Pagina 1167 van 1167 EersteEerste ... 16766710671117115711631164116511661167
Resultaten 23.321 tot 23.330 van de 23330

Onderwerp: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

Janneman82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

Standaard Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

De afgelopen week weer aardig kunnen "sleutelen" aan de A4. Allereerst zijn de standaard pedalen vervangen door aluminium exemplaren.

Voor:

Na:

Dat smoelt toch weer wat beter zo.

Daarnaast ook nog isofix punten op de achterbank ge-retrofit (geen foto van).

Last but not least een siliconen turbo inlaat slang geplaatst. Met het oog op een toekomstige chiptuning zal dit, samen met het eerder geplaatste Pipercross inlegfilter, een aantal pk'tjes moeten schelen.

Ter vergelijking de oude slang

Laatst gewijzigd door Janneman82; 06-09-23 om 09:11.
    Audi A4 Avant 1.8 TFSI Pro Line S (2012)

Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

Ja, dat heb ik ook gedaan, die siliconen inlaatslang. De lucht wordt dan niet meer geremd door de vele ribbels in de originele buis en de resonantiekamer voor het onderdrukken van je turbo geluid zit er ook niet meer in. Die van mij is Stage 3+ getuned bij JDEngineering. Denk erom dat een DSG Remap ook een hele verbetering is! Die had ik al eens eerder bij Tunex laten doen, die was erg goed! En je luchtinlaat laten reinigen met walnut blast is ook een must bij TFSI motoren! Goed bezig!
    Audi A7 3.0 TFSI, ProLine Plus, Stage 5 tuning, 520pk 640nm, beige Valcona lederpakket, inleg generfd essenhout bruin naturel rondom, vloerbekleding en dashboard veenbruin, stoelverwarming, stoelverkoeling, stoelmassage, headupdisplay, privacy glass.

Leonardo2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    62
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

Oh ja, een maand geleden mijn voorruit laten vervangen door een nieuwe onbeschadigde ruit (was door Carglass vernield, die maakt van een piepklein sterretje een hele grote ster die de ruit uiteindelijk liet doorscheuren!). Daarna bij TintCenter in Eindhoven nieuwe warmte werende folie erop laten zetten, ditmaal een blauwe cameleon folie.
    Audi A7 3.0 TFSI, ProLine Plus, Stage 5 tuning, 520pk 640nm, beige Valcona lederpakket, inleg generfd essenhout bruin naturel rondom, vloerbekleding en dashboard veenbruin, stoelverwarming, stoelverkoeling, stoelmassage, headupdisplay, privacy glass.

Janneman82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leonardo2000 Bekijk Berichten
    Ja, dat heb ik ook gedaan, die siliconen inlaatslang. De lucht wordt dan niet meer geremd door de vele ribbels in de originele buis en de resonantiekamer voor het onderdrukken van je turbo geluid zit er ook niet meer in. Die van mij is Stage 3+ getuned bij JDEngineering. Denk erom dat een DSG Remap ook een hele verbetering is!
    Dat is inderdaad de reden dat ik het gedaan heb. Gek genoeg hoor ik niet echt meer turbogeluid, maar juist meer het grommen van de motor.

DSG tuning is zeker aan te bevelen bij chippen, echter roer ik handmatig met het pookje.

Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    54
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Janneman82 Bekijk Berichten
    Dat is inderdaad de reden dat ik het gedaan heb. Gek genoeg hoor ik niet echt meer turbogeluid, maar juist meer het grommen van de motor.

DSG tuning is zeker aan te bevelen bij chippen, echter roer ik handmatig met het pookje.
    Lucht inlaatslang vervangen heb ik ook overwogen. Op advies van de mannen van JD niet gedaan. Heeft volgens hen pas nut vanaf stage 2 i.c.m. lucht inlaatbox. De mijne is stage 1. Heb wel op hun advies de turbo inlaatbocht vervangen. Dat gaf zelfs bij het standaard vermogen van 230 PK al een duidelijk merkbaar verschil. Niet in vermogen, maar wel in rijsouplesse. Was een kwartiertje werk.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line.
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

Janneman82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    Lucht inlaatslang vervangen heb ik ook overwogen. Op advies van de mannen van JD niet gedaan. Heeft volgens hen pas nut vanaf stage 2 i.c.m. lucht inlaatbox. De mijne is stage 1. Heb wel op hun advies de turbo inlaatbocht vervangen. Dat gaf zelfs bij het standaard vermogen van 230 PK al een duidelijk merkbaar verschil. Niet in vermogen, maar wel in rijsouplesse. Was een kwartiertje werk.
    Volgens mij hebben we het dan over dezelfde slang, die van het luchtfilter naar de turbo, toch? Want je hebt inderdaad ook nog een slang van de turbo naar de intercooler maar die is niet met een kwartiertje te vervangen vermoed ik.
    Laatst gewijzigd door Janneman82; 08-09-23 om 12:26.

Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    54
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

Dat klopt. Slang tussen luchtfilter en turbo. Bij mijn 2.0 tfsi zit op de turbo standaard nog een kunststof bocht met vernauwing. Die heb ik vervangen door deze aluminium versie zonder de vernauwing, maar die heb jij niet:

a1fa37_946c6a8ef1e74b8ab981e5647b197aad~mv2.jpg

De slang tussen turbo en intercooler is inderdaad veel lastiger te vervangen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Janneman82 Bekijk Berichten
    Volgens mij hebben we het dan over dezelfde slang, die van het luchtfilter naar de turbo, toch? Want je hebt inderdaad ook nog een slang van de turbo naar de intercooler maar die is niet met een kwartiertje te vervangen vermoed ik.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line.
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

8. Ad

Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

Red face Re: Wat heb jij vandaag aan jouw Audi gedaan?

Audi a 5 coupe. "Gordelaangever rechts" werkte niet meer. De oplossing gevonden in forum GB. Dit heeft te maken met het in de hoogste stand staan van de passagiersstoel. Deze een stukje lager gezet en de gordelaangever werkte weer. Moet je ook maar net weten, staat nergens beschreven voor zover ik weet...
    Laatst gewijzigd door enkhome; 11-09-23 om 20:35.

Razayan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door enkhome Bekijk Berichten
    Audi a 5 coupe. "Gordelaangever rechts" werkte niet meer. De oplossing gevonden in forum GB. Dit heeft te maken met het in de hoogste stand staan van de passagiersstoel. Deze een stukje lager gezet en de gordelaangever werkte weer. Moet je ook maar net weten, staat nergens beschreven voor zover ik weet...
    Fijn dat je er achter bent. Grappig dat zoiets simpels de oorzaak kan zijn en dat het niet in de handleiding staat.

Verstuurd vanaf mijn SM-S906B met Tapatalk
    | Audi A6 Avant 2.0 | Air Ride Performance V2 |

boyofwax's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

Vandaag de rubber afdichtring vd oliekoeler vervangen. Nieuw oliefilter erop. Hopelijk stopt het huilen op de parkeerplaats!
    Automatic is king of the road.
    Plastic delen? Ze delen vanzelf.

Forum Rechten