Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Op de Bok Driving Experience

  1. #1
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Op de Bok Driving Experience

    Ander merk maar ik kan deze dag voor jullie aanraden.
    Deze week genoten van een Land Rover Driving Experience. Op een veiling voor een goed doel een voucher gekocht, ja.. een vrij impulsieve actie. Als je dan geld gaat uitgeven dan maar iets leuks...
    Maar goed Locatie, voor veel forummers bekend na de fotoshoot, vliegveld Weeze (Dld). Beschikbaar gesteld door de importeur stonden daar onder een mooie zon een Freelander, 2x Discovery, Range Rover, Sport supercharged en 2x Defender LWB.
    Uiteraard was het doel deze modellen te leren kennen naar hun (on)mogelijkheden. Terreinvaardigheden te onwikkelen ....etc. lees: Een hele dag heerlijk gassen...

    De dag grotendeels gereden met een Discovery TDV6 2.7 automaat. Geen sprintkanon maar tot mijn verbazing vond ik 'm motorisch voldoende. Soepel en stil genoeg, nou moet ik wel bekennen dat de meeste oefeningen met veel rust worden uitgevoerd. De nieuwe (Disco 4) met 3.0 moet helemaal goed zijn.
    Begonnen werd de dag met het nemen van een onnatuurlijk betonnen richeltje. Simpel misschien maar je kunt 'm er ook goed op vastleggen. Tjee, wat zit je hoog in zo'n ding! Dat heet "Command positie" meneer.... anders ziet u niks daar beneden. Oké, daarna reden we uiterst rustig over de shelters van de basis, slippend door het zand, wadend met de goede snelheid door het water en met uiterste precisie baggerend om de bomen. De draaicirkel is best klein!
    De Landrovers hebben tegenwoordig een lekker menu waarin dmv 4 programma's de ideale benadering van een soort terrein kan worden gevonden. Variabelen zijn (o.a.?) hardheid luchtvering, versnellingkeuze en daarnaast de keuze voor wagenhoogte en gearing. Simpel, je hoeft niet meer te denken, tegenwoordig kies je het juiste icoontje en er is al voor je nagedacht. Volledig hufterproof en die automaat in en terreinauto ....., die helpt daar wel bij. Althans dat gevoel gaf de auto me wel. Het verbruik zou volgens een mede berijder in Amsterdam 1:6 zijn en rustig op de snelweg 1:12, praktijk 1:9. Viel me eigenlijk mee, net als het feit dat je de 2600 kg niet altijd voelt.

    Tegen het einde van de dag even een switch gemaakt naar de Range Rover TDV8. Keek nog even met een scheel oog naar de Sport Supercharged maar vind dat toch een beetje een plebejer bak. Ja, ik weet het, hij ziet er mooi uit, oogt wat dynamischer maar met 510 pk is ie toch gebouwd voor grote ego's. Een V8 diesel vind ik in zo'n suv toch een passender motorisatie en dus bleef de Harman-Kardon later uit. Het chique beest kost bijna het dubbele van de Disco maar je krijgt echt een superluxe auto met een weerga aan comfort. Een dash wat ik qua design subliem vind met daarin toeters en bellen die ik nooit nodig vind. Ik bespeur vijf camera's rondom de auto, een touch-screen waar de bijrijder andere zaken inziet dan de bestuurder en een volgeplemt lederen stuurwiel. Na al deze weldaad was het voor mij tijd voor een biertje bij de BBQ. Heeft Audi ook zo iets?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  2. #2

    Standaard Re: Op de Bok Driving Experience

    Dat ziet er gaaf uit zeg, zou het zelf ook wel willen doen. En het liefst in die oranje Defender. Blijft toch het echte terrein rijden.

    Leuk verhaal. Top ervaring
    Audi A4 B6, Hartog Tuned

  3. #3
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Op de Bok Driving Experience

    Ohhhh

    Dat doe ik regelmatig met de allroad, daar is tie toch voor.







    (In mijn dromen en dat schrik ik badend in het zweet weer wakker)

    Maar dat ziet er fantastisch uit
    Ikke wille ook wel een keertje, net als een uurtje Ferrari, Lambo of hele vette Porsche sturen bij raceplanet.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  4. #4
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.629
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Op de Bok Driving Experience

    Offtopic:
    Begin nou eens met een Porsche oid ...


    Poets toen ie jong was.

    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  5. #5

    Standaard Re: Op de Bok Driving Experience

    Gaaf! Vind dat enorm toffe bakken, die RR's ...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic


  6. #6
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Op de Bok Driving Experience

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Offtopic:
    Begin nou eens met een Porsche oid ...


    Poets toen ie jong was.

    hee, ja leuk

    Dat is al weer wat jaartjes geleden.




    (boefje...)
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  7. #7
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Op de Bok Driving Experience

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4life Bekijk Berichten
    Dat ziet er gaaf uit zeg, zou het zelf ook wel willen doen. En het liefst in die oranje Defender. Blijft toch het echte terrein rijden.
    Die oranje is een Discovery. Het is een zogenaamde G4 uitvoering en de G4 is de opvolger van de Camel Trophy naar de gelijknamige prestatierit. ik heb ook afbeeldingen gezien van G4 Range Rovers en Defenders. Zien er iid erg cool uit.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Op de Bok Driving Experience

    Oja is ook zo dat is de Discovery, echt gaaf. Vooral de Camel trophy
    Audi A4 B6, Hartog Tuned

  10. #9

    Standaard Re: Op de Bok Driving Experience

    Land Rover rijden is ONWIJS leuk. Zeker als je de kans hebt om het te doen in het "echt". Dus boek dat ticket naar Afrika, neem een maandje vrij, huur die landrover en maak Zuidelijk Afrika (Botswana, Namibie) ONVEILIG!!!

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.870
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Op de Bok Driving Experience

    Ik geloof niet dat er Nederlanders in een LR nodig zijn om zuidelijk Afrika onveilig te maken...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •