Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 43

Onderwerp: De Audi A3 Cabrio ophalen in Ingolstadt

  1. #1
    snowdude
    Guest

    Standaard De Audi A3 Cabrio ophalen in Ingolstadt

    Het is woensdagavond en we gaan richting R’dam centraal. De nachttrein naar Augsburg vertrekt via Utrecht dus eerst nog even in de trein naar Utrecht.
    Alle spullen zijn gepakt. De papieren, kentekenplaten, rijbewijs en schone sokken plus ondergoed  zijn ingepakt.

    De vrijdag ervoor de Seat Leon ingeleverd bij M de Koning In Krimpen. Ik heb hem maar kort gehad, ongeveer 6 maanden en toen alweer ingeruild voor de mooie A3 Cabrio.
    Ik weet het smaken verschillen maar het belangrijkste is dat ik hem mooi vind en er mee moet rijden.
    De afgelopen dagen maar even een auto geleend. Maar nu is het zover op naar Ingolstadt de thuishaven van Audi.

    Aangezien ik het niet zo heb op het openbaar vervoer moet ik zeggen dat deze treinreis goed was geregeld door Stephanie van Geel van ATP. De kaartjes konden worden afgehaald op het Centraal station in Rotterdam. Ze had alles netjes voor mij in de mail gezet dus zoeken naar het juiste perron en de tijden was niet nodig. Eenmaal in Utrecht op de City Night Line gestapt richting Augsburg.
    Om 07.00 uur kwamen we aan in Augsburg. Helaas was ik onderweg ziek geworden van de trein en moet zeggen dat die wc’s in zo een trein verdomde klein zijn als je die vaak moet bezoeken om over te geven...Ik zal jullie de details besparen 
    Nog een keer overstappen naar Ingolstadt en een uur later waren wij er. Een taxichauffeur aan gesproken en gevraagd of hij ons naar de Audi fabriek kon brengen. In de taxi vroeg hij naar mijn kenteken gegevens en naam. Deze had bij, bleek achteraf, nodig om de kosten te kunnen declareren bij Audi. Wij hoefden dus niet te betalen. Erg netjes.

    Wij werden netjes voor de deur afgezet en verwelkomd door een meneer die met een big smile op zijn gezicht ons vertelde wat er ging gebeuren. Ondertussen werden onze tassen op een wagentje gezet met een kaartje eraan, deze stonden later netjes bij je auto. Hoe bedoel je goed geregeld!

    Met de kentekenplaten onder de arm moesten wij ons melden bij de “afhaalbalie”. Ik noem het maar even zo want later zal je dus worden opgehaald zodat ze je naar je auto kunnen brengen.
    Nadat ze alle gegevens hebben gecontroleerd mag je dus gaan wachten. Ondertussen zie je je naam op de tv verschijnen met het tijdstip dat jij je auto in ontvangst gaat nemen. Ik kreeg de mijne dus om 10.00 uur. Om de tijd te doden ben ik maar even de Audi Shop in geweest en wat spullen gekocht. Na 160 euro te hebben afgetikt ging ik met 2 modellen van de A3C (een voor Rottweiler) , een Audi Sportjack, pennen, een petje en een Audi paraplu (heb je vaak nodig in NL) de winkel uit. Ik had nog wel meer willen kopen maar je kan bezig blijven daar.

    Om 10.00 werd ik geroepen. Ik kon naar beneden. In die tussentijd natuurlijk staan kijken hoe mensen hun nieuwe auto in ontvangst namen. Van een hele mooie S5 (rode) tot aan A4 Avants , Q7’s en nog veel meer passeerde de revue. Wel leuk om te horen dat men daar ongeveer 40 auto’s per dag afgeleverd waaronder 1 voor een Nederlandse Audirijder. Van de A3 Cabrio werden er die dag 20 afgeleverd, hoe bedoel je een goede zet van Audi. De A4C wordt niet meer gemaakt omdat ergens in het eerste kwartaal van 2009 de nieuwe A5 Cabrio gepresenteerd zal worden. Ze willen in de zomer van 2009 de A5C gaan leveren. Het kan dus niet lang meer duren eer de officiële foto’s naar buiten komen van de A5C. Ik ben al begonnen met sparen ;-)
    De mooiste auto die ik heb gezien was een paarsachtig/aubergine kleurige RS6 Avant (zie foto)….die was erg kwijlopwekkend…haha. Daarna natuurlijk mijn eigen auto  …

    Maar goed, de aflevering dus. Eenmaal beneden stond mijn bolide daar te glimmen. Ik zo trots als een pauw natuurlijk. Jurgen kwam zichzelf netjes voorstellen, hij legt alles uit over de auto en neemt de papieren nog een keer met je door, en vroeg of ik al eerder een Audi had gereden. Heb een Seat gehad en komt redelijk overeen wat gebruik betreft. Jurgen vond toch dat hij alles even moest uitleggen en nam daar dus de tijd voor…We liepen de auto door van achter naar voor en van buiten naar binnen….en een uur later kreeg ik dan eindelijk de sleutels. Als we het doen, doen we het goed is daar het motto. Op naar de parkeergarage. Eenmaal beneden leek het wel een candyshop met auto’s.
    Overal waar je keek was het Audi. En dan ook nog niet de minste hoor. Kijk maar op de foto’s dan zien jullie het wel. Even tussendoor, heb de nieuwe A3 SB in S3 versie gezien. Staat hem goed dat trainigspak.

    Omdat de uitleg best lang had geduurd moest ik me haasten om nog mee te lopen met de fabriekstour. In de tussentijd was het kwik gestegen tot een kleine 28/30 graden. Heerlijk cabrio weer dus.
    De fabriekstour is echt een aanrader voor iedereen. Leuk om eens te zien hoe een Audi wordt gemaakt. Op dit moment waren ze bezig met de productie van de A3 en A3 SB. Het gaat allemaal zo snel met in elkaar zetten. Erg mooi en interessant om te zien.
    Na de tour zijn we nog even naar de Audi museum geweest. Ook erg leuk om al die oude modellen te zien en hoe Audi uiteindelijk is ontstaan.

    Voor vertrek richting Nederland nog even wat gegeten. (goed restaurant) Toen was het tijd om te vertrekken. Om half 2 reed ik de garage uit en kon de terugreis gaan beginnen.
    Heel vervelend trouwens om met je kap open te moeten rijden de eerste km’s in de zon..bah bah..zou het zo weer doen. Alsof de weergoden het wisten gunden ze mij een heerlijke zonnige rit richting Nederland. Ik heb een aardig stuk met kap open gereden en moet zeggen dat dat cabrio gevoel toch wel super is hoor.

    De reis terug verliep goed met dank aan lolsmurf zijn route beschrijving. Ik had precies 800 km gereden met de Audi toen ik hem thuis parkeerde. Vond het dan ook redelijk vlot gaan. We zijn onderweg 3 x gestopt (om te plassen, te tanken en wat te eten). Ik heb er 8.5 uur overgedaan waarbij mijn snelheid varieerde tussen de 110 en 150 km per uur. Advies van Jurgen was om niet meer dan 4000tpm te maken en max 160 km per uur te rijden. Ik heb me netjes aan zijn advies gehouden.

    Vandaag nog even langs de garage gereden en de 18 inch Votex Caressa velgen eronder laten zetten.
    Kreeg nog een volle tank van de dealer en een bosje bloemen.

    Dat wilde ik nog even kwijt. In de brochures staat de A3C met van die afdekkapjes afbeeld. Deze zijn gewoon te bestellen bij de dealer. Had het nog even gevraagd aan Jurgen die gaf aan dat mijn eigen dealer ze gewoon kan bestellen vanaf nu. Dat dus vandaag ook maar even gedaan. Staat wel zo netjes vind ik.

    Lang verhaal en hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen…en dan nu wat foto’s.

    Grtn Snowdude
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2

    Standaard

    Mooie Ruben, heel mooi, dat verhaal klopt. 8)

    Mooie A3C veel lol ermee, maar dat zal zeker lukken.

    HOE ben je nu terug gereden met de auto?
    Quattro Rulez ! Autoliefde roest niet.

  3. #3

    Standaard

    erg mooi verslag .
    heel veel rij en km plezier .
    en erg veel mooi weer .
    en natuurlijk en erg mooi AUDI.

  4. #4
    snowdude
    Guest

    Standaard

    NOG MEER
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  5. #5
    snowdude
    Guest

    Standaard

    de RS6 ...erg mooie kleur...
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  6. #6
    snowdude
    Guest

    Standaard

    @lolsmurf...ik heb gereden zoals jij had geschreven....was heel goed hoor. Nog bedankt.

  7. #7

    Standaard

    Ja leuk die ken ik..... GE-WEl-DIG !

    Maar hoe ben je terug gereden?

    01-09-08 ga ik Neckarsulm in met een vriend van AF. 8) Geregeld. 8)
    Quattro Rulez ! Autoliefde roest niet.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    DIE RS6 IS ECHT HEFTIG.
    WAT EEN KLEUR .
    PS DOOR DE KWIJL BLIJFT ER .
    EEN TOETS PLAKKEN WELKE

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snowdude
    @lolsmurf...ik heb gereden zoals jij had geschreven....was heel goed hoor. Nog bedankt.
    Leuk, leuk, zo kun je toch mensen helpen, ga zo weer die kant op. Ik vind zwart erg mooi bij deze wagen, goed besteld, ook 3 maanden gewacht?

    Iedereen GA hem halen, prima verhaal zoals Snowdude het beschrijft, klopt want ben er 2x geweest.
    Quattro Rulez ! Autoliefde roest niet.

  11. #10
    snowdude
    Guest

    Standaard

    Route: Snelste is bij Ingolstadt de A9 op richting Nürnberg. Dan de hele A3 afrijden richting Würzburg, A3 verder richting Frankfurt en 250 km doorrijden naar Köln, Dusseldorf. Doorrijden op A3 richting Oberhausen en dan omhoog blazen en bij Arnheim/Elten de grens over, dan in NL verder de A12 afrijden naar Utrecht.

    En inderdaad het traject, ongeveer 152 km, A3 tussen Nurnberg en Würzburg is een grote bouwput aan beide kanten. Erg smal rijden daar, maar je komt er niet onderuit dat te rijden.

    Dit is de route die je mij vertelde en is goed aan te rijden.
    Heb alles alleen gereden in 8.5 uur tijd. Mijn ma was moe en ik had het teveel naar mijn zin achter het stuur :-D Was dan ook helemaal niet moe van het rijden. Heerlijke stoelen dus.

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snowdude
    de RS6 ...erg mooie kleur...
    Tsjezus..... :-D :-D Bloedmooi.
    Quattro Rulez ! Autoliefde roest niet.

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snowdude
    Route: Snelste is bij Ingolstadt de A9 op richting Nürnberg. Dan de hele A3 afrijden richting Würzburg, A3 verder richting Frankfurt en 250 km doorrijden naar Köln, Dusseldorf. Doorrijden op A3 richting Oberhausen en dan omhoog blazen en bij Arnheim/Elten de grens over, dan in NL verder de A12 afrijden naar Utrecht.

    En inderdaad het traject, ongeveer 152 km, A3 tussen Nurnberg en Würzburg is een grote bouwput aan beide kanten. Erg smal rijden daar, maar je komt er niet onderuit dat te rijden.

    Dit is de route die je mij vertelde en is goed aan te rijden.
    Heb alles alleen gereden in 8.5 uur tijd. Mijn ma was moe en ik had het teveel naar mijn zin achter het stuur :-D Was dan ook helemaal niet moe van het rijden. Heerlijke stoelen dus.
    Goed man, is wel de snelste route idd......Mss hebben andere mensen er nog wat aan, vanaf Hilversum 756 km.
    Quattro Rulez ! Autoliefde roest niet.

  14. #13
    snowdude
    Guest

    Standaard

    nog wat foto's....de laatste voor nu
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  15. #14

    Standaard

    GeWELDIG ! In de tiefgarage mocht je ook. 8) Kan daar wel slapen. Mooi hoor Ruben, geweldig. Mooie zwarte A3C. 8)
    Quattro Rulez ! Autoliefde roest niet.

  16. #15
    snowdude
    Guest

    Standaard

    Ja , ik stond daar ook....Damn echt een candyshop hoor :-D Kan me er wel vermaken hoor. En wat je zegt..als je de mogelijkheid hebt om hem te gaan halen ..DOEN!

    Bedankt..ben ook erg blij met de A3C. Vanmiddag stopten 2 ventjes in een groene gespoilerde Tigra naast me. Jaartje of 20/21 net...Is dat de nieuwe A3 Cabrio? Ik jeps....die gastjes...Zow die is me Kicke man...duim omhoog en ze reden verder...

    Erg leuk

  17. #16

    Standaard

    AUB rijd de A3 Cabrio rus-tig in dan verbruikn je geen olie, ik heb hem wat te ruig ingereden denk ik. Ben 0.3 liter longlofe olie kwijt na 5000 km. Kalm aan met hem.
    Quattro Rulez ! Autoliefde roest niet.

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snowdude
    de RS6 ...erg mooie kleur...
    +1

    [offtopic]Knap sjaaltje trouwens. :mrgreen:

  19. #18
    snowdude
    Guest

    Standaard

    Met de nieuwe 18 inch Votax Caressa velgen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  20. #19
    Registered Abuser Bwlian's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    33
    Posts
    8.259
    Kudos
    10
    Land
    Land

    Standaard

    Dikker.

  21. #20

    Standaard

    staat hem mooi z`n nieuwe schoenen 8)

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •