Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 48

Onderwerp: Wat is kleven?

  1. #21
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3 Bekijk Berichten
    Dat gevoel had ik ook lichtelijk: die witte combi met dat petje pakken we bij het minste geringste. Theoretisch hadden ze gelijk en het is ook wel goed om er over na te denken, anderzijds is 90% van de bestuurders in de spits strafbaar.

    Nadenken is altijd goed, ik heb geen idee hoeveel afstand ik aangeleerd heb. ik hoop niet dat ik een klevert ben want ik vind het heel ergerlijk ende gevaarlijk. Ook bij mag mag je je er gerust tussen frutselen als je daar zo'n behoefte aan hebt. kom ik maar 3 sec. later thuis; de groenten.

    Je kan inderdaad wel opvallen: steeds weer hoor ik dat de 'White Van Man' inderdaad bestaat, en ervaar ik dat ook (zeer regelmatig). Absoluut niet persoonlijk op te vatten, want ik ken je rijstijl natuurlijk niet. Dat de boete maar mee mag vallen!
    Laatst gewijzigd door Leon; 13-03-09 om 21:38.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  2. #22

    Standaard

    Ik neem aan dat je bekend ben met het WOB-en?
    http://www.flitsservice.nl/juridisch...tappenplan.htm
    "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
    -- Mario Andretti --

  3. #23
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Beetje flauw zo'n bekeuring,, jongens moeten hun quota halen.. Ik hou altijd een meter of 25 a 30 aan.. bij max snelheid,, boven de max meer.... Het resulteert in veel tussenvoegende wagen...

    2 weken tot 3 maanden kan dat duren....

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  4. #24
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.495
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Ik ben al een paar keer blij geweest met die 2-seconden regel. Je loopt toch vaak te kloten met de radio, navi, telefoon (handsfree maar toch in gedachten of een nummer kiezend) enz. .
    Je bent niet constant op je scherpst tijdens het autorijden en hebt dan best veel reactietijd nodig. Eer er écht wat zinnings gebeurt qua vertraging ben je wel even verder. De eerste seconde doe je eigenlijk geen bal, zo 90% van de tijd. Als je dan 9 a 10 meter (2 wagenlengten) afstand hield ben je een seconde later ongewenst reet-ridder...

    Ik hou dus idd. ca. 2 seconden afstand. Niet dat ik constant zit te tellen hoor maar je ontwikkeld er een gevoel voor en hoe harder ik rij hoe langer de afstand. Ook daarvoor is het zelf-regulerende van die truuk best handig.
    Dat er mensen tussenschieten boeit me totaal niet. Ik heb dusdanig veel afstand tussen mij en m'n voorligger dat iemand die er tussen komt geen bedreiging is. Hij/zij rijd óf te dicht op mij, maar dan dus vrij ver van zijn voorligger (mijn ex-voorligger) óf hij kruipt op de auto voor me en heeft daarmee een goede afstand tot mij, want ik reed er al niet zo dicht op. Het is dus geen probleem.
    En daarna gewoon m'n gas wat vieren en afzakken. Ik ken echt geen stress zo.

    Ik weiger me op te laten jagen door de horden stresskippen op neerlandsch wegen. De groeten, ik wil nog langer mee.


    Ps. die preek had ik een paar seconden volgehouden denk ik. Zeikpalen. Ik ben te creatief om het op "ach ga toch boeven vangen" te gooien dus ik had er wat smeuigs van gemaakt. Ik ben echter pas twee keer in m'n leven aangehouden en heb me er beide keren uit kunnen kletsen. Dus alleen waarschuwingen gehad.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  5. #25

    Standaard

    Het schikkingsvoorstel is binnen...€380,-


    Rukkers...
    I like digging...

    Especially someone else his grave


  6. #26

    Standaard

    Balen TenS3, dat zijn geen leuke bedragen meer :S

    Eigenlijk vind ik dat het jezelf er tussen proppen óók strafbaar moet worden, omdat dit een belangrijke reden voor veel mensen is om de ruimte tot je voorganger zó klein te maken dat iemand dit wel uit z'n hoofd laat. Laat je iets teveel ruimte dan drukt iemand em ertussen en heb je met z'n allen helemáál te weinig afstand. Als na zo'n actie iemand hard moet remmen is iedereen de sjaak...

    Maar... misschien is jezelf hierin berusten wel het beste en moet je die gaatjesvullers maar laten begaan en daarna weer wat afstand nemen... Zelf vind ik het moeilijk...
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door themadpilot Bekijk Berichten
    Balen TenS3, dat zijn geen leuke bedragen meer :S

    Eigenlijk vind ik dat het jezelf er tussen proppen óók strafbaar moet worden, omdat dit een belangrijke reden voor veel mensen is om de ruimte tot je voorganger zó klein te maken dat iemand dit wel uit z'n hoofd laat. Laat je iets teveel ruimte dan drukt iemand em ertussen en heb je met z'n allen helemáál te weinig afstand. Als na zo'n actie iemand hard moet remmen is iedereen de sjaak...

    Maar... misschien is jezelf hierin berusten wel het beste en moet je die gaatjesvullers maar laten begaan en daarna weer wat afstand nemen... Zelf vind ik het moeilijk...
    +1

    Naar links snijders staan heel erg hoog in mijn weggedrag ergenis top tien, vooral ook omdat ikzelf ruim afstand houdt. Ik heb het nav deze topic eens bewust bekeken, ik zit op ongeveer 1 vrachtwagen (trekker + oplegger) aan afstand. Eigenlijk mag het niet, maar stiekum hoop ik dat zo'n linksaf snijder eens direct na zijn actie een zee van rode remlichten voor zich ziet, misschien dat ze dan iets leren?

    Gisteren nog een eye opener meegemaakt op de linker baan van de A2 in Duitsland. Ik reed zelf op de middelste baan en opeens kwamen alle drie de banen tot stilstand. Op de rechter baan vol vrachtauto's, geen problemen. Op de middelste baan met de iets rustiger rijdende mensen, geen problemen. Op de meest drukke linkerbaan vol met jagende, dicht op elkaar rijdende, Duitsers, tikte een boel mensen net even elkaars bumper aan. En je pikt op zo'n moment precies eruit wie wel oplet en wie niet. En wie wel goede remmen heeft en wie niet. Hoe remt zo'n Ford Transit eigenlijk in vergelijking tot een gemiddelde personenauto?
    "Objects in my rear view mirror may disappear faster than they appear."

  8. Ad
  9. #28
    私は王午前 Manus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    3.412
    Kudos
    0

    Standaard

    de 2 seconden regel is mij aangeleerd bij het lessen, gewoon opletten als je voorganger langs bijv. een lichtmast rijd, tellen in hoeveel seconden jij langs diezelfde mast rijd. maar idd je kan hier nergens meer normaal rijden op de snelwegen in de randstad, hou jij afstand is er altijd wel weer iemand die hem ertussen pleurt. en zo kan je doorgaan.....
    "In Nederland mag niks, maar is alles toegestaan."

  10. #29

    Standaard

    Oef, das een zure som geld; b(et)alen!

    De meeste weggebruikers hebben geen enkel benul van snelheden, afstanden en remweg. Inderdaad de spijker op zijn kop met de opmerking dat iemand al jaren schadevrij rijd geen enkele waarde heeft. Iedere dag zitten er weer van die 'wespen' op mijn bumper te kleven, laat ik ze er langs, gaan ze naar de volgende. Totdat het een keer misgaat, ja, dan snappen ze het misschien. Ook al meegemaakt, 3 horzels op de A58 aan elkaar gekleeft en met zo'n 140-150 op de linker baan. En toen moest er ineens hard geremd worden....BOF en BOF op elkaar....sukkels. Ik heb getoetert en vrolijk gezwaaid.

    De halve snelheid vuist-regel gaat helaas niet op omdat de remweg exponentieel toeneemt t.a.v. de snelheid.

    De 2 sec. regel is inderdaad de betere optie en helaas in het drukke verkeer niet haalbaar omdat er gewoon steeds van die wankers tussenkruipen. Die 2 seconden werken overigens maar tot zo'n 110 km/h...dat wordt er ook nergens bij verteld .
    A4 B5 Avant 1.8T Quattro AEB / DJJ K03-0073 | APR 2.5" | Milltek kat | APR hose | HT FMIC | TAR*OX 312 | JD - 176kW 350Nm

  11. #30

    Standaard

    Idee van snelheid, goeie. Laatst bij een slipcursus het verschil gezien tussen een noodstop bij 30 km/h en bij 50km/h. Nou moet ik eerlijk bijzeggen dat dit getoond werd op een glad wegdek zonder ABS, dus het werd een beetje gedramatiseerd. Echter, verschil was gigantisch: 30 km/h bijna direct stil, 50 km/h pas een meter of 10, 15 verder....

    Gelukkig staat het vóór je nooit in één klap stil (tenzij je hebt lopen slapen...) dus heb je wat speling, maar 2 auto's speling is erg, erg krap. Sinds ik een keer naar de rechter baan moest uitwijken omdat ik het anders niet gered zou hebben houd ik liever meer afstand en kijk ik 4 auto's voor me; hoewel ik dat in eerder genoemde situatie ook deed maar iemand daar dus met blokkerende remmen tot stilstand kwam - die was dus aan het slapen - en dan heb je dus echt te weinig ruimte...
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  12. #31

    Standaard

    € 380,- voor te goeder trouw een fout maken.........tsja, welkom in graaiersland met deze roverheid. Ik weet niet of ik me daar zomaar bij neer zou leggen, laten we wel wezen, daar speculeren ze bij het OM natuurlijk ook op.
    On topic, ik houd altijd belachelijk veel afstand. Ben één keer bij een ongeval midden in Den Haag betrokken geweest. Voor mij werd ineens hard geremd, ik stond nog op tijd stil maar de auto achter mij boorde zich in mijn r**t. Vervolgens schoot ik weer tegen de auto voor mij etc. Formeel ben je dan niet schuldig, maar feitelijk was ik dat wel. Had ik meer afstand gehouden, had ik niet zo hard hoeven remmen, en had mijn achterligger ook meer tijd gehad om te reageren. Sindsdien hou ik erg veel afstand, en het grappige is, vaak zie ik dat mijn achterligger hetzelfde gaat doen. Wel zo relaxed eigenlijk.
    Sterkte met de boete, of ga je het aanvechten?

    BTW, hoe staat het met de Coupé?
    Haastige spoed is héél soms goed, mis het niet!

  13. #32
    MrNappie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    471
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    hoe ver blijft adaptic cruise controle van de voorganger af dan? weet iemand dat?

  14. #33
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrNappie Bekijk Berichten
    hoe ver blijft adaptive cruise controle van de voorganger af dan? weet iemand dat?
    Dat is in stappen instelbaar...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  15. #34
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door themadpilot Bekijk Berichten
    Balen TenS3, dat zijn geen leuke bedragen meer :S

    Eigenlijk vind ik dat het jezelf er tussen proppen óók strafbaar moet worden, omdat dit een belangrijke reden voor veel mensen is om de ruimte tot je voorganger zó klein te maken dat iemand dit wel uit z'n hoofd laat. Laat je iets teveel ruimte dan drukt iemand em ertussen en heb je met z'n allen helemáál te weinig afstand. Als na zo'n actie iemand hard moet remmen is iedereen de sjaak...

    Maar... misschien is jezelf hierin berusten wel het beste en moet je die gaatjesvullers maar laten begaan en daarna weer wat afstand nemen... Zelf vind ik het moeilijk...
    Wat een shit redenatie... 2 seconden bij 120 is 66,6 meter... Dus als jij 2 seconden afstand houd,,, heb je helemaal geen last van invoerende auto's... Maar je verhaal hierboven is zo ongeveer gelijk aan de hersenloze nederlandse automobilist die ieder gat probeert dicht te rijden.. wat tot gevolg heeft dat degene achter je ook het gat probeert dicht te rijden,, als er dan geremd word,, heb je het resultaat van iedere morgen 2 a 3 of meerdere botsingen op de nederlandse autowegen.. die het verkeer lam leggen.. In duitsland en Italie zie je dat niet of nauwelijks... Daar maken ze zich niet druk om iemamd die er tussen kruipt,, das geven en nemen...

    Hier in nederland met petjes, assiociaalen,, IQ lozen vertegenwoordigers, prozac slikkende huisvrouwen, en bouwvakkers wil ieder zijn eigen ding doen... menen ze allemaal te weten hoe het moet en niet moet, terwijl ze alles fout doen,,JIJ OOK!!!!!!!!

    Hier gunnen ze elkaar het licht in de ogen niet, worden kwaad als iemand ook een auto in wil halen,, want kijk mij,, ik kom eraan en jij moet aan de kant...

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  16. #35
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Jij hebt makkelijk lullen! Als jij gas geeft valt er niets meer tussen te voegen! Er hangt direct 3 km gitzwarte mist achter dat hok van jou!

    Na Lelystad waren mijn luchtfilters zwart van dat geroet uit jouw pijpen...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  17. #36
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eszes Bekijk Berichten
    Jij hebt makkelijk lullen! Als jij gas geeft valt er niets meer tussen te voegen! Er hangt direct 3 km gitzwarte mist achter dat hok van jou!

    Na Lelystad waren mijn luchtfilters zwart van dat geroet uit jouw pijpen...
    Auto vind het gewoon fijn om de longetjes helemaal leeg te persen als er gas gegeven word.... Ik ga er iets aan laten doen..

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  18. #37
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gelato Bekijk Berichten
    Auto vind het gewoon fijn om de longetjes helemaal leeg te persen als er gas gegeven word.... Ik ga er iets aan laten doen..

    Gegroet Gelato
    'Het milieu' haalt opgelucht adem...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  19. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gelato Bekijk Berichten
    Wat een shit redenatie... enz
    Zo hé, moet je wat kwijt ofzo? Dus eens rustig man... Enige wat ik zeg is dat als je afstand houdt iemand zich er tussen propt zodat je afstand weer te klein wordt. Waar lees jij iets over gaten dichtrijden? Ik erger me inderdaad aan van die lui die gaan inhalen terwijl dat gezien de tussenruimte gewoon niet kan of onverantwoord is.

    Zal aan mij liggen. Neem nog een ijsje om af te koelen ofzo.
    Laatst gewijzigd door themadpilot; 20-03-09 om 17:54.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  20. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3 Bekijk Berichten
    Het schikkingsvoorstel is binnen...€380,-


    Rukkers...
    Dit bedrag slaat helemaal nergens op, als je nou echt iemand aan het opduwen was geweest dan is het goeie straf maar in dit geval gaat het nergens over.

    Misschien een idee om een Limburgse vlaai te bezorgen daar?
    diarreevlaai-voor-
    Laatst gewijzigd door tom; 23-03-09 om 07:55.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  21. #40
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door themadpilot Bekijk Berichten
    Zo hé, moet je wat kwijt ofzo? Dus eens rustig man... Enige wat ik zeg is dat als je afstand houdt iemand zich er tussen propt zodat je afstand weer te klein wordt. Waar lees jij iets over gaten dichtrijden? Ik erger me inderdaad aan van die lui die gaan inhalen terwijl dat gezien de tussenruimte gewoon niet kan of onverantwoord is.

    Zal aan mij liggen. Neem nog een ijsje om af te koelen ofzo.
    Wat ik bedoel te zeggen is; Als jij je aan je 2 seconden afstand houd, dit probleem uberhaupt niet mogelijk is.... Wat ik daarna in mijn verhaal vertel is dat iedereen, ikzelf ook zich niet aan de regels houd, en dat alle ergenissen die onstaan door jezelf veroorzaakt worden... Wat ik daarna zeg, is dat de nederlandse metaliteit achter het stuur zwaar klote is.

    Ik kan er verder weinig aan doen dat jij je aangesproken voelt voor het hele verhaal wat ik schrijf. En als je goed leest, ga ik in de 2de regel in mijn verhaal al over op een algemene stelling, waar ik wel je verhaal vergelijk, das mijn beleving...

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •