Pagina 1158 van 1179 EersteEerste ... 1586581058110811481154115511561157115811591160116111621168 ... LaatsteLaatste
Resultaten 23.141 tot 23.160 van de 23572

Onderwerp: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

  1. #23141
    ChrisT1974's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2023
    Leeftijd
    49
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Vandaag heb ik mijn hoedenplank gefixt. Deze miste een bevestiging. Een nieuwe kan je alleen kopen in een kit van meer dan 100 euro dus ik heb er zelf eentje getekend en geprint. Werkt perfect.

    Als je er ook eentje nodig hebt: Hier kan je hem vinden: https://www.thingiverse.com/thing:5871832

    Voor:
    IMG_20230223_091616.jpg

    Na:
    IMG_20230223_091644.jpg

  2. #23142
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.136
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Nieuw sapje en filter omdat we alweer teveel km ermee gedaan hebben, verder geen gekke dingen gespot, nog netjes achter de motorplaat.
    Op naar de volgende 10.000km.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #23143
    J03llV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2022
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Gasveren van de achterklep vervangen voor eentje met een extra set veren om het eerste 'zetje' te geven als ik op de sleutel de knop voor kofferbak openen ingedrukt houd. Werkt top! Ben benieuwd hoe dit op de lange termijn zal blijven functioneren.

    Op de set gekomen via een brits audi forum!

  4. #23144
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.114
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Een bezoekje aan Breda gebracht. Invulling gegeven aan wat al langer overwogen werd. Het door Well-Done-Xenon laten testen/meten van de koplampen op het aantal lux dat de huidige xenon verlichting levert.
    Zoals verwacht was de opbrengst van de DS3 Philips lampen na bijna 11 jaar toch wel teruggelopen. k Weet de juiste schaalverdeling niet, maar er werd een waarde van "006" gemeten. Na het vervangen met verse Osram exemplaren bedroeg de nieuwe waarde "009"; een fikse toename m.i. Hoe zich dat vertaalt in meer zicht in het donker ga ik vanavond uitproberen. In ieder geval zou ik -met dimlicht- verder zicht mieten hebben. Met de oorspronkelijke afstelling stonden de lampen namelijk veel te laag afgesteld.


    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.

  5. #23145
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.114
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J03llV Bekijk Berichten
    Gasveren van de achterklep vervangen voor eentje met een extra set veren om het eerste 'zetje' te geven als ik op de sleutel de knop voor kofferbak openen ingedrukt houd. Werkt top! Ben benieuwd hoe dit op de lange termijn zal blijven functioneren.

    Op de set gekomen via een brits audi forum!
    Heel mooi. Heb je een link naar t bewuste forum en eventueel wat foto's?
    Wil hetzelfde al langere tijd bij mijn A5. Toenmalige oplossingen nl werkten niet; té zwak om de klep t 1e zetje te geven, danwel veroorzaakten ze scheuren in t metaal rond de bevestigingpunten.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.


  6. #23146
    J03llV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2022
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasto Bekijk Berichten
    Heel mooi. Heb je een link naar t bewuste forum en eventueel wat foto's?
    Wil hetzelfde al langere tijd bij mijn A5. Toenmalige oplossingen nl werkten niet; té zwak om de klep t 1e zetje te geven, danwel veroorzaakten ze scheuren in t metaal rond de bevestigingpunten.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
    Zeker! Wist alleen niet of ik het mocht plaatsen hier, maar bij deze: https://www.audi-sport.net/xf/thread...7/post-3632717

    Desbetreffende gebruikt ze al sinds Sept-2020 en kon vooralsnog geen post vinden dat het hem problemen heeft gegeven in zijn 'S3 Diary', dus ook maar de gok gewaagd

  7. #23147
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.136
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J03llV Bekijk Berichten
    Gasveren van de achterklep vervangen voor eentje met een extra set veren om het eerste 'zetje' te geven als ik op de sleutel de knop voor kofferbak openen ingedrukt houd. Werkt top! Ben benieuwd hoe dit op de lange termijn zal blijven functioneren.

    Op de set gekomen via een brits audi forum!
    Is oudje hoor, staat hier ook wel.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #23148

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Nieuw stuur geïnstalleerdPXL_20230301_120657176.jpgPXL_20230301_145757448.jpg

    Sent from my Pixel 6a using Tapatalk

  10. #23149
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.114
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Mooi hoor @Thadeez. Heb het zelf ook in mijn auto. Voor t eerst, maar vind het zelf erg fijn. Heb jij hem nieuw gekocht, of lucky geweest en hem 2e hands weten te scoren?

    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.

  11. #23150
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.114
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Niet vandaag, maar eerder van de week de APK keuring uit laten voeren. Gelijk ook wat aanvullende attentie puntjes meegegeven.
    Op een tevens nieuw geplaatste uitlaatklem na dacht ik dat t qua kosten allemaal wel mee zou vallen. Laten nou de remblokken en -schijven achter aan vervanging toe zijn.
    Voorts -onder het aanbieden van hun excuses- bleken de vorig voorjaar geleverde 4 winterbanden nimmer gefactureerd te zijn. Het verraste me, was me er niet van bewust daar geen nota van gehad te hebben. Heb het nagekeken en het blijkt te kloppen.
    Kortom de APK-nota van normaal een paar tientjes, valt deze keer eventjes iets hoger uit dan aanvankelijk verwacht.
    Laatst gewijzigd door robasto; 03-03-23 om 06:49.
    The desire to know is natural to all good people.

  12. #23151

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasto Bekijk Berichten
    Mooi hoor @Thadeez. Heb het zelf ook in mijn auto. Voor t eerst, maar vind het zelf erg fijn. Heb jij hem nieuw gekocht, of lucky geweest en hem 2e hands weten te scoren?

    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
    Ik vond deze op Marktplaats, bleek van @robby70 te zijn. Ik geloof refurbished, stuur uit de A6 4G en airbag uit een A3 (met aangepast kabeltje). Hij ziet en voelt spiksplinternieuw. Ik had oorspronkelijk stuurverwarming, dus op de sleepring zit daar een aansluiting voor waar nu niks op gekoppeld is. Op het stuur wil ik het knopje (nu een *) niet indrukken, voor de angst voor een foutmelding. Hopelijk te coderen met Vagcom of OBDeleven.

    Sent from my Pixel 6a using Tapatalk

  13. #23152
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.321
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Niet direct aan de auto zelf, maar voorbereidingen getroffen voor het vervangen van de originele B&O subwoofer. Nieuwe sub besteld en originele stekker bij de dealer. Daarna alles inbouwen in de originele behuizing en kijken of het een verbetering geeft. De huidige sub is nu een soort van ploppend ding in de kofferbak. Absoluut niet de kwaliteit die ik gewend was van het B&O systeem uit mijn A4B8. #leukhobbyprojectje .
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  14. #23153

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Vandaag mijn OBDeleven Pro ontvangen

    Meteen even geinstalleerd en een scan gedaan omdat ik onlangs wat plotselinge foutmeldingen tijdens het rijden kreeg. Ze waren ook meteen weer weg en zijn de afgelopen 300km niet meer teruggekomen. Dit weekend zal ik er even rustig voor gaan zitten, fouten uitpluizen en kijken hoe ik ze kan verhelpen.

    Ik ga ook proberen de luchtvering 10mm te verlagen doormiddel van het aanpassen van de standaardwaarden, dat kan blijkbaar via longcoding in OBDeleven (https://youtu.be/j1swKY_1UKg).

  15. #23154
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.321
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Vrijdag een hele mooie set nagenoeg nieuwe 21 inch velgen voor de Q3 gescoord. Zijn weliswaar SQ5 velgen, maar met goede centreerringen moet dit helemaal goed gaan kopen. Nu alleen nog even de nagenoeg nieuwe Uniroyal Rainsport banden eraf en op MP zetten en dan m’n eigen banden erop. Kan de winterset mooi in de opslag.

    F49617A3-0127-4313-BE14-4D14AAEE62A6.jpg
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  16. #23155
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.136
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasto Bekijk Berichten
    Een bezoekje aan Breda gebracht. Invulling gegeven aan wat al langer overwogen werd. Het door Well-Done-Xenon laten testen/meten van de koplampen op het aantal lux dat de huidige xenon verlichting levert.
    Zoals verwacht was de opbrengst van de DS3 Philips lampen na bijna 11 jaar toch wel teruggelopen. k Weet de juiste schaalverdeling niet, maar er werd een waarde van "006" gemeten. Na het vervangen met verse Osram exemplaren bedroeg de nieuwe waarde "009"; een fikse toename m.i. Hoe zich dat vertaalt in meer zicht in het donker ga ik vanavond uitproberen. In ieder geval zou ik -met dimlicht- verder zicht mieten hebben. Met de oorspronkelijke afstelling stonden de lampen namelijk veel te laag afgesteld.


    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
    En wat is het resultaat?
    Welke kleur je hebt is ook vrij belangrijk, ik heb geen d3s maar de d1s in 4300K en heb een bak licht op die auto, heerlijk.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  17. #23156
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.688
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Vrijdag de A4 B9 bij Jos (JB Autoservice Dieverbrug) een 200.000 km beurt laten geven. Was volgens hen niet te zien dat de A4 al twee ton gereden heeft.
    Alle oliën vervangen dus ook de bak en zo (quattro). Verder geen gekke dingen geconstateerd.

    Vandaag de A4 B5 van Mrs. 3 liter de bougietjes vervangen en een van vacuümslangetje de uiteinden afgeknipt: nu loopt die weer als nieuw de 1.6 uit 1996 en 190.000 km.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    • Bestandstype: jpg 2x.jpg (95,5 KB, 39 keer bekeken)
    Dus....

  18. #23157
    AEK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Leeftijd
    32
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasto Bekijk Berichten
    Een bezoekje aan Breda gebracht. Invulling gegeven aan wat al langer overwogen werd. Het door Well-Done-Xenon laten testen/meten van de koplampen op het aantal lux dat de huidige xenon verlichting levert.
    Zoals verwacht was de opbrengst van de DS3 Philips lampen na bijna 11 jaar toch wel teruggelopen. k Weet de juiste schaalverdeling niet, maar er werd een waarde van "006" gemeten. Na het vervangen met verse Osram exemplaren bedroeg de nieuwe waarde "009"; een fikse toename m.i. Hoe zich dat vertaalt in meer zicht in het donker ga ik vanavond uitproberen. In ieder geval zou ik -met dimlicht- verder zicht mieten hebben. Met de oorspronkelijke afstelling stonden de lampen namelijk veel te laag afgesteld.


    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
    Bij Keyo, mooie vent is dat!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  19. #23158
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.114
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    En wat is het resultaat?
    Welke kleur je hebt is ook vrij belangrijk, ik heb geen d3s maar de d1s in 4300K en heb een bak licht op die auto, heerlijk.
    In de dagen na plaatsing een paar keer de polder ingereden s avonds laat. Significant verschil in licht opbrengst. Niet alleen wordt er nu meer links en rechts uitgelicht, maar vooral ook beduidend verder voor de auto uit. En allemaal veel en veel helderder.
    Na de gemeten oude- en nieuwe lichtwaarde verwachtte ik natuurlijk wel meer zicht met dit licht, maar niet de thans in de praktijk ondervonden hoeveelheid. Heb het even moeten opzoeken, maar deze D3S-lampen leveren een wit licht van ook 4300k (met 3200 lumen). En ik kan bevestigen, het geeft inderdaad 'een bak licht.'

    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robasto; 06-03-23 om 05:57.
    The desire to know is natural to all good people.

  20. #23159
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.114
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    Afgelopen week achter een paar nieuwe schijfremmen en -blokken moeten laten monteren. Twee dagen later bleek plots tevens een bobine vervangen te moeten worden.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.

  21. #23160
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.588
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

    En de andere bobines @robasto ??
    Vaak blijft t niet bij één.

    Wel zuur, zo eea tegelijk.

    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •