is volgens mij dus: Ja.

HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    65
    Kudos
    285
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    Het wordt niet expliciet uitgesloten voor de volgende eigenaar én het is garantie op het *voertuig*, dus gekoppeld aan het voertuig en niet aan de eigenaar.
    Het antwoord op je vraag is volgens mij dus: Ja.
    Nou de volgende vraag ;

Als dat op een auto uit DE zou zitten, kun je dan ook bij Pon terecht?

A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood. E-Tron S Navarrablauw

Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

Daar durf ik geen antwoord op te geven...

Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    49
    Kudos
    2
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

Het gratis onderhoud (Audi e-care) dat bij de aankoopprijs inzit is alleen voor een E-tron die oorspronkelijk voor de Nederlandse markt is geleverd.
    Mijn auto is in 2020 geïmporteerd uit Duitsland en heeft dat niet.
    Dit onderhoud betekent: inspecties, interieur filter, remvloeistof en APK.
    Alle reparaties of vervangingen die het gevolg zijn van slijtage van onderdelen (banden, remmen) of schade door het gebruik van de auto, die niet vallen onder de voorgeschreven onderhoudsinspecties van de auto zijn niet inbegrepen.
    Audi E-Tron 55

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Nou de volgende vraag ;

Als dat op een auto uit DE zou zitten, kun je dan ook bij Pon terecht?

Ik denk het niet. Bij de Q4 3 jaar geleden kon je het ook laten vervallen voor korting. Dus is iets wat Pon dekt via een post in de aanschafprijs
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

8. Ad
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    52
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    @Steven
    Sorry maar als ik dit zo lees zou je bijna denken dat je elon dagelijks belt voor commissie 😁😉
    Meh ik kan die leipo niet uitstaan. Hij is zo gek als een deur. There is a fine line between Genius and Insanity....

Als je m'n post goed leest, lees je dat ik Tesla "EV TECHNISCH GESPROKEN" de beste auto's vind. Alhoewel, De Koreanen (Kia / Hyundai) snappen het ook wel intussen. De rest van de wereld: nee. Die lopen echt nog 5 tot 10 jaar achter.

Zoals ik schreef, de nieuwe A6 E-Tron (eigenlijk een Porsche qua aandrijflijn) begint er op te lijken. Ik ben de grootste Audi fan, heb er een hele boel gehad, heb er nog steeds twee, maar ik vond hun EV's tot nu toe, technisch, gewoon ruk. Horribly inefficiënt (range tot aan de kerk en dan kan je weer laden) en kinderziektes van hier tot Tokio (net zoals de hele VW ID line-up).

Opladen met een Tesla bij Tesla: it just works.
    Ik heb in 10 jaar tijd precies 2 keer gehad dat een SuperCharger laadpaal het niet deed. Maar die er naast staat deed het dan wel.

Opladen bij alle anderen: bidden dat de paal je lief vind, je pasje het doet, buitenland horror-show, de firmware van de auto wil samenwerken met de firmware van de paal. Wat een gekloot.
    Dat ligt niet alleen aan de auto's hoor. Ik heb vaak genoeg bij Fastned of Ionity gestaan en dan was de laadsnelheid om te huilen (en de paal ernaast was wél snel) of de paal deed het gewoon niet. Is me vorige week nog gebeurd. Gewoon niet werken dat grafding. En dan gekloot met Apps. Wordt je ook gek van.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    In mijn beleving is die tesla maar een lelijk gedrocht met een echt amerikaans interieur (kunnen ze niet) de aandrijflijn is bewezen oke natuurlijk maar dat is ook echt het enige, verder wil je er niet in gezien worden.
    De Model Y is lelijk. De lijnen kloppen niet. Gewoon een raar hok.
    De huidige (nieuwe) Model 3 vind ik helegaar niet lelijk. De oude heb ik nooit mooi gevonden.
    De Model S is een fraaie auto. De lijnen kloppen. Echt een sjieke Coupé.
    De Model X is een geile party-trick waage met z'n vleugeldeuren, butler-mode front doors. Ik ben geen fan van SVU's in het algemeen en de Model X is de enige die ik best aardig gelukt vind qua lijnenspel.

