Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
Resultaten 81 tot 86 van de 86

Onderwerp: Euro98

  1. #81
    MenW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Posts
    500
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Euro98

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woppa Bekijk Berichten
    hier gelukkig nog bij 5/6 pompen 98 te tanken.. verschil is gemiddeld wel 10/12 cent maar ach op een volle tank doet het ook niet zo extreem veel.
    Op jaarbasis wel!
    Woaaaww, wat een power!!!

    Audi 4 ever

  2. #82
    stigissimo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    342
    Kudos
    3
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Euro98

    Moet gister even naar Emmen voor een installatie klus. En ja wat doen we als we naar Emmen gaan? Juist, de tank leeg rijden en naar de Gulf. De enige pomp in het noorden met challenger, 100 octaan!
    In de prestaties kan ik het nou niet echt merken maar wel klinkt de motor rustiger. Ik geloof wel dat ze het lekker vindt

  3. #83

    Standaard Re: Euro98

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MenW Bekijk Berichten
    Op jaarbasis wel!
    hm, ja denk ut wel.

    Pakweg 1000 liter dubbeltje duurder = € 100 !

  4. #84
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard Re: Euro98

    Ik heb vorige week aardig staan tieren bij de Shell in Zwolle, later bleek voor niks. Toen pas viel me namelijk op dat er 95 octaan bij de V-Power staat, die ik normaal in de RS2 mik. Nu ben ik pas in Duitsland geweest waar ze dus V-Power 95 en V-Power racing hebben. De volgende dag met Shell gemailed, en kreeg zowaar direct antwoord van iemand van het Technical Information Centre. V-Power in Nederland is er maar in 1 smaak en dus 97 octaan. Dat 95 heeft met de vaste klassen van brandstof te maken: 91, 95 en 98. Deze man beweert dat alle auto's die op 98 octaan moeten rijden, ook zonder klopsensoren, rustig op V-Power mogen rijden. De verbrandingseigenschappen zijn superier aan dat van 'normale' 98 octaan Superplus.
    Nu komt de grap: de V-Power 95 in Duitsland is dus geen 97 octaan, maar echt 95 octaan. Dit kan dus niet zomaar in een auto die op 98 moet rijden en geen klopsensoren heeft om de ontsteking bij te regelen. De V-Power racing 100 is 100 octaan uiteraard.
    Een andere opmerking die deze man maakte is dat de kans bestaat dat de 98 octaan pompen in zijn geheel gaan plaatsmaken voor alternatieve brandstoffen. Dit ook omdat alle auto's in de EU verplicht goed op 95 octaan moeten kunnen rijden. De 'Superplussers' onder ons worden dat net als de mensen die loodhoudende brandstof moeten tanken: zij mogen een flesje meebrengen om erbij te kieperen. Het moet niet gekker worden.

    En nee, ik werk niet bij Shell
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

  5. #85
    MenW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Posts
    500
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Euro98

    Dus eigenlijk worden we belazerd bij Shell, reden temeer om deze links/rechts te laten liggen.
    Dan liever Ultimate...
    Woaaaww, wat een power!!!

    Audi 4 ever


  6. #86
    KIK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    3.263
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Euro98

    ik tank altijd hier mooi in het dorp bij de bp.

    98 ultimate loopt me auto prima op dus ben er dik over tevreden
    Audi A3 1.8 20v Turbo
    S3 Recaro Interieur zwart zilver

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •