Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Audi&VW nieuw kopen in Polen scheelt 6000 euro!

  1. #1

    Standaard Audi&VW nieuw kopen in Polen scheelt 6000 euro!

    Gistermiddag zat ik de Duitse Tv te kijken,ging over een duitser die 70 km van de Poolse grens af woonden!
    Die wou een nieuwe VW Tourak kopen kost in duitsland 23.995,- euries,bij een poolse dealer heeft hij hem uiteindelijk gekocht voor jawel 17.995,- euries!Scheelt hem mooi 6000 euries!
    Vanwege nieuwe europese regelgeving gaan nu poolse Vw dealers zich vestigen in Duitsland waar iedereen tegen Poolse pryzen hun VW of Audi kunnen aanschaffen!
    De VW-Audi dealers zien met lede ogen toe hoe hun klanten weglopen naar de poolse dealers!
    Waarom gebeurt er in ons land zo weinig?
    Audi 90 2.2 E
    het beste wat ze ooit hebben gemaakt?

  2. #2
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    en wat schelet dat dan wel niet met nl?

    aangezien de prijzen in nl nog hoger dan in dl liggen.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  3. #3

    Standaard

    scheelt heel veel alleen je hebt er niks aan i.v.m die teringbpm, of het verschil wordt minimaal dat het de moeite niet meer is.

    In Amsterdam zit een rovergarage die meer rechtsgestuurde rovers verkocht dan linksgestuurde. Dit kwam omdat er elke week een lading britten over de vloer kwam om een auto te kopen en mee te nemen naar de UK. Het was in ieder geval, financieel gezien, zeer de moeite waard om dit zo te doen.

    Ik geloof dat britse roverdealers hier op een gegeven moment over bij geklaagd hebben bij Rover zelf en dat er toen geen (of nauwelijks) rechtgestuurde auto's meer geleverd werden aan niet rechtsgestuurde landen.

  4. #4
    Mcstone's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Posts
    416
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    De prijzen in Polen zullen idd een stuk lager liggen dan in nederland. Zelfs incl. BTW.

    Maar, wanneer je een auto in Nederland (of in Finland) registreerd, moet je de BTW over de aanschafprijs én de BPM over de in NL geldende prijs betalen.

    Netto hou je wel wat over denk ik, maar ik weet bv. niet hoe het zit met onderhoud e.d. Ik kan me voorstellen dat de NL dealers niet happy zullen zijn met niet bij hen gekochte wagens...

    greetzzz,

    Rolf

  5. #5
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    maar je hoort het wel eens vaker dat men een auto in duitsland koopt en dat het invoeren dan nog uit kan.

    Als de poolse prijs nog lager ligt wordt de winst alleen maar groter toch?
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust



  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    ...en de Polen komen ze hier weer halen als ze opgebruikt zijn.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard

    Hebben we allemaal te danken aan het rariteitenkabinet in Den Haag!
    Incoming........fire in the hole!!!!!!

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Het loont zeker om een auto in D of in Polen te kopen ook inc BPM en invoer rechten en kosten APK en rdw.
    De hoeveelheid ligt aan het bj van de auto en ook welk merk auto : sommige auto's zijn weer wat duurder in die landen, bv japanse autoos in D zijn weer wat duurder, op internet kom je legio bv tegen die voor jou alles kant enklaar doen, dus als jij een auto koopt van een particulier doen zij compleet de rest, van invoer tot apk enz.
    ze bieden zichzelf aan op MP maar ook gewoon op internet staan ze.
    hoe duurder de koopsom des te meer gaat het schelen,
    mijnn vader heeft een Chrysler Voyager van 2 jaar oud gekocht in D, alles dikke V8 erin.
    Koste hem daar iets 40d euri, kwam dus een en ander bij
    In NL kost die auto 57 euri reken uit je winst,
    enige nadeel van dit alles: je ken niet met inruil werken, je moet dus eerst je eigen auto verkopen, of als je vor het eerst je auto gaat kopen is het een optie
    born this way

  10. #9
    Mcstone's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Posts
    416
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    @ Tjebbe: Hoeveel was de BPM voor je vader?

    Greetzzz,

    Rolf

  11. #10
    velg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    55
    Posts
    648
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    http://www.vwe.nl/import/bpm_calcula...cht_invoer.asp

    Kan iedereen de BPM zelf uitrekenen....
    2013 Audi A5 Cabriolet1.8 TFSI S-Edition Gletsjerwit & 2016 Audi A3 1.4 TFSI Sportback Gletsjerwit

  12. #11

    Standaard

    Ik ga even rekenen. Stel ik vindt een leuke S6 op e-bay

    Kosten 24.500 euro

    volgens de calculator:
    BPM 13.997 euro

    totaal: 38.497 euro

    Op autotrader: Soortgelijke S6

    Prijs € 39.900,00

    Ze verschillen wel iets maar het komt erop neer dat het in dit geval dus niet echt zinvol is...
    Huidig transport= iets anders

  13. #12
    velg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    55
    Posts
    648
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Ik vind die Duitser toch wel iets completer....
    Op de een of andere manier komt die ook wel iets "beter" over dan die Nederlandse...
    2013 Audi A5 Cabriolet1.8 TFSI S-Edition Gletsjerwit & 2016 Audi A3 1.4 TFSI Sportback Gletsjerwit

  14. #13

    Standaard

    Klopt, die duitser ziet er beter uit en heeft minder kilometers. Maar al met al scheelt het qua euro's niet veel.

    Dus al die moeite terwijl je maar een paar procenten goedkoper uitbent. En je huidige Audi niet kunt inruilen. Al met al een hoop gedoe met weinig voordeel in euro's.

    Tenzij iemand mij kan vertellen dat ik de BPM-calculator verkeerd heb gebruikt. Ik heb de nederlandse nieuwwaarde ingevoerd. Om en nabij de 100.000 euro :shock: Best veel eigenlijk...
    Huidig transport= iets anders

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mcstone
    @ Tjebbe: Hoeveel was de BPM voor je vader?

    Greetzzz,

    Rolf
    iets van 7D euri, dacht ik hoor, de auto is nu alweer 2 jaar geledengekocht dit bedrag hoeft niet juist te zijn.is me bij gebleven
    born this way

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris-A4
    Klopt, die duitser ziet er beter uit en heeft minder kilometers. Maar al met al scheelt het qua euro's niet veel.

    Dus al die moeite terwijl je maar een paar procenten goedkoper uitbent. En je huidige Audi niet kunt inruilen. Al met al een hoop gedoe met weinig voordeel in euro's.

    Tenzij iemand mij kan vertellen dat ik de BPM-calculator verkeerd heb gebruikt. Ik heb de nederlandse nieuwwaarde ingevoerd. Om en nabij de 100.000 euro :shock: Best veel eigenlijk...
    Je gebruikt de BPM calculator goed, het minimum prijs verschil zit hem in de koopsom van de auto, je met goed zoeken, het wil namelijkniet zeggen dat alle auto's goedkoper zijn met de extra kosten, biologisch heel logisch, als een persoon dezelfde type auto verkoopt waarvan vraag prijs 10000 en de ander 13000 euro, dan is het biologisch heel logisch dat de 2de auto niet goedkoper is dan een auto in NL.
    In D spelen ze net zoals in NL met vraag en aanbod. en moet je niet de eerste de beste auto pakken om een vergelijking te maken.
    born this way

  17. #16

    Standaard

    Het loont niet om een auto in het buitenland te kopen. Dit komt inderdaad door onze vrienden in Den Haag met hun BPM en BTW.

    Nederland had namelijk en ik weet niet of dat nog steeds zo is. één van de laagste netto catalogusprijzen van auto's in Europa. (volgens mij zijn de auto's in Nederland nu nog duurder geworden om het gelijk te trekken met Europa). Als je dan dat je een auto gaat importeren uit het buitenland dan kom je met BPM en BTW op hetzelfde bedrag uit. Het loont alleen om "oudere" auto's te importeren. Omdat de BPM dan lager wordt. Scheelt x percentage per jaar.

    Ik weet dat er bijvoorbeeld in Frankrijk "nederlandse" Peugeots rond rijden. Nederland had/heeft een lagere catalogusprijs waardoor de Fransen hun Peugeot hier kochten en lieten invoeren. Dan waren ze goedkoper uit dan wanneer ze hun Peugeot in Frankrijk kochten (belachelijk toch)

  18. #17
    velg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    55
    Posts
    648
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    psies...

    Op http://www.mobile.de staan ze al vanaf 19.000 euro
    2013 Audi A5 Cabriolet1.8 TFSI S-Edition Gletsjerwit & 2016 Audi A3 1.4 TFSI Sportback Gletsjerwit

  19. #18

    Standaard

    Een collega van mij is een beetje een handeltje aan het opzetten met het opknappen van klassiekers in Polen, maar kan natuurlijk ook met nieuwere auto's. Kost daar echt geen drol! Hij zit vooral in de Volvo's (die grote vierkante bakken :? ) en een volledige opknapbeurt excl motor (dus hele carroserie herzien, hier en daar nieuwe stukken er in, helemaal glad maken en spuiten) voor € 2000,-! Kom daar hier maar eens om. En keurig werk hoor, echt niks op aan te merken.

    Dus als iemand nog eens dikke schade heeft maar wel wil herstellen...en tijd heeft om ff te wachten

  20. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    ...en de Polen komen ze hier weer halen als ze opgebruikt zijn.
    Of ze jatten ze gewoon weer

  21. #20

    Standaard

    Ik heb n.a.v. dat TV programma op de konfigurator-site van Audi Pl gekeken, voor zover ik het snap natuurlijk (pools) :?
    De prijs vloog wel heel erg snel omhoog Vooral bij gebruik van Xenon. Airco, Navi etc.
    Binnen no-time zat ik ver boven de duitse prijs
    Dus, of die poolse dealers nu zelf zoveel korting geven???

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •