Pagina 2 van 21 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 409

Onderwerp: Invordering rijbewijs

  1. #21

    Standaard Re: Invordering rijbewijs

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fransvis
    Tja....het klinkt bijna alsof je het vol trots vertelt...maar de realiteit is dat het zwaar crimineel is wat je hier doet. Als je al voor 50km snelheidsovertreding je al rijbewijs kwijt bent, dan vrees ik hier (terecht) voor het ergste. Een jaar ontzegging zou me niets verbazen.
    Fransvis, we zijn toch allemaal trots op onze Audi's? Overigens schreef ik dit omdat het hier in mijn geval ook een beetje om draaide. Heel Stom van mij uiteraard, maar af en toe kom je een mede-audirijder tegen waartegen je even vriendschappelijk gaat sparren. Dit maak ik namelijk vrij vaak mee, zowel in Nederland als in Duitsland. Zo ook deze keer. Ze hebben dit namelijk heel mooi als een spelletje weten op te voeren:

    Het gewoon rustig op de weg en ik had ze voor die achtervolging zelfs nog netjes ingehaald (net iets over de 90km met knipperlicht e.d.). Kennelijk houden ze hier bij voorbaat rekening mee om je op die manier in de picture te krijgen.

    Normaliter rijd ik juist op die weg, waar ze mij hebben geklokt, nooit zo heel erg hard en ook deze keer was het aanvankelijk niet mijn bedoeling om uiteindelijk bijna 170km op de teller te krijgen. Ik ben gewoon (erg stom, dat wel) meegegaan in het spel, waarvoor ik nu de hoofdprijs heb gekregen.
    Fat kids are harder to kidnap

  2. #22
    Wanderer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Posts
    2.333
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    80km weg. Zijn dat niet van die wegen waar je wel eens moeder met twee kleine kinderen op de fiets ziet wachten om te kunnen oversteken? Komt er zo eentje met 170 km/h voorbij vliegen.

    Eerlijk: ik rijd er ook wel eens 90/100 hoor, maar 170...

    Why?
    Audi 100 quattro 11/85
    Audi A3 Ambition Proline Plus 05/14

  3. #23

    Standaard

    Ik vind sommige antwoorden ook nogal hypocriet hier!
    Er heerst in Nederland nu eenmaal een jacht op hardrijders omdat dit zo lekker de staatskas vult.
    Goed, er is een wet! Maar ik vind hard(er) rijden net zo crimineel als op straat kauwgum spugen. Daar zegt niemand wat van! De vinger wijst wel ozo makkelijk wel naar de hardrijder!

    vb..... Telefoneren in de auto was eerst ook normaal en niemand die iemand voor crimineel hielt met een mobieltje tegen het oor! Nu is zoiemand een 'crimineel'..... Het is maar net in welk spotlicht je gezet word!

    Erg vaak over de streep is natuurlijk niet slim!

    En idd op een 80 weg loop je meer risico op grote gevolgen, scheelt natuurlijk wel als je de weg kent met risicoplaatsen
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  4. #24

    Standaard

    Ik zou er maar niet op rekenen dat je je papiertje voorlopig terug krijgt.
    Misschien ook wel zo veilig...

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    348
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Ik hoop dat je snel je rijbewijs terug krijgt en dat het dan ook wel een kleine les is om voortaan toch te proberen om niet "te" hard te gaan rijden. Vooral je niet meer door anderen op te laten jagen, dat heb ik zelf een keer meegemaakt en het was geluk dat die agent naar huis ging. Hij stond ook op het punt om collega's te bellen maar omdat ik vriendelijk bleef en vertelde hoe het zo kwam etc was hij redelijk genoeg om mij te laten gaan. Dat heeft bij mij de ogen wel open gedaan in de zin van dat ik wel kan vertellen dat ik ben uitgelokt maar dat ik toch ten alle tijde aan het kortste eind zou trekken.

    Ikzelf rij ook meestal iets harder dan is toegestaan maar zorg wel altijd dat ik zowiezo nooit boven de 40km/u te hard uitkom. Danwel zijn dat soort snelheden alleen op de snelwegen en niet op B wegen of bij werkzaamheden. Bij werkzaamheden ga ik meestal ook wel harder maar dan alleen als er geen mensen aan het werk zijn, het is dan onzin om dat limiet aan te houden.

    Hardrijders (mensen die van een beetje doorrijden houden) zijn inderdaad het mikpunt van de regering en waarom, joost mag het weten. Het is pure onzin want iemand die 20km/u harder gaat dan de rest is niet perse iemand die het verkeer in gevaar brengt. Dat zijn meer de personen die op een 120km/u weg met 80km/u vanachter een vrachtwagen de linkerbaan opduiken en de personen die gewoon roekeloos rijden. Je kunt ook roekeloos rijden en je toch aan de snelheid houden... dus tsja...

    Maar dat zijn mijn 2(pl)euro centjes....


  6. #26
    Alexd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    233
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Tja, met jouw historie zal het inderdaad lastig worden om je rijbewijs terug te krijgen/te houden. Spelletje spelen is toch gevaarlijk, maar ja, net als hard rijden doet iedereen dat wel eens. Ik ook wel eens, maar dan op de snelweg en heel kort (korter dan hun metingen). Gelukkig nog nooit met de verkeerde gespeeld.
    Maar inderdaad de blaren zijn helaas wel voor jou.

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heroji
    Ik zou er maar niet op rekenen dat je je papiertje voorlopig terug krijgt.
    Misschien ook wel zo veilig...
    Mijn snelheidsovertreding, net als heel veel andere snelheidsovertredingen, hebben doorgaans geen ruk meer met veiligheid te maken. Op de gevaarlijkste plekken wordt doorgaans niet eens gecontrolleerd en op de stukken waar het veilig is word je van de weg geplukt. Toch begrijp ik het commentaar van bepaalde mensen hier niet hoor. De waarheid (context) is vaak ingewikkelder dan gewoon even iemand uitmaken voor crimineel of asociaal rijgedrag. Ik rij 4 uur = bijna 400km per dag, per week is dat 2000km en per jaar komt dat overeen met ongeveer 100.000km (incl. wat privé kilometers). Waarmee ik maar wil geven dat zo'n aanhouding niet altijd is bedoeld om onervaren roekeloze bestuurders van de weg te plukken.

    Ik weet overigens zelf heel goed dat ik in fout ben geweest, maar velen zijn het er, net als ik, mee eens dat de straffen hier in Nederland voor snelheidsovertredingen gewoon niet evenredig zijn met de meeste misdaden die er worden begaan. Zo denk ik er gewoon over.
    Fat kids are harder to kidnap

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Kost je een bom duiten en een onvoorwaardelijke rij-ontzegging.
    Vriend van me heeft vorig jaar identieke situatie meegemaakt.
    Gelaserd met 190km/h op 80 km/h weg,ook recidivist en auto ook nodig voor zaak.
    €1500 en 3maanden niet meer rijden met proeftijd van 2 jaar.
    Overigens met een A4 2.5 V6 TDI

  10. #29

    Standaard

    Laten we eens ophouden hier met het vingertje te wijzen.
    Die VROS hufters zie je toch zelf regelmatig op TV.
    Ze maken zich vaak schuldig aan onredelijke manieren.
    Zoals een wedstrijdje uitlokken.
    Je ziet ook dat ze gewoon de echt snelle auto's gaan volgen omdat ze weten dat als je zo'n auto rijdt je af en toe even het gas tot de bodem intrapt.
    En dat kan dan 4 km later zijn maar dan ben je wel de sjaak.
    Echt triest vond ik laatst die jongen met die witte Nissan in BodW. Die reed de hele weg keurig en die trok even in een tunnel het gas open en werd direct staande gehouden. Echt smerige praktijken.
    Of toen een keer met een Subaru die alleen even plankgas de snelweg op ging en toen weer 130 ofzo ging rijden. Die kon ook zijn rijbewijs inleveren.

  11. #30

    Standaard

    Ik veroordeel jou niet, wel het feit dat je 170km/h rijdt op een 80 km/h weg rijdt.
    Je maakt mij niet wijs dat dit een veilige actie is.

    Toch wens ik je veel succes.

  12. #31

    Standaard

    Die agenten tegen de muur. Aanzetten tot dodelijke acties noem 'k dat.

    En jij een jaar in het cachot om eens goed na te denken. Door de dag mag je gaan werken met een begrenzer en op het einde van de maand je centjes naar één of andere vereniging...

    Dan zijn m'n 3 kinderen (hopelijk) tenminste een jaar veilig...

    Zo'n snelheden mag je enkel maken op de snelwegen, en dan nog...veel verstand lijk je in elk geval nog niet te hebben.

  13. #32

    Standaard

    hhmmm....volgens mij vroeg de topic starter om advies over het behouden van zijn rijbewijs, niet om afgemaakt te worden. Begrijp de reacties van mensen wel...lijken me alleen ietwat overbodig

    Niet in de stijl van AF om topics in flame-wars te laten ontaarden

    Mvg
    Just because you're paranoid doesn't mean I'm not after you..

  14. #33
    nb_coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    3.061
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    wat een onzin,dan zijn mijn kinderen veilig... die kunnen nog door een traktor omver gereden worden

    op een 80 km/h weg spelen normaal gesproken geen kinderen... vandaar dat die wegen zijn ingevoerd. in een woonwijk, en binnen de bebouwde kom is het een ander verhaal...als ik als een laagvlieger over een 50 km/h weg kom gevlogen vind ik het niet raar dat mensen op hun voorhoofd wijzen,maar op een 80 km/h weg? kom op zeg...
    Audi A6 Avant 2.6 C4 1998

  15. #34

    Standaard

    Ik heb vroeger een snuiter in dienst gehad die ook z'n rijbewijs verspeelde.

    Nou kon ik als werkgever bij hoog en bij laag volhouden dat hij z'n papiertje nodig had voor z'n werk, maar terugkrijgen ho maar...


    Tegenwoordig is de terechte stelling dat je juist dan beter moet weten, en je rijbewijs niet op het spel moet zetten. Het zal ook van de aard van de overtreding afhangen misschien, maar deze info kreeg ik van Justitie.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  16. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mvdbosch
    hhmmm....volgens mij vroeg de topic starter om advies over het behouden van zijn rijbewijs, niet om afgemaakt te worden. Begrijp de reacties van mensen wel...lijken me alleen ietwat overbodig

    Niet in de stijl van AF om topics in flame-wars te laten ontaarden

    Mvg
    idd... ik begrijp de andere reacties ook wel, maar het hangt ook echt van de plek af waa het plaats vind... ik ben zelf ook niet bepaald heilig, maar op plaatsen waar kinderen (kunnen) spelen doe ik echt rustig aan (daarbij is het zonde als ze een deuk in je bumper koppen he) maar op een landweg (die goed overzichtelijk is) waar je dus eigenlijk ook maar 60 mag(in de meestal gevallen hier in de omgeving) haal ik soms ook wel is het dubbele... das uiteraard ook niet helemaal juist, maar de situatie leent zich er dan wel naar... als er dan wat gebeurt ben ik zelf de l*l en niemand anders... maar succes met het terug krijgen (en wees vanaf nu dan wat verstandiger.....)

  17. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bacey
    Die agenten tegen de muur. Aanzetten tot dodelijke acties noem 'k dat.

    En jij een jaar in het cachot om eens goed na te denken. Door de dag mag je gaan werken met een begrenzer en op het einde van de maand je centjes naar één of andere vereniging...

    Dan zijn m'n 3 kinderen (hopelijk) tenminste een jaar veilig...

    Zo'n snelheden mag je enkel maken op de snelwegen, en dan nog...veel verstand lijk je in elk geval nog niet te hebben.

    Heb zelf ook een dochtertje, dus ik deel je angst m.b.t. veiligheid. Echter zijn mensen zoals ik (en dat zijn er nogal wat) zich meestal heel goed bewust van het feit om geen gekke dingen te doen binnen een bebouwde kom (waar de kans op aanwezigheid van kinderen het grootsts is) of een vrouw met kinderen op te jagen of ook maar iets van dien aard. Kinderen zijn mij namelijk heilig.

    Als dat ook voor jou geldt, kunt je je beter zorgen gaan maken over een aantal zieke pedofiele gekken die proberen een pedofiele politieke partij op te richten in Nederland. (stel je dat eens voor!)

    Over het hebben van verstand kun je dus lang en breed twisten, maar tot die categorie behoor jij dan kennelijk nog niet.
    Fat kids are harder to kidnap

  18. #37

    Standaard

    Jij durft het wel aan met je stelling...
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  19. #38

    Standaard

    Tjah leuk is anders maar goed je hebt het jezelf op de hals gehaald. 170 waar je 80 mag is wel erg bont.

    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  20. #39
    Henri80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    278
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nb_coupe
    wat een onzin,dan zijn mijn kinderen veilig... die kunnen nog door een traktor omver gereden worden

    op een 80 km/h weg spelen normaal gesproken geen kinderen... vandaar dat die wegen zijn ingevoerd. in een woonwijk, en binnen de bebouwde kom is het een ander verhaal...als ik als een laagvlieger over een 50 km/h weg kom gevlogen vind ik het niet raar dat mensen op hun voorhoofd wijzen,maar op een 80 km/h weg? kom op zeg...
    Nee, er zullen geen kinderen op de weg spelen.
    Maar de remweg met 170km/h is vrij lang . . . en er zal maar net wel
    een kind van een jaar of 8 met z'n fietsje oversteken.

    Dan sta jij ook met je vingertje te wijzen.
    Mooi wit is niet zwart !? :-p
    (als je 'em iedere week wast niet tenminste :-? )

  21. #40
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Ach, denk je dat als je 100 rijdt je wel op tijd stilstaat?

Pagina 2 van 21 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •