Klopt met een flinke fohn
Niet die van moeders
Denk hierbij aan een instelbare verfbrander waarbij je de temp kunt regelen
En dan langzaam maar zeker de temp opdraaien tot de kit flexibel wordt
Daarna maak je het glas en het zwarte gedeelte goed schoon
Hoe schoner de boel is
Hoe beter je het afdicht
En zoals gezegt
Een flinke dikke laag kit er weer in leggen voordat je het glas erop drukt
Zo krijg je aan de binnenzijde ook een kitlaag
Maar
Heeft de S4 B8 geen zwarte koplampen?
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Tja
Wat is veel werk?
Kijk bij mij waren de glazen ook dof
En die heb ik ook te grazen genomen met schuurpapier
Als dat bij jou niet het geval is
Dan scheelt je dat natuurlijk al weer
Wel wil ik je adviseren om een dubbele set koplampen aan te schaffen
Zekers als je B8 een daily is
Mijn B6 staat meer stil dat dat er in gereden wordt ....
Dus een weekendje niet in de b6 rijden is voor mij geen probleem
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Dat is exact mijn probleem het is een daily en heb ook geen plek om.de auto even te zetten zonder koplampen erin.
Ik heb geen doffe glazen, maar wel aardig wat steenslag sporen in het glas en dit schijnt ook niemand ( 3 personen gevraagd )voor mij te willen oplossen. Er is wel een of andere poolse vent dat beweerd het netjes te krijgen door te schuren stap voor stap van 500 tot 3000 en dan polijsten. Dan zegt hij ook nog 2 uur met 1 koplamp bezig te zijn.
Dan lijkt mij inderdaad de beste optie zoals jij het omschrijft een set nieuwe koplampen scoren voor een mooi prijsje daarmee aan de slag gaan en dan overzetten.
Met schuren krijg je dat wel weer goed
Echter moet je de glazen(mits het kunststof is) wel met een blanke laag afdekken
In mijn topic heb je kunnen lezen welke blanke lak ik heb gebruikt
Het is een 2componenten lak die UV bestendigt is
Gebruik je dit niet
Dan zijn de glazen zo weer dof en of geel
Overigens
Schuren kun je heel goed zelf hoor
Gewoon stap voor stap beginnen
Echt niet grover schuurpapier gebruiken als 800
Want je schuurt je echt wezenloos.....
1000 Is eigenlijks nog beter om te beginnen
Maar dan zie je zo weinig verschil
En wij mensen willen altijd zo snel mogelijk resultaat zien
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Gezien het feit ik dit jaar met corona nergens ga komen ga ik het geld maar uitgeven aan een paar dikke retrofits.
Van plan PDC + PLA te retrofitten, updates houd ik bij op het Engelse forum.
https://www.audi-sport.net/xf/thread.../#post-3580195
Zojuist de set te koop gezet om de achterklep van een A6 4F avant elektrisch bedienbaar te maken. Ik ga het zelf toch niet meer uitvoeren.
https://www.audiforum.nl/forum/markt...-4f-avant.html
Daarnet 2 "boodschappenhaken" in de koffer gemonteerd.
Hopelijk liggen m'n boodschappen vanaf nu niet meer verspreid over de koffer tegen de tijd dat ik thuiskom van de supermarkt
IMG_2930.jpgIMG_2932.jpgIMG_2933.jpg
https://www.aliexpress.com/item/32846586411.html
Aangezien mijn A3 met Audi Chorus uitgerust was van fabriek af zaten er geen achterspeakers in de auto. Voorheen kabels getrokken en op een niet nette manier afgewerkt.
Heb originele deurkabels besteld en die vandaag verwisseld met de originele kabels die erin zaten zonder speaker voorbereiden. Kabels ook even opnieuw getrokken en netjes afgetaped zoals het hoort.
Omdat ik een 8 kanaals PDC heb ontvangen wou ik die even testen. Helaas bij het ontkoppelen zag ik veel corrosie, via Elsa gevonden dat het de earth(ground/aarde) pin is. Na het aansluiten herkent mn CAN-GW de module niet meer dus morgen maar even de boel schoonmaken, het is een bende...
@henkkeumus caramelschijf
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Laaaange dag geweest...
Na het schoonmaken VAGCOM aangeslingerd en ja hoor. foutmeldingen...
Module er maar helemaal uit en open gemaakt. Op de foto lastig te zien maar PIN 8 had aan de binnenkant ook corrosie, PIN8 is de aardepin dus meteen logisch dat de hele module niet functioneert wanneer deze niet schoon is (geen volledig circuit zonder die PIN).
Na schoonmaken was alles weer in orde .
Ook even logo omgewisseld op de klep vandaag.
En jaa ja het A3 en TFSI logo gaan er ook af, was me alleen te warm vandaag. Wellicht dat ik ze beide mat zwart spuit, ik weet het nog niet.
Bij m'n vorige en bij m'n huidige A3 hadden de eerste eigenaren de optie 'geen aanduidingen, alleen vier ringen' o.i.d. aangevinkt.
Alleen het Audi-logo op de klep vind ik persoonlijk mooier. (of ik ben er na 8 jaar A3 8P rijden aan gewend)
Vandaag foutmelding , koplamp recht dim/groot licht.
Gaat ff aan en meteen weer uit.
Afspraak gemaakt bij well done xenon voor maandag om lampen te wisselen.
Ook kortingscode ingediend van hier, schilt weer 10% op alles.
Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com