Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Parkeeradvies

  1. #1
    OmegaMachine's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    88
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Parkeeradvies

    Beste mede Audi liefhebbers,

    Ik ben gisteren bij mijn ouders gaan logeren i.v.m dat ik ze de hele week niet heb gezien. Vanmorgen wilde ik even stukje gaan cruisen in mijn A5. Bij aankomst zag ik een andere auto heel erg dicht naast me geparkeerd is. Zodanig dat ik gewoon niet in mijn auto kon instappen. Terwijl er ruim voldoende parkeerplekken zijn, minimaal 7. Ik moest vanuit de bijrijder instappen en zo achter de stuur gaan zitten. Ik heb hiervan video en foto's gemaakt. Indien er hier behoefte aan is kan ik het uploaden. Ik ben zelf even snel langs een wasstraat gereden om mijn auto te wassen om zo een beter zicht te krijgen voor eventueel krasjes of schade. Gelukkig heb ik geen schade of krasjes opgelopen.

    Mijn vraag is:
    Kan ik hiermee iets doen om dit te voorkomen?
    Kan ik ermee naar de politie / gemeente gaan? zodat de eigenaar hierop aangesproken wordt of een boete krijgt om dit gedrag af te leren?

    Want zulke gedrag vind ik niet normaal en dit is ook niet de eerste keer. Vorige week was het zelfde verhaal maar dan met een andere auto.
    Heeft er iemand voor mij een advies, hoe ik in dit soort scenario het beste kan aanpakken zodat het in de toekomsten te voorkomen?
    Ik heb mijn A5 nu twee jaar en al 2 keer aanrijding wat niet mijn schuld is. Ik heb geen zin om keer op keer een schade claim moet versturen i.v.m dat een andere personen niet oplet. Voor mijn A5 had ik een 2007 A3 en zulke problemen had ik helemaal niet.

    Elke advies is van harte welkom.

    Gr
    Audi A5 2.0 TFSI (5F) 2018

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.842
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Parkeeradvies

    Nee, dat kan niet.

    Er is geen schade, er valt niets te verwijten behalve wat lomp parkeren, maar dat is een gegeven (en onze krappe parkeervakken helpen ook niet). Als je erg zuinig op je auto bent, zorg je ervoor dat je niet meer op dergelijke plekken parkeert. Helaas geeft niet iedereen evenveel om zijn bezit of dat van anderen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.647
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Parkeeradvies

    Man man man, waar maak je je toch weer druk om…..
    Huftergedrag is toch een welbekend verschijnsel in NL, deal with it.
    Je hebt geen schade en kon op eigen kracht in je auto komen. Denk je dat de politie of gemeente ook maar enigszins gaat proberen hier iets mee te doen? Get a life, zou mijn advies zijn.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  4. #4
    OmegaMachine's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    88
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Parkeeradvies

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Nee, dat kan niet.

    Er is geen schade, er valt niets te verwijten behalve wat lomp parkeren, maar dat is een gegeven (en onze krappe parkeervakken helpen ook niet). Als je erg zuinig op je auto bent, zorg je ervoor dat je niet meer op dergelijke plekken parkeert. Helaas geeft niet iedereen evenveel om zijn bezit of dat van anderen.
    Wellicht is het dan voor mij ook de tijd om de A5 weg te doen en mijn rijgedrag dan ook aanpas als andere verkeersgebruikers. Want nobody give a shit zoals hier Kees B vertoond.
    Laatst gewijzigd door OmegaMachine; 20-04-24 om 15:33.
    Audi A5 2.0 TFSI (5F) 2018

  5. #5
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.316
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Parkeeradvies

    Is een optie.

    Andere optie is dat je je niet zo ontzettend druk maakt over dit soort dingen.
    En @Kees B geeft er wel degelijk om. Hij attendeert je alleen op je sterk overtrokken wijze van benaderen van de kwestie.
    Denk je nou werkelijk dat de politie zich om dit soort zaken druk gaat maken. Kerel, kom op.
    Ja. Het is bloed irritant dat je op deze wijze wordt ingeparkeerd.
    Ja. het is lomp gedrag.
    Nee. Daar ga je helemaal niets aan veranderen. Dit soort mensen zullen er altijd zijn en blijven.

    Volgende keet diep ademhalen en doorpakken.
    Dit kost jou alleen maar negatieve energie en de aso parkeerder slaapt er geen seconde minder om.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OmegaMachine Bekijk Berichten
    Wellicht is het dan voor mij ook de tijd om de A5 weg te doen en mijn rijgedrag dan ook aanpas als andere verkeersgebruikers. Want nobody give a shit zoals hier Kees B vertoond.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •