Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: A4 achtergelaten bij de garage...

  1. #1

    Standaard A4 achtergelaten bij de garage...

    *Snik*

    Vandaag moest ik mijn A4 afgeven bij de garage. Ze gaan onderzoeken wat er aan de hand is met mijn stuurbekrachtiging.

    Ik tuf zo lang rond in een A2 met een dieselmotortje. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik heb al drie keer vol verbazing in de begrenzer gehangen (ineens was er geen vooruitgang in de snelheid meer ). Wat een raar ding is het. Maarja... het moet maar even. Ik had de keuze uit een A2, een A2, een A2, nog een A2 en een peugot (geen idee welk type).

  2. #2

    Standaard

    Net dus even meegereden met arjan.

    Wel grappig karretje op zich.
    Auto is alleen wel wat smal.. en de stoelen ook iets aan de smalle kant (tja.. dat heb je al snel met ons postuur :wink: )

    Wat ik helemaal irritant vond, waren de verlichte knopjes voor de binnenverlichting/leeslampjes... gewoon absurd fel rode lichtpuntjes aan het plafond (voorin en achterin).

    Die enkele ruitenwisser is ook wel leuk... alleen de motorkap open doen is wel heeeeeeeeeeeeeeeel erg vaag :P :P

    En qua snelheid... je moet ook niet al te veel verwachten van een 1.4tdi !!
    'tis nou eenmaal geen 1.8t. Maar het ding komt best rap vooruit.. sneller dan menig weggebruiker.


    Maar doe mij toch maar een A4 of hoger
    Four rings to rule them all.

  3. #3
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Ik vond bij de introductie de A2 een lelijk gedrocht.
    Maar inmiddels is mijn mening een beetje bijgedraaid en vind ik dat de A2 toch wel een beetje stijl hebt. Heb er van het weekend ook in gereden en viel me direkt op dat kwaliteit absoluut van audi-niveau is en de beenruimte achterin heel goed voor elkaar was.
    Goede wegligging maar wel een stuiterbakje.

  4. #4

    Standaard

    Ze zouden eigenlijk een S2 uit moeten brengen jaa, die bestaat al, weet ik... maarre, een S uitvoering van de A2 zeg maar

    iets met een 1.6 ofzo, of 1.8 motor (als dat gaat passen)
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.849
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    In Duitsland is er een 1.6FSI met 110 pk... lijkt me heel leuk, waarom brengen ze die hier niet? Er komt binnenkort ook een 1.4TDI met 90 pk in de A2, ook niet verkeerd in zo'n licht bakkie.

    A2 is inderdaad kwalitatief bijzonder goed, voelt fijn aan en laat zich lekker een bocht om hoeken. Fijne bak, jammer dat-ie niet met een sterke motor en automaatbak te krijgen is want ik zou er best elke dag de file mee in willen.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard

    Hmm.. 1.6 fsi, dat gaat best leuk lijkt mij...

    Trouwens dat FSI gedoe... ze zeggen dat dat zuiniger is... Ik las laatst een test, een 2.0 FSI in een A4, nou, die was nog onzuiniger in verbruik dan mijn oude 90 2.2 5 cylinder, ok, die was wat lichter dan een A4, maar toch.. een 2.2 5 cylinder, of een 2.0fsi 4 cylinder....
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.849
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Tja, zo gek zijn die vijfpitters nou ook weer niet, zeker als je ze veel op de snelweg gebruikt. Mijn 90q lust een beste slok als ik 'm gebruik in de file en in de dagelijkse stoplichtrace van en naar het werk. Heb 'm wel eens een tijdje alleen voor korte ritjes in de stad gebruikt, verbruik zat rond de 1:3 a 1:4. Maar ja, daar komt ook weer een stukkie extra gewicht bij voor de quattro-aandrijving.

    De FSI-techniek werkt overigens alleen met een speciale zwavelvrije benzine, die nog lang niet overal te krijgen is, zo heb ik me laten vertellen.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    1 op 12 heb ik gehaald een keer.. maar dat was als een ouwe lul rijden... en netjes iets meer dan 80 rijden ( exact 2000 toertjes)
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  10. #9

    Standaard

    Ik heb mijn a4 weer terug! Ik ben weer heel blij met de garantie. Anders was ik nu 1134,55 euro lichter geweest. Phew! Weer erg netjes geholpen door Hoogenboom in Rotterdam.

  11. #10

    Standaard

    1134 euro.. crap!

    Idd maar goed dat je je a-selectie garantie had zeg.... bloody hell.
    Maar wat hebben ze allemaal vervangen buiten je stuurhuis ?

    'tis natuurlijk wel een takke karwei om de hele reutemeteut eruit te halen.. en je stuurhuis te swappen.

    Stuurhuis kost iets van 500 euro ofzo.... de rest arbeid ? of zijn er nog meer dingen vervangen ?
    Four rings to rule them all.

  12. #11

    Standaard

    Stuurhuis was 551,00... in en uitbouw stuurhuis 207,06. Verder nog veel ander spul in en uit bouwen en checken.

  13. #12

    Standaard

    Hmm dolletjes... en dan te bedenken dat je in eerste instantie even kort twijfelde over 1 of 2 jaar garantie


    Naja.. morgen gaat mijn A4 weer eens naar de garage toe.
    Want dat gepiep gaat nu gewoon totaal niet meer weg, ook niet als de boel warm is.

    Dus of er is een spanrol niet helemaal lekker... of die riem is gewoon onzichtbaar gaar ofzo. Anywayz.. morgen gaan ze de boel checken. Zal je zien dat ze alleen maar gaan checken.. en dat ik weer een afspraak kan maken om evt wat te vervangen (zal niet de eerste keer zijn ).
    Four rings to rule them all.

  14. #13

    Standaard

    ze hebben ook nog het eea. aan mijn piep probleem van mijn onderstel gedaan (kon het op de weg terug niet meer horen iig). iets met spoorst. kopen oid... en dat hebben ze helemaal uit zichzelf gedaan. viel ook onder de garantie.. dus dat hebben ze meteen gedaan.. zonder te vragen! mijn mond viel open toen ie het vertelde.. *grin*

  15. #14

    Standaard

    Netjes... erg netjes.

    Jammer dat hoogenboom voor mij niet echt te doen is. Aangezien ik geen garantie heb.. mag ik dus vervangend vervoer zelf gaan dokken en wordt het allemaal erg prijzig... en dan nog eens de brandstof (woehoe... nee, maar ik werk niet in r'dam.. dus het is niet 'even' langsrijden )

    Dus dan maar naar de lokale audi toe... ik zie wel wat er morgen van komt.
    Four rings to rule them all.

  16. #15

    Standaard

    Pff.. kom net terug van de garage, zonder auto.

    Er was inderdaad een riem versleten (goh.. meen je dat???).
    En ook de riem voor m'n airco was versleten, maar... dat was een probleem. Er is daar geen standaard riem voor gebruikt !!



    Met inbouw van de airco (bij aanschaf auto door eerste eigenaar) bij ames in dordt hebben ze maar fijn een non-standard constructie gebruikt ofzo, waardoor ze die riem nu dus niet op voorraad hadden hier.

    Die riem moeten ze vandaag ergens zien te scoren.... en dan ben ik weer van m'n gepiep af.


    Nu hebben ze in maart een multiribriem en een ribriem vervangen + "kosten in/uitbouwen ribriem, auto met airco".
    Dus ik vraag me af of het hier dan weer om de zelfde riem gaat die ze vervangen vandaag.

    If so... is 20.000km/8maanden dan niet een beetje erg korte levensduur voor een riem. And if so... hoe lang garantie zou daar opzitten ?
    Four rings to rule them all.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •