Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 33

Onderwerp: chiptuning leaseauto met garantie

  1. #1

    Standaard chiptuning leaseauto met garantie

    Hoop dat iemand mij hier kan helpen met het volgende.

    Ik vroeg me af of het mogelijk is om mijn leaseauto te chiptunen zonder dit te melden aan de leasemaatschappij met behoud van garantie. De leasemaatschappij staat het namelijk niet toe op verzoek van mijn werkgever.

    Zo niet, wat is het worst case scenario als garantie niet mogelijk is en ik het doe buiten de leasemaatschappij om? Ik heb geen idee hoeveel risico er eigenlijk is bij chiptuning.

    Het betreft overigens een A4 B8 1.8 TFSI 120pk. Ik heb begrepen dat er zeer veel uit deze motor te halen is

    Zou zeer blij zijn met nuttige informatie en tips...

    Alvast bedankt iedereen!

  2. #2

    Standaard

    Die auto is niet van jou, hij is van de leasemaatschappij. Niet doen dus.

  3. #3

    Standaard

    heb 1 tip voor je: doe het maar niet...Stel dat er wat kapot loopt, ongeacht wat, en ze ontdekken je chip dan heb je een hoop trammelant waar je geen zak aan hebt en met 120pk kan je je makkelijk redden.

  4. #4
    haroldv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    1.308
    Kudos
    1

    Standaard

    Mijn auto is geleased inclusief tuning. Was geen punt, aangezien het met garantie was.
    Voordeel is misschien wel, dat het bij de Audi-dealer (ABT dus) gebeurde.
    Het niet vertellen is niet slim, bij mijn auto heb ik 3x een upgrade gehad van het motormanagement-systeem.
    Hiervoor moest eerst de motor ge-detuned worden, daarna geupdate en vervolgens weer getuned.
    Deze meerkosten liggen nu bij de leasemaatschappij, komen anders bij jou te liggen.
    Succes
    Assumption is the mother of all fuckups.

  5. #5

    Standaard

    Ook mijn auto is geleased inclusief tuning. Ik zou zelf het risico niet nemen om de auto te laten tunen als de leasemaatschappij dat niet toestaat. Kan een hoop problemen opleveren.


  6. #6

    Standaard

    En als je het dan toch doet, neem dan ABT tuning. Dan heb je in ieder geval volledige garantie via PON en moet je alleen nog zorgen dat de LM er niet achter komt.
    Ik heb veel geld uitgegeven aan alcohol, vrouwen en snelle auto’s. De rest heb ik
    gewoon verbrast.

  7. #7
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcel_VAG Bekijk Berichten
    en met 120pk kan je je makkelijk redden.
    Dat is jouw persoonlijke mening, er zijn er genoeg die daar heel anders over denken waaronder ik zelf, denk ook eens aan het feit dat sommige mensen misschien veel in Duitsland of met een aanhanger rijden!

    Trouwens tunen was bij mij ook geen probleem volgens Athlon, ik heb uiteindelijk echter voor een originele 170pk gekozen.
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  8. Ad
  9. #8
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Gewoon doen! Niet druk over maken,, en als je hem in moet ruilen gewoon terugtunen... Als je er normaal mee omgaat kan er weinig mis..

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  10. #9
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Door de tuning zelf zal niet snel iets defect raken. Het probleem is dat een op zich 'normale' storing, na tuning, plotseling wel een probleem kan worden. Er is jou vooraf duidelijk gemaakt, dat de garantie vervalt igv tuning.
    Niet doen dus.
    RS6 C5
    A3 TDIe

  11. #10

    Standaard

    Dank jullie wel voor de replies! Niet de antwoorden die ik gehoopt had, maar wel verwacht Jullie hebben idd gelijk.

    Ik zie er denk ik vanaf tenzij iemand hier nog andere suggesties komt. Misschien dat ik even langs de dealer ga, waar ik de auto heb opgehaald voor advies.

    Nogmaals dank! Wat een top-forum dit!

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcel_VAG Bekijk Berichten
    ...en met 120pk kan je je makkelijk redden.
    Je kunt er prima mee rondrijden, da's waar - ik heb jarenlang rondgereden met slechts 102pk, en zolang je maar op tijd terugschakelt is er geen vuiltje aan de lucht. Maar met 250pk is 't toch flink wat makkelijker om snelheid te maken, en nog belangrijker vind ik dat 't veel relaxter rijdt. Als je je eens een keertje vergist in de snelheid en/of afstand van het overige verkeer zit je niet gelijk in de problemen, maar trap je gewoon 't gas helemaal onderin en creeer je heel makkelijk de ruimte die je nodig hebt.

  13. #12
    VosS4
    Guest

    Standaard

    Mijn vorige S4 (B5) was ook gechipt laten doen bij Ziptuning die nemen de garantie over (zie de voorwaarden) ik heb er 5 jaar mee gereden en 0 problemen gehad, de wagen was dealer onderhouden, de dealer zag dat ie gechipt was (volgens de wp chef onbekende indringer met uitlezen) maar kreeg gewoon de 2 stempels bij onderhoud.....ik deed er ook niet geheimzinnig over bij de dealer, het was trouwens geen lease auto.

  14. #13
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Nouja als je leasemaatschappij het niet toestaat is het vrij snel klaar... Dan kan het alleen maar gedonder opleveren.

  15. #14

    Standaard

    Mijn beide leasemaatschappijen doen absoluut niet moeilijk, zolang het maar via dealer gedaan wordt.
    Nadeel is alleen de kosten:
    - ABT via dealer is al snel 2x zo duur (1499,-)
    - Leasemaatschappij berekenen nog extra onderhoudskosten mee.
    Dit was bij mij uiteindelijk 3,40 netto p/m incl BTW bijtelling.

    Maar nu heb ik straks wel tuning met volledige garantie op mijn 1.4 TFSI via Terberg leasing.

    Mijn vorige Seat Ibiza FR TDI is via Achilles leasing en dealer van 130 -> 164 pk gegaan.
    Nooit geen problemen gehad.

    Succes met tunen

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterSB Bekijk Berichten
    En als je het dan toch doet, neem dan ABT tuning. Dan heb je in ieder geval volledige garantie via PON en moet je alleen nog zorgen dat de LM er niet achter komt.
    Yep! Ik ben het ook van plan... de dealer speelt niets naar de LM... als je zorgt dat je het onderhoud bij hem laten bewerkstelligen geeft hij ook niets door aan de LM

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VosS4 Bekijk Berichten
    Mijn vorige S4 (B5) was ook gechipt laten doen bij Ziptuning die nemen de garantie over (zie de voorwaarden) ik heb er 5 jaar mee gereden en 0 problemen gehad, de wagen was dealer onderhouden, de dealer zag dat ie gechipt was (volgens de wp chef onbekende indringer met uitlezen) maar kreeg gewoon de 2 stempels bij onderhoud.....ik deed er ook niet geheimzinnig over bij de dealer, het was trouwens geen lease auto.
    Dat is een heel ander verhaal.. De garantie is bij jouw auto toch geen punt meer want die was hoogstwaarschijnlijk al verlopen toen je de tuning erop liet zetten.. Dat Ziptuning (Tobbers 1e klas trwns) die garantie overneemt stelt dan ook niet veel voor ben ik bang..

    Overigens gaat het ook niet over het wel of niet krijgen van dealer-stempels van een auto van 9? jaar oud, maar het (gratis) vervangen van dingen die onder de garantie vallen.. Bij jouw S4 zal dat sowieso niet meer van toepassing zijn..
    Audi A4 B7 1.9 tdi l 19" New RS6 wielen l 45/30 mm verlaging

  18. #17
    VosS4
    Guest

    Standaard

    je hebt nog altijd iets als mobiliteitsgarantie...bij de dealer.
    En de garantie die Ziptuning overneemt is de eventuele mobigarantie als de dealer je die niet meer geeft en garantie op je bak, motor, aandrijflijn enzovoorts.
    En garantie was bij mij wel van toepassing trouwens (A-selectie destijds)
    En hoezo tobbers? ik heb 0 problemen gehad heb je zelf ervaring ermee zo ja vertel eens..

  19. #18
    ricardo964's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.616
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Ik zou het gewoon doen. De leasemaatschappij doet niet moeilijk maar de werkgever.
    Als jij hem veilig laat chippen bij JD of Hartog en je bewaard de oude software komt niemand er ooit achter. Een goede chip ziet de dealer niet, zeker niet als foutcode of indringer zoals hierboven genoemd. (Nu staat ziptuning niet bekend als een betere chipper)

    Als je hem inlevert dan laat je de orginele software weer terug plaatsen.

    Als je werkgever het verbied dan is het enige risico dat je een reparatie die te wijten is aan de chip, zelf betalen en de kans dat ze erachter komen is al nihil, laat staan dat je aansprakelijk gesteld wordt. Ik zou het risico gewoon nemen, voor een A4 is 120 pk te weinig...

  20. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door greeven Bekijk Berichten
    Ik zou het gewoon doen. De leasemaatschappij doet niet moeilijk maar de werkgever.
    Als jij hem veilig laat chippen bij JD of Hartog en je bewaard de oude software komt niemand er ooit achter. Een goede chip ziet de dealer niet, zeker niet als foutcode of indringer zoals hierboven genoemd. (Nu staat ziptuning niet bekend als een betere chipper)

    Als je hem inlevert dan laat je de orginele software weer terug plaatsen.

    Als je werkgever het verbied dan is het enige risico dat je een reparatie die te wijten is aan de chip, zelf betalen en de kans dat ze erachter komen is al nihil, laat staan dat je aansprakelijk gesteld wordt. Ik zou het risico gewoon nemen, voor een A4 is 120 pk te weinig...
    Dit was mijn initiële plan ook, maar aangezien ik de 1.4 TFSI heb en die nog nauwelijks (getuned) rondrijden vond ik het een beetje tricky. Straks blijkt die motor minder storingsvrij en ben je wel aan de beurt. Maar de 1.8 rijdt al wat langer rond, is een motor die vaak getuned wordt en zijn (probleemloze) kracht wel bewezen heeft.

    Het is een overweging, zeker omdat ABT tuning voor de 120pk A4 wel heel erg duur is...

    Maar hoe kom je erbij dat de dealer dit niet ziet? Volgens mijn dealer zien ze het gelijk als de auto aan de computer gaat. Al is het natuurlijk de vraag wat daarvan waar is.
    Laatst gewijzigd door PeterSB; 25-05-09 om 18:03.
    Ik heb veel geld uitgegeven aan alcohol, vrouwen en snelle auto’s. De rest heb ik
    gewoon verbrast.

  21. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door micky Bekijk Berichten
    Dat is jouw persoonlijke mening, er zijn er genoeg die daar heel anders over denken waaronder ik zelf, denk ook eens aan het feit dat sommige mensen misschien veel in Duitsland of met een aanhanger rijden!

    Trouwens tunen was bij mij ook geen probleem volgens Athlon, ik heb uiteindelijk echter voor een originele 170pk gekozen.
    ja dat is mijn mening, ik vind dat je je met 120pk zat kunt redden in het verkeer, ook met een aanhanger erachter. En ook in Duitsland hóef je geen 180+, het mag...

    Zelfs met een Fiat Panda met 60pk red je je in duitsland...
    Laatst gewijzigd door Marcel_VAG; 25-05-09 om 18:59.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •