Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 24

Onderwerp: Wealer Heerlen, iemand bekend mee?

  1. #1
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Wealer Heerlen, iemand bekend mee?

    We zijn laatst bij de whealer geweest, om te kijken voor een nieuwe audi. Nu vertelde een vriend van me dat ze al een paar jaar onder curetele staan en het niet verstandig is om er een auto te kopen. Ik geloof er niet al teveel in, maar stel dat hij gelijk heeft, wat voor nadelen zou het ons op kunnen leveren?

  2. #2
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.390
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Geef de gegevens van die dealer even. Er is vast wel iemand hier die kan uitzoeken hoe het zit met hun status.

    Verder is het heel simpel. Als ze onder curatele staan doen ze waarschijnlijk iets niet goed "in terms of moneymanagement".
    Als ze op de fles gaan kun je nergens meer heen.
    Als ze overgenomen worden, incl. alle lusten en lasten, kun je zaken als garantie laten afwikkelen door de nieuwe eigenaar.

    Gezien het feit dat er zo vreselijk veel 2e hands Audi's te koop staan zou ik me niet blindstaren op deze dealer.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  3. #3
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    van www.wealer.nl

    Terhoevenderweg 100, 6412 ZJ Heerlen
    Postbus 2859, 6401 DJ Heerlen
    Telefoon: +31 (0)45 - 528 00 55
    Fax: +31 (0)45 - 528 00 70

    Maar opzich is het wel een aardige dealer, en als ze er wat leuks hebben, waarom niet denk ik zo. Maar als iemand dat na kan gaan, lijkt me wel fijn.

  4. #4

    Standaard

    Persoonlijk zou ik je Wealer niet adviseren. Ik heb ooit 10 jaar geleden een auto gekocht bij Wealer (toen nog Vencken) en daar heb ik heel veel spijt van gehad. Sinds 1996 ben ik klant bij Ploemen in Meerssen tot volle tevredenheid.

    Een jaar geleden nog eens gekeken bij Wealer voor een auto, maar wederom had ik een slecht gevoel.

    Dus als ik je mag adviseren.doe het niet. Wat betreft het curatele verhaal, dat heb ik vanuit mijn vriendenkring ook al vernomen. Begreep zelfs dat ze failliet waren en dat Wealer van plan was om een doorstart te gaan maken met de ouderlijk vestiging in Roermond.

    Overigens.is Ploemen altijd een doorn in het oog geweest van Wealer, het is nl. de enige Audi/VW dealer in Zuid Limburg die niet in het Wealer kartel is meegegaan. Sjappo.

  5. #5
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Gaan we daar dadelijk toch even langs we willen trouwens ook even bij het audi-center in aachen gaan kijken, die hebben een erg uitgebreid aanbod en denk dat importeren best te doen is.


  6. #6
    mikel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    44
    Posts
    418
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    ik ga meestal wel naar wealer in roermond,valt niks slechts over te zeggen.
    verder doet de wealer hier in roermond goede zaken.dus?

  7. #7
    nb_coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    3.061
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    ik kan wel vertellen dat ik laatst wilde gaan kijken naar een mooie audi in de showroom en toen zag dat alles leeg was,nergens meer een vw te bekennen en op de plaats waar normaal de audi's stonden stonden nu alleen nog maar 2 polo's.dit heeft een week geduurd,daarna stond er een nieuwe golf 5 gti,r32 en een pheaton binnen,aan de audi kant staan nu een overheerlijke rs6,a6,a8 en 225pk tt binnen.

    kweet dus niet wat ik hiervan moet denken.
    Audi A6 Avant 2.6 C4 1998

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Y0®iZz
    Gaan we daar dadelijk toch even langs we willen trouwens ook even bij het audi-center in aachen gaan kijken, die hebben een erg uitgebreid aanbod en denk dat importeren best te doen is.
    Kuch de prijs van een NL auto is relatief laag omdat er zoveel BPM overeen komt. Als je er een in Duitsland koopt is ie duurder en moet je ook nog eens BPM en BTW (hoger dan in D IIRC) betalen -> doer auto -> gewoon in NL kopen.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Als het goed is, moeten de kale prijzen inmiddels geharmoniseerd zijn in Europa. Daarom zijn we hier dus ook nog meer gaan betalen voor onze nieuwe auto's.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Als het goed is, moeten de kale prijzen inmiddels geharmoniseerd zijn in Europa. Daarom zijn we hier dus ook nog meer gaan betalen voor onze nieuwe auto's.
    Is dat inderdaad al ingegaan?
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  12. #11
    Maddog's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Posts
    365
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Idd gewoon bij Ploemen in Meerssen gaan, deze zijn nergens te beroerd voor en hebben een super service!
    Als een man het portier van zijn auto opent voor een vrouw, heeft hij ofwel een nieuwe vrouw of een nieuwe auto
    __________________________________________________ _________
    A3 Sportback 2.0 TFSI quattro S-Line met Pro line pakket Hartog Tuned

  13. #12
    nb_coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    3.061
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    das bij maastricht?
    Audi A6 Avant 2.6 C4 1998

  14. #13

    Standaard

    ze hebben aardig wat occasions staan.

    rs6, paar mooie a6jes.

    Ik denk dat als ze op de fles gaan dat pon de garantie etc. wel over zal nemen.
    Of denk ik nu te goed over Audi Nederland?

  15. #14
    Maddog's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Posts
    365
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Ja klopt dat is bij Maastricht, heb er tot nu toe goede ervaringen zoals:

    - We hadden een elec schema nodig van een 80 Cabrio, meteen werd er een stoffige klapper uit de kast getrokken het schema opgezocht en een kopie voor ons gemaakt helemaal GRATIS! :shock:

    - Ik had zelf wat zekeringen en lampjes nodig voor het 3de remlichtm ook allemaal gratis gekregen!

    - Ook het uitlezen met VAG-COM is al een keer kostenloos gedaan bij mij.

    Dus tot nu toe goede ervaringen!
    Als een man het portier van zijn auto opent voor een vrouw, heeft hij ofwel een nieuwe vrouw of een nieuwe auto
    __________________________________________________ _________
    A3 Sportback 2.0 TFSI quattro S-Line met Pro line pakket Hartog Tuned

  16. #15

    Standaard

    yep.dat zijn de ervaringen die ik daar ook heb. Wat trouwens ook prettig is, is dat ze samenwerken met Autosport Brouns in Heerlen door regelmatig auto's uit te wisselen. Daardoor is het aanbod groot en interessant zonder dat ze al teveel in voorraad hoeven te investeren. En Autosport Brouns heeft altijd hele leuke wagens staan.

  17. #16

    Standaard

    Het gaat niet super met Wealer (er loopt al een tijdje een "crisismanager" rond als ik me niet vergis) maar failliet zal het denk ik niet snel gaan. Ze hebben een innige relatie met Pon (ik weet niet in hoeverre ze zelfs aandeelhouder zijn) en het zal Pon er alles aan gelegen zijn Wealer met zijn vestigingen in Maastricht, Heerlen, Sittard en Roermond boven water te houden, waarom dat mag begrijpelijk zijn. Onlangs is wel het onderdeel van Wealer failliet gegaan waar de voorraad auto's staan in Susteren.

    Wat dat betreft dus geen reden om niet voor Wealer te kiezen. Wel zou voor mij de service een reden zijn. Onlangs heb ik mijn derde nieuwe VAG product gekocht (1x VW en 2x Audi) en steeds ben ik hiervoor ook naar Wealer gegaan. Uiteindelijk heb ik toch niet voor Wealer gekozen omdat ik niet tevreden was over de prijs (dure panden, veel personeel en promotie moet terugverdient worden), service, aandacht en advies/deskundigheid. Ploemen is in dat geval een alternatief alleen al omdat ik het ergelijk vind dat je feitelijk in heel zuid en midden limburg maar bij één dealer terecht kan (Behoudens Ploemen dan). Ik heb echter mijn 3 laatste auto's bij een dealer van een japans merk gekocht. Dat is dus een tweede alternatief.

    Het importeren van een auto kan ook maar goedkoper zul je waarschijnlijk niet zijn. Als je in Aachen koopt zul je een korting moeten bedingen van om en de nabij 13-14% (en dan kan lukken) dan ben je met alle invoerheffing ongeveer even duur uit als in NL. Ook kun je via duitse groothandelaren kopen zoals http://www.juetten-koolen.de. Juetten en Koolen heeft een vestiging vlak over de grens bij Sittard/Koningsbosch. Een van de eigenaren is zelfs een Nederlander (Rob Koolen) maar ik denk niet dat die te spreken krijgt.

    Ik heb op het punt gestaan een auto daar of in Aachen te kopen omdat de nieuwprijs van een auto uit DLD met alle importhefingen en belasting net zo scherp zo niet scherper was dan bij Wealer. Daarnaast kon ik in DLD opties bestellen die in Nederland niet leverbaar waren. Ik heb het echter niet gedaan omdat je een probleem bij inruil hebt. Juetten en Koolen ruilen niet in en voor een reguliere dealer is een NL auto verre van interessant. Kortom DLD is alleen interessant zonder inruil.

    En zo kom je terug bij Ploemen of een willekeurige dealer welke je kan/wil helpen aan een nieuwe VW/Audi.

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apolo2
    En zo kom je terug bij Ploemen of een willekeurige dealer welke je kan/wil helpen aan een nieuwe VW/Audi.
    En het is altijd wel prettig om bij een familie bedrijf terecht te kunnen. Ik zal niet gauw meer van dealer/merk wijzigen. :wink:

  19. #18

    Standaard

    Ik heb mijn S4 besteld bij een oud-verkoper van Wealer, deze persoon gaat in Echt( midden-Limburg) met collega's een zaak( VW-Audi) beginnen.Kwam bij mij zeer professioneel en ter zake kundig over, kortom ik heb bij hem mijn S4 besteld.
    Vriend van me heeft zijn A6 gekocht bij Ploemen waar hij helemaal niet tevreden is, hij heeft al te kennen gegeven dat hij voor de service-beurten, en in toekomst een nieuwe Audi, ook naar Echt gaat.
    Zaak zou met Pasen open gaan.

  20. #19

    Standaard

    Hallo,

    Dat is goed nieuws, ik heb halverwege 2005 al eens gehoord dat een oud medewerker van Wealer voor zichzelf zou beginnen maar ik heb daarna hierover niets meer vernomen. Waar wordt het bedrijf gevestigd? Op het industrieterrein langs de A2? Zo ja, komt het bedrijf dan misschien in de oude Opel garage die leeg staat? OT: Hoe zit het eigenlijk met BMW in Echt dat loopt volgens mij ook niet volgens planning.

    Mbt dealers en ervaringen hiermee zie je maar weer hoe dat van persoon tot persoon kan verschillen. Ik heb zelf geen ervaring met Ploemen maar je bent geneigd ze het voordeel van de twijfel te geven alleen al om het bijna monopolie van wealer te breken.

    Groeten

  21. #20

    Standaard

    Nee, tov.de Holbox,is vanaf de autoweg te zien,
    en BMW gaat inderdaad ook naar Echt, lees Bouwens Roermond.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •