Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 23

Onderwerp: Bouwjaar opvragen van Audi

  1. #1
    Jeltuh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.493
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Bouwjaar opvragen van Audi

    Op diverse fora lees ik berichten over auto's die in 1987 ten naam zijn gesteld en toch belastingvrij kunnen worden door het aantonen van het bouwjaar van de auto. Zoals waarschijnlijk bekend worden auto’s niet direct uit de fabriek ten naam gesteld. Zo kan het zijn dat auto’s een paar maanden in de opslag of in de showroom staan voordat ze een kenteken krijgen aangevraagd.

    Het volgende is het geval; Ik heb een 90 typ81 met datum ten naamstelling 24-01-1987. Grote kans dat deze auto in 1986 gebouwd is. Wanneer je bewijs hebt met de datum van het bouwjaar van je auto, is er een weg om in de oldtimerregeling te vallen. Er moet dan een formulier en een bewijsstuk opgestuurd worden naar de belastingdienst waarna er een aantekening gemaakt wordt. Voor BMW en VW geldt dat er online bewijsdocumenten aan te vragen zijn welke vervolgens opgestuurd worden vanuit Duitsland. Bestaat zoiets ook voor Audi?

    Deze methode wordt al veel toegepast bij Land Rovers las ik. Aangezien deze er aardig in wegen is elke maand waarvoor je geen belasting hoeft te betalen pure winst.
    Kent iemand deze methode?
    Hoor het graag. Ik vermoed dat ik bij de dealer moet zijn maar wil deze informatie met jullie delen.
    Laatst gewijzigd door Jeltuh; 08-01-10 om 08:14.

  2. #2
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Bouwjaar opvragen van Audi

    Dit kun je volgens mij via PON opvragen. Heb dit wel een keer geprobeerd, maar toen ik moest betalen ben ik af gehaakt. Achteraf bleek het niet nodig te zijn toen ik m'n 80 wilde importeren.

  3. #3
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Bouwjaar opvragen van Audi

    Is volgens mij vrij makkelijk aan te tonen, het staat namelijk in je chasisnummer.

    edit: foutje; dat is het modeljaar. Die was van mijn '85 coupe zelfs "1986"
    Laatst gewijzigd door theeuwke; 08-01-10 om 11:11.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  4. #4
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.694
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bouwjaar opvragen van Audi

    Maar via je chassis nr zou je wel achter het bouwjaar moeten kunnen komen.
    Hoe is even de vraag. Pon ? Website Audi? Mail > Audi?


    Edit: zou dit kunnen helpen :http://www.germanautoparts.com/linke...sisdetail.html
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  5. #5

    Standaard Re: Bouwjaar opvragen van Audi

    Is via het chassisnr. te achterhalen idd. Zou leuk zijn als het zo is
    my first quattro was a wilkinson


  6. #6
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: Bouwjaar opvragen van Audi

    Das een handig bericht okko! Helaas zal 't voor mij niet helpen, want die is van november '87.

    Haha heb het net opgezocht, er staat J bij mij, dus mijn auto zou van '88 moeten zijn... Daar klopt iets niet?

  7. #7
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Bouwjaar opvragen van Audi

    Helaas guys, maakt geen bal uit:
    Mijn UrQ is van de band gerold eind '85 (10e letter chassisnummer is F). Heeft blijkbaar een tijd op z'n 1e baasje gewacht want pas op 14 maart 1987 werd ze in NL op kenteken gezet.
    Via een dealer is bij Audi AG op basis van het chassisnummer opgevraagd wat de exacte productiedatum was. Dit heb ik zwart op wit.
    Via de Fehac bij de RDW nagevraagd hoe en wat qua oldtimerregeling maar nee hoor: in NL geldt ALTIJD de datum op kentekenbewijs deel1. Al is je auto in 1930 gebouwd en heeft ie tot nu zonder kenteken in een schuur gestaan, het zal nooit een oldtimer worden.

  8. Ad
  9. #8
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Bouwjaar opvragen van Audi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Y0®iZz Bekijk Berichten
    Das een handig bericht okko! Helaas zal 't voor mij niet helpen, want die is van november '87.

    Haha heb het net opgezocht, er staat J bij mij, dus mijn auto zou van '88 moeten zijn... Daar klopt iets niet?
    nee, dat is het bj van de fabriek. nl na aug 1987 is mod jaar '88
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  10. #9

    Standaard Re: Bouwjaar opvragen van Audi

    Zie: www.die-mechaniker.de service&technik tech/daten staat onderaan fahrgestelnummer
    hiermee kun je het chassisnr ontrafelen

    succes pier

  11. #10
    Jeltuh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.493
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Bouwjaar opvragen van Audi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuattroNL Bekijk Berichten
    Helaas guys, maakt geen bal uit:
    Mijn UrQ is van de band gerold eind '85 (10e letter chassisnummer is F). Heeft blijkbaar een tijd op z'n 1e baasje gewacht want pas op 14 maart 1987 werd ze in NL op kenteken gezet.
    Via een dealer is bij Audi AG op basis van het chassisnummer opgevraagd wat de exacte productiedatum was. Dit heb ik zwart op wit.
    Via de Fehac bij de RDW nagevraagd hoe en wat qua oldtimerregeling maar nee hoor: in NL geldt ALTIJD de datum op kentekenbewijs deel1. Al is je auto in 1930 gebouwd en heeft ie tot nu zonder kenteken in een schuur gestaan, het zal nooit een oldtimer worden.
    Je hebt het over de RDW, ik over de belastingdienst.
    Met dit formulier en een deugdelijk bewijsstuk (via PON?) zou ik het wel eens willen proberen. Ik denk alleen wel dat ik dan nog bijna 2 jaar moet wachten helaas, ze zullen nu de noodzaak van het bekijken van de zaak niet inzien vrees ik (en dan hebben ze nog gelijk ook).

  12. #11
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.694
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bouwjaar opvragen van Audi

    Offtopic:
    die laatste optie zal wel niet vaak gebruikt worden: Ik ben geboren vóór 1 april 1918 en verklaar dat ik voldoe aan de eisen die worden gesteld
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  13. #12

    Standaard Re: Bouwjaar opvragen van Audi

    Wat is PON?
    Laatst gewijzigd door fishman; 07-12-10 om 15:15.

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.892
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Bouwjaar opvragen van Audi

    Niet PON maar Pon, Nederlandse Audi-importeur. Had Google je ook verteld trouwens.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #14

    Standaard Re: Bouwjaar opvragen van Audi

    Heb zowel Pon als Audi.nl gemaild. Beide konden mij niet helpen aan de exacte productiedatum.
    Iemand anders nog ideeën om deze datum te achterhalen?

  16. #15
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.892
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Bouwjaar opvragen van Audi

    Zinloze excercitie. Zoals meermalen gemeld is de productiedatum irrelevant.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #16

    Standaard Re: Bouwjaar opvragen van Audi

    Dus niet, ik ken gevallen waarbij dit wel zeker van toepassing was en de auto/motor WEL belastingvrij werd.

  18. #17
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Bouwjaar opvragen van Audi

    We zijn weer wat verder:
    Wat Jeltuh al schreef, met dat formulier én een print van Audi (dealer) kan je idd je 87-er auto welke is geproduceerd vóór 01-01-1987 belastingvrij krijgen.
    Die print komt uit Elsa-win en geeft op basis van je chassisnummer exact aan op welke dag je auto geproduceerd is.
    Doe er een begeleidende brief bij en vraag daarbij ook om teruggave van teveel betaalde motorrijtuigenbelasting (in mijn geval want mijn auto zou afgelopen maart bel.vrij zijn geworden).

    Voor diegenen die twijfelen, lees dit topic met daarin reeds positieve ervaringen van mensen. Het werkt dus

  19. #18

    Standaard Re: Bouwjaar opvragen van Audi

    Iemand nog tips op de exacte productie datum te achterhalen?

  20. #19

    Standaard Re: Bouwjaar opvragen van Audi

    even naar de dealer met je chassisnummer!
    Huidig: '98 A4 Limousine 1.8 20V ADR Quattro
    Vorig: '91 80 type 89 1.8S Comfort Edition

  21. #20

    Standaard Re: Bouwjaar opvragen van Audi

    hippe shit, ik heb het formulier al uitgeprint, ff controleren wat het exact bouwjaar dan is van mij '87er 90Q
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •