Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 32 van de 32

Onderwerp: Verzekering via de Audi dealer

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Verzekering via de Audi dealer

    @ketelapper: Wat je zegt klopt helemaal! Ook ik zit voor mijn financiële zaken bij een tussenpersoon die het e.e.a. voor mij had uitgezocht voor de autoverzekering. Hij kon qua voorwaarden en premie niet onder die van de Audi Bank komen.

  2. #22
    lakkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    63
    Posts
    88
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Verzekering via de Audi dealer

    tja, dan kun je een nieuw topic beginnen, of reageren op dit topic dat stamt uit maart 2010, dus nu 3 jaar oud.

    en dan komen gelijk de vragen.... Is nu die verzekering via Audi zo goed dat er geen recentere topics over zijn? Ik heb dus de search gedaan over audiforum.nl, en deze was de hoogste hit.

    Maar goed, laat ik niet te optimistisch zijn. Ik heb net een Audi A3 SB gekocht, zoals jullie al weten, en ik zou nu bijvoorbeeld de Audi assurance op die auto kunnen nemen.

    Zouden jullie me dat aanraden?

    Wat ik zou willen weten is niet de financiën, dat kan ik zelf wel uitrekenen, maar met name de afhandeling in het geval je schade hebt, dus hoe gaat audi daarmee om, gaat zoiets makkelijk, of moet je er zelf achteraan? Als je dan al schade hebt, krijg je dan extra kosten die je niet verwachte, of gaat alles vlotjes....
    Audi A3 SB; PL+; ACC; Panodak; PhantomZwart;

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Verzekering via de Audi dealer

    @lakkie, helaas kan ik je dat vertellen Ik heb in de eerst week dat ik mijn auto had, direct schade gereden. Erg jammer, was zelf schuld, maar afhandeling ging prima. Slechts eigen risico en dat was het. Was ook snel gefixed en volgens afspraak.

    Weet niet hoe het zit als iemand anders tegen je aanrijdt (en hoe dan de afhandeling is), maar dat hangt dan ook een beetje af van de tegenpartij en diens respons-snelheid. Dat heb je helaas niet in de hand.
    In der Heimat des Audis

  4. #24
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Verzekering via de Audi dealer

    ik heb die verzekering weer op moeten zeggen door gezeur met schadevrije jaren die ze niet erkenden..
    Verder hebben meerdere verzekeraars nu ook de 3 jaar aanschafwaarde regeling.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Verzekering via de Audi dealer

    @joris(snaak): Ja, tegenwoordig gelukkig wel.
    In der Heimat des Audis


  6. #26

    Standaard Re: Verzekering via de Audi dealer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak) Bekijk Berichten
    ik heb die verzekering weer op moeten zeggen door gezeur met schadevrije jaren die ze niet erkenden..
    Verder hebben meerdere verzekeraars nu ook de 3 jaar aanschafwaarde regeling.
    Klopt, Interpolis bijv. heeft ook een 3 jaar aanschafwaarderegeling, dus wat uitgekeerd wordt is het bedrag wat de auto jou bij aanschaf gekost heeft.
    Echter, de Audi verzekering heeft ook een 3 jaars nieuwwaarderegeling, die het bedrag uitkeert ter hoogte van de dan geldende prijs van een vergelijkbare Audi van hetzelfde type en uitvoering, incl. evt. meeverzekerde afleveringskosten, en afgifte kentekenbewijs etc.
    Dus stel dat jouw Audi van hetzelfde type en uitvoering op moment van diefstal nieuw bijv. 1000 euro meer waard is dan tijdens aanschaf, dan krijg je de nieuwe waarde uitgekeerd.
    Zat banken/verekeraars die ook een nieuwwaarderegeling hebben, maar meestal hebben die een duur van 1 of 2 jaar.

  7. #27

    Standaard Re: Verzekering via de Audi dealer

    Ik ben al meer dan 25 jaar tevreden klant bij Centraal Beheer en krijg binnenkort een A3 Sportback met een cataloguswaarde van > € 50.000,00. Dat betekent in mijn geval dat ik bij CB onder nieuwe polisvoorwaarden verzekerd ga worden waardoor opeens de kwestie van de nieuwwaarderegeling een belangrijke rol gaat spelen. Dit behoeft een uitleg.

    Centraal beheer hanteert sinds 2011 in haar nieuwe polis de volgende voorwaarde nl. < 50k 3 jaar nieuwwaarderegeling en > 50k dagwaarde plus 10%. Wordt een auto van 51k dus na 35 maanden gestolen dan is dit een ongunstige regeling.

    Het wordt nog bizarder als je weet dat CB onder de naam Automotive Insurance verzekeringen auto's verzekerd van > 50k met in haar polisvoorwaarden dat er wél 3 jaar nieuwwaarde geldt. Dit is echter slechts via selecte dealers. CB is niet van mijn plan om mij over te zetten dus dat is voor mij exit CB !

    Hoe zijn op dit moment de ervaringen met de Audi verzekering ? Voorwaarden lijken me zeer compleet, alleen de premie is - mede door de 3 jaar nieuwwaarderegeling - wel hoger. maar ja , ik verzeker een risico en ben dan ook bereid om daarvoor te betalen.

    Wat is een ander goed alternatief ?

    Bedankt alvast voor jullie reacties
    MY 2014 Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD Pro Line S Nachtblauw

  8. Ad
  9. #28
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Verzekering via de Audi dealer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman Bekijk Berichten
    Wat is een ander goed alternatief ?
    Ik zit bij Allsecur en had ook 3 jaar nieuwwaarderegeling voor mijn auto boven € 50K.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  10. #29
    FlasHie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Verzekering via de Audi dealer

    De 3 jaar nieuwwaarderegeling zie je tegenwoordig veel maar geldt bijna altijd alleen voor de 1e eigenaar
    Audi A3 Sportback Quattro :: 2.0TFSI :: 243PK / 361Nm :: S-Line :: JD tuned
    VW Golf IV 1.8T :: 237PK / 373Nm :: R32 uitgevoerd
    VW Golf IV 2.3V :: 150PK / 205Nm

    Genuine Owner VCDS - VAGCOM HEX+CAN Purmerend

  11. #30

    Standaard Re: Verzekering via de Audi dealer

    Ik heb had hem ook op mijn 9-2009 A4-B8 en nu heb ik hem ook weer op mijn 6-2013 A5 Sportback.

    Ook in het 4e 5e en 6e jaar, een betere waarde regeling dan andere verzekeringen.

    Zie de excel sheet in het topic wat hier ook over loopt. -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1311863

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  12. #31

    Standaard Re: Verzekering via de Audi dealer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Ik heb had hem ook op mijn 9-2009 A4-B8 en nu heb ik hem ook weer op mijn 6-2013 A5 Sportback.

    Ook in het 4e 5e en 6e jaar, een betere waarde regeling dan andere verzekeringen.

    Zie de excel sheet in het topic wat hier ook over loopt. -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1311863

    Peeet

    @Peeet Dank je wel. Goed om i.d.d. ook na 3 jaar de premie en voorwaarden goed in de gaten te houden
    MY 2014 Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD Pro Line S Nachtblauw

  13. #32
    RRenken's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2018
    Leeftijd
    32
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Verzekering via de Audi dealer

    Iemand nog huidige ervaringen met Audi Financial verzekering?
    Gisteren wat tijd over dus ging wat Auto verzekeringen vergelijken, en kom ik uit bij Audi Financial services.

    Ik betaal nu 52 EUR bij FBTO, maar hetzelfde pakket betaal ik bij Audi (allianz dacht ik) 34EUR.
    Dat vind ik nogal een groot verschil.

    Lees op internet dat het lokkertjes zijn, het eerste jaar voordelig, waarna in het 2e jaar een premieverhoging van 50 a 60% normaal is?
    Mijn vraag is dan ook of iemand hier ervaring mee heeft.
    Audi A3 Limousine (8V) | 1.6 TDI | S-Tronic | [Showroom: Ricardo's A3 Limousine]

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •