Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: A-Selectie garantie bepalingen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard A-Selectie garantie bepalingen

    Ik heb sinds een paar maanden een A4 Avant 2.5tdi die ik met A-Selectie heb gekocht. In de afgelopen tijd heb ik hier helaas al een tweetal keer gebruik van moeten maken. Nu is mijn vraag: wat kan ik verwachten van deze A-Selectie?

    De eerste keer dat ik bij een Audi dealer langs ging voor enige motorische problemen kreeg ik zonder problemen een vervangende auto mee ( VW Tiquan ) zoals ook in de garantie bepalingen staat van de A-Selectie.

    De tweede keer was ook geen enkel probleem wbt een vervangende auto ( was bij de verkopende dealer, Audi A3)

    Omdat het motorische probleeem nog niet volledig verholpen is en een van de deuren niet goed sluit heb ik weer een afspraak gemaakt bij de dealer. Uiteraard weer gevraagd voor een vervangende auto aangezien ik de auto voor woon werkverkeer gebruik. Nu kreeg ik de mededeling dat ik daar met A-selectie geen recht op had als de reparatie minder dan 3 uur zou zijn. Dit zou volgens de dealer ook in de garantie voorwaarden staan. punt 1, hoe weten ze dat ze er minder dan 3 uur mee bezig zijn? Vorige keer hebben ze het probleem niet kunnen oplossen. Punt 2, er staat niks in mijn "garantiebepalingen Audi A-selectie"

    Vandaag bij een andere vestiging van deze grote dealer omdat mijn ruitenwisser er ineens mee ophield. Onderdeel zou onder A-Selectie vervangen worden maar was niet in huis. Om thuis te komen hadden ze wel een huur auto beschikbaar. Heb uiteraard aangegeven dat de ik volgens de garantievoorwaarden A-selectie recht heb op een vervangende auto op basis van Euromobil geldende tarieven Audi A4. Dit was volgens hun niet het geval en zou men bij A-selectie pas bij een Audi A6 met minimaal een V6 motor recht hebben op een vervangende auto. Uiteindelijk met veel aandringen een VW Polo meegekregen als leen auto.

    Wat zijn nou de garantie bepalingen mbt een vervangende auto? Ik heb het idee dat elke dealer zo zijn eigen interpretatie heeft mbt de inzet van een leenauto onder A-Selectie.

  2. #2

    Standaard

    Wie kiest voor Audi A-Selectie, krijgt de volgende standaard zekerheden:
    Zekerheid 1: Eén jaar Audi A-Selectie garantie
    Elke Audi uit de A-Selectie krijgt bij aflevering een jaar lang volledige Audi-garantie, ongeacht het aantal kilometers dat u rijdt in dat jaar. Deze garantie is niet alleen een zekerheid voor u, maar tevens een bewijs van het kwaliteitsniveau dat u kunt verwachten van de Audi's uit de A-Selectie.
    Zekerheid 2: Geprepareerd en geselecteerd volgens de strenge Audi A-Selectie normen
    Elke A-Selectie Audi is zowel technisch als optisch gekeurd en geprepareerd volgens de strenge Audi A-Selectie normen. Elke Audi staat dus garant voor kwaliteit zekerheid en zal u veel kilometers rij-plezier geven.
    Zekerheid 3: Audi-Mobiliteitsgarantie
    Bovendien heeft elke auto uit de A-Selectie de Audi-mobiliteitsgarantie. Hierdoor kan de reis bij onverhoopte pech weer snel worden voortgezet. Want de dichtstbijzijnde Audi-dealer of een professionele hulpverlener helpt, repareert ter plekke, biedt vervangend vervoer aan of zorgt voor een hotelovernachting. Deze garantie kan gelden voor het hele leven van uw Audi uit de A-Selectie. Want de enige voorwaarde is dat u alle onderhoud aan de auto volgens de fabrieksvoorschriften door de Audi-dealer laat uitvoeren en de geadviseerde reparaties laat verrichten.
    Zekerheid 4: Audi vervangend vervoer
    Indien tijdens het eerste jaar na aankoop een reparatie noodzakelijk is die onder de garantie valt, krijgt u kostenloos een vervangende Audi voor de tijd dat uw auto in de werkplaats is (maximaal drie dagen per gebeurtenis). Bij andere werkzaamheden (bijvoorbeeld onderhoud of een schadereparatie) kunt u tegen een speciaal gereduceerd tarief een vervangende Audi huren.
    Zekerheid 5: Autohistorie is bekend
    De historie van uw Audi uit de A-Selectie is bekend bij uw Audi-dealer. Vaak omdat hij de auto zelf heeft geleverd, onderhouden en weer ingeruild. Daardoor zijn er geen verrassingen: niet voor de Audi-dealer en niet voor u.

  3. #3
    MenW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Posts
    500
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A-Selectie garantie bepalingen

    Heeft iemand wel eens zijn/haar A-selectie verlengd?
    En wat zijn daar nu precies de voor/tegens van (er wordt motorisch het een en ander natuurlijk uitgesloten als banden/remschijven).

    Alvast bedankt,
    Woaaaww, wat een power!!!

    Audi 4 ever

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A-Selectie garantie bepalingen

    Ik heb het wel overwogen maar voldeed net niet meer aan de voorwaarden van 160.000km en 6 jaar. En je kunt je A-Selectie geloof ik pas 3 week voor het aflopen verlengen.

  5. #5

    Standaard Re: A-Selectie garantie bepalingen

    Ik heb mijn A-selectie verlengd, vanwege het belangrijkste voordeel: als er iets kapot gaat dat niet onder normale slijtage valt kost 't je geen cent extra. Kwestie van uitrekenen hoeveel reparaties je verwacht, en hoeveel 't verlengen kost. Als je niets bijzonders krijgt haal je 't er meestal niet uit. Ik heb al 'gratis' een nieuwe radiator, een paar uur arbeid, en nieuwe lambda's gekregen onder carlife+, en binnenkort probeer ik er nog een wiellager uit te slepen ivm de herrie in m'n voortrein.
    Nadeel: 't kost flink geld, en je hebt geen recht op gratis vervangend vervoer (wel onder A-selectie, niet onder Carlife+). Maar je mobiliteitsgarantie loopt door, dus Audi moet binnen een redelijke termijn zorgen dat je weer onderweg bent.


  6. #6

    Standaard Re: A-Selectie garantie bepalingen

    Mobiliteitsgarantie loopt toch ook door met regulier onderhoud?

    Mijn carlife plus loopt over een maand af en heb er dus geen voordeel mee gehad.
    Maar heb het ook gekregen van de dealer als goedmakertje.

  7. #7
    Sat0rN
    Guest

    Standaard Re: A-Selectie garantie bepalingen

    Heb momenteel ook A-Selectie garantie op de auto zitten. Tot nu toe aardig wat problemen laten oplossen door de dealer. Dit ging altijd zonder problemen, ook altijd vervangend vervoer meegekregen. Zelfs tot 3 dagen lang was geen probleem. Zit er ook aan te denken om dit in september weer te verlengen aangezien ik de DSG bak niet helemaal vertrouw en dan laat ik dat liever repareren onder garantie dan dat ik zelf voor de kosten moet opdraaien want dat kunnen dure reparaties zijn.

    Dealers claimen de werkzaamheden en kosten gewoon bij PON. Ze vinden het echt niet erg om te werken aan een auto met A-Selectie. Ze krijgen het toch allemaal vergoed. Geldt ook voor onderdelen die ze eventueel vervangen.

  8. Ad
  9. #8
    Applejuice's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    862
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: A-Selectie garantie bepalingen

    Ik heb mijn A-selectie garantie afgelopen week laten verlengen. You never know.
    Ook onder de gewone garantie zonder problemen paar dingetjes laten doen, zoals onder andere een nieuwe cockpit en rechterachterlicht unit. Allemaal top geregeld bij Lichtstad in Son.
    *** Q3 TFSIe Chronos Grey*** A1 8X 1.2 TFSi Phantom black *** ***
    Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets.


  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A-Selectie garantie bepalingen

    Vorige week oa. voor de APK naar dealer geweest en daar een aantal dingen laten vervangen zoals draagarmen. Deze vielen nog netjes in de A-Selectie maar bv het afstellen van de lampen (interactief) weer niet. Ik wist niet dat het afstellen van lampen een slijtage deel van de auto is. Normaal gesproken zou dat afstellen toch ook gewoon onder de A-Selectie moeten vallen?

  11. #10

    Standaard Re: A-Selectie garantie bepalingen

    Imho (naar mijn mening) is het als de afstelling stuk is, garantie en als het gesteld moet worden onderhoud.
    Gun de dielert ook wat.....

    @Applejuice
    Wat kostte dat verlengen?

  12. #11
    Applejuice's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    862
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: A-Selectie garantie bepalingen

    Er zijn 2 opties:
    met een eigen risico van €150,- per gebeurtenis zou het iets van 450 zijn meen ik,
    maar ik heb gekozen voor geen eigen risico, en kost dan €587,-

    Het heet trouwens carlife plus.
    *** Q3 TFSIe Chronos Grey*** A1 8X 1.2 TFSi Phantom black *** ***
    Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets.


  13. #12
    Daro
    Guest

    Standaard Re: A-Selectie garantie bepalingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Applejuice Bekijk Berichten
    Er zijn 2 opties:
    met een eigen risico van €150,- per gebeurtenis zou het iets van 450 zijn meen ik,
    maar ik heb gekozen voor geen eigen risico, en kost dan €587,-

    Het heet trouwens carlife plus.
    Dat was bij mijn S4 wel anders.....met eigen risico per gebeurtenis van 150 euro 1300 euro
    Geen eigen risico 2000 euro.....
    Nu dacht het niet Pon daar trap ik niet in...
    En ik heb van de A-selectie (te) vaak gebruik moeten maken helaas....gelukkig na dreigen met rechtzaken en in kennis stellen van een advocaat is alles opgelost.

  14. #13
    Applejuice's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    862
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: A-Selectie garantie bepalingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daro Bekijk Berichten
    Dat was bij mijn S4 wel anders.
    Het scheelt natuurlijk wel per model auto. Ik heb het over een A3 Sportback 2.0 TDI.
    *** Q3 TFSIe Chronos Grey*** A1 8X 1.2 TFSi Phantom black *** ***
    Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets.


  15. #14
    Remy bijnen
    Guest

    Standaard Re: A-Selectie garantie bepalingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Applejuice Bekijk Berichten
    Het scheelt natuurlijk wel per model auto. Ik heb het over een A3 Sportback 2.0 TDI.
    voor onze A4 was de carlife plus garantie net iets over de 700,- euro
    carlife met € 150,- eigen risico, zat dacht ik ergens rond 500,- euro toen

    als je 2 keer terug kan, dan heb je dat extra geld er allang uit
    als je te vaak terug komt, dan lijkt het erop dat de garage een manier gaat zoeken om van je af te komen, omdat het ze dan te veel geld gaat kosten
    zie het volgende topic http://www.audiforum.nl/forum/algeme...di-dealer.html

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: A-Selectie garantie bepalingen

    Weet iemand wat het kost om een AUDI S3 b.j.2007 A selectie te verlengen? Ik heb het wel bij de dealer geinformeerd en kreeg te horen dat het iets van 2350.00 Euro´s is ,omdat er een en ander is veranderd. Ik ben wel een beetje verbaasd met de prijs omdat het me een paar maanden geleden werd verteld dat het me 500.00 tot 700.00 Euro´s zou kosten.Gr. Lais

  17. #16

    Standaard Re: A-Selectie garantie bepalingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lais Bekijk Berichten
    Weet iemand wat het kost om een AUDI S3 b.j.2007 A selectie te verlengen? Ik heb het wel bij de dealer geinformeerd en kreeg te horen dat het iets van 2350.00 Euro´s is ,omdat er een en ander is veranderd. Ik ben wel een beetje verbaasd met de prijs omdat het me een paar maanden geleden werd verteld dat het me 500.00 tot 700.00 Euro´s zou kosten.Gr. Lais
    Broodje aap verhaal lijkt me. Als het echt zo duur is, moet je het niet doen. Zelfs de garantieverlenging voor een Porsche 911 kost minder.

  18. #17

    Standaard Re: A-Selectie garantie bepalingen

    Ik wilde vorige maand onze a4 b7 2.7tdi ook met een jaar verlengen.
    Dit bleek 319 euro te kosten volgens mijn dealer. Ik vroeg nog even of
    deze beste man het zeker wist. Dit moest het zijn volgens hem.
    Totdat de rekening van Pon binnenviel het bleek dus wel iets meer te
    zijn namelijk 1139 euro voor 1 jaar verlenging.
    Nog contact gehad met de dealer maar konden er echt niets aan veranderen
    heb er nu maar aan me voorbij laten gaan omdat we het eerste jaar ook
    geen enkele keer terug geweest zijn onder de A- selectie.
    Maar ja dat is de gok!!

  19. #18

    Standaard Re: A-Selectie garantie bepalingen

    Normale mobiliteitsgarantie die je krijgt bij onderhoud biedt alleen vervangend vervoer als je komt te stranden met de auto, dus niet als je naar de dealer toerijdt!

    Bij A-select heb je bij elke reparatie langer dan 3uur recht op vervangend vervoer, is een onderdeel niet op voorraad betekend dit dat je auto niet binnen 3uur klaar is, dus heb je recht op gratis vervangend vervoer!
    Nou is het bijna onmogelijk om van elke auto een vergelijkbare vervangende auto stil te hebben staan, stilstaand kosten die huurauto's immer geld ipv dat ze dat opleveren.
    Dus is de regeling, de eerste 24uur mogen ze je zelfs maar een VW Fox aanbieden terwijl je zelf in een A8 rijdt! Duur de reparatie langer dan 24u, door bijvoorbeeld werkplaatsplanning of een onderdeel dat backorder gaat, zijn ze verplicht je vergelijkbaar of één klasse lager vervangend vervoer aan te bieden..
    Audi Coupé B3 1990 2.3 10V NG,
    mensen met een 4-cilinder missen dr eentje..

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •