Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: En ja hoor...

  1. #1
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.858
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard En ja hoor...

    Vandaag mijn 80 opgehaald van de dealer, APK afgekeurd.

    Altijd dezelfde geintjes. Remklauw vast, subframerubbers versleten. Dat wordt weer een paar weekends en avonden sleutelen... nou heb ik twee Audi's met dezelfde afkeurpunten, damn.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  2. #2

    Standaard

    Beter zulke dingetjes dan echt grote reparaties. Dit kost je alleen wat wisselgeld en tijd.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.858
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Tja, da's het fijne van een simpele auto als een Audi 80. Je kunt overal lekker bij en de delen zijn niet vreselijk duur.

    Maar ik baal nu van m'n idee om in oude auto's te rijden, drie auto's achter elkaar met forse reparaties voor de APK. Ik had vanmorgen zelfs even het idee om alles te verkopen en een jonge occasion te kopen, een Polootje of een Golfje of zo.

    Toen ik in mijn afgekeurde 80 naar huis reed, kwam het gezonde verstand weer terug. Geen Golf of Polo rijdt zo lekker als mijn afgekeurde 80.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard

    wijs besluit om hem niet weg te doen, want daar krijg je spijt van...

    ik heb het gezien.. zuslief rijd nu golf diesel... reed audi 90... , goed, bij de tank wordt je wel vrolijk, maar het enige waar ze nu naar kijkt is 20v coupeetjes, en 2.6'en
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  5. #5

    Standaard

    lopen jullie je auto niet na als je hem wegbrengt voor zo´n simpele apk beurt. je weet toch wel wat er mankeert aan je auto?? ieder pukkeltje dat je vriendin heeft zie je toch ook??
    het is weer quattro weer.......


  6. #6

    Standaard

    Als je zoveel sleutelt aan je audi zie je je vriendin natuurlijk alleen in het donker tussen de lakens. Dan zie je die pukkels niet! :wink:

    Maar balen Tom, succes met de reparaties!
    Audi A4 Avant 1.9TDI 8E (2003) 100pk/250Nm @ 136pk/310Nm

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.858
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door david
    lopen jullie je auto niet na als je hem wegbrengt voor zo´n simpele apk beurt. je weet toch wel wat er mankeert aan je auto?? ieder pukkeltje dat je vriendin heeft zie je toch ook??
    Ik wist dat de wisserbladen niet denderend waren, ik wist dat je de handrem behoorlijk ver moest aantrekken en dat één band niet top meer was. Verder heb ik geen remmentestbank en geen brug op de parkeerplaats hier... en als ik mijn Audi bij de Opeldealer binnenrijd, staan ze me niet vrolijk aan te kijken (al verfraait dat hun werkplaats wel aanzienlijk). Normaliter kijk ik regelmatig mijn auto's na, geef ze ook zelf servicebeurten. Maar door een ietwat druk werkschema en een intensieve LAT-relatie die mijn weekends opslorpt heb ik al maanden geen auto bekeken, behalve voor een snelle olieverversing. Vandaag de '77er gewassen, was al drie maanden niet gebeurd. Ik schaam me enigszins.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.858
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Menno
    Als je zoveel sleutelt aan je audi zie je je vriendin natuurlijk alleen in het donker tussen de lakens. Dan zie je die pukkels niet! :wink:
    Mooi dat donker... ziet ze mijn permanent zwarte nagels tenminste ook niet.
    In ieder geval weer lekker geprutst aan een auto vanavond, pakte de '77er 80 (de oudste en tevens de enige met APK op het moment) :? en toen deed mijn dimlicht het niet meer. Even prutsen, bleek de grootlichtschakelaar te zijn, die schakelde het dimlicht niet meer aan als je grootlicht uitschakelde. Gelukkig kun je die bij deze auto's nog een heel eind heen slopen en met wat WD40 kom je een heel eind.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Menno
    Maar balen Tom, succes met de reparaties!
    Dank je, ik hoop het zaterdag met hulp van een vriend (monteur bij VW-Audidealer) allemaal op te lossen.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Standaard

    WD40 is supermiddel, een van mijn eerste auto's was een Golf 1 uit jan.84. Die heeft er wat van verbruikt :wink:

    Ik wil toch ook eens een cursus gaan doen van basiskennis autotechniek want ik kan alleen een band verwisselen en een lampje vervangen. Nog altijd meer dan de gemiddelde vrouw maar toch.

    O ja, vergeten: bougies vervangen kan ik ook!

    Dan wordt het ook betaalbaarder om een oudere auto te kopen, dan kun je sommige dingen zelf doen. Scheelt toch weer in de kosten.

    Maar ja, druk met werk, vrouw en kind dus..... Voorlopig alleen de 1e hands lease-audi... Is ook geen straf!
    Audi A4 Avant 1.9TDI 8E (2003) 100pk/250Nm @ 136pk/310Nm

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.858
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Als je de motorruimte van de 80 uit 1990 bekijkt, denk je dat ze wat vergeten zijn... wat een ruimte! En de jaren-'70-Audi 80s zijn nog makkelijker om aan te sleutelen, de enige elektronica zit in de radio.

    Inderdaad een goede manier om je autokosten in de hand te houden, al mijn reparaties vallen in het niet bij de gemiddelde grote beurt voor een courante auto.
    Maar dat maak je wel een beetje ongedaan als je vijf auto's op de weg houdt. :? Aan de andere kant heb je wel altijd een rijdende auto als er eentje buiten gebruik is.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11

    Standaard

    Bij de huidige auto's kun je waarschijnlijk al bijna niets meer doen. Alles zit weggestopt achter afdekplaten en alles is zo vol dat je nergens meer bij kunt.

    Zo dacht ik laatst om van die Blue Vision lampen in mijn A5 te zetten. Even instructieboekje lezen: moet je voor het vervangen van lampjes naar de garage want er moet eea afgeschroefd worden voor je een lamp kan vervangen.. aaaargh!!!

    NOg tips voor een goede cursus Tom? Ik weet niet of de schriftelijk cursus van de LOI nou zo goed zal zijn....
    Audi A4 Avant 1.9TDI 8E (2003) 100pk/250Nm @ 136pk/310Nm

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.858
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    De beste cursus is om met een simpele auto te beginnen en simpele klusjes te doen, ik ben begonnen met Golfjes en Polootjes. Servicebeurten, remmen en dat soort dingen, is niet echt moeilijk en je leert er een hoop van.

    Ik betwijfel inderdaad of er veel is wat je zelf aan je A4 kunt doen, zelfs als je olie ververst moet de serviceindicator worden gereset door de dealer...

    Geen idee waar je zoiets zou kunnen leren, ik ben maar gewoon begonnen. Vraagbaak erbij en natuurlijk hulp van deskundigen als je niet verder komt.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13

    Standaard

    Aangezien de A4 een leaseauto is kan ik weinig anders doen dan alleen radio in- en uitbouwen enzo.

    Ik zit te denken om op termijn een klassieker (urquattro?) te kopen en daar dan zelf wat aan te kunnen doen om de onderhoudskosten te kunnen drukken.
    Audi A4 Avant 1.9TDI 8E (2003) 100pk/250Nm @ 136pk/310Nm

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.858
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Bij een urquattro lijkt me dat een goed plan... :-)

    Misschien niet echt de ideale auto om mee te beginnen, nogal gecompliceerd. Mijn keuze zou een Coupé GT zijn om mee te beginnen, en later misschien die urquattro...

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15

    Standaard

    Bezorg jezelf gewoon een 'Haynes Manual' of een 'So wird es gemacht' en volg de tekst en plaatjes...

  17. #16

    Standaard

    Plaatjes lezen, daar ben ik goed in :wink:
    Audi A4 Avant 1.9TDI 8E (2003) 100pk/250Nm @ 136pk/310Nm

  18. #17

    Standaard

    Het eerste wat ik ooit aan een auto gedaan heb was
    achterremmen vervangen op een renault R12 . Mijn eerste
    auto . Nu ja ,een goede vriend zijn vader is garagist , en die heeft
    dat eigenlijk gedaan , ik mocht toekijken en daarna de garage vegen .

    Toen had zoiets van : Wat ? Is dat alles ? Nou dat kan ik ook .
    De remmen bedoel ik , niet het vegen
    Vanaf dan heb ik nooit meer achterom gekeken .
    Ondertussen heb ik al motoren en versnellingsbakken gereviseerd
    niet starters weer aan de praat gekregen , injectiecomputers hersteld,
    ja zelfs een tijdje als freelance mekanieker in een VAG garage
    gewerkt . NB ik heb nooit iets van opleiding gehad wat maar in de buurt van auto's kwam . Ik ben electronicus .

    De moraal : niet denken ik kan dat niet , maar gewoon doen .
    En als je vastloopt , dan vraag je het .
    Iedereen die zijn vak verstaat praat er graag over
    en helpt je graag verder . Dus er is altijd wel iemand te vinden
    die helpt . Vraagbaken en werkplaatsboeken zijn ook een
    gigantische hulp .

    Pat

  19. #18
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.858
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Rijd nog steeds rond met een ongekeurde auto... alles is opgelost op de remklauw na. Ik heb inmiddels een nieuwe klauw, voor een heel wat vriendelijker bedrag dan de dealer wilde hebben (200 euro na mijn 25% korting, de plaatselijke rem- en friktiehandel vroeg 140!)

    Nou nog de tijd vinden om 'm eronder te schroeven...



    Mooi he? Zonde om onder je auto te verbergen.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •