Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 30

Onderwerp: EMG-cursus (beschrijving uit eigen ervaring)

  1. #1

    Standaard EMG-cursus (beschrijving uit eigen ervaring)

    Beste mensen,

    Ik had al bekend gemaakt dat ik jullie op de hoogte zou houden over hoe de 3-daagse cursus EMG inelkaar zit. Hieronder heel kort en globaal wat je zoal kunt verwachten als je een EMG krijgt.

    Nou, de cursus bestaat uit 774 euro overgemaakt geld aan de overheid voor een ingehuurde psycholoog(komen echt overal te werk, had ik maar psychologie gestudeerd i.p.v. planologie) EN 3 dagen les in verkeers-psychologie.

    Voorafgaand aan de cursus is er een gesprek(duurt een uurtje) met je " leraar" over de hoe/wat/waarom je een EMG hebt gekregen. Hierin probeert je "leraar" je een beetje te leren kennen qua gedrag etc etc en word uitlegelegd wat zoal de bedoeling is van de EMG.

    1e dag=
    1- Groep bestaat uit 9/10 man(geen vrouwen, rara hoe kan dat). Kennismaking met elkaar, iedereen vertelt zijn verhaal over hoe hard gereden etc. Alles wordt door leraar op een uithangbord geschreven. Daarna volgt een opdracht waarin je in groepen van 3 elkaar gaat interviewen met vragen uit een mapje(iedereen krijgt een werkmapje met daarin de opdrachten). Ook hierin gaat het weer over hoe iemand inelkaar zit en waarom je voor de EMG daar zit. Hierna volgt een discussie in de groep etc etc
    2- Kennisquiz met vragen over veiligheid in verkeer etc, maken van de opdracht en discussieren met elkaar.

    2e dag=
    1- Een soort SWOT-analyse van je rijgedrag maken, en dan in de groep gooien ter discussie. Er wordt weer gekeken naar je mentaliteit in het verkeer, wat echt de trigger is om hard te rijden en wat de gevaren en ook juist de uitdagingen zijn voor jezelf.
    2- Opdracht met voor-en nadelenbalans over "gevaarlijk en risicovol gedrag" vs "veilig en beheerst rijgedrag". Weer geldt hier; maken en discussieren.
    3- Plan van Aanpak maken voor de 3e bijeenkomst, en kijken hoe goed/slecht je het doet.

    3e dag=
    1- Videos bekijken uit wegmisbruikers en discussieren daarover.
    2- Video over verschillende typen weggebruikers (zondagrijders, bumperklevers, hardrijders etc etc): Discussie.
    3- Opdracht waarin je een rondje maakt en iedereen in de groep iets "wenst" en ergens op wijst...
    4- Je schrijft een brief aan jezelf, die je na 3 maanden thuis ontvangt in je postbus om er weer ff aan terug te denken zodat je niet weer te hard rijdt.

    SAMENVATTEND: Er wordt echt een actieve instelling van je verwacht tijdens cursusdagen (discussie vooral). Zijn vooral opdrachten die je met een groepje van 3-4 doet en daarna over discussieert. Dagen waar je jezelf echt wel tegen komt, en er echt wel wat van leert. MAAR ow zo saaaaaaai, langdraaaaaaaaaadig en vermoeiend allemaal. Wat je normaal gesproken in 1 uur tijd zou kunnen doen, wordt gewoon een dagdeel aan besteed.

    Ik wens uiteraard niemand een EMG-cursus toe, kijk echt uit hoe hard je rijd. Niet denken dat het jou nooit zal treffen, ook die ene keer dat je het gaspedaal te diep intrapt kun je gepakt worden. Vooral niet +30 km/h of meer dan de maximumsnelheid rijden, erg goed opletten op de MAX-snelheid bij wegwerkzaamheden (wordt heel erg op gelet).

    Fijne km's gewenst aan iedereen. Hoop dat ik jullie kort en bondig een beetje heb kunnen informeren over EMG. Mochten er vragen zijn dan zie ik dat uiteraard!

    Groetjes!
    Audi V8 Fan!

  2. #2
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.304
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: EMG-cursus (beschrijving uit eigen ervaring)

    Mijn dank voor het delen van de info mbt de inhoud, ik had namelijk geen idee wat het zou inhouden. Jammer dat jij de ervaring hebt gehad maar dank voor het delen.
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  3. #3

    Standaard Re: EMG-cursus (beschrijving uit eigen ervaring)

    +1 bedankt voor het delen van je ervaring.
    **Never argue with idiots, they drag you down to their level and beat you with experience**

  4. #4
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: EMG-cursus (beschrijving uit eigen ervaring)

    Klinkt als een "standaard" meet yourself achtige training. Komt in vele vormen en plaatsen voor.
    Kan idd confronterend zijn. Je krijgt via jezelf en/of andere cursisten een beeld van jezelf.....

    Leerzaam (niet direct op de EMG gedoeld)

    Thanks for sharing!
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  5. #5
    harlin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    2.290
    Kudos
    150
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: EMG-cursus (beschrijving uit eigen ervaring)

    Grappig maar de aanzet tot het volgen van deze cursus ben ik even kwijt.

    @HD1 leerzaam.
    Het hangt er vanaf _hoe_ je er instaat, ik heb weinig met dat softskill geleuter. Ik zou me stierlijk vervelen en irriteren.
    Audi S4 Avant B7 4.2L V8

    if I get too many stars there's a danger i might be over-qualified to become a pilot


  6. #6
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard Re: EMG-cursus (beschrijving uit eigen ervaring)

    Dank voor de info! Gecondoleerd met de ervaring...

    Waarschijnlijk had je na de boete en kosten je les allang begrepen; de rest van die drie dagen is marteling.
    RS6 C5
    A3 TDIe

  7. #7
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: EMG-cursus (beschrijving uit eigen ervaring)

    Hahaha ja precies

    Als ik dat zo lees......
    Ik zou daar na 2 uur al klaar mee zijn, laat staan na 3 dagen.
    Dikke bekeuring en punten zou dat niet beter werken?
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  8. Ad
  9. #8
    私は王午前 Manus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    3.412
    Kudos
    0

    Standaard Re: EMG-cursus (beschrijving uit eigen ervaring)

    Dit moeten ze standaard invoeren bij het behalen van het rijbewijs

    druk die pubers van tegenwoordig maar gelijk met de neus op de feiten ipv erachteraan te wandelen

    Verder ruk dat je dit hebt moeten doen, maarja wie ze billen brand, moet op de blaren zitten he, en dat 3 dagen lang
    "In Nederland mag niks, maar is alles toegestaan."

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: EMG-cursus (beschrijving uit eigen ervaring)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kliko Bekijk Berichten
    Groep bestaat uit 9/10 man(geen vrouwen, rara hoe kan dat).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manus Bekijk Berichten
    Dit moeten ze standaard invoeren bij het behalen van het rijbewijs

    druk die pubers van tegenwoordig maar gelijk met de neus op de feiten ipv erachteraan te wandelen
    Maar dan wel alleen voor de mannelijke pubers

    @kliko: wat heb jij een geduld opgebracht zeg, als ik je verhaal zo lees! Ik zou net als poetsertje er na 2 uurtjes echt klaar mee zijn...

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: EMG-cursus (beschrijving uit eigen ervaring)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meaudix Bekijk Berichten
    Maar dan wel alleen voor de mannelijke pubers
    Emancipatie neemt op dat vlak ook stevig toe, ik heb de laatste jaren een toenemend aantal agressief en hard rijdende
    vrouwen om me heen gezien.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: EMG-cursus (beschrijving uit eigen ervaring)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Emancipatie neemt op dat vlak ook stevig toe, ik heb de laatste jaren een toenemend aantal agressief en hard rijdende
    vrouwen om me heen gezien.
    Je hebt best kans dat ik dat was ;-D

    Nee hoor, dat valt eigenlijk wel mee... Ik heb alleen agressie tegen zondagrijders, oudjes en andere vrouwen achter het stuur!

  13. #12

    Thumbs up Re: EMG-cursus (beschrijving uit eigen ervaring)

    Hmm.. als ik onder de +30km/u blijf bij wegwerkzaamheden is er wat dit betreft niets aan de hand toch?
    Wel heel chill dat je dit met ons deelt.

  14. #13
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: EMG-cursus (beschrijving uit eigen ervaring)

    Nee, gewoon aangegeven snelheid rijden.
    Dat werkt het allerbeste, zeker bij wegwerkzaamheden.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  15. #14

    Standaard Re: EMG-cursus (beschrijving uit eigen ervaring)

    De hele A2 was zo'n beetje 90km/u voorheen (gelukkig nu niet meer). Maar dat was was vaak toch wel wat overdreven voorzichtig hoor. Als ik echt mensen aan het werk zie, dan rijd ik altijd netjes de voorgeschreven snelheid.

    Ik rijd wel eens wat harder, maar ik ga niet (naast de snelheid opzich) extra risico nemen.

  16. #15

    Standaard Re: EMG-cursus (beschrijving uit eigen ervaring)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dante Bekijk Berichten
    Als ik echt mensen aan het werk zie, dan rijd ik altijd netjes de voorgeschreven snelheid.
    [koos speed modus]

    Het gaat dan ook niet alleen om de mensen maar om de gehele wegsituatie, ook in het geval dat het traject onbemand is.

    [/koos speed modus]

    Tja, blijkbaar een nuttige ervaring die cursus. Inderdaad, wellicht is het beter om die voorafgaand aan het rijbewijs verplicht te stellen. Bij een aantal mensen twijfel ik ernstig aan de geestelijke capaciteiten om aan het verkeer te kunnen deelnemen.
    A4 B5 Avant 1.8T Quattro AEB / DJJ K03-0073 | APR 2.5" | Milltek kat | APR hose | HT FMIC | TAR*OX 312 | JD - 176kW 350Nm

  17. #16
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: EMG-cursus (beschrijving uit eigen ervaring)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eszes Bekijk Berichten
    Dank voor de info! Gecondoleerd met de ervaring...

    Waarschijnlijk had je na de boete en kosten je les allang begrepen; de rest van die drie dagen is marteling.
    Dit dus. Gecondoleerd en wel interessant dat je 't deelt. Heb ook redelijk last van chronische snelheidsoverschrijdingen (ben in het verkeerde land geboren... ), maar niet vaak boven de 50 want dan gaat de benzine te hard op. Mits de situatie 't toelaat uiteraard. Hoop het nooit mee te hoeven maken.

  18. #17
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: EMG-cursus (beschrijving uit eigen ervaring)

    Pfff ben blij dat ik toen niet ben aangehouden als ik dit zo lees. (geflitst met 190 op 120 km/u weg) Met zelfreflectie heb ik wel ervaring, dit zou me veel te traag gaan Ben benieuwd hoe je op die brief over drie maanden reageert...
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  19. #18

    Standaard Re: EMG-cursus (beschrijving uit eigen ervaring)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meaudix Bekijk Berichten
    Maar dan wel alleen voor de mannelijke pubers

    @kliko: wat heb jij een geduld opgebracht zeg, als ik je verhaal zo lees! Ik zou net als poetsertje er na 2 uurtjes echt klaar mee zijn...
    Klopt, er zitten voornamelijk jonge mensen bij zo rond de 21-22(zei ook de leraar; uit ervaring blijkt....). Maar ook een van 37, 29 en twee keer 28. Dus jah, het kan gewoon iedereen overkomen wat dat betreft. Er zaten drie bij die met de motor waren gepakt, twee daarvan deden wheelies en een reed veels te hard.

    Jah je MOET wel geduld opbrengen, want anders ben je je rijbewijs alsnog kwijt en geloof me dat wil je niet

    p.s. volgens mij vroeg iemand er naar, ik reed ook veels te hard in de bebouwde kom (die weliswaar richting snelweg liep, maar goed), daarvoor kreeg ik een EMG opgelegd.
    Audi V8 Fan!

  20. #19

    Standaard Re: EMG-cursus (beschrijving uit eigen ervaring)

    Nou, de kans dat er meer mensen de EMG opgelegd krijgen wordt met de dag groter. De leraar zei dat de wet in augustus 2009 is ingevoerd, dus wij zijn toch wel een van de eerste groepen die het heeft gevolgd.

    Maar reken er maar op dat agenten in de toekomst strikter gaan optreden met zulke excessen.

    Je moet ook wel eerlijk zijn tegen jezelf. In die drie dagen heb ik altijd gezegd dat ik altijd +5 of +10 km/h boven de maximumsnelheid rijd. Dat is mijn rijstijl, de cruise control aan en iets boven de maximumsnelheid.

    MAAR, ik moet wel zeggen dat ik sinds ik ben gepakt erg oplet op TE hard rijden. Geen +20 km/h harder dan maximumsnelheid of wat dan ook. Het heeft me simpelweg te veel geld en tijd gekost, nergens voor nodig.

    Ow ja voor ik het vergeet , de lessen worden altijd gegeven in de gebouwen van TACTUS. Dit is een instelling voor verslavingszorg etc etc. Het is niet bepaald een lekker gevoel om zo'n gebouw binnen te lopen (met respect voor mensen die van een verslaving af willen)
    Audi V8 Fan!

  21. #20
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard Re: EMG-cursus (beschrijving uit eigen ervaring)

    Nou ja, "addicted to speed"... (pun intended)
    RS6 C5
    A3 TDIe

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •