Pagina 1087 van 1179 EersteEerste ... 875879871037107710831084108510861087108810891090109110971137 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21.721 tot 21.740 van de 23571

Onderwerp: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

  1. #21721

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Ik heb zelf met mijn dimmende, klappende buitenspiegel retrofit deze tang gebruikt om alles te krimpen.

    € 9,26 25%OFF | Krimptang SN-48B 7 Kaak Voor Tab C3 Dupont 2.54 3.96 2510 Pulg/Buis/Isolatie Terminals Kit Bag elektrische Klem Merk Gereedschap
    https://a.aliexpress.com/9uSeqojFd

    Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  2. #21722
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    En als je niet zo’n tang hebt, kan je het ook voorzichtig met een punttang doen. Heb ik het meegedaan en daarmee zitten ze ook goed vast.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  3. #21723

    Standaard Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RickH Bekijk Berichten
    @Peeet jij koopt hier ook losse pinnen voor de connectors? Welke tang gebruik jij om ze op de kabel te klemmen?
    Zoiets als deze.
    https://www.rdae.nl/search/Krimptang/


    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  4. #21724
    skylinemike's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    542
    Kudos
    24
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Gisteren even een retourtje Hamburg gedaan met de Audi. Ondanks regen, baustelle, file en stadsverkeer toch nog een aardige gemiddelde snelheid en verbruik behaald. Wat een verademing is het rijden in Duitsland toch, vrachtwagens die genoeg afstand houden tussen elkaar en niet inhalen. Daarnaast natuurlijk de Duitsers die gedisciplineerd het 'rechtsfahrgebot' naleven en goed in hun spiegels kijken. Ook nog even een stuk topsnelheid gereden in het begin van de reis in Duitsland, 244 km/h op de teller is best aardig voor een 2.0 TDI.

    tripcomp.jpg

    Inmiddels alweer 146 000 km probleemloos gereden, dus ook alweer aan het kijken naar een opvolger. Door het WLTP BPM drama wordt een nieuwe vergelijkbare A4 of A5 SB diesel met quattro relatief onbetaalbaar (of wellicht mag ik binnenkort overstappen op benzine). Dus inmiddels ook met een scheef oog aan het kijken naar de ontwikkelingen bij Tesla (helaas). De E-Tron is waarschijnlijk een veel betere auto, maar de effectieve range op dit moment maakt de auto voor mij geen reële optie.
    Nu: Audi E-Tron 55 (2020) / Audi A5 3.0 TFSI quattro (2015) / Audi A5 3.0 TDI quattro (2015)

  5. #21725
    A4Maverick's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    636
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Gisteren mijn A4 verkocht....
    Ik heb lang zitten dubben wat te doen. Autoscout afgespeurd naar een vervanger. Ik wilde graag een SuV vanwege de hoge zit en het gebruiksgemak.
    De Q3 is leuk maar is met mijn 191 net even te krap en zoals ik m wilde hebben niet te vinden onder de 45k. Wel in DE maar dan met de BPM erbij toch weer boven mijn budget.
    Q5 zucht.... droomauto maar out of reach.
    Als die 2 meiden van me nou eens stoppen met de studie, kan Pa een leuke Q5 kopen. Haha.

    Knoop doorgehakt en ik ben voor een Peugeot 3008 van 1 jaar oud gegaan.
    1.6 180Pk en een 8 traps automaat. Helemaal ramvol met opties.
    Panoramadak, ACC, Focal audi ( geen B&O, maar ik was er wel door verrast hoe het klinkt), Lederen stoelen met ele verstelling, geheugen en massagefunctie. Afneembare trekhaak, 19” wielen, enz enz.

    Ik ga hier zeker van genieten en wie weet wat de toekomst brengt qua Audi. Het merk zal zeker blijven kriebelen.
    Ik heb de afgelopen jaren veel plezier beleeft aan het forum en zn leden. Tips, trucs en retrofits. En niet te vergeten de meetings. Even lekker audihoeren en bandjes trappen.
    Snif, snif, ik zal het gaan missen.

    Het ga jullie allemaal goed en veel veilige en gezonde kilometers.

    En tot wie weet.

    Groeten
    Rini
    A4 1.8Tfsi Avant Ibiswit, ProLine S, MMi Plus, B&O audio, 19" Rotors


  6. #21726

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    @A4Maverick Tot over een paar maanden!

  7. #21727
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.916
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    @A4Maverick
    Je mag hier altijd blijven komen hoor
    Er zijn er wel meer met een niet Audi die zo nu en dan komen spamen

    Veel plezier met de Peugeot
    En zoals Razor al zo mooi zei.....

    Tot over een paar maanden

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  8. Ad
  9. #21728

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    321
    Kudos
    2
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Lichtschakelaar en electrische stoelverstelling van de Q7 vervangen voor facelift versie met chroom/RVS.

    Multifunctionele Stuurbuttons met RVS/Chroom liggen nog klaar om de zwarte mee te vervangen.

    Alles OEM natuurlijk.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door MikeTheSpike; 12-01-20 om 12:11.

  10. #21729
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.114
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeTheSpike Bekijk Berichten
    Lichtschakelaar en electrische stoelverstelling van de Q7 vervangen voor facelift versie met chroom/RVS.

    Multifunctionele Stuurbuttons met RVS/Chroom liggen nog klaar om de zwarte mee te vervangen.
    Goed bezig!


    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.

  11. #21730

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Een lekker volle Q5 nieuw model importeren moet toch binnenkort wel mogelijk zijn voor 45k incl. BPM schat ik zo in. We zullen je hier af en toe helpen herinneren @A4Maverick

  12. #21731
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.581
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    All the best @A4Maverick

    tot snel !
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  13. #21732
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.788
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    @A4Maverick Het ga je goed! Zo'n bomvolle Peugeot biedt natuurlijk bijna alles. Mijn zoon werkte hier bij Nefkens en liet me er één zien. Hou je het wel een studietijd mee uit
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  14. #21733
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  15. #21734
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    Nice, maar je moet hem nog wel ff goed aandrukken op sommige plekken.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  16. #21735
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    547
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Ik heb de afgelopen week mijn singel-xenon lenzen van mijn S4 (B6) vervangen.
    Vooraf, ik ben geen automonteur maar had wel een volledig geoutilleerde werkplaats ter beschikking en een expert als achtervang.
    Er is op het forum al veel positief gesproken over de kit zoals aangeboden door Retrofitlab dus voor mij was dat iig al fijn, niet het wiel uitvinden.
    Nadat ik de 3” kit besteld en ontvangen heb ben ik gestart met de demontage. Daarover staan op youtube meerdere instructiefilmpjes dus dat moest lukken. Na de demontage bleek al snel, de eerste fout, ik heb geen bi-xenon origineel maar singel waar de 2,5” set voor nodig is. Ruilen dus.
    Stefan van Retrofitlab had de juiste set al op de post voordat ik de “onjuiste” set retour had gezonden en het verschil had bijbetaald. Super tof. Dus afgelopen vrijdag opnieuw aan het sleutelen om de nieuwe lenzen te monteren. Hoewel ik zoals gezegd geen monteur ben is het goed gelukt. Een paar paniek aanvallen omdat ik ook de lampen nieuw moest hebben en niet wist welke stekkers waar worden geplaatst (snel opgelost met een helder antwoord op mijn messenger bericht) en natuurlijk wat foutjes gemaakt. Maar goed zonder fouten te maken leer je ook niets.
    Vanmiddag heb ik het lichtbeeld en de hoogte (laten) afstellen in de garage en ik mag wel zeggen dat het verschil significant is. Ik heb wat eigen foto’s gemaakt maar die doen het verschil geen recht (niet posten dus). Wat ik inmiddels zeker weet is dat de youtube filmpjes van Retrofitlab niets teveel “ zeggen”
    Hier (https://www.audiforum.nl/forum/model...rvangen-2.html) staat een opmerking tussen over 4 clipjes die de originele lamp kent. Die opmerking heb ik gemist bij het inlezen…dat had me wel een uurtje proberen om de lamp er in 1 stuk uit te halen kunnen besparen
    Dus;
    In het kort.
    De oude lenzen en reflectors zijn idd erg verslechterd.
    De Retrofitlab sets is idd aanzienlijk beter.
    Montage is zelfs voor een beginner goed te doen.
    (Goed de filmpjes bestuderen en je weet wat te doen)
    De aftersales en ondersteuning van Retrofitlab is van hoge kwaliteit.
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  17. #21736
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.916
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomaat85 Bekijk Berichten
    Ik heb de afgelopen week mijn singel-xenon lenzen van mijn S4 (B6) vervangen.
    Vooraf, ik ben geen automonteur maar had wel een volledig geoutilleerde werkplaats ter beschikking en een expert als achtervang.
    Er is op het forum al veel positief gesproken over de kit zoals aangeboden door Retrofitlab dus voor mij was dat iig al fijn, niet het wiel uitvinden.
    Nadat ik de 3” kit besteld en ontvangen heb ben ik gestart met de demontage. Daarover staan op youtube meerdere instructiefilmpjes dus dat moest lukken. Na de demontage bleek al snel, de eerste fout, ik heb geen bi-xenon origineel maar singel waar de 2,5” set voor nodig is. Ruilen dus.
    Stefan van Retrofitlab had de juiste set al op de post voordat ik de “onjuiste” set retour had gezonden en het verschil had bijbetaald. Super tof. Dus afgelopen vrijdag opnieuw aan het sleutelen om de nieuwe lenzen te monteren. Hoewel ik zoals gezegd geen monteur ben is het goed gelukt. Een paar paniek aanvallen omdat ik ook de lampen nieuw moest hebben en niet wist welke stekkers waar worden geplaatst (snel opgelost met een helder antwoord op mijn messenger bericht) en natuurlijk wat foutjes gemaakt. Maar goed zonder fouten te maken leer je ook niets.
    Vanmiddag heb ik het lichtbeeld en de hoogte (laten) afstellen in de garage en ik mag wel zeggen dat het verschil significant is. Ik heb wat eigen foto’s gemaakt maar die doen het verschil geen recht (niet posten dus). Wat ik inmiddels zeker weet is dat de youtube filmpjes van Retrofitlab niets teveel “ zeggen”
    Hier (https://www.audiforum.nl/forum/model...rvangen-2.html) staat een opmerking tussen over 4 clipjes die de originele lamp kent. Die opmerking heb ik gemist bij het inlezen…dat had me wel een uurtje proberen om de lamp er in 1 stuk uit te halen kunnen besparen
    Dus;
    In het kort.
    De oude lenzen en reflectors zijn idd erg verslechterd.
    De Retrofitlab sets is idd aanzienlijk beter.
    Montage is zelfs voor een beginner goed te doen.
    (Goed de filmpjes bestuderen en je weet wat te doen)
    De aftersales en ondersteuning van Retrofitlab is van hoge kwaliteit.
    Geen foto's???

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  18. #21737
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.506
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Audi A3 2.0 TDI met ruim 250k op de teller ingeruild voor een E-tron.

    Helemaal nieuw voor ons. Dus tips welkom.







    Erg mooi bakkie. Kleurt ook lekker bij z’n grote broer.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  19. #21738
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.581
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    import?
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  20. #21739
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.506
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    import?
    Nee. NL auto. De E-tron is in DE niet goedkoper.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  21. #21740
    Martin_M's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    119
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomaat85 Bekijk Berichten
    Ik heb de afgelopen week mijn singel-xenon lenzen van mijn S4 (B6) vervangen.
    Vooraf, ik ben geen automonteur maar had wel een volledig geoutilleerde werkplaats ter beschikking en een expert als achtervang.
    Er is op het forum al veel positief gesproken over de kit zoals aangeboden door Retrofitlab dus voor mij was dat iig al fijn, niet het wiel uitvinden.
    Nadat ik de 3” kit besteld en ontvangen heb ben ik gestart met de demontage. Daarover staan op youtube meerdere instructiefilmpjes dus dat moest lukken. Na de demontage bleek al snel, de eerste fout, ik heb geen bi-xenon origineel maar singel waar de 2,5” set voor nodig is. Ruilen dus.
    Stefan van Retrofitlab had de juiste set al op de post voordat ik de “onjuiste” set retour had gezonden en het verschil had bijbetaald. Super tof. Dus afgelopen vrijdag opnieuw aan het sleutelen om de nieuwe lenzen te monteren. Hoewel ik zoals gezegd geen monteur ben is het goed gelukt. Een paar paniek aanvallen omdat ik ook de lampen nieuw moest hebben en niet wist welke stekkers waar worden geplaatst (snel opgelost met een helder antwoord op mijn messenger bericht) en natuurlijk wat foutjes gemaakt. Maar goed zonder fouten te maken leer je ook niets.
    Vanmiddag heb ik het lichtbeeld en de hoogte (laten) afstellen in de garage en ik mag wel zeggen dat het verschil significant is. Ik heb wat eigen foto’s gemaakt maar die doen het verschil geen recht (niet posten dus). Wat ik inmiddels zeker weet is dat de youtube filmpjes van Retrofitlab niets teveel “ zeggen”
    Hier (https://www.audiforum.nl/forum/model...rvangen-2.html) staat een opmerking tussen over 4 clipjes die de originele lamp kent. Die opmerking heb ik gemist bij het inlezen…dat had me wel een uurtje proberen om de lamp er in 1 stuk uit te halen kunnen besparen
    Dus;
    In het kort.
    De oude lenzen en reflectors zijn idd erg verslechterd.
    De Retrofitlab sets is idd aanzienlijk beter.
    Montage is zelfs voor een beginner goed te doen.
    (Goed de filmpjes bestuderen en je weet wat te doen)
    De aftersales en ondersteuning van Retrofitlab is van hoge kwaliteit.
    Twee weken terug die in m'n A6 4F vervangen omdat die xenon lampen minder licht gaven dan halogeen lampen in mijn nieuwe bus...



    De reflectoren waren al flink mat/donker geworden en was niet meer weg te poetsen. Uiteindelijk alles passend erin gekregen.
    Het lichtbeeld en de hoeveelheid licht is inderdaad een verademing! En dat met dezelfde xenon lampen.



    De tekening van het vlijmscherpe lichtbeeld zie je nu tenminste op een paar honderd meter nog perfect.

    Het enige verschil was wel dat de lens ca. een centimeter naar achter in de unit zit. Je moet het weten.



    Een hele verbetering voor het geld en ik had het 6 jaar eerder moeten doen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •