Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
Resultaten 81 tot 86 van de 86

Onderwerp: Benzineprijs gaat naar 2 euro de liter!

  1. #81
    Fredz0r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    1.807
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Benzineprijs gaat naar 2 euro de liter!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo Bekijk Berichten
    Leuk, leuk... selectief quoten en zo het verband uit een verhaal rukken

    Mag ik mee doen?


    Niet afschuiven .... marktwerking..?
    Nog een keer goed kijken. Ik loop gewoon de hele tekst af, maar dan per onderdeel. Maar zie het zoals je wil
    Doe mee en ga dan ook niet piepen als ik je selectief quote he!

    En marktwerking; ben ik erg tegen idd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo Bekijk Berichten
    Omdat een incompetente voor veel geld iets wil laten doen is niet perse de schuld van degene die het werk doet. Het betekend eigenlijk dat die persoon niet op de juiste plaats zit..
    Tuurlijk, het is altijd de ander die het fout doet....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo Bekijk Berichten
    Maar natuurlijk ben je daar blij om .... de gedachte alleen al om jezelf moeten verantwoorden voor de uitgaven van de algemene middelen is redelijk schokkend. ..?
    Alles wat ik type doe ik met een glimlach gelukkig. Maar bij wat je nu zegt rijzen de haren me echt te bergen. Dat je nu het verschil niet begrijpt tussen publieke en privaat is al zeer droevig, maar het idee dat ik me nooit hoef te verantwoorden voor het publieke geld dat ik uitgeef is echt van de zotte. Wij leven in verschillende dimensies?


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo Bekijk Berichten
    Ik ben het met je eens dat veel zaken niet geprivatiseerd moeten worden (nutsbedrijven e.d.) ... maar waarom speculeert de provincie dan wel met mijn geld? alsof ze een bedrijf zijn?... (Icesave anyone?)
    Vind ik een open deur, daar ben ik het natuurlijk mee eens. Maar ja, kun je het ook moeillijk mee oneens zijn natuurlijk. Ik vind het dan ook niet echt relevant voor de discussie nu. Maar dat is mijn eenvoudige geest.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo Bekijk Berichten
    En je had het net nog over "algemeen belang"en "democratie".... gezien jouw berichten moeten wij ons dus werkelijk zorgen maken?
    Oh wacht...in een democratie waar MENSEN naar algemeen belang streven (publieke organisaties) gaat natuurlijk nooit iemand voor eigenbelang. Dat is waar ook. Jij ook niet? Kom erbij!
    Ik begin me echt te schamen voor het feit dat ik blijkbaar de enige op de planeet ben die zijn eigenbelang niet altijd aan de kant schuift en andere menselijke eigenschappen heeft. Ik zou graag van je leren.
    Ik ben weer bijgekomen na bovenstaande opmerking dus hierbij;

    Overigens weet ik niet of dit alles nog ontopic is....indien dat niet het geval is; excuse me!
    Laatst gewijzigd door Fredz0r; 27-03-10 om 07:25.
    ** Audi S6 Limo '94 - 6-speed manual - 2.2 Turbo Quattro @ ~285 PK / 420 Nm :D
    ** VW Bora Variant SE Highline '00- 6-speed manual - 1.9TDI @ ~145 PK / 355 Nm
    ** VW Golf MKI Cabrio '84 - 1.9 TDI 1z @ 125,2PK/350Nm @ BBS RM

  2. #82
    harlin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    2.290
    Kudos
    150
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Benzineprijs gaat naar 2 euro de liter!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fredz0r Bekijk Berichten
    Voor 90% hiervan geldt; is in het bedrijfsleven precies zo.
    Verwar 'het' bedrijfsleven niet met semi-overheid, trendvolgers en geprivatiseerde overheids onderdelen, Bij het echte bedrijfsleven zijn de wettelijk verplichte regelingen van kracht. Maar kijk niet vreemd op dat aanspraak maken op sommige regelingen einde is van je carrière.

    Het lijkt wel alsof jij voor een andere overheid werkt dan ik. Wel bijzonder.
    Nee het is een kwestie van willen zien. Verbazingwekkend hoeveel mensen denken nuttig bezig te zijn. Vandeweek kwam weer iemand de cmdb nummers opnemen van de pc, monitoren toetsenbord en muis want er zou iets niet kloppen, dat was de 7de keer in 3 maanden tijd. En natuurlijk er zijn ook duizenden ambtenaren die goed en hard werken.

    Goed om te horen dat er ook in jouw wat hypocrisie schuilt, want als het allemaal echt zo erg is zou je er toch niet mee geasscocieerd willen worden!?
    Het werk wat ik doe/ambieer bevindt zich vooral bij grote bedrijven en de diversiteit is juist te vinden in de publieke sector. In de private sector zal je slechts bepaalde facetten mogen doen van mijn werk. En laten we duidelijk zijn, ik ben me er van bewust dat ik niet ben niet aangenomen voor mijn zoetsappige social skills.

    Maar wel voorbeeldig dat je het tijdschrijven hebt gepromoot. Overigens ben ik bekend met organisaties die het gebruiken maar ook organisaties die het niet gebruiken. En wat blijkt; het is slechts cosmetica. Onzin, het gaat om de kwaliteit van het werk.
    Stuk over tijdschrijven heb je duidelijk niet begrepen, ik wil het slechts om tijd zichtbaar te maken. Hoeveel tijd heeft project X gekost zodat we bij Y en Z rekening kunnen houden. Dat men 2.5 uur gaat vergaderen met 6 man over de kleur van de wandhouder van een telefoontoestel, dat wil ik zichtbaar hebben. Om te bepalen of er aan het einde van het jaar ruimte is voor 1 of 2 fte extra (of minder). Het is afgeketst op "we zijn daar nog niet klaar voor, controle van de uren/aanwezigheid zou averechts kunnen werken op het moreel van de medewerker" hoe kenmerkend.

    Wat ik overigens niet begrijp is; je ziet kennelijk enige hypocrisie (zoals in ieder mens schuilt, dus logisch) bij jezelf in. Hulde. Wat ik dan niet begrijp is waarom je dan wel van anderen eist (ambtenaren, politici, je buurman, whoever) dat ze dat niet zijn en altijd voorbeeldige keuzes maken. Begint het niet bij jezelf?
    Verbeter de wereld begin bij je zelf. Er zit een kern van idealistische waarheid in maar mist het stuk zelfreflectie dat een groep mensen nooit uit zichzelf wat zal doen/bereiken. Kijk bijvoorbeeld naar een VVE met 25 bewoners waar periodiek wat moet gebeuren, je zult zien dat altijd dezelfde groep mensen komt opdraven en de groep die de snor drukt.

    Ik vrees dat NL naar de afgrond gaat door het altijd maar te kankeren op alles en iedereen behalve aan te geven waar je dan zelf een maatschapelijke bijdrage levert of aan te geven wat JIJ gaat doen om dit aan te pakken. Kankeren zit ons verwende NL-ers in het bloed.
    Kankeren of kritiek? Kritiek / zelfreflectie helpt je verder. Maar wat ook in ons bloed zit, zijn de kantjes er vanaf lopen en het maar accepteren om de goede vrede te bewaren ook. We signaleren te veel, wijzen te veel, maar er naar handelen en handhaven ho maar.

    Heb jij ook een hart voor de (PUBLIEKE) zaak? Het wordt tijd dat we daarop gaan selecteren en afrekenen wat mij betreft.
    Wat is hart voor de publieke zaak, wat zijn de parameters die beslissen wat maakt dat je hart voor de zaak hebt? Ik geloof als er straks de balans wordt opgemaakt ik ruim in de plus sta ondanks mijn gebreken waaronder een (maatschappelijk) kritische houding.

    Wij van wc eend adviseren wc eend. Artikel zelf zegt weinig, toch ben ik er van overtuigd dat het efficienter kan en goedkoper. Je werkt voor de overheid en speelt met geld van de burgers (belastingbetalers) daar moet je zuinig en verstandig mee omgaan zowel in materiaal als arbeidskapitaal.
    Audi S4 Avant B7 4.2L V8

    if I get too many stars there's a danger i might be over-qualified to become a pilot

  3. #83

    Standaard Re: Benzineprijs gaat naar 2 euro de liter!

    Fred, vergeet niet dat marktwerking er voor gezorgd heeft dat jij een S6 heb. Zelfs het betaan van een S6.

    Er is niets mis met marktwerking. Wat had je liever? Een geplande economie?
    1995 Audi 80 2.0E; Weitec 40mm. Project auto
    1996 Audi S6 2.2 20vT Limo PRJ chip set.

  4. #84
    harlin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    2.290
    Kudos
    150
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Benzineprijs gaat naar 2 euro de liter!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ChrisAudi80 Bekijk Berichten
    Er is niets mis met marktwerking. Wat had je liever? Een geplande economie?
    Doet me denken aan dat mopje over die rus die een auto wilde kopen. Een rus wil een auto kopen en krijgt te horen dat hij over 5 jaar aan de beurt is, als hij vraagt of de auto 's ochtends of 's middags geleverd wordt krijgt hij de vraag waarom hij dit wil weten. Nou simpel 's middags leveren ze de keuken.

    Maar goed back on topic, zolang de overheid zijn huishoudboekje niet op orde krijgt zal de benzine prijs niet naar beneden kunnen.
    Audi S4 Avant B7 4.2L V8

    if I get too many stars there's a danger i might be over-qualified to become a pilot

  5. #85

    Standaard Re: Benzineprijs gaat naar 2 euro de liter!

    ontopic, ik heb de audi reeds verkocht aangezien die teveel verbruikt en heb er een kleine zuinige auto voor terug gekocht.
    benzineverbruik gaat van 1 op 9 naar 1 op 14.
    we hebben 2 auto,s waarvan 1 station (gezin heeft nu eenmaal ruimte nodig) en dan zijn die 2 dingen wel een hele grote onkosten post op de rekening.
    ter voorbeeld: 1200 euro wegenbelasting (ok, houderschpasbelasting) 2014 brandstofkosten audi (met 1.45 per liter)
    plus de station 1208 euro is een totaal van 4422 per jaar oftewel 368 euro per maand.
    gaat de benzine naar de 2 euro dan zal dit 2777 voor de audi zijn en 1666 voor de station wordt 5643 oftewel 470 euro per maand.
    dit is dan nog afgezien van normaal onderhoud afschrijving ed.
    tering naar de nering zetten heet dat.


  6. #86
    Fredz0r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    1.807
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Benzineprijs gaat naar 2 euro de liter!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harlin Bekijk Berichten
    Verbeter de wereld begin bij je zelf. Er zit een kern van idealistische waarheid in maar mist het stuk zelfreflectie dat een groep mensen nooit uit zichzelf wat zal doen/bereiken. Kijk bijvoorbeeld naar een VVE met 25 bewoners waar periodiek wat moet gebeuren, je zult zien dat altijd dezelfde groep mensen komt opdraven en de groep die de snor drukt.
    Uh, ja dus? Dat ontslaat ons niet van meer zelfreflectie toch? We doen er nu immers amper aan. Meer en minder mondige burgers is natuurlijk al zo oud als de mensheid. En het idee dat er altijd mensen zullen zijn die nooit uit zichzelf iets zullen bereiken vind ik wel erg uitgaan van een vals bewustzijn van een groep mensen ("wij kennen uw ware belang").

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harlin Bekijk Berichten
    Kankeren of kritiek? Kritiek / zelfreflectie helpt je verder. Maar wat ook in ons bloed zit, zijn de kantjes er vanaf lopen en het maar accepteren om de goede vrede te bewaren ook. We signaleren te veel, wijzen te veel, maar er naar handelen en handhaven ho maar..
    Dat zeg ik.....! Helemaal eens!


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harlin Bekijk Berichten
    Wat is hart voor de publieke zaak, wat zijn de parameters die beslissen wat maakt dat je hart voor de zaak hebt? Ik geloof als er straks de balans wordt opgemaakt ik ruim in de plus sta ondanks mijn gebreken waaronder een (maatschappelijk) kritische houding.
    Goed punt, helemaal eens. Ik zie het als het geven om het collectief belang, een maatschappelijke bijdrage willen leveren en streven naar integriteit. Kritische houding mag volgens mij gewoon verwacht worden. Vooral jegens jezelf overigens.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harlin Bekijk Berichten
    Wij van wc eend adviseren wc eend. Artikel zelf zegt weinig, toch ben ik er van overtuigd dat het efficienter kan en goedkoper. Je werkt voor de overheid en speelt met geld van de burgers (belastingbetalers) daar moet je zuinig en verstandig mee omgaan zowel in materiaal als arbeidskapitaal.
    Tsja, alles kan beter....dat geldt ook voor bedrijfsleven.
    ** Audi S6 Limo '94 - 6-speed manual - 2.2 Turbo Quattro @ ~285 PK / 420 Nm :D
    ** VW Bora Variant SE Highline '00- 6-speed manual - 1.9TDI @ ~145 PK / 355 Nm
    ** VW Golf MKI Cabrio '84 - 1.9 TDI 1z @ 125,2PK/350Nm @ BBS RM

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •