3 dagen bezig om navi bestanden over te zetten naar een usb stick. Jeetje wat een slome gedoe. En helaas updategegevens niet leesbaar in de auto.
Niet alles is gepakt.
Wie ervaart ook problemen met navi update bestanden vanuit myaudi
Had wat achterstallig poets onderhoud. Daarop snode plannen gemaakt voor vandaag. Viel in de uitvoering echter wat tegen
De eerste stap zou foamen zijn. Daarna goed wassen enz enz om uiteindelijk aan de slag te gaan met het interieur. Was echter vergeten mijn lance eerder uitgeleend te hebben. Moest hem zodoende nog even terughalen.
Spulletjes vervolgens netjes op orde gebracht, weigert de Nilfisk nota bene druk op te bouwen. Beetje rommelen en steeds na (pas) 40 a 60 seconden slaat de pomp vervolgens aan. Geen idee wat hieraan te doen. Hierdoor de auto maar gedeeltelijk kunnen foamen. En het merendeel van de activiteiten door moeten schuiven naar een later moment. Een dagje zonder een medewerker in opleiding.
Vandaag de hydraulische olie in de 200 ververst. De olie zit er in sind Napoleon, dus het was wel een keertje tijd…
Expansievat leegzuigen (ca 600ml) en een beetje opvangen in een glazen potje voor analyse. Mja die olie was niet fris meer…
Verse groen goud er in (van Liqui Moly, VW mineraal olie equivalent en VW certified).
Stuk gaan rijden, veel bochten, rotondes, haakse bochten zodat flink aan het stuur gedraaid wordt en het olie-mengsel (oud en verse olie) goed door het steering-rack geperst wordt.
Dit 4 keer herhaald en elke keer werd de olie die er uit kwam helderder en helderderder.
Na vier keer aftappen en nieuwe plörre (olie) er in, is de concentratie oude olie zo gering geworden, dat nog meer spoelen geen zin meer heeft. De olie is nu mooi helder, zoals het uit de fles komt.
Nice
Ga dit binnenkort ook met de Cabrio doen. Ik wed dat die olie er ook al sinds 2000 inzit. De hydraulische olie van de electrische soft-top heb ik op deze manier al ververst maar de olie in het motorruim nog niet.
@robasto
Mag dat in Nederland zo op straat? Hier in Zwitserland word je aan je ballen opgehangen als Milieu-zondaar en krijg je een hele vette boete. Wassen mag alleen in wasboxen met een speciaal water opvangsysteem en recycling spulleboel. Motorblok wassen is overal verbosen hier. Mag alleen in een garage met speciale opvangspulleboel etc. Is heel streng hier
Sahara zand van mijn auto af gewassen, en meteen rondje wesr-brabant om het weer vies te maken.
Klopt! Met spoelen krijgen ze er meer oude olie uit zeiden ze bij ZF, ikzelf was wel wat huiverig voor spoelen ivm de internet horror verhalen maar ze gaven aan dat ze meer tevreden klanten hadden dan ontevreden 🤔 dus de gok maar genomen.
Moet zeggen, hij schakelt sindsdien boter zacht, het valt passagiers zelfs op. 😁
Bij Bas geweest (Audi Retrofits). Achteruit rij camera ingebouwd en wat items gecodeerd.
Cruisecontrol standaard naar 1km per tik was helaas niet mogelijk.
Verder nu altijd achterlichten aan ook bij Dagrij-verlichting, start stop uitgeschakeld, adaptive cruisecontrol afstand standaard op 1 na inschakelen, vermogen/koppel percentage weergave op dashboard, switchen van Dagrij-verlichting naar normaal bij bv door kleine tunnel iets vertraagd (schakelde naar mijn zin veel te snel om).
Helaas is het niet inschakelen van de binnenverlichting na openen auto nog niet opgelost, daar gaat hij nog even verder onderzoek naar doen, dus die wordt nog vervolgd.