En als je niet zo’n tang hebt, kan je het ook voorzichtig met een punttang doen. Heb ik het meegedaan en daarmee zitten ze ook goed vast.
Ik heb zelf met mijn dimmende, klappende buitenspiegel retrofit deze tang gebruikt om alles te krimpen.
€ 9,26 25%OFF | Krimptang SN-48B 7 Kaak Voor Tab C3 Dupont 2.54 3.96 2510 Pulg/Buis/Isolatie Terminals Kit Bag elektrische Klem Merk Gereedschap
https://a.aliexpress.com/9uSeqojFd
Sent from my Mi MIX 3 using Tapatalk
Zoiets als deze.
https://www.rdae.nl/search/Krimptang/
Peeet
S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 -> Retrofits Topic A5/8T
ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld
Gisteren even een retourtje Hamburg gedaan met de Audi. Ondanks regen, baustelle, file en stadsverkeer toch nog een aardige gemiddelde snelheid en verbruik behaald. Wat een verademing is het rijden in Duitsland toch, vrachtwagens die genoeg afstand houden tussen elkaar en niet inhalen. Daarnaast natuurlijk de Duitsers die gedisciplineerd het 'rechtsfahrgebot' naleven en goed in hun spiegels kijken. Ook nog even een stuk topsnelheid gereden in het begin van de reis in Duitsland, 244 km/h op de teller is best aardig voor een 2.0 TDI.
tripcomp.jpg
Inmiddels alweer 146 000 km probleemloos gereden, dus ook alweer aan het kijken naar een opvolger. Door het WLTP BPM drama wordt een nieuwe vergelijkbare A4 of A5 SB diesel met quattro relatief onbetaalbaar (of wellicht mag ik binnenkort overstappen op benzine). Dus inmiddels ook met een scheef oog aan het kijken naar de ontwikkelingen bij Tesla (helaas). De E-Tron is waarschijnlijk een veel betere auto, maar de effectieve range op dit moment maakt de auto voor mij geen reële optie.
Gisteren mijn A4 verkocht....
Ik heb lang zitten dubben wat te doen. Autoscout afgespeurd naar een vervanger. Ik wilde graag een SuV vanwege de hoge zit en het gebruiksgemak.
De Q3 is leuk maar is met mijn 191 net even te krap en zoals ik m wilde hebben niet te vinden onder de 45k. Wel in DE maar dan met de BPM erbij toch weer boven mijn budget.
Q5 zucht.... droomauto maar out of reach.
Als die 2 meiden van me nou eens stoppen met de studie, kan Pa een leuke Q5 kopen. Haha.
Knoop doorgehakt en ik ben voor een Peugeot 3008 van 1 jaar oud gegaan.
1.6 180Pk en een 8 traps automaat. Helemaal ramvol met opties.
Panoramadak, ACC, Focal audi ( geen B&O, maar ik was er wel door verrast hoe het klinkt), Lederen stoelen met ele verstelling, geheugen en massagefunctie. Afneembare trekhaak, 19” wielen, enz enz.
Ik ga hier zeker van genieten en wie weet wat de toekomst brengt qua Audi. Het merk zal zeker blijven kriebelen.
Ik heb de afgelopen jaren veel plezier beleeft aan het forum en zn leden. Tips, trucs en retrofits. En niet te vergeten de meetings. Even lekker audihoeren en bandjes trappen.
Snif, snif, ik zal het gaan missen.
Het ga jullie allemaal goed en veel veilige en gezonde kilometers.
En tot wie weet.
Groeten
Rini
@A4Maverick Tot over een paar maanden!
@A4Maverick
Je mag hier altijd blijven komen hoor
Er zijn er wel meer met een niet Audi die zo nu en dan komen spamen
Veel plezier met de Peugeot
En zoals Razor al zo mooi zei.....
Tot over een paar maanden
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Lichtschakelaar en electrische stoelverstelling van de Q7 vervangen voor facelift versie met chroom/RVS.
Multifunctionele Stuurbuttons met RVS/Chroom liggen nog klaar om de zwarte mee te vervangen.
Alles OEM natuurlijk.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Een lekker volle Q5 nieuw model importeren moet toch binnenkort wel mogelijk zijn voor 45k incl. BPM schat ik zo in. We zullen je hier af en toe helpen herinneren @A4Maverick
All the best @A4Maverick
tot snel !
@A4Maverick Het ga je goed! Zo'n bomvolle Peugeot biedt natuurlijk bijna alles. Mijn zoon werkte hier bij Nefkens en liet me er één zien. Hou je het wel een studietijd mee uit
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Ik heb de afgelopen week mijn singel-xenon lenzen van mijn S4 (B6) vervangen.
Vooraf, ik ben geen automonteur maar had wel een volledig geoutilleerde werkplaats ter beschikking en een expert als achtervang.
Er is op het forum al veel positief gesproken over de kit zoals aangeboden door Retrofitlab dus voor mij was dat iig al fijn, niet het wiel uitvinden.
Nadat ik de 3” kit besteld en ontvangen heb ben ik gestart met de demontage. Daarover staan op youtube meerdere instructiefilmpjes dus dat moest lukken. Na de demontage bleek al snel, de eerste fout, ik heb geen bi-xenon origineel maar singel waar de 2,5” set voor nodig is. Ruilen dus.
Stefan van Retrofitlab had de juiste set al op de post voordat ik de “onjuiste” set retour had gezonden en het verschil had bijbetaald. Super tof. Dus afgelopen vrijdag opnieuw aan het sleutelen om de nieuwe lenzen te monteren. Hoewel ik zoals gezegd geen monteur ben is het goed gelukt. Een paar paniek aanvallen omdat ik ook de lampen nieuw moest hebben en niet wist welke stekkers waar worden geplaatst (snel opgelost met een helder antwoord op mijn messenger bericht) en natuurlijk wat foutjes gemaakt. Maar goed zonder fouten te maken leer je ook niets.
Vanmiddag heb ik het lichtbeeld en de hoogte (laten) afstellen in de garage en ik mag wel zeggen dat het verschil significant is. Ik heb wat eigen foto’s gemaakt maar die doen het verschil geen recht (niet posten dus). Wat ik inmiddels zeker weet is dat de youtube filmpjes van Retrofitlab niets teveel “ zeggen”
Hier (https://www.audiforum.nl/forum/model...rvangen-2.html) staat een opmerking tussen over 4 clipjes die de originele lamp kent. Die opmerking heb ik gemist bij het inlezen…dat had me wel een uurtje proberen om de lamp er in 1 stuk uit te halen kunnen besparen
Dus;
In het kort.
De oude lenzen en reflectors zijn idd erg verslechterd.
De Retrofitlab sets is idd aanzienlijk beter.
Montage is zelfs voor een beginner goed te doen.
(Goed de filmpjes bestuderen en je weet wat te doen)
De aftersales en ondersteuning van Retrofitlab is van hoge kwaliteit.
Audi A3 2.0 TDI met ruim 250k op de teller ingeruild voor een E-tron.
Helemaal nieuw voor ons. Dus tips welkom.
Erg mooi bakkie. Kleurt ook lekker bij z’n grote broer.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Twee weken terug die in m'n A6 4F vervangen omdat die xenon lampen minder licht gaven dan halogeen lampen in mijn nieuwe bus...
De reflectoren waren al flink mat/donker geworden en was niet meer weg te poetsen. Uiteindelijk alles passend erin gekregen.
Het lichtbeeld en de hoeveelheid licht is inderdaad een verademing! En dat met dezelfde xenon lampen.
De tekening van het vlijmscherpe lichtbeeld zie je nu tenminste op een paar honderd meter nog perfect.
Het enige verschil was wel dat de lens ca. een centimeter naar achter in de unit zit. Je moet het weten.
Een hele verbetering voor het geld en ik had het 6 jaar eerder moeten doen.