Pagina 1 van 39 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 765

Onderwerp: Geouwehoer rondom de A3 facelift

  1. #1

    Standaard Geouwehoer rondom de A3 facelift

    Anders dan de topicnaam doet vermoeden, heb ik maar even een apart topic aangemaakt. Ik merk dat de andere topics over de A3 facelift vaak off-topic aan het vervuilen ben. Wil hier een beetje gebruikerservaringen e.d. gaan uitwisselen.

    Kan ik mooi meteen een aankoopadvies geven voor heb die nog mogen bestellen: ik vind de Radio Concert waar-de-loos. Ik weet niet hoe de standaard klinkt, maar dit was voor mij even zonde van het geld...

    Waarom? Als je rechtsvoor zit, hoor je de hoge tonen ergens ver bij de raamstijl, een veel te harde mid-bas hoor je ergens van achter. Op de bestuurdersstoel is het iets beter, maar het geluid vult helemaal niet. Krijg de instellingen niet goed, alles geprobeerd. De bas geeft alleen mid-bas weer (basgitaar) en mist de echt lage tonen (kick van drums bv). Middentonen zijn helemaal zoek, die heb ik bijna op max. staan in de equalizer. Misschien ben ik te verwent, maar die vier boxen uit de Laguna klonken nog beter...

    Verder nix dan lof, want rijden doet 'ie wel :-)

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.863
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Is er met VAG-COM niks aan die radio te 'tunen'?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard

    Waar vind ik eigenlijk de motorcode?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Is er met VAG-COM niks aan die radio te 'tunen'?
    Heee- dat klinkt me als muziek in de oren Dat ga ik eens uitzoeken!

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.863
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jrcornelisse
    Waar vind ik eigenlijk de motorcode?
    Op de optiecodesticker en bij sommige motoren op de distributiekap.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6
    urquattropower's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Leeftijd
    40
    Posts
    3.849
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jrcornelisse
    Waar vind ik eigenlijk de motorcode?
    Er zit meestal ook een sticker in je Service boekje waar dat in staat.
    Audi A2
    Audi quattro '84
    Audi 80 quattro 5E `83

  7. #7

    Standaard

    Ahaa, thanks! Zoek ik het even na..

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Kwam vandaag achter een leuke gimmick: in het BIS-menu van de nieuwe A3 kun je de motortemperatuur opvragen. EINDELIJK :-D

    Met de oude A3 altijd via de klimacodes moeten kijken, nu staat het gewoon in beeld! Auto is bij koude start na een klein kwartier op bedrijfstemperatuur.

    Iemand nog mooie nieuwtjes?

  10. #9
    volvos60's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    46
    Posts
    795
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jrcornelisse
    Met de oude A3 altijd via de klimacodes moeten kijken, nu staat het gewoon in beeld! Auto is bij koude start na een klein kwartier op bedrijfstemperatuur.
    Ik heb een "oude" SB. (2006) Weet je of ik met dit type A3 motortemperatuur kan opvragen via klimacodes? Zo ja, hoe? :oops:
    Stel mezelf altijd grote doelen.....Kan ik ze tenminste niet missen (loesje)

  11. #10

  12. #11
    Fonias's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Posts
    309
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jrcornelisse
    Kwam vandaag achter een leuke gimmick: in het BIS-menu van de nieuwe A3 kun je de motortemperatuur opvragen. EINDELIJK :-D

    Met de oude A3 altijd via de klimacodes moeten kijken, nu staat het gewoon in beeld! Auto is bij koude start na een klein kwartier op bedrijfstemperatuur.

    Iemand nog mooie nieuwtjes?
    Die mogelijkheid hadden ze al laten zien voor dat ik de auto heb besteld op een A3 Cabrio.
    Ik vind het zeer prettig en eigenlijk onzin dat het niet op elke beetje auto standaard zit.
    Te koop: A3 Sportback Ambition 2.0 TDI (01-2009)
    Zie marktplaats op dit forum.

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jrcornelisse
    Kwam vandaag achter een leuke gimmick: in het BIS-menu van de nieuwe A3 kun je de motortemperatuur opvragen. EINDELIJK :-D

    Met de oude A3 altijd via de klimacodes moeten kijken, nu staat het gewoon in beeld! Auto is bij koude start na een klein kwartier op bedrijfstemperatuur.

    Iemand nog mooie nieuwtjes?
    Ik vind dat het lang duurt voordat de motor op temperatuur is. Met mijn vorige auto had ik min of meer een vast punt, alwaar de motor op temperatuur is. Met de a3 is dit vele kilometers verder.

  14. #13

    Standaard Re: Geouwehoer rondom de A3 facelift

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jrcornelisse
    Anders dan de topicnaam doet vermoeden, heb ik maar even een apart topic aangemaakt. Ik merk dat de andere topics over de A3 facelift vaak off-topic aan het vervuilen ben. Wil hier een beetje gebruikerservaringen e.d. gaan uitwisselen.

    Kan ik mooi meteen een aankoopadvies geven voor heb die nog mogen bestellen: ik vind de Radio Concert waar-de-loos. Ik weet niet hoe de standaard klinkt, maar dit was voor mij even zonde van het geld...

    Waarom? Als je rechtsvoor zit, hoor je de hoge tonen ergens ver bij de raamstijl, een veel te harde mid-bas hoor je ergens van achter. Op de bestuurdersstoel is het iets beter, maar het geluid vult helemaal niet. Krijg de instellingen niet goed, alles geprobeerd. De bas geeft alleen mid-bas weer (basgitaar) en mist de echt lage tonen (kick van drums bv). Middentonen zijn helemaal zoek, die heb ik bijna op max. staan in de equalizer. Misschien ben ik te verwent, maar die vier boxen uit de Laguna klonken nog beter...

    Verder nix dan lof, want rijden doet 'ie wel :-)
    Hoeveel luidsprekers heb je in de auto?

    Ik heb affabriek de concert genomen met upgrade pakket naar 10 luidsprekers. Vervolgens achteraf bij Cartronic de radio laten vervangen door RNS-E. Ik ben zeer tevreden over het geluid en het gebruik van de SD-kaartjes voor de MP3.
    Vandaag heeft de navigatie mijn uitstekend om een ochtendfile geleid. Ik ben zeer tevreden over de auto en alle leuke gadgets.

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R_d_K
    Ik vind dat het lang duurt voordat de motor op temperatuur is. Met mijn vorige auto had ik min of meer een vast punt, alwaar de motor op temperatuur is. Met de a3 is dit vele kilometers verder.
    Had je in je vorige auto ook een olietemp meter dan? Bij een koude start duurt het bij mij 15 min. voordat 'ie rond de 95 graden is. Bij jou?

  16. #15

    Standaard Re: Geouwehoer rondom de A3 facelift

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R_d_K
    Ik heb affabriek de concert genomen met upgrade pakket naar 10 luidsprekers. Vervolgens achteraf bij Cartronic de radio laten vervangen door RNS-E. Ik ben zeer tevreden over het geluid en het gebruik van de SD-kaartjes voor de MP3.
    Vandaag heeft de navigatie mijn uitstekend om een ochtendfile geleid. Ik ben zeer tevreden over de auto en alle leuke gadgets.
    Dat is wel een goed idee geweest, ik wist helaas niet op tijd dat dat achteraf ook kon voor minder. Vond die 3000 Eur teveel voor de affabriek navi.

    Ik heb de standaard concert radio, die heeft volgens mij 8 speakers en een subwoofer. Ik heb het iets beter kunnen instellen, maar ik vnd het nog echt niet optimaal. Ben wel verwend met mijn spullen thuis, maar als ik het vergelijk met standaard 4 boxen in een BMW 1 bijvoorbeeld, vind ik het meergeld niet waard..

    Waar zitten die 2 extra boxen denk je?

    Die navi met SD lijkt me het einde! Altijd nieuwe muziek bij je, geen cd's meer, songtitels in beeld.. klinkt prima :-)

  17. #16

    Standaard

    @ RDK Nog steeds wel vaag dat die wielen zo vies worden, welke vloeistof zou dat nou zijn? Jij had daar toch ook last van?

  18. #17
    Mike1975
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jrcornelisse
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R_d_K
    Ik vind dat het lang duurt voordat de motor op temperatuur is. Met mijn vorige auto had ik min of meer een vast punt, alwaar de motor op temperatuur is. Met de a3 is dit vele kilometers verder.
    Had je in je vorige auto ook een olietemp meter dan? Bij een koude start duurt het bij mij 15 min. voordat 'ie rond de 95 graden is. Bij jou?
    15 min? Mijn SB zit gemiddeld na een minuut of 7 op de juiste temparatuur... maar misschien dat ik wel al veel van hem vraag in het begin..

  19. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mike1975
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jrcornelisse
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R_d_K
    Ik vind dat het lang duurt voordat de motor op temperatuur is. Met mijn vorige auto had ik min of meer een vast punt, alwaar de motor op temperatuur is. Met de a3 is dit vele kilometers verder.
    Had je in je vorige auto ook een olietemp meter dan? Bij een koude start duurt het bij mij 15 min. voordat 'ie rond de 95 graden is. Bij jou?
    15 min? Mijn SB zit gemiddeld na een minuut of 7 op de juiste temparatuur... maar misschien dat ik wel al veel van hem vraag in het begin..
    @Mike Je hebt toch een benzine? Dat gaat iets sneller dan een dieseloliestoker. :-D

  20. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jrcornelisse
    @ RDK Nog steeds wel vaag dat die wielen zo vies worden, welke vloeistof zou dat nou zijn? Jij had daar toch ook last van?
    Daar ben ik nog niet achter. Als het meezit van het weekend de auto voor het eerst wassen. Tevens de velgen eens schoonspuiten en kijken of de troep weer terug komt.

  21. #20

    Standaard Re: Geouwehoer rondom de A3 facelift

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jrcornelisse
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R_d_K
    Ik heb affabriek de concert genomen met upgrade pakket naar 10 luidsprekers. Vervolgens achteraf bij Cartronic de radio laten vervangen door RNS-E. Ik ben zeer tevreden over het geluid en het gebruik van de SD-kaartjes voor de MP3.
    Vandaag heeft de navigatie mijn uitstekend om een ochtendfile geleid. Ik ben zeer tevreden over de auto en alle leuke gadgets.
    Dat is wel een goed idee geweest, ik wist helaas niet op tijd dat dat achteraf ook kon voor minder. Vond die 3000 Eur teveel voor de affabriek navi.

    Ik heb de standaard concert radio, die heeft volgens mij 8 speakers en een subwoofer. Ik heb het iets beter kunnen instellen, maar ik vnd het nog echt niet optimaal. Ben wel verwend met mijn spullen thuis, maar als ik het vergelijk met standaard 4 boxen in een BMW 1 bijvoorbeeld, vind ik het meergeld niet waard..

    Waar zitten die 2 extra boxen denk je?

    Die navi met SD lijkt me het einde! Altijd nieuwe muziek bij je, geen cd's meer, songtitels in beeld.. klinkt prima :-)
    Ik ben ook een liefhebber van goede muziek, zowel thuis als in de auto. Vandaar de upgrade naar de 10 (actieve) luidsprekers.

    Volgens mij zitten er 2 in elke deur (midden en lage tonen), hoge tonen in de a-stijl en een subwoofer in de achterbak (achter de bestuurder).

    Nu de sd-kaartjes vol kopieren.

Pagina 1 van 39 1234511 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •