Pagina 11 van 56 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 220 van de 1119

Onderwerp: Levertijd A3 8PA ( facelift )

  1. #201

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RDS
    Tot januari moet ik het doen met een Renault Clio van 17 jaar oud.

    Dat moet dus wel een hele leuke overstap worden........... :-D

  2. #202

    Standaard nieuwe afleverdatum

    Het volgende heb ik door gekregen van onze fleet manager:

    De Audi A3 die in bestelling staat heeft een geplande leverdatum van Mei 2009, dit is het gevolg van het feit dat Audi besloten heeft de 1.9 uit productie te halen.

    Er is een alternatief geboden : de 2.0 TDI echter de fiscale waarde en de leaseprijs liggen fors hoger....

    Annuleren of niet dat is de vraag.......

  3. #203

    Standaard

    Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik 'm 8 sept op kan halen! :-D
    Nog 11 nachtjes slapen...

  4. #204

    Standaard

    Das goed nieuws! De laatste loodjes wegen het zwaarst! :-D
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  5. #205

    Standaard

    Wanneer heb je die A3 besteld dan als je 'm 8 september al krijgt? En welke uitvoering heb je?

    En voor dondave: Hoe komt het dat je fors meer moet betalen voor een 2.0tdi? Ik ga per maand 12 euro meer betalen.. Dat heb ik graag over voor een snelle / moderne diesel...


  6. #206

    Standaard

    Na wat heen- en weer bellen heb ik mijn order voor een A3 SB 1.4 S-Tronic omgezet naar een A4 Avant 2.0 TFSI met een aantal opties. Ik ga nu weliswaar een hogere eigen bijdrage betalen, maar kan eind oktober erin rijden.

    De productieplaatsen van de A3 SB 1.4 S-Tronic schuiven er dus eentje op. Of anders moet iemand die er eentje wil bellen met Audi Centrum 't gooi. ;-)
    Besteld week 35: A4 Avant 2.0 TFSI Pro Line

  7. #207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pelirojo
    Wanneer heb je die A3 besteld dan als je 'm 8 september al krijgt? En welke uitvoering heb je?

    En voor dondave: Hoe komt het dat je fors meer moet betalen voor een 2.0tdi? Ik ga per maand 12 euro meer betalen.. Dat heb ik graag over voor een snelle / moderne diesel...
    2 juli besteld, 1.8tfsi handgeschakeld.
    Kijken naar de verhalen hier op het forum, snap ik eigenlijk ook nog steeds niet hoe dit zo snel heeft kunnen gaan. De eerste indicatie die ik kreeg van de leverdatum is later helemaal niet meer veranderd.

  8. Ad
  9. #208

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fonias
    Ben bij vier dealers in de buurt geweest en allen hadden ze een A3 SB met Xenon staan.
    En kun je die dan ook volgende week rijden?

  10. #209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rvdput
    Na wat heen- en weer bellen heb ik mijn order voor een A3 SB 1.4 S-Tronic omgezet naar een A4 Avant 2.0 TFSI met een aantal opties. Ik ga nu weliswaar een hogere eigen bijdrage betalen, maar kan eind oktober erin rijden.

    De productieplaatsen van de A3 SB 1.4 S-Tronic schuiven er dus eentje op. Of anders moet iemand die er eentje wil bellen met Audi Centrum 't gooi. ;-)
    Jij gaat dus niet voor de mogelijke 20% bijtelling die de 1,4 stronic gaat geven?
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  11. #210

    Standaard

    Vandaag de dealer gesproken (coolen veghel) deze gaf aan dat mij 1.9 tdi in novmeber geleverd gaat worden.
    De dealer had begin aug contact gehad met Pon.

    ach ja gezien de verhalen hier zal het wel wat later worden..

    besteld op 16 mei 2008 (ing carlease)

    gr,

    Maurice

  12. #211
    von F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard

    @gizmo

    Ik wil je niet te veel teleurstellen, maar reken er maar niet al te hard op.

    Besteld begin mei, voorlopige productieweek 40 doorgekregen.
    Begin augustus gebeld, toen was de productieweek verschoven naar week 41, maar men zou nog even met Pon bellen... gevolg is op een eerdere pagina te lezen.

    Mijn 'voorspelling' is dat wanneer de dealer nu belt hij te horen krijgt dat de productiedatum naar st juttemis verschoven is. Gratis en voor niets omgesteld naar een 1.6 CR levering ergens april/mei 2009 of tegen een (geringe) meerprijs een 2.0 CR welke in november/december geproduceerd zal worden en dus (lease) begin januari af te halen is.

    Ben benieuwd of ik door mag voor de koelkast

  13. #212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obokobok
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pelirojo
    Wanneer heb je die A3 besteld dan als je 'm 8 september al krijgt? En welke uitvoering heb je?

    En voor dondave: Hoe komt het dat je fors meer moet betalen voor een 2.0tdi? Ik ga per maand 12 euro meer betalen.. Dat heb ik graag over voor een snelle / moderne diesel...
    2 juli besteld, 1.8tfsi handgeschakeld.
    Kijken naar de verhalen hier op het forum, snap ik eigenlijk ook nog steeds niet hoe dit zo snel heeft kunnen gaan. De eerste indicatie die ik kreeg van de leverdatum is later helemaal niet meer veranderd.
    Lange levertijden gelden voor 1.9 tdi en 1.4 (s-tronic) benzine. Andere types types zoals 1.6 en 1.8 en quatro uitvoeringen worden wel op tijd geleverd.
    A3 1.6 TDI S-tronic SB

  14. #213

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twcoolen
    Jij gaat dus niet voor de mogelijke 20% bijtelling die de 1,4 stronic gaat geven?
    Nee, alhoewel dat voor mij zeker een argument was voor de 1.4 S-tronic. Nu betaal ik een stuk meer (ook de catalogusprijs is zo'n 20% hoger), maar krijg er ook wel weer meer auto voor terug. Ik heb een jaar in een stationwagen gereden, en dat was erg handig. Vooral op vakantie heb ik er veel plezier van gehad.

    Het zijn allebei geweldige auto's en ik kan niet wachten om er in te rijden. De Honda Accord die ik nu heb, wil ik snel kwijt. De onduidelijkheid over de levertermijn heeft de doorslag gegeven.

    Roland
    Besteld week 35: A4 Avant 2.0 TFSI Pro Line

  15. #214

    Standaard

    Pffff.....

    Tis wel moeilijk een leuke auto te rijden.

    Zou dit bij andere merken ook zo zijn?

  16. #215

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poerieja
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obokobok
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pelirojo
    Wanneer heb je die A3 besteld dan als je 'm 8 september al krijgt? En welke uitvoering heb je?

    En voor dondave: Hoe komt het dat je fors meer moet betalen voor een 2.0tdi? Ik ga per maand 12 euro meer betalen.. Dat heb ik graag over voor een snelle / moderne diesel...
    2 juli besteld, 1.8tfsi handgeschakeld.
    Kijken naar de verhalen hier op het forum, snap ik eigenlijk ook nog steeds niet hoe dit zo snel heeft kunnen gaan. De eerste indicatie die ik kreeg van de leverdatum is later helemaal niet meer veranderd.
    Lange levertijden gelden voor 1.9 tdi en 1.4 (s-tronic) benzine. Andere types types zoals 1.6 en 1.8 en quatro uitvoeringen worden wel op tijd geleverd.
    Niet geheel waar. De dealer gaf aan dat ook de 1.8 en 2.0 diesel inmiddels vertragingen opleveren. Niet omdat er problemen mee zijn, maar omdat veel mensen voor een alternatief voor de 1.9 en 1.4 kiezen.

    De 1.4 S-tronic heeft een levertijd van 10 weken minder dan de 1.4 handbak trouwens. Zie een van mijn vorige posts:
    1.4 TFSI Handbak = Week 46 + 30 weken
    1.4 TFSI S-Tronic = Week 46 + 20 weken
    Indien je nu voor de A3 kiest...
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  17. #216
    Mike1975
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obokobok
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pelirojo
    Wanneer heb je die A3 besteld dan als je 'm 8 september al krijgt? En welke uitvoering heb je?

    En voor dondave: Hoe komt het dat je fors meer moet betalen voor een 2.0tdi? Ik ga per maand 12 euro meer betalen.. Dat heb ik graag over voor een snelle / moderne diesel...
    2 juli besteld, 1.8tfsi handgeschakeld.
    Kijken naar de verhalen hier op het forum, snap ik eigenlijk ook nog steeds niet hoe dit zo snel heeft kunnen gaan. De eerste indicatie die ik kreeg van de leverdatum is later helemaal niet meer veranderd.
    Wat is je Configuratie?Opties etc?

  18. #217
    Mike1975
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poerieja
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obokobok
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pelirojo
    Wanneer heb je die A3 besteld dan als je 'm 8 september al krijgt? En welke uitvoering heb je?

    En voor dondave: Hoe komt het dat je fors meer moet betalen voor een 2.0tdi? Ik ga per maand 12 euro meer betalen.. Dat heb ik graag over voor een snelle / moderne diesel...
    2 juli besteld, 1.8tfsi handgeschakeld.
    Kijken naar de verhalen hier op het forum, snap ik eigenlijk ook nog steeds niet hoe dit zo snel heeft kunnen gaan. De eerste indicatie die ik kreeg van de leverdatum is later helemaal niet meer veranderd.
    Lange levertijden gelden voor 1.9 tdi en 1.4 (s-tronic) benzine. Andere types types zoals 1.6 en 1.8 en quatro uitvoeringen worden wel op tijd geleverd.

    Dit moet ik helaas tegenspreken..

    De 1.6 is op dit moment de enige die sowieso op tijd geleverd wordt. De 1.8 alleen zonder bepaalde opties, de rest van 1.8 TFSI tot en met de 2.0 TDI is met minimaal 10 weken vertraagd. Gisteren belde de dealer met de mededeling dat ze pas over een week of 2 bestallingen gaan inplannen. Inplannen gebeurd aan de hand van afzetmarkt, gevolgd door capaciteit en ook word gekeken naar dat iedere dealer evenredig zijn leveringen krijgt( PON regelt dit met Audi ). Behalve dus eventuele problemen met leveringen betreffende motoren blijkt dat alles zeer afhangt planning. Er worden er ( als er geproduceerd wordt ! ) gemiddeld 320 per dag geproduceerd ( 2 x 8 uur ploegen ) Er komen per dag soms wel het 10voudige aan bestellingen binnen. Daardoor loopt alles zo uit. De a4 Avant wordt veel minder afgenomen en is daardoor snel leverbaar.

    Ik heb mijn 1.8TFSI 21 juli besteld, en dat wordt niet meer dit jaar! Dus...Okoboko heeft wat dat betreft wellicht net op tijd ( qua 1.8 ) of een makkelijke conf. besteld.

    Wat ik een redelijk goed begin te begrijpen is hoe dit nu werkt tussen audi, pon en dealer. Er is meer aan de hand dan een motor die niet leverbaar is of niet meer leverbaar zal worden. De 1.9 TDI wordt idd vervangen voor 1.6 CR of tegen meerpijs 2.) TDI , ook deze zal vanaf jan de 2.0 CR worden.

  19. #218
    Mike1975
    Guest

    Standaard

    Was ik nog even vergeten;

    DDT en RTD, het verschil wat de dealer ziet en de Real Time Delivery wat bekent is bij PON en Audi. Dus als ik alles goed lees, bekijk en na ga moet het het volgende lijstje opleveren.

    @twcoolen= idd

    1.4 TFSI ST= LT 32 - 35 weken
    1.4 TFSI HB= LT 42 - 45 weken
    1.6 HB /ST= LT 12 - 14 weken
    1.8 TFSI HB/ST = LT 16 - 21 weken
    2.0 TFSI ST/HB = LT 16 - 21 weken
    3.2 = LT 16 - 21 weken

    1.9 TDI = niet meer leverbaar
    2.0 TDI = 16 - 21 weken

    1.6 CR = vanaf april/mei *
    2.0 CR = vanaf januari *

    *= *( eerst moet dus alle achterstanden ingehaald worden, wat dus ook absoluut nadelige gevolgen heeft voor de benzines.... met een productie van 320 gemiddeld per dag )

  20. #219

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mike1975

    Wat is je Configuratie?Opties etc?
    vergeleken met de meesten hier (volgens mij) heb ik die van mij juist redelijk sober gehouden qua uiterlijk. Geen S-line pakket en dikke velgen o.i.d. ik hoop door de kleine velgen en dakrail juist te bereiken dat ie wat groter en langer lijkt, en niet op een 3-deurs A3, die ik echt heel klein vind lijken. Mijn kleur, dakarbeige, ben ik ook nog niet tegengekomen op de diverse forums.

    1.8 TFSI SB Attraction Pro Line
    alarm, telefoonvoorbereiding, bandenspanningsensor, parkeersensor voor+achter, mistlampen, verstelbare lendesteunen, elektrisch verstelbare bestuurdersstoel, rokersuitvoering, geen motoraanduiding, licht/regensensor, grijze baan in voorruit, buitenspiegels elektrisch verstelbaar/inklapbaar/verwarmbaar, multifunct. stuurwiel, diefstalbeveiligde wielbouten, hill hold functie, 16" 7-arm-parabool lichtmetalen velgen, dakreling blank, lichtpakket, opbergpakket.

  21. #220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mike1975
    1.4 TFSI ST= LT 32 - 35 weken
    1.4 TFSI HB= LT 42 - 45 weken
    1.6 HB /ST= LT 12 - 14 weken
    1.8 TFSI HB/ST = LT 16 - 21 weken
    2.0 TFSI ST/HB = LT 16 - 21 weken
    3.2 = LT 16 - 21 weken

    1.9 TDI = niet meer leverbaar
    2.0 TDI = 16 - 21 weken

    1.6 CR = vanaf april/mei *
    2.0 CR = vanaf januari *
    Ik heb de 2.0 tdi besteld, en wordt in weEK 50 gebouwd, mijn dealer verteld mij dat dit eveneens een CR is, maakt hij me wat wijs of...?
    Groetjes

Pagina 11 van 56 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •