Pagina 1113 van 1114 EersteEerste ... 113613101310631103110911101111111211131114 LaatsteLaatste
    Resultaten 22.241 tot 22.260 van de 22264
      henkkeumus's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      09 2018
      Leeftijd
      26
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A3 SB
      Land
      Land

Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A6 Black Optic Bekijk Berichten
      Las een paar pagina's terug dat je je opleiding afgerond heb, Gefeliciteerd ! Waar haal jij de tijd vandaan ? :-)
      Jazeker! HBO IT Service Management.

Jaa passie voor techniek en daarvoor wil ik tijd vrijmaken . Soms krap maar lukt altijd

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
      Audi A3 8P Sportsback 1.4TFSI 2011 Phantom Pearl Black | Audi A3 8P S-Line 1.6 TDI 2012 Dakota Grey | Audi A3 8P 1.6 FSI Sportsback 2005 Lava Grey | Audi A3 8L 1.6 2002 Silver
      VCDS 18.9.1 aanwezig | Regio Twene | henkkeumusaudi@gmail.com

Algemeen Auto Social
      Sinds
      07 2020
      Leeftijd
      42
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A3

Vandaag de auto laten voorzien van van achteruitrijd camera door de mensen van Cartronic.

Vandaag bezig geweest met alle technische snufjes ontdekken in mijn nieuwe Audi Q3.
      Ook account Spotify Uitgebreid naar familieaccount, en meteen goede lijsten gemaakt voor in de auto.
      Audi Q3 S edition 35 TFSI S tronic 150 pk

henkkeumus's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      09 2018
      Leeftijd
      26
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A3 SB
      Land
      Land

PDC + PLA (Auto parking) is af en werkt op m'n A3. Zie hier het resultaat; https://www.youtube.com/watch?v=UeFnWBg6fZ4
      Audi A3 8P Sportsback 1.4TFSI 2011 Phantom Pearl Black | Audi A3 8P S-Line 1.6 TDI 2012 Dakota Grey | Audi A3 8P 1.6 FSI Sportsback 2005 Lava Grey | Audi A3 8L 1.6 2002 Silver

Kevin1980's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2012
      Leeftijd
      40
      Kudos
      95
      Auto
      Audi A4
      Land
      Land

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkkeumus Bekijk Berichten
      Ennnn de PDC aan beide kanten werkt, PLA (auto parkeren) geeft me nog een kleine foutmelding maar dat komt waarschijnlijk door de defecte sensor. Heb direct nieuwe besteld dat het is nu een wachtspelletje, super blij dat 't werkt .

https://youtu.be/eYr5-nSGZEk

Heb een handleiding in het engels gemaakt, ook te downloaden van m'n Google drive (KLIK)
      Denk dat dit bestand/cq link heel goed in het download topic past
      Of bv in garage topic

Prachtig werk henkie

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
      Gr Kevin
      A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
      A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

henkkeumus's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      09 2018
      Leeftijd
      26
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A3 SB
      Land
      Land

Volgende mod idee is alweer geboren. Ik zag het volgende filmpje; https://www.youtube.com/watch?v=9phsGUuqzfg
      en ik dacht dat wil ik ook.

De A3 deurmodule komt met de optie "mirrordipping" maar deze optie is in de catalogus nergens te "bestellen". Dit komt denk ik door het feit dat de deurmodules ook in andere modellen zijn gebruikt waar deze optie wel van toepassing is (bijv. de A4, A6 enz).

Dit betekend dat met het een en ander aan kabels maken en coderen dit voor de A3 dus ook mogelijk moet zijn (zie het filmpje). Alles al in bestelling op de verstelmotor na, bij Audi een prijs opgevraagd maar daar zal ik wel weer van uit mn stoel vallen... De zoektocht gaat door..

PaudiA's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      12 2018
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4
      Land
      Land

Vanochtend met de b6 naar de garage voor de jaarlijkse apk,keurmeester had 1 opmerking.20200731_131331.jpg

😎✌🏻
      I'm not an alcoholic I'M A DRUNK,alcoholics go to meetings.

8. Ad
      yzy's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      01 2012
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4
      Land
      Land

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaudiA Bekijk Berichten
      Vanochtend met de b6 naar de garage voor de jaarlijkse apk,keurmeester had 1 opmerking.20200731_131331.jpg

Ik zie een paar duizend opmerkingen.

robasto's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      02 2014
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A5 SB
      Land
      Land

Volgens mij heeft de keurmeester flink staan schuimbekken; 1 opmerking ja ja.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
      The desire to know is natural to all good people.

PaudiA's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      12 2018
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4
      Land
      Land

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasto Bekijk Berichten
      Volgens mij heeft de keurmeester flink staan schuimbekken; 1 opmerking ja ja.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
      Waar ik normaal de b6 was ligt vol met bouwmaterialen,wasstraat wordt het niet.😎✌🏻

yzy's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      01 2012
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4
      Land
      Land

AMI aansluiting in dashboardkastje gemaakt.
      Biedt helaas niet de functionaliteit voor mijn Android-toestel die ik hoopte en die 'men' mij bevestigd had.
      Wel lekker geklust!

PaudiA's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      12 2018
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4
      Land
      Land

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
      AMI aansluiting in dashboardkastje gemaakt.
      Biedt helaas niet de functionaliteit voor mijn Android-toestel die ik hoopte en die 'men' mij bevestigd had.
      Wel lekker geklust!
      Het houd je van de straat moet je maar denken.

😎✌🏻

henkkeumus's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      09 2018
      Leeftijd
      26
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A3 SB
      Land
      Land

Prijs terug van de Audi dealer, €120,- voor een spiegelstelmotor, nou dat gaan we dus even niet doen.
      Voor €12 een zelfde motor op AliExpress gevonden en deze besteld, zo dat voelt wat beter

A6 Black Optic's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      12 2014
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6

Prijs terug van de Audi dealer, €120,- voor een spiegelstelmotor, nou dat gaan we dus even niet doen.
      Voor €12 een zelfde motor op AliExpress gevonden en deze besteld, zo dat voelt wat beter
      Bij de A6 van mij is dit nu vrij geschakeld, alleen omdat het niet geheel origineel is komt de spiegel soms niet lekker terug in de begin positie. Lijkt mij dat ik dan wel die stelmotor heb maar zou het dan zijn dat ik niet de juiste deur module heb?
      Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
      Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
      Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

henkkeumus's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      09 2018
      Leeftijd
      26
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A3 SB
      Land
      Land

Ik zou het gaan zoeken in de stelmotor. De deurmodule heeft enkel voor deze mod 1 extra PIN waar die het signaal naar de stelmotor achter het spiegelglas stuurt. Deze pin hebben alleen de luxe deurmodules dus je hebt denk ik het geluk dat er in jouw A6 het meest luxe deurmodule zit van die reeks . Dat de spiegel niet netjes terug synchroniseert naar de beginpositie is (denk ik) doordat de stelmotor niet helemaal naar 0 positie terugkomt. Kan iets simpels als vuil zijn of gewoon slijtage natuurlijk.

Je zou met VAGCOM is een output test kunnen doen op de spiegel om te kijken of die dan ook dezelfde "fout" maakt. Anders even de optie afvinken van de deurmodule, sleutel eruit en minuutje wachten tot alle modules "in slaapstand gaan", daarna sleutel erin en de module wederom coderen en wederom een minuutje wachten voor je het probeert.

https://nl.aliexpress.com/item/33063...d6f34c4dUmbplE

Ik heb hiervan model "A" gekocht. Ik durf niet te zeggen of die van de A6 ook het A model betreft of B. Je zou dan het spiegelglas even moeten demonteren en vergelijken.
      Laatst gewijzigd door henkkeumus; 06-08-20 om 10:16.

A6 Black Optic's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      12 2014
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6

Ik zou het gaan zoeken in de stelmotor. De deurmodule heeft enkel voor deze mod 1 extra PIN waar die het signaal naar de stelmotor achter het spiegelglas stuurt. Deze pin hebben alleen de luxe deurmodules dus je hebt denk ik het geluk dat er in jouw A6 het meest luxe deurmodule zit van die reeks . Dat de spiegel niet netjes terug synchroniseert naar de beginpositie is (denk ik) doordat de stelmotor niet helemaal naar 0 positie terugkomt. Kan iets simpels als vuil zijn of gewoon slijtage natuurlijk.

Je zou met VAGCOM is een output test kunnen doen op de spiegel om te kijken of die dan ook dezelfde "fout" maakt. Anders even de optie afvinken van de deurmodule, sleutel eruit en minuutje wachten tot alle modules "in slaapstand gaan", daarna sleutel erin en de module wederom coderen en wederom een minuutje wachten voor je het probeert.

https://nl.aliexpress.com/item/33063...d6f34c4dUmbplE

Ik heb hiervan model "A" gekocht. Ik durf niet te zeggen of die van de A6 ook het A model betreft of B. Je zou dan het spiegelglas even moeten demonteren en vergelijken.
      Om dit topic niet teveel te vervuilen , een kleine reactie. Mijn A4 toen had dit ook vrij geschakeld terwijl het niet origineel was. Misschien doet er met die a4 en a6 al een signaal op andere manier met die codering. Want het is ook redelijk willekeurig wanneer dat terug sturen gebeurt. Soms direct nadat ik uit de achteruit versnelling haal, soms pas nadat ik contact uit zet , soms ergens daar tussen in. Denk toch dat er iets qua hardware mist.
      Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
      Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
      Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

henkkeumus's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      09 2018
      Leeftijd
      26
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A3 SB
      Land
      Land

De deurmodule geeft het signaal om te "dippen" op de trigger van je reverse versnelling. Wanneer je hieruit bent moet die weer naar 0 positie gaan. Het werkt een beetje zoals je elec. raam. Er gaat een + en - stroom over 2 lijntjes naar die stelmotor. Wanneer jij je auto uit de reverse haalt worden die + en - omgedraaid. De + wordt een - en de - een +. Daarmee komt de spiegel normaliter weer terug op 0 positie.

Inderdaad, laten we er niet te diep op ingaan, mijn tip: VAGCOM even en doe een paar output test om te kijken of die het dan ook doet. En kijk vanuit daar weer verder.

MikeTheSpike's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2007
      Leeftijd
      52
      Kudos
      2
      Auto
      Audi Q7

Standaard Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

Dynamische knipperlichten in de pre-facelift Q7 spiegelkappen geplaatst. Moest wel een beetje passend gemaakt worden. In pre-facelift bestaat de spiegelkap uit 1 stuk ipv een bovenschaal en onderschaal.

Nu nog een weerstand per knipperlicht plaatsen (parallel) zodat de “lamp defect” melding weg is.....

Lampjes werken prima overigens. Niet origineel Audi maar als ze het niet meer doen zet ik de halogeentjes terug....

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Laatst gewijzigd door MikeTheSpike; 10-08-20 om 17:33.
      Huidig: Audi Q7 4.2 FSI (4L)
      Vorig: Audi A6 Limousine 3.0 TDI (4G) - Audi A6 Avant 2.0 TDIe (4F) - A4 Avant 2.0TDI (B7) - A2 1.4i Exclusive (8Z)
      _________________________LORD OF THE RINGS_________________________

area51's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      02 2004
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4
      Land
      Land

Velgen weest halen

Before and after
      18 to 20” MAM RS4 ( silver / black ) with
      Michelin pilot sport 4s tires

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MartijnM71's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      04 2018
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4
      Land
      Land

Ik heb niet echt wat gedaan aan de audi, bij ons op Renesse is het topseizoen op dit moment (horeca, zon, druk) en is de hoofdzaak werk, wat mooi is na 3 maanden geen actief werk. Dus heb ik besloten om maar gold member te worden voor als er straks weer tijd is om 'dingen' aan te passen en gretig gebruik te maken van de kennis hier Dus voorlopig genieten van de korte ritjes naar werk met airco

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
      HEX V2 Can Zeeland

Forum Rechten