Pagina 2 van 56 EersteEerste 1234561252 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 1119

Onderwerp: Levertijd A3 8PA ( facelift )

  1. #21
    von F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard

    Zoals in het algemene A3 topic aangegeven heb ik ook een meer dan lange levertermijn. Tweede week van mei besteld, vervolgens doorgekregen dat de productie in week 40 plaats zou vinden. Nu blijkt de datum verschoven te zijn naar minimaal week 50.

    De configuratie in mijn geval:
    1.9 TDI Ambition
    S-line
    Xenon
    Open Sky
    nog wat kleinere dingen

    Volgende week is de vaste verkoper terug en dan eens zien wat de opties zijn.

  2. #22
    von F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard

    Zojuist intern overleg gehad, de meerprijs van 2.0 TDI is in combinatie met business line slechts 800 EUR. Het voorstel is dan ook om te zien of dit omgewisseld kan worden en er wat van de kant van de dealer gedaan kan worden om dit bedrag te overbruggen. Ben benieuwd wat er dinsdag uit gaat komen!

  3. #23
    snowdude
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lve
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snowdude
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twcoolen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snowdude
    Hoi Mike,

    Neem nu de 1.4tsi handgeschakeld. Deze heeft door de enorme vraag dus een achterstand van bijna een half jaar opgelopen...tenzij je een S-tronic aanschaft is deze sneller te leveren.
    Hoe kom je aan deze informatie? Zou namelijk mooi zijn. Echter geeft de dealer aan dat het niet uitmaakt of het S-Tronic of Handgeschakeld is, levertijd zou even lang zijn..
    Oa. op het forum is er sprake van geweest en ik hoorde het van de verkoper. Volgens mij was het Linda die daarmee kwam.

    De ene verkoper is de andere niet he! Heb wel vaker meegemaakt dat verkopers van een zelfde bedrijf (geen autozaak) 2 totaal verschillende dingen vertelden over het zelfde product.
    Leuk als je dus klant bent....niet echt!
    Kopt inderdaad (het gaat dan wel om de 3-deurs) in het overzicht van de dealer stond dat de hangeschakelde 1.4 TFSI pas in week 52 geproduceerd wordt en bij de s-tronic stond week 39 als verwachte productieweek. Daarbij zei hij ook dat de s-tronic gewoon geen vertraging heeft in het productieproces en dat de handbak veel vertraging ondervindt (de reden weet ik verder niet). Mijn dealer zei dat de definitieve productiedatum meestal 4 weken na de bestelling wordt gegeven...klopt dat?



    Bij mij was het wel het geval...voor de A3C dan. Weet niet of het voor de gewone A3 en de A3SB ook geldt..

  4. #24

    Standaard

    @ snowdude:
    dankje, dan vertrouw ik er maar gewoon op dat ik binnenkort de definitieve productiedatum krijg te horen.
    A3 1.4 TFSI S-tronic" |
    Lavagrijs | 18" S5 velgen | Sportonderstel

  5. #25
    snowdude
    Guest

    Standaard

    @Mike 1975

    Dat is het vaak hoor met dealers/verkopers. Eenmaal verkocht is er daarna weinig animo om weer hard te lopen voor de klant.
    Gelukkig heb ik het getroffen met de verkoper die ik nu heb...een klant binnen halen is niet zo moeilijk , een klant zien te behouden is veel moeilijker. Het zijn vaak de kleine dingen die een klant besluiten om te blijven of om elders te gaan shoppen.

    Tis geen broodje kaas wat je koopt...

    Ken het als je een goede verkoper bent tegen gekomen en die gaat weg. Is toch een soort van vertrouwens band die je hebt opgebouwd en vaak heb je maar een half woord nodig om iets duidelijk te maken.


  6. #26

    Standaard

    Ik heb m'n A3 3deurs besteld in februarie. In mei nog een aanpassing doorgevoerd waardoor de bestelbon weer helemaal bovenaan het rijtje kwam te liggen. Tot op heden weet ik nog steeds mijn productieweek niet, op mijn bestelbon staat nog wel steeds augustus vermeld, maar toen ik laatst de aanpassingen kwam doorvoeren kreeg ik te zien op de dealer hun computer dat de levertermijn toen al op november stond, waardoor ik ook voor november vrees... :roll:

    Hier nog even de specificaties, misschien dat het daar ook aan kan liggen... :

    Ambition
    TDI 2.0L 100kW 136pk DPF / 6 Versnellingen
    Fantoomzwart (pareleffect)
    Vienna leder zwart/Sportzetels
    SPORTzetels:zwart
    Dashboard:zwart
    Tapijten:zwart
    Dakhemel:zwart

    Opties:

    Radio 'Concert'
    Radio Concert 2xDIN:

    - 8 Luidsprekers met totaal vermogen van 140W
    - Radio FM en MW met 2 x 12 pre-selecties
    - CD-lezer (MP3 compatibel)
    - RDS, Traffic Program(TP), EON
    - Aux-connector voor de CD-lader van Audi of iPod voorbereiding van Audi
    - GALA: audiovolume aangepast aan de snelheid van de wagen
    - Mutingfunctie voor de GSM pre-installatie van Audi (uitrusting tegen meerprijs)
    Verlichtingspakket
    Verlichtingspakket:
    zijn verlicht:
    - de deurhandgrepen, make-up spiegels (serie in S3)
    - leeslampen voor- en achteraan
    - sfeerverlichting
    - voetruimte
    - opbergvak van de middenconsole
    - deurdrempels en actieve reflectoren in de deuren
    Zonder kentekens
    Xenon koplampen + adaptive
    Xenon Plus koplampen en adaptieve verlichting voor een progressieve verlichting van de zij-zones (dim-en grootlicht)
    - automatische lichtbundelregeling
    - koplampsproeiers
    Volumetrisch en perimetrisch alarm
    Volumetrisch en perimetrisch alarm.Takeldetectie! Eigen voeding.
    Verwarmde zetels VR
    USB-voorbereiding
    USB voorbereiding:

    Gemonteerd in het handschoenkastje (iPod niet meegeleverd!)
    Eens aangesloten worden de batterijen heropgeladen.
    Bediening van de basisfuncties via radio en, indien besteld, via het multifunctiestuur.
    Zonder aanduiding van de artiest of titels
    Tapijten extra achteraan
    Skizak
    Skihoes voor 4 paar ski's of 2 snowboards, gemonteerd in de centrale armsteun achteraan en 2 bekerhouders.
    Inlegplaatjes in aluminium 'Medial'
    Elektronische klimaatregeling
    Electronische klimaatregeling: zonnestandsafhankelijke werking, gescheiden regeling l/r, pollenfilter en luchtkwaliteitssensor, afstellingen in geheugen contactsleutel
    Dakhemel in zwarte stof
    Verplicht te bestellen met de verlichte make-up spiegels of lichtmodule
    Cruise control
    Binnenspiegel met automatische D/N+
    Achteruitkijkspiegel binnenin met automatische regeling dag en nacht met digitaal kompas in de spiegel. € 121,00
    Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
    Buitenspiegels elektrisch verstelbaar, verwarmbaar en inklapbaar.
    Bandenspanningscontrole
    Automatische koplampen
    Automatische aan-uitschakeling van de dimlichten, door lichtsensor bestuurd
    Met coming-leaving home functie om van licht rondom het voertuig te genieten wanneer men het verlaat/nadert. Binnenspiegel met automatische dag/nacht positie
    Met regensensor
    Voorruit met verdonkerde strook
    Voorruit met verbreterde akoestische isolatie
    Antidiefstalmoeren
    Acoustic Parking System AR
    Koffer- en opbergmodule
    Opbergnet op de rug van de voorste zetel, op de flank van de middenconsole en onder de kofferafdekking, opbergvak onder de bestuurderszetel (enkel in combinatie met elektrische zetels) en in het handschoenkastje, 12V stekker in de koffer, vasthechtingsnet in de koffer, opbergnet op de wand van de koffer (in Sportback) [/b]

    Groetjes
    Groetjes

  7. #27
    Mike1975
    Guest

    Standaard

    Goed..... wat ik al dacht wordt inderdaad werkelijkheid. Ik ben vandaag op de koopzondag eind van de middag bij de dealer geweest. Waar eers 12 weken stond is al week 43 produktieweek ( prognose ) en week 45/46 levering, dus al 5 weken vertraagd MAAR! In ht systeem stond dat er duidelijk serieus problemen zijn met d elevering an de nieuwe a3 SB. Heeft te maken met de nieuwe neus stond er. Daarbuiten zijn er onvoldoende RNS-E en Xenon PLus op voorraad. Al met al de prognose van week 43 kan volgens audi zomaar 2009 worden, en dan heb je geeneens een 1.9tdi of 1.4tfsi besteld, deze zou zo maart 2009 worden...

    Ik ben een mega audi fan, maaaaaar dit wordt toch echt een probleem voor ze. Vriend van mij heeft een a5 besteld, maar na 8 maanden no geen auto... heeft geannuleerd na 9 maanden wachten en binnen 3 weken BMW in bezit...

    Nou zou ik toch geen BMW willen, maar 6 maanden + wachten op een audi is toch we een probleem aan het worden voor audi....

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Klopt, mijn dealer had het ook over problemen met de neus. Daardoor schommelt de productie (zoals ik ook al schreef) sterk heen en weer.

    Aangezien ik dit bij de (herziene) definitieve productiedatum zit, hoop ik dat voor mij binnenkort het wachten tot het verleden behoort.

    @Mark1975 Sterkte met het wachten

  10. #29

    Standaard

    als ik het hier zo lees kan ik de verwachte lever datum (bevestigd door de dealer per brief) van midden november dus wel vergeten, zie config hieronder:

    A3 1.9TDI 77kW DPF Ambition Business Edition SB

    Bekleding MP Zwart-Grijs
    Kleur L8L8 Phanton Zwart Pareleffect

    Opties:
    Parkeersensor
    Armsteun voor
    Dakreling Blank Alu.
    Lichtpakket
    Radio Concert2Z7
    LICHT EN REGENSENSOR


    Toch morgen maar weer eens gaan bellen met INGCARLEASE en de dealer (Coolen Veghel)

    als ik iets hoor laat ik het hier wel even weten

    gr,

    Maurice

  11. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo436
    als ik het hier zo lees kan ik de verwachte lever datum (bevestigd door de dealer per brief) van midden november dus wel vergeten, zie config hieronder:

    A3 1.9TDI 77kW DPF Ambition Business Edition SB

    Bekleding MP Zwart-Grijs
    Kleur L8L8 Phanton Zwart Pareleffect

    Opties:
    Parkeersensor
    Armsteun voor
    Dakreling Blank Alu.
    Lichtpakket
    Radio Concert2Z7
    LICHT EN REGENSENSOR


    Toch morgen maar weer eens gaan bellen met INGCARLEASE en de dealer (Coolen Veghel)

    als ik iets hoor laat ik het hier wel even weten

    gr,

    Maurice
    Sorry forum vervuiling ,was de besteldatum er vergeten bij te zetten.

    16 MEI 2008 is de bevestigde datum van de bestelling (van de dealer)

  12. #31

    Standaard

    Oh jee..klinkt niet goed..Ik zal ook eens informeren bij mijn dealer hoe dit zit voor mijn bestelling. Miss dat het voor een 5 deurs weer anders is dan voor de 3 deurs?
    Zodra ik wat hoor laat ik het weten.

    Gr, Linda
    A3 1.4 TFSI S-tronic" |
    Lavagrijs | 18" S5 velgen | Sportonderstel

  13. #32
    eisbaer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    60
    Posts
    443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    'Forumvervuiling' ontkom je helaas niet aan als je niet de mogelijkheid hebt om je eigen post achteraf te kunnen corrigeren...

  14. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo436
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo436
    als ik het hier zo lees kan ik de verwachte lever datum (bevestigd door de dealer per brief) van midden november dus wel vergeten, zie config hieronder:

    A3 1.9TDI 77kW DPF Ambition Business Edition SB

    Bekleding MP Zwart-Grijs
    Kleur L8L8 Phanton Zwart Pareleffect

    Opties:
    Parkeersensor
    Armsteun voor
    Dakreling Blank Alu.
    Lichtpakket
    Radio Concert2Z7
    LICHT EN REGENSENSOR


    Toch morgen maar weer eens gaan bellen met INGCARLEASE en de dealer (Coolen Veghel)

    als ik iets hoor laat ik het hier wel even weten

    gr,

    Maurice
    Sorry forum vervuiling ,was de besteldatum er vergeten bij te zetten.

    16 MEI 2008 is de bevestigde datum van de bestelling (van de dealer)

    En ja hoor net bij de Dealer geweest wordt volgend jaar pas uitgeleverd !

    Indien ik de 2L bestel is deze wel te leveren eind nov.......maar dat laat mijn lease bedrag niet toe grrr..

    dus of een ''kale'' 2 L of een ''aangeklede''1.9 met levertijd jan/feb 2009

  15. #34
    Mike1975
    Guest

    Standaard

    [quote="gizmo436"]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo436
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo436
    als ik het hier zo lees kan ik de verwachte lever datum (bevestigd door de dealer per brief) van midden november dus wel vergeten, zie config hieronder:

    A3 1.9TDI 77kW DPF Ambition Business Edition SB

    Bekleding MP Zwart-Grijs
    Kleur L8L8 Phanton Zwart Pareleffect

    Opties:
    Parkeersensor
    Armsteun voor
    Dakreling Blank Alu.
    Lichtpakket
    Radio Concert2Z7
    LICHT EN REGENSENSOR


    Toch morgen maar weer eens gaan bellen met INGCARLEASE en de dealer (Coolen Veghel)

    als ik iets hoor laat ik het hier wel even weten

    gr,

    Maurice
    Sorry forum vervuiling ,was de besteldatum er vergeten bij te zetten.

    16 MEI 2008 is de bevestigde datum van de bestelling (van de dealer)

    Stel, dat je hem uitgeleverd krijgt in februari 2009, dat zou natuurlijk erg zuur zijn en hoop dan ook als hij pas na 10 maanden komt er een goede vergoeding tegenover zit voor je.

    Je kan je voorstellen als er nu mensen zijn die een a3 bestellen ( uiteraard andere configuratie ) hem na 16 weken wel al hebben dit niet logisch klinkt voor je. Ik wens je erg veel succes met wachten en ga maar eens na waar je 'recht' op hebt...

  16. #35

    Standaard

    Ja baal er ook van maar kan niets regelen, alles loopt via INGcarlease en voor hun maakt het niets uit

    Ik krijg nu wel een tijdelijke auto omdat de mijn huidige auto de 4jaar erop heeft zitten.

    Nu maar hopen dat er een A3 als leen auto geleverd kan worden door ING

  17. #36

    Standaard

    Beste audi lief hebbers,

    Ik heb ook mijn Audi SB 1.9tdi-e 2 maanden geleden besteld. Ik kreeg eerst te horen dat de levertijd tussen de 12-16 weken ging duren.

    Nu na enig overleg tussen de lease maatschappij en de dealer wordt mijn audi pas volgend jaar feb/maart verwacht!

    Ik moet dus in totaal 8/9 maanden wachten!..

    Configuratie redelijk standaard:
    Audi SB 1.9 tdi-e
    Xenon
    Leer
    Pro line business
    Velgen

    Volgens de dealer is er 1 optie om de levertijd te verkorten en dat is om een audi 2.0 tdi te bestellen. Maar helaas laat mijn lease budget dat niet toe.....

  18. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dondave
    Beste audi lief hebbers,



    Volgens de dealer is er 1 optie om de levertijd te verkorten en dat is om een audi 2.0 tdi te bestellen. Maar helaas laat mijn lease budget dat niet toe.....
    Dat probleem met budget heb ik dus ook helaas.....

    Wordt toch maar wachten zit niets anders op

  19. #38

    Standaard

    ik heb gesproken met mijn dealer, bij mij is de voorlopige productiedatum opgeschoven naar week 40..over twee weken krijg ik de definitieve productiedatum dus ik hoop dat het niet meer veranderd in de tussentijd.
    A3 1.4 TFSI S-tronic" |
    Lavagrijs | 18" S5 velgen | Sportonderstel

  20. #39

    Standaard

    Bij mij was het weer lachen geblazen...

    ING Carlease geeft mij woensdag het bericht dat de Audi besteld is bij Audi en dat de dealer de bestelling bevestigd en besteld heeft. Ik natuurlijk even met de dealer bellen wat hij dan nu precies besteld heeft (ff checke), kan hij mijn bestelling nergens vinden. Hij vond wel ambientes, attractions, diesels, etc. Maar niet mijn A3 Ambition SB 1.4 S-tronic. Hij zou me gisteren nog terugbellen, maar ik heb weer niets vernomen. Vanmiddag nog maar eens proberen.

    Op de papieren van ING Carlease staat: Verwachte Leverdatum (in overeenstemming met dealer): 30 januari 2009!!
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  21. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twcoolen
    Bij mij was het weer lachen geblazen...

    ING Carlease geeft mij woensdag het bericht dat de Audi besteld is bij Audi en dat de dealer de bestelling bevestigd en besteld heeft. Ik natuurlijk even met de dealer bellen wat hij dan nu precies besteld heeft (ff checke), kan hij mijn bestelling nergens vinden. Hij vond wel ambientes, attractions, diesels, etc. Maar niet mijn A3 Ambition SB 1.4 S-tronic. Hij zou me gisteren nog terugbellen, maar ik heb weer niets vernomen. Vanmiddag nog maar eens proberen.

    Op de papieren van ING Carlease staat: Verwachte Leverdatum (in overeenstemming met dealer): 30 januari 2009!!
    Welkom in de grote wachtkamer van Audi , eigelijk is het schandalig dat er zo een lange levertijd op zit maar ja wat doe je eraan.....
    Het is trouwens niet alleen bij Audi ... collega''s van met zitten ook al geruime tijd te wachten op hun Mondeo..

Pagina 2 van 56 EersteEerste 1234561252 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •