Pagina 29 van 29 EersteEerste ... 192526272829
Resultaten 561 tot 571 van de 571

Onderwerp: A3 Facelift.

  1. #561
    DoubleHH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Posts
    7.265
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Als je naar de nieuwjaars meeting komt wil ik je het verschil wel even laten voelen.

  2. #562
    Mike1975
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DoubleHH Bekijk Berichten
    Als je naar de nieuwjaars meeting komt wil ik je het verschil wel even laten voelen.

    Logisch, die van jou is ook al getuned... matuurlijk heeft een s3 meer vermogen, maar wilde aangeven dat een 2.0T niet maar een motorisatie is maar dat daar ook wel een en ander inzit... Nog wel.... want Audi ( en meer merken ) zullen binnen een drietal jaren de chiptuning tegengaan............ ze willen dat niet meer......

  3. #563
    EricM
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DoubleHH Bekijk Berichten
    Als je naar de nieuwjaars meeting komt wil ik je het verschil wel even laten voelen.
    Had je het tegen mij? want ik wil dat ook wel even voelen

  4. #564
    DoubleHH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Posts
    7.265
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Wie wil is welkom.
    Nieuwjaar meet ben ik aanwezig.

  5. #565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mike1975 Bekijk Berichten
    Wie rijdt er met de S tronic rondt? Natuurlijk kan er ik wel wat over vinden links en rechts, maat hoot het graag van de gebruiker zelf...

    Welke stand gebruiken jullie het meest en waarom?
    Wel of niet via flippers terugschakelen?
    Optrekken, snel of niet?
    @mike1975
    Zoals je weet, heb ik een 2.0tdi S-tronic (6 bak). De D gebruik ik het meest. Afhankelijk van de stand van de rechter voet probeert de s-tronic zo snel als mogelijk naar de hoogst haalbare versnelling te gaan. Hoe harder je het rechterpendaal intrapt, des te hoger in toeren wordt het schakelmoment. In mijn geval uiterlijk ongeveer 3200-3400 t/m. Afhankelijk van het huidige toerental wordt ook terug geschakeld.
    De S-stand gebruik ik zelden, daarvoor is het te druk op de nederlandse wegen en vind ik het te onrustig rijden. Pas op veel hogere toerental wordt overgeschakeld, haalt hij deze toerentallen niet dan blijft hij op het hoge toerental rijden. In de stand S trekt hij verder door dan in D, afhanklijk van de rechtervoet tot maximale toerental (in mijn geval 4100-4200 t/m).

    De flippers gebruik ik soms om vooraf terug te schakelen, omzodoende de kick-down voor te zijn. Verder gebruik ik de flippers als ik in de stand manueel rij.

    Manueel rij ik sinds de ervaring met de automaat nooit meer. Ik zet de versnelling soms in maneel als ik bewust meer toeren wil maken, bijvoorbeeld met aanhanger, omdat de automaat tussen de versnellingen gaat flipperen.

    Weet iemand of launch-control standaard is op DSG/S-tronic? Er staat in het boekje dat het optie is, maar volgens mij kan het met iedere DSG/S-ronic bak.


  6. #566

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petera3 Bekijk Berichten
    Zijn er facelift bezitters met een trekhaak? Zoja zijn hier foto's en prijzen van beschikbaar.

    Denk toch dat ik de dealer nl nog opdracht geef deze er onder te zetten.
    @Petera3

    Mijn (afneembare) trekhaak is sinds twee weken geleden gemonteerd (heel verhaal, staat elders op een a3 topic). Zodra ik mijn camera terug heb, zal ik er een foto van maken.

    In principe zie je niets van de trekhaak en contactdoos, deze zitten netjes weggewerkt achter een klepje onder in de bumper. Zodra je het klepje weghaalt, stop je de trekhaak er (zie foto) en rijden maar.

    Het enige nadeel van VAG trekhaken is, dat er nooit een oogje voor de losbreekkabel bij zit. Niet aan de auto zelf en niet aan de trekhaak. Je dient apart een oog te kopen en te monteren om de kabel vast te zetten. Als je gaat rijden zonder dit oog ben je strafbaar. Zo'n oog kost 8 euri en dat kan er bij geen enkele VAG dealer vanaf, terwijl je een trekhaak van dik 1000euri koopt....
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  7. #567

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R_d_K Bekijk Berichten
    Zo'n oog kost 8 euri en dat kan er bij geen enkele VAG dealer vanaf, terwijl je een trekhaak van dik 1000euri koopt....
    Kun je dat oogje wel zelf vastmaken dan?

  8. Ad
  9. #568

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ja-Rule Bekijk Berichten
    Kun je dat oogje wel zelf vastmaken dan?
    Ja, dat wel. Het is toch belachelijk dat je naar een halfords of iets moet om een oogje te halen, vast te maken aan je afneembare trekhaak etc.

    Andere merken (bijvoorbeeld Volvo) hebben onder de auto een dergelijk oog. Geen losse oogjes etc, maar gewoon vast aan de auto.

  10. #569
    Mike1975
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R_d_K Bekijk Berichten
    Ja, dat wel. Het is toch belachelijk dat je naar een halfords of iets moet om een oogje te halen, vast te maken aan je afneembare trekhaak etc.

    Andere merken (bijvoorbeeld Volvo) hebben onder de auto een dergelijk oog. Geen losse oogjes etc, maar gewoon vast aan de auto.

    Vind het inderdaad schandalig.... dat je dealer dit ook even niet voor je oplost.Ik ahd eergisteren pech, zag een scherpe stoeprand niet op tijd...resultaat... twee banden met een flinke scheur... wat doet mijn dealer....... brengt 0,0 in rekening, alleen 33 euro voor balanceren.... das nou eentje die met je meedenkt..........

  11. #570

  12. #571

    Standaard

    Mooie foto, toch blijf ik die A3 niet echt fotogeniek vinden uit deze hoek. Wel mooie velgen, en op zo'n zwarte ziet die shwadowline gril er ook goed uit..

Pagina 29 van 29 EersteEerste ... 192526272829

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •