Pagina 1 van 56 123451151 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 1119

Onderwerp: Levertijd A3 8PA ( facelift )

  1. #1
    Mike1975
    Guest

    Standaard Levertijd A3 8PA ( facelift )

    Er is in 'oude' topics al eerder over geschreven maar goed we zitten nu halverwege 2008.

    Zoals al vele ook een nieuwe a3 SB facelift besteld. Om precies te zijn een klein 3 weken geleden.

    Confuguratie; a3 SB, 1.8 T FSI S-Tronic, Sline int en ext, DVD Navi, 18 inch rs, Open Sky, Pareleffect Briljan Zwart en nog meer 'kleine opties'.

    De reden van het starten van dit topic is om elkaar te helpen, tips te geven etc hoe je met de dealer en pon 'om moet gaan' als de levertijd weer eens oploopt.

    Ik ben pas drie weken verder, dat weet ik, maar heb de dealer al 3 x maal gebeld, maar zijn kunnen me gaan bestelnummer geven, geen produktienummer of week. En dat terwijl ik al de derde ato koop hier.

    Het is kantje boord, omdat als de nieuwe sb niet voor 30 okt 2008 geleverd wordt hij door de lease ( ik heb een eenmanszaak en lease prive )pas na 2 jan 2009 op kenteken gezet. Dat zou betekenen dat de levertijd met 100% wordt verlengd waar mij 12-14 weken is toegezegd.

    Aangezien dit onacceptabel is, niet zozeer qua geduld maar puur uit financieel oogpunt ivm mijn huidige auto a3 sb 2007 en de inruilwaarde hierop, wil ik graag hierover discussieren...!

    Wat mij ook net meedegedeeld is dat Audi prijsverhogingen doorvoert na 1 jan 2009, hetgeen betekend dat ik ook da meer geld kwijt zal zijn omdat hij dan pas na 1 jan 2009 op kenteken komt.

    Al met al betaal ik nu en dikke 60000 euro voor de nieuwe SB... en dit hoeft echt niet meer te worden....

  2. #2

    Standaard

    Ik heb een A3 SB 1.4 TFSI S-Tronic besteld.

    Verwachte leverdatum ligt volgens de dealer in Januari 2009.

    Aangezien de Audi besteld is in 2008 geleden de tarieven van 2008 en niet van 2009. Het feit dat zij ervoor zorgen dat de levertijd zo lang is mag niet resulteren in een hoger tarief voor de berijder. Dat zou een goeie grap zijn!

    Ik leg me bij de lange levertijd neer. Ik heb bewust voor Audi gekozen en 'settle' dus niet voor een ander merk als BMW of Volvo... Ik vind de A3 prachtig en kwalitatief hoogstaand. De lange levertijd neem ik maar op de koop toe.
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  3. #3

    Standaard

    Ik heb een 1.8 tfsi in bestelling.
    Besteld in week 27.
    Verwachte productieweek 34.
    Verwachte leverweek 36.
    ik heb verder nog geen definitieve datum, bestelnummer o.i.d.

    Overigens wilde ik eerst de 1.4 tfsi bestellen, maar daarvan kon de levertijd oplopen tot week 4 in 2009...

  4. #4
    snowdude
    Guest

    Standaard

    Hoi Mike,

    Ik snap je frustratie maar vind je het zelf niet beetje vroeg om al na 3 weken te gaan bellen en vragen of ze wat weten.

    Als het goed is weet je dealer ongeveer de productieweek van je auto. En kan hij redelijk inschatten wanneer jij je auto zal krijgen. Vaak staat dit wel ergens in het systeem.
    Vertraging kan door diverse omstandigheden komen. Neem nu de 1.4tsi handgeschakeld. Deze heeft door de enorme vraag dus een achterstand van bijna een half jaar opgelopen...tenzij je een S-tronic aanschaft is deze sneller te leveren. Heb je ook nog eens specifieke eisen voor op je auto dan duurt het meestal nog langer. Een open Sky (heel erg mooi) is natuurlijk niet zo standaard en veroorzaakt om wat voor reden dan ook voor een iets langere levertijd. Eigenlijk zou het niet moeten want alle auto´s rollen van dezelfde band.
    Ben in Ingolstadt geweest en heb gezien hoe de nieuwe A3 wordt gemaakt.
    Wat ze wel doen is bepaald modellen of uitvoeringen achter elkaar produceren. Bijvoorbeeld een hele rits met xenon , dan weer een hele rits zonder. En ga zo maar door.

    De dealer heeft weinig invloed op de productie van je auto. Ik had de mijne ook graag eerder gekregen destijds.
    dat de leasemaatschappij niet meer wil leveren na oktober is wel erg vroeg vind ik. Ik weet dat sommige leasemaatschappijen tot half november nog auto´s afleveren.

    Even terugkomend op de levering van mijn A3 Cabrio 1.8 TFSI , deze was besteld half mei en ik heb hem opgehaald in week 28. Hij was al klaar in week 26 maar omdat ik hem in Ingolstadt wilde ophalen werd het week 28. Redelijk snel dus. (8 weken)

    Meldcodes en andere cijfertjes weten ze pas als de auto is geproduceerd. Ik had het ook nodig ivm verzekeren.

    Bij wie heb jij je auto geleased? Ik heb ook een eigen zaak en lease hem via PON.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snowdude
    Hoi Mike,

    Neem nu de 1.4tsi handgeschakeld. Deze heeft door de enorme vraag dus een achterstand van bijna een half jaar opgelopen...tenzij je een S-tronic aanschaft is deze sneller te leveren.
    Hoe kom je aan deze informatie? Zou namelijk mooi zijn. Echter geeft de dealer aan dat het niet uitmaakt of het S-Tronic of Handgeschakeld is, levertijd zou even lang zijn..
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound


  6. #6

    Standaard

    Echter zojuist de dealer gesproken, er zijn ernstige problemen met de productie van de nieuwe A3, waardoor er vertragingen optreden.
    Ik heb vanmiddag opnieuw contact om te kijken of ik de auto de eerste week van september kan gaan ophalen. Op dit moment durft de dealer deze garantie nog niet af te geven, omdat er teveel geschoven wordt in de productieplanning. Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen!
    Audi A3 Sportback 2.0TDI S-Tronic

  7. #7
    Mike1975
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snowdude
    Hoi Mike,

    Ik snap je frustratie maar vind je het zelf niet beetje vroeg om al na 3 weken te gaan bellen en vragen of ze wat weten.

    Als het goed is weet je dealer ongeveer de productieweek van je auto. En kan hij redelijk inschatten wanneer jij je auto zal krijgen. Vaak staat dit wel ergens in het systeem.
    Vertraging kan door diverse omstandigheden komen. Neem nu de 1.4tsi handgeschakeld. Deze heeft door de enorme vraag dus een achterstand van bijna een half jaar opgelopen...tenzij je een S-tronic aanschaft is deze sneller te leveren. Heb je ook nog eens specifieke eisen voor op je auto dan duurt het meestal nog langer. Een open Sky (heel erg mooi) is natuurlijk niet zo standaard en veroorzaakt om wat voor reden dan ook voor een iets langere levertijd. Eigenlijk zou het niet moeten want alle auto´s rollen van dezelfde band.
    Ben in Ingolstadt geweest en heb gezien hoe de nieuwe A3 wordt gemaakt.
    Wat ze wel doen is bepaald modellen of uitvoeringen achter elkaar produceren. Bijvoorbeeld een hele rits met xenon , dan weer een hele rits zonder. En ga zo maar door.

    De dealer heeft weinig invloed op de productie van je auto. Ik had de mijne ook graag eerder gekregen destijds.
    dat de leasemaatschappij niet meer wil leveren na oktober is wel erg vroeg vind ik. Ik weet dat sommige leasemaatschappijen tot half november nog auto´s afleveren.

    Even terugkomend op de levering van mijn A3 Cabrio 1.8 TFSI , deze was besteld half mei en ik heb hem opgehaald in week 28. Hij was al klaar in week 26 maar omdat ik hem in Ingolstadt wilde ophalen werd het week 28. Redelijk snel dus. (8 weken)

    Meldcodes en andere cijfertjes weten ze pas als de auto is geproduceerd. Ik had het ook nodig ivm verzekeren.

    Bij wie heb jij je auto geleased? Ik heb ook een eigen zaak en lease hem via PON.
    Daarom gaf ik ook pas drie weken... Maar de eventuele frustratie zit hem in het feit dat er na drie weken geen datum bekend, wat echt ongebruikelijk is. Plus dat de dealer aangeeft 12 weken, maar dat dat waarschijnlijk niet gehaald wordt. Natuurlijk wil ik mijn audi! dus zal er ook op wachten. Het zou alleen prettig zijn als de dealer na de koop af en toe wat meer attentie geeft aan... koop geen theedoek bij de zeeman...

    Ik lease via BCL carlease, supeerrr..ken ze ook persoonlijk, net als de dealer...Maar mijn vriend Verkoper is weg daar... jammer...

  8. Ad
  9. #8
    snowdude
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twcoolen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snowdude
    Hoi Mike,

    Neem nu de 1.4tsi handgeschakeld. Deze heeft door de enorme vraag dus een achterstand van bijna een half jaar opgelopen...tenzij je een S-tronic aanschaft is deze sneller te leveren.
    Hoe kom je aan deze informatie? Zou namelijk mooi zijn. Echter geeft de dealer aan dat het niet uitmaakt of het S-Tronic of Handgeschakeld is, levertijd zou even lang zijn..
    Oa. op het forum is er sprake van geweest en ik hoorde het van de verkoper. Volgens mij was het Linda die daarmee kwam.

    De ene verkoper is de andere niet he! Heb wel vaker meegemaakt dat verkopers van een zelfde bedrijf (geen autozaak) 2 totaal verschillende dingen vertelden over het zelfde product.
    Leuk als je dus klant bent....niet echt!

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R_d_K
    Echter zojuist de dealer gesproken, er zijn ernstige problemen met de productie van de nieuwe A3, waardoor er vertragingen optreden.
    Ik heb vanmiddag opnieuw contact om te kijken of ik de auto de eerste week van september kan gaan ophalen. Op dit moment durft de dealer deze garantie nog niet af te geven, omdat er teveel geschoven wordt in de productieplanning. Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen!
    Die ernstige problemen zijn inmiddels toch al bekend? Naar mijn beleving is een levertijd van 5-6 maanden in ieder geval ernstig! :-?
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  11. #10
    snowdude
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twcoolen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R_d_K
    Echter zojuist de dealer gesproken, er zijn ernstige problemen met de productie van de nieuwe A3, waardoor er vertragingen optreden.
    Ik heb vanmiddag opnieuw contact om te kijken of ik de auto de eerste week van september kan gaan ophalen. Op dit moment durft de dealer deze garantie nog niet af te geven, omdat er teveel geschoven wordt in de productieplanning. Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen!
    Die ernstige problemen zijn inmiddels toch al bekend? Naar mijn beleving is een levertijd van 5-6 maanden in ieder geval ernstig! :-?
    Das wel erg lang....vond 8 weken wachten al een ramp.
    Probleem van een auto die men graag wil hebben, of moet ik zeggen het luxe probleem voor Audi.

    In ieder geval suc6 met wachten...

  12. #11
    Mike1975
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snowdude
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twcoolen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R_d_K
    Echter zojuist de dealer gesproken, er zijn ernstige problemen met de productie van de nieuwe A3, waardoor er vertragingen optreden.
    Ik heb vanmiddag opnieuw contact om te kijken of ik de auto de eerste week van september kan gaan ophalen. Op dit moment durft de dealer deze garantie nog niet af te geven, omdat er teveel geschoven wordt in de productieplanning. Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen!
    Die ernstige problemen zijn inmiddels toch al bekend? Naar mijn beleving is een levertijd van 5-6 maanden in ieder geval ernstig! :-?
    Das wel erg lang....vond 8 weken wachten al een ramp.
    Probleem van een auto die men graag wil hebben, of moet ik zeggen het luxe probleem voor Audi.

    In ieder geval suc6 met wachten...

    Ik denk dat het zeker meespeelt, je geduld, niet illen wachten op.... maar voor sommige heeft het ook financiele consequenties...

    Buiten het feit om dat je kiest voor een mooi produkt vind ik dat klanten op de hoogtegehouden dienen te worde, je niet zef overal achteaan moet gaan! Zou mooi zijn als ik dat bij mijn klanten doe..kan ik morgen de tent sluiten.....

  13. #12

    Standaard

    Al dit soort zaken kunnen in dit topic worden verzameld.

  14. #13
    Mike1975
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030
    Al dit soort zaken kunnen in dit topic worden verzameld.

    Ik snap het, maar hou het liever centraal tot een model. Anders blder je je rot en krijg ik mbt alle modellen steeds een update....

  15. #14

    Standaard

    Ach ja, in een inzinking heb ik eens 10 seconden overwogen om een voor een Nissan Qashquai ( :shock: ) te gaan kijken. Levertijd was 2 maanden terug 10 maanden!

    Mijn oom had de Nissan ook besteld voor zijn huis in Spanje, na exact 9 maanden werd de auto geleverd...

    Het ergste is nog dat Nederland wat levertijden ook nog achteraan in de rij staat aangezien de marges voor de fabrikanten en importeurs stukken lager zijn vanwege de BPM hier...
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  16. #15

    Standaard

    [offtopic]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mike1975
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030
    Al dit soort zaken kunnen in dit topic worden verzameld.
    Ik snap het, maar hou het liever centraal tot een model. Anders blder je je rot en krijg ik mbt alle modellen steeds een update....
    Maar het doel is toch juist wat je al eerder aanhaalde? Dan is het model niet van belang.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mike1975
    De reden van het starten van dit topic is om elkaar te helpen, tips te geven etc hoe je met de dealer en pon 'om moet gaan' als de levertijd weer eens oploopt.

  17. #16

    Standaard

    Ach ja, in een inzinking heb ik eens 10 seconden overwogen om een voor een Nissan Qashquai ( :shock: ) te gaan kijken. Levertijd was 2 maanden terug 10 maanden!

    Mijn oom had de Nissan ook besteld voor zijn huis in Spanje, na exact 9 maanden werd de auto geleverd...

    Het ergste is nog dat Nederland wat levertijden ook nog achteraan in de rij staat aangezien de marges voor de fabrikanten en importeurs stukken lager zijn vanwege de BPM hier...
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  18. #17

    Standaard

    Is er op dit forum geen verkoper van een audi dealer aanwezig, die elke dag even in het systeem kan kijken, en een update kan geven aan alle wachtenden? :-D

  19. #18

    Standaard

    Ik werd net gebeld door ING Carlease. Ze had de order doorgelopen met de dealer en wilde nu de berijdersovereenkomst naar mij sturen. Dealer gaf opnieuw aan dat het januari 2009 gaat worden. Ik vermoed dat de dealer zich probeert in te dekken aangezien een collega van mij dezelfde A3 besteld heeft bij dezelfde dealer en nu een hoop stennis aan het maken is aangezien de levertijd voor hem bijna 9 maanden gaat worden (April-->januari). Mijn collega is zelfs misschien van plan om de order te cancellen. Ik denk dat ze zo'n zelfde taferelen niet ook bij mij willen.
    Dus met een beetje geluk komt ie eerder.
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  20. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snowdude
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twcoolen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snowdude
    Hoi Mike,

    Neem nu de 1.4tsi handgeschakeld. Deze heeft door de enorme vraag dus een achterstand van bijna een half jaar opgelopen...tenzij je een S-tronic aanschaft is deze sneller te leveren.
    Hoe kom je aan deze informatie? Zou namelijk mooi zijn. Echter geeft de dealer aan dat het niet uitmaakt of het S-Tronic of Handgeschakeld is, levertijd zou even lang zijn..
    Oa. op het forum is er sprake van geweest en ik hoorde het van de verkoper. Volgens mij was het Linda die daarmee kwam.

    De ene verkoper is de andere niet he! Heb wel vaker meegemaakt dat verkopers van een zelfde bedrijf (geen autozaak) 2 totaal verschillende dingen vertelden over het zelfde product.
    Leuk als je dus klant bent....niet echt!
    Kopt inderdaad (het gaat dan wel om de 3-deurs) in het overzicht van de dealer stond dat de hangeschakelde 1.4 TFSI pas in week 52 geproduceerd wordt en bij de s-tronic stond week 39 als verwachte productieweek. Daarbij zei hij ook dat de s-tronic gewoon geen vertraging heeft in het productieproces en dat de handbak veel vertraging ondervindt (de reden weet ik verder niet). Mijn dealer zei dat de definitieve productiedatum meestal 4 weken na de bestelling wordt gegeven...klopt dat?
    A3 1.4 TFSI S-tronic" |
    Lavagrijs | 18" S5 velgen | Sportonderstel

  21. #20

    Standaard

    Dat zou mooi zijn. Ik heb namelijk de handbak geschrapt. Lang leve s-tronic!
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

Pagina 1 van 56 123451151 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •