Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Niet sporen van mijn Audi 80 2.3E !! Wie weet raad??

  1. #1

    Standaard Niet sporen van mijn Audi 80 2.3E !! Wie weet raad??

    Mijn Audi 80 2.3 Avant '94 150.000 km, sinds 2 jaar in mijn bezit, trekt naar links vooral bij accellereren. Na aankoop uit laten lijnen maar volgens de garage was uitlijning correct en lag het aan de (stalen) velgen. Ik heb toen gebruikte originele lichtmetalen Audi-velgen laten monteren en de auto weer uit laten lijnen, maar de auto trok nog steeds naar links. Twee weken geleden heb ik, bij de grootste VW / Audi-dealer van Brabant (die meer biedt dan je verwacht), de draagarmrubbers voor en de achterasrubbers laten vervangen en de auto weer uit laten lijnen Resultaat: auto trekt nog steeds naar links en mijn stuur staat bij rechtuitrijden uit het midden naar rechts. Auto weer teruggebracht naar de dealer, uitlijning weer gecontroleerd maar bleek correct. Volgens een Audi-monteur moet de oorzaak gezocht worden in het feit dat alle Audi's 80 naar links trekken door een verschil in lengte van de aandrijfassen en omdat volgens hem alle wegen naar links aflopen! Men is gewoon niet in staat om dit probleem op te lossen. Wie weet raad. :idea:

  2. #2
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    De wegen lopen juist iets af naar rechts om zoveel mogelijk regenwater naar buiten af te voeren.
    Wat die monteur zegt lijkt me volslagen onzin! Ze wten het gewoon niet meer, zien een oude auto en verzinnen maar wat.

    Heeft je auto ooit schade gehad? Is het subframe recht?

    Succes.

  3. #3

    Standaard audi 80

    ik zag dat je uit brabant komt???? rij eens naar erp bij audiparts, die kunnen je vast helpen en zijn ook iets handiger als de dealer..en hebben ook liefde voor de oude modellen, niet zoals de meeste dealers wwar je dan niet meetelt met een oude audi of een a2-a3... belachelijk eigenlijk...

  4. #4

    Standaard

    mbt. audiparts in erp. ik zou er zeker even langs gaan. ik ben er nu drie keer geweest voor het inbouwen van het eea. en heb zeer goede ervaringen met ze.

  5. #5

    Standaard

    Mijn stuur staat ook iets uit het midden naar rechts. Niet veel, maar toch.
    Echter heb ik gelukkig geen last van trekken. Zowel acceleratie als remmen (mits er geen sporing in het wegdek zit) blijft ie gewoon lekker rechtdoor gaan.

    Hebben je banden wel allemaal dezelfde spanning (per as).
    Want bij arjan trok ie eerst ook fijn naar rechts, en waarom wisten ze (bij een niet nader te noemen zaak) niet. Maar daar bleek de bandenspanning rechtsachter gewoon 1bar !!!! lager te liggen dan de rest.
    Four rings to rule them all.


  6. #6
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    ff over de wegen:

    Een weg loopt niet standaard naar links of rechts af.
    Je hebt het zogenaamde dakprofiel (denk aan een huizendak): afloop naar rechts.
    In (en voor 2-baans bochten (ook bij dakprofiel) ) ligt de weg meestal op 1 oor. Dat wil zeggen in een bocht naar links (links de laagste kant en rechts de hoogste kant van de weg)

    tot zover cursus wegenbouw 1 voor rookies

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •