Ik denk dat je beter eerst wat specifiekere info over je A4 kunt vermelden, dan is zoiets beter in te schatten.
Welkom trouwens :wink:
Beste members van dit forum,
ik ben hier nieuw en heb een vraag.:
Wij hebben een audi A4 uit 1999. Nu is een paar dagen geleden de distibutie riem eraf gelopen. zegt de monteur... Onze monteur zegt het volgende:
'wanneer wij deze auto moeten maken kost het alleen al hartstike veel voor het uit-elkaar halen." "dan weten we nog niet wat er aan de hand is."
Wij willen nu graag weten wat deze auto nog op kan brengen.
We hopen dat jullie ons wat kunnen vertellen.
Met vriendelijke groet,
Wilco van Lent
Wat zijn de exacte gegevens?
A4 uit 1999
Motortype:
Avant/sedan?
Opties:
De monteur heeft gelijk dat ze de motor eerst moeten demonteren om te kijken wat er allemaal kapot is gegaan. Maar goed soms valt de schade aan de motor mee. Ik zou toch eerst eens laten kijken wat er allemaal kapot is, als dat meevalt kan het nooit uit om de auto zo te verkopen in te ruilen met motorschade. Je krijgt er nooit veel voor.
Kennis van me met een garagebedrijf waar ik altijd mag "sleutelen" koopt wagens met dergelijke motorschade regelmatig op. Hij heeft nu een Mazda6 uit 2003 net gerepareerd. Ik kan altijd informeren wat hij biedt, en of ie interesse heeft. Hij reist heel Nederland af dus zolang je in Nederland woont kan dat geen problemen opleveren.
Maar goed mijn eerlijke advies, ik zou eerst zelf willen weten wat er allemaal aan de hand is met de motor. Kijk garagebedrijven zijn wel geinteresseerd in dergelijke auto's valt leuke winst te behalen voor hun. Ze hebben het liefst dat je m zo inruilt voor een schijntje.. Desnoods informeer je eens bij wat andere bedrijven wat het moet kosten om uit te zoeken wat de totale motorschade is.
Suc6!
groet,
Richard.
Een V6? En hoe is de snaar gebroken?
Onder het rijden?En hoe hard reed je...
Ik zou Coen Donkers ff bellen hiervoor, maar reparatie is IMO te doen en altijd goedkoper dan een nieuwe auto kopen...
En als de dealer hem graag inruilt, dan weet ik genoeg...
Hoeveel kilometers op de teller?
Tjah als je wilt verkopen wil ik wel eens horen of er interesse voor is. Hij heeft sowieso het liefst diesels.
Maar ik blijf eerlijk als ik zeg dat je er verstandig aan doet eerst maar eens bij een eerlijke garage te laten uitzoeken wat de totale schade bedraagt.. Voor je m voor een k*tprijs verkoopt, vast een ellendig gevoel nu en wie weet kwaad maar doe geen onverstandige dingen zou ik zeggen. Daar heb je jezelf alleen maar (financieel) mee te pakken.
Richard.
2.5 TDI, dat zegt een hoop meer...
FF Coen bellen wat een blokkie kost met inbouw, weet je zeker dat het niet de nokkenassen zijn waardoor de boel kapot gelopen is?
ik zou de distributieriem en eventuele andere onderdelen in ieder geval bewaren en (laten) zoeken naar de oorzaak; overigens: wat bedoel je met "er vanaf lopen" ?
Als de rest van de auto nog goed is, het onderhoud aantoonbaar goed is uitgevoerd met de juiste intervallen en materialen zou ik een claim neerleggen bij degene die dat onderhoud heeft uitgevoerd en desnoods naar de geschillencommissie stappen; dit heeft mij al een paar keer geld opgeleverd.
Bedenk verder dat een ogenschijnlijk dure reparatie toch vaak goedkoper is dan een nieuwe(re) auto kopen en de oude met fors verlies wegdoen
de distiebutieriem is er van afgelopen de oorzaak is onduidelijk wel is op het aangegeven moment de riem vervangen dit is echter ca 50000 km geleden dit kan mijns inzien toch geen probleem zijn volgens de dealer kan het probleem zijn dat de water pomp of de brandstofpomp kapot is gegaan ofwel het lager van deze
Zelfde resultaat.
Ik zou inderdaad iemand als Coen Donkers (www.coendonkers.nl) eens naar de auto laten kijken. In ieder geval niet alles overlaten aan de dealer die er belang bij heeft.
Als het niet met een klap eindigde, heb je een gerede kans dat de boel niet helemaal krom is.