De Model Y is momentaan nog het enige model met de oude (overdreven minimalistisch) generatie interieur. De nieuwe S, X en 3 zijn van binnen nu echt fraai geworden. Het "minimalistische" is een stijl, da moe je van houwe.

Alle Tesla's rijden trouwens fantastisch. Ook het one-pedal-driving is extreem goed geimplementeerd. Qua Software zijn ze de anderen mijlen ver vooruit.

Dit was trouwens m'n ouwe trouwe Model S:

Steve Model S.jpg

Ze genoeg nu, anders denken jullie nog dat ik Tesla fan ben ;-)
    (klopt ook maar alleen van hun auto's. Het bedrijf en meneer Musk mogen ze in de brand steken).
    I’m not poor, I’m pre-rich.

Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990

Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    49
    Kudos
    2
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    We blijven rondzingen over het zelfde. Ik ga nu een hele boute uitspraak doen:

Voordat de huidige, net op de markt gekomen A6 E-Tron er was, waren Audi‘s en mercedes etc. gewoon slechte EV‘s met matige batterijen.

Tesla bouwde in het begin kut auto‘s want ze waren eigenlijk een fabrikant van steengoede batterijen. Toen kwam randdebiel-genius Elon Musk aan boord en gingen ze auto‘s bouwen. De eerste jaren waren die ruk, behalve de electrische drivetrain. Die was/is wereldklasse.
    Intussen hebben ze ook geleerd hoe je goede auto‘s bouwt.

Bij Audi was het andersom. Goede mooie auto‘s maar de drivetrain was om te huilen. Rukspul van moedertje VW. De E-Tron noemde men „Fat e-tron“ vanwege het hoge verbruik.
    Waarom denk je dat Audi nu Porsche tech gebruikt in de GT en nieuwe A6. Is veel beter.

De nieuwe A6 E-Tron is de eerste Audi EV die ik zou willen hebben. Het oudere E-Tron spul raak ik niet aan met een paal van tien meter.

Wat bettreft „fabrikant geeft toch 8 jaar garantie“. Ja maar alleen als je de batterij netjes en korrekt behandelt. Ze zien in logfiles of je em naar de klote geholpen hebt met vaak verkeerd laden etc. en dan verlies je de discussie.
    Is niet anders als garantie op een ICE motorblok: behandel em slecht (ijskoude motor en gelijk vol gas, goedkope olie, niet op tijd verversen etc. etc.), motor gaat kapot, fabrikant zegt nee. Simpel.

Als je echt een goede EV wilt, met volwassen EV techniek, koop je een Tesla of een Lucid (als je geld hebt). Sorry maar is zo.
    De Tesla Auto‘s uit 2014 krijgen nog steeds updates. Voordat ik de Model S verkocht had ik drie major operatingsystems via over-the-air updating achter de rug met elke keer seriöze verbeteringen. Tesla beloofd wat dat betreft niets te veel.
    Mijn 2014 Model S had exact de zelfde software als een facelift versie uit 2020. Ik had alleen geen Cameras etc. want dat bestond nog niet in 2014 maar alles andere zoals de virtual cockpit en navi en het mediasystem, alles op stand 2020 (ik verkocht de auto einde 2020).
    Dat doet geen enkele andere fabrikant.

Bij alle anderen koop je een auto, die heeft een bepaalde software en that‘s it. Nothing will change en die auto‘ verouderen inderdaad. Je mag op je knietjes bidden als je bugfixes krijgt (looking at you VW ID series….)
    Alleen Tesla‘s (en waarschijnlijk ook Rivian en Lucid) houden hun auto‘s echt up2date en daardoor meer waardevast (want geen ouwe obsolete shit-software na X jaar). Het zijn namelijk geen klassieke, in hun gewoonten vastgeroeste Auto-fabrikanten.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Het wordt nu Off-Topic:

Ik heb ook voor de keuze gestaan tussen een Audi e-Tron en Model X. Beide bekeken, gereden en beoordeeld.

Rationeel bekeken en afgaand op de cijfertjes (range, verbruik, trekgewicht en motor) zou ik moeten gaan voor de Tesla, maar het is simpelweg niet mijn auto.
    Het rijdt leuk, maar het geeft mij niet het gevoel zoals in een Audi E-tron. Ik vind alles aan de Model X uit verhouding, zowel interieur als exterieur.
    De afwerking binnen is redelijk, maar saai. Als je gaat zitten in de stoelen kijk je tegen een enorm grote 'Ipad', die op het dashboard lijkt geplakt.
    Ik heb collega's die vinden dat fantastisch, maar voor mij voelt dat als een 85 inch TV scherm in een kleine woonkamer van een rijtjeswoning.
    Maar goed dat is mijn persoonlijke smaak.

Verder petje af voor Tesla.
    Ze zijn na 10 jaar zonder enorme innovatie en vooruitgang op gebied van techniek en zeker uitstraling, nog steeds de beste in performance, accu en aandrijving.
    Daar kunnen zelfs Audi, Bmw en Mercedes (nog) niet tegenop. Het kantelpunt lijkt echter met de nieuwe e-Tron series bereikt. Zie de nieuwe A6 e-Tron
    Audi E-Tron 55

Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    41
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

Toch moet ik Steven hier volledig gelijk geven. Tot met de komst van de Audi A6 e-tron en de Q6 e-tron heb ik steeds mijn ogen dichtgeknepen voor EV's.
    Goesting is koop zegt men hier in Vlaanderen en alhoewel ik volledig akkoord ben dat Tesla in heel het EV verhaal het verst staat, heb ik nooit van die wagens moeten weten. Op de huidige EV modellen van Kia en Hyundai na, vind ik dat de lelijkste gedrochten op 4 wielen die er des lands rondrijden.
    Mijn leven lang gewend aan een 5 meter lange break à la Audi A6 en ik wil die laadruimte voor geen meter missen.
    Ik plaats wel de kanttekening bij het feit dat ik zo'n Tesla met vleugeldeuren nooit binnenin bekeken heb, laat staan gereden.

Door dat olielek (en ik moet nog tot 14 november afwachten om het te laten nakijken) van mijn huidige A6 3.0 biTDI ben ik even aan het rondkijken wat er vandaag de dag is en bestaat en wat het kost. Je weet nooit op wat dat gaat uitdraaien. Ik ga geen 1000en eurootjes kosten doen aan een auto van 12 jaar oud.

Wat mijn elektriciteitstarief inhoudt: dat is inderdaad de blote kost per kWh dat ik momenteel betaal die ik hier neerschreef. Ik heb een variabel contract. Die opgegeven prijs was de prijs in de tweede helft van oktober, dus dat kan deze maand zomaar weer hoger liggen. Taksen en "transportkosten" (idioot dat dat zo op m'n factuur staat) zijn er sowieso, want men heeft nu eenmaal elektriciteit nodig in een huis. Dat tel ik dus niet extra.

1 november = feestdag, dus ik heb tijd zat en even nagekeken wat vadertje staat graag wil van mijn auto...
    Rij je vandaag elektrisch betaal je niks en blijf je niks betalen op vlak van wegenbelasting, inverkeersstelling of weet ik wat. Dit op voorwaarde dat je ten laatste dit jaar elektrisch rijdt. Bovendien krijg je voor nieuw of tweedehands EV resp. 5000€ en 3000€ subsidies.
    De nieuwe Vlaamse regering waar de bloedzuigers van NVA een groot deel van uitmaken gaan die subsidies ASAP verwijderen én vanaf 2025 ga je een stukje BIV en verkeersbelasting betalen, vanaf 2026 de volle pot. Doch belooft men EV's een stuk gunstiger te gaan belasten als brandstofauto's. Wat en hoe is op z'n belgisch: niemand weet dat vandaag.

Op vlak van onderhoud mag ik ook vandaag niet klagen: een regulier onderhoud kost bij mijn huidige A6 geen 200€. Vermits ik eigenlijk niet meer dan 15.000 km per jaar maak, ga ik 1x per jaar op onderhoud.
    De man die het onderhoud doet, werkt bij Audi, maar heeft z'n eigen garage thuis. Weet perfect wat hij doet en waar hij kan besparen. De kost is dus grotendeels afhankelijk van de prijs van de olie. Zo'n V6 lust wel wat olie.
    Ik kan me voorstellen dat ik met een EV op dat vlak effectief nóg gunstiger uitkom.

Blijft het grote probleem de aanschafprijs: als ik vandaag naar de dealer ren en een A6 e-tron bestel, ben ik minstens 80.000€ armer. Ik heb echt geen zin om zoveel aan een auto uit te geven, hoe goed ie ook mag zijn.
    Als ik nog een jaartje of 3 wacht is die prijs misschien al gezakt tot 40-50.000€.

Dit jaar vindt in Brussel het autosalon weer plaats. Daar ga ik dit jaar echt nog eens heen. Erg benieuwd om die EV's eens van kortbij te bekijken. En zeker ook die Tesla's.

Fingers crossed dat de A6 het nog een jaar of 3-5 volhoudt.
    Wellicht is het laadpalen netwerk tegen die tijd ook geoptimaliseerd. Want eerlijk, in autoland bij uitstek Duitsland is het maar triest gesteld met laadpalen. En of ze dan nog werken?
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raverke95 Bekijk Berichten
    Toch moet ik Steven hier volledig gelijk geven. Tot met de komst van de Audi A6 e-tron en de Q6 e-tron heb ik steeds mijn ogen dichtgeknepen voor EV's.
    Goesting is koop zegt men hier in Vlaanderen en alhoewel ik volledig akkoord ben dat Tesla in heel het EV verhaal het verst staat, heb ik nooit van die wagens moeten weten. Op de huidige EV modellen van Kia en Hyundai na, vind ik dat de lelijkste gedrochten op 4 wielen die er des lands rondrijden.
    Mijn leven lang gewend aan een 5 meter lange break à la Audi A6 en ik wil die laadruimte voor geen meter missen.
    Ik plaats wel de kanttekening bij het feit dat ik zo'n Tesla met vleugeldeuren nooit binnenin bekeken heb, laat staan gereden.

Door dat olielek (en ik moet nog tot 14 november afwachten om het te laten nakijken) van mijn huidige A6 3.0 biTDI ben ik even aan het rondkijken wat er vandaag de dag is en bestaat en wat het kost. Je weet nooit op wat dat gaat uitdraaien. Ik ga geen 1000en eurootjes kosten doen aan een auto van 12 jaar oud.

Wat mijn elektriciteitstarief inhoudt: dat is inderdaad de blote kost per kWh dat ik momenteel betaal die ik hier neerschreef. Ik heb een variabel contract. Die opgegeven prijs was de prijs in de tweede helft van oktober, dus dat kan deze maand zomaar weer hoger liggen. Taksen en "transportkosten" (idioot dat dat zo op m'n factuur staat) zijn er sowieso, want men heeft nu eenmaal elektriciteit nodig in een huis. Dat tel ik dus niet extra.

1 november = feestdag, dus ik heb tijd zat en even nagekeken wat vadertje staat graag wil van mijn auto...
    Rij je vandaag elektrisch betaal je niks en blijf je niks betalen op vlak van wegenbelasting, inverkeersstelling of weet ik wat. Dit op voorwaarde dat je ten laatste dit jaar elektrisch rijdt. Bovendien krijg je voor nieuw of tweedehands EV resp. 5000€ en 3000€ subsidies.
    De nieuwe Vlaamse regering waar de bloedzuigers van NVA een groot deel van uitmaken gaan die subsidies ASAP verwijderen én vanaf 2025 ga je een stukje BIV en verkeersbelasting betalen, vanaf 2026 de volle pot. Doch belooft men EV's een stuk gunstiger te gaan belasten als brandstofauto's. Wat en hoe is op z'n belgisch: niemand weet dat vandaag.

Op vlak van onderhoud mag ik ook vandaag niet klagen: een regulier onderhoud kost bij mijn huidige A6 geen 200€. Vermits ik eigenlijk niet meer dan 15.000 km per jaar maak, ga ik 1x per jaar op onderhoud.
    De man die het onderhoud doet, werkt bij Audi, maar heeft z'n eigen garage thuis. Weet perfect wat hij doet en waar hij kan besparen. De kost is dus grotendeels afhankelijk van de prijs van de olie. Zo'n V6 lust wel wat olie.
    Ik kan me voorstellen dat ik met een EV op dat vlak effectief nóg gunstiger uitkom.

Blijft het grote probleem de aanschafprijs: als ik vandaag naar de dealer ren en een A6 e-tron bestel, ben ik minstens 80.000€ armer. Ik heb echt geen zin om zoveel aan een auto uit te geven, hoe goed ie ook mag zijn.
    Als ik nog een jaartje of 3 wacht is die prijs misschien al gezakt tot 40-50.000€.

Dit jaar vindt in Brussel het autosalon weer plaats. Daar ga ik dit jaar echt nog eens heen. Erg benieuwd om die EV's eens van kortbij te bekijken. En zeker ook die Tesla's.

Fingers crossed dat de A6 het nog een jaar of 3-5 volhoudt.
    Wellicht is het laadpalen netwerk tegen die tijd ook geoptimaliseerd. Want eerlijk, in autoland bij uitstek Duitsland is het maar triest gesteld met laadpalen. En of ze dan nog werken?
    En een leuke hybride audi? Daar niet over nagedacht.

slimshady84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    40
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

Misschien geeft de C7 nog iets teveel plezier per km
    Die brullende diesel is ook gewoon leuk speelgoed op de baan (enige nadeel is aan de pomp imho)

Verstuurd vanaf mijn S24 Ultra met Tapatalk
    Audi A6 C7.5 2.0tfsi S-line 2015 daytona-grau
    ex - A4 B5 2.5tdi 2000 | A4 B5 1.9tdi 1999 | A4 B5 2.6 quattro 1997 | A4 B5 2.6 1996 | A4 B5 1.8 1995

Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slimshady84 Bekijk Berichten
    Misschien geeft de C7 nog iets teveel plezier per km
    Die brullende diesel is ook gewoon leuk speelgoed op de baan (enige nadeel is aan de pomp imho)

En een blauwe briefje op je deurmat 😄

slimshady84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    40
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

Ach belastingdienst ja

En die wit met paarse hebben we een mooie app voor met een F en M in een blauw vierkantje

Laatst gewijzigd door slimshady84; 01-11-24 om 20:38.
    Audi A6 C7.5 2.0tfsi S-line 2015 daytona-grau
    ex - A4 B5 2.5tdi 2000 | A4 B5 1.9tdi 1999 | A4 B5 2.6 quattro 1997 | A4 B5 2.6 1996 | A4 B5 1.8 1995

Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    41
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zakaria Bekijk Berichten
    En een leuke hybride audi? Daar niet over nagedacht.
    Inderdaad, maar ik zie daar geregeld tamelijk wat problemen mee voorbij komen. Uiteindelijk twee auto's in 1.
    Pak nu de huidige A6 hybride, daar kan ik elektrisch prima mee enkele keren van het werk naar huis rijden.

Ik heb me al voorgenomen als de mijne me straks een serieuze factuur zou opleveren, ik toch eens zou gaan kijken naar zo'n hybride en me eens goed informeren wat diens probleempuntjes nu eigenlijk zijn en hoe te voorkomen.
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten