Pagina 11 van 12 EersteEerste ... 789101112 LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 220 van de 231

Onderwerp: Discussie: Beste chiptuning

  1. #201

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    36
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Discussie: Beste chiptuning

    Beste Audiliefhebbers,

    Ik rij nu sinds een jaar met mijn audi S5 V6T (333pk), nu had ik deze graag laten chippen in België (of Nederland indien ik hier geen uren voor rijden moet). Ik heb al beetje zitten opzoeken en bij de ene krijgen ze mijn auto tot 400PK en zeggen ze dat dit het maximum is voor deze motor om geen motorschade op te lopen, een andere tuner zegt deze dan weer probleemloos op een kleine 430PK te krijgen, en zegt dat deze motoren dat probleemloos aankunnen. Ik wil graag extra power maar dit mag uiteraard geen schade toebrengen aan mijn wagen. Alvast bedankt voor jullie feedback.

    Grtzzzzz

  2. #202
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.663
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Discussie: Beste chiptuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door victorvino Bekijk Berichten
    Beste Audiliefhebbers,

    Ik rij nu sinds een jaar met mijn audi S5 V6T (333pk), nu had ik deze graag laten chippen in België (of Nederland indien ik hier geen uren voor rijden moet). Ik heb al beetje zitten opzoeken en bij de ene krijgen ze mijn auto tot 400PK en zeggen ze dat dit het maximum is voor deze motor om geen motorschade op te lopen, een andere tuner zegt deze dan weer probleemloos op een kleine 430PK te krijgen, en zegt dat deze motoren dat probleemloos aankunnen. Ik wil graag extra power maar dit mag uiteraard geen schade toebrengen aan mijn wagen. Alvast bedankt voor jullie feedback.

    Grtzzzzz
    Staar je niet blind op de PK,s , een goede tuner die echt weet waar hij mee bezig is en weet wat er wel en niet kan is veeeel belangrijker.

    http://www.dvxperformance.be/

    http://autopartsveghel.nl/index.php/...seerd/4-tuning


    En als je wel uren wil rijden
    http://www.jdengineering.nl/
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  3. #203

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    36
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Discussie: Beste chiptuning

    Ik staar me ook niet blind op de pk's maar wil meer vermogen zonder men auto pijn te doen , anders zou ik opzoeken welke het meeste pk's erbij krijgt en daar laten chippen. Ik dacht hier mss mensen tegen te komen die gelijkaardige motor hadden laten chippen en hier bevindingen over hebben? Ik heb in het verleden mijn Chrysler 300C en audi S8 laten chippen bij ZIP tuning maar heb hier al gelezen dat dat niet de beste tuner is?

  4. #204
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Discussie: Beste chiptuning

    Inderdaad. Maar je hebt ook niet echt je best gedaan met het doorlezen van topics over chiptuning, je hebt gewoon dezelfde vraag neergekwakt in het eerste topic wat je tegenkwam. Als je even je best doet, kom je echt wel discussies tegen waarin de door jou gewenste informatie staat. Ja, dat kost even wat tijd en moeite.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #205
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.663
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Discussie: Beste chiptuning

    Zip tuning behoort tot de slechte keuze die je kan maken.

    Met 1 van de drie bovengenoemde tuners zit je altijd goed.
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch


  6. #206
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard Re: Discussie: Beste chiptuning

    @victorvino Dus als jouw eerste topic, voorzien van commentaar door moderator, wordt gesloten, open jij een nieuw topic en plak je oude tekst erin? Ja, werk jij zo? Want daar heb ik dan geen zin in.

    http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1694594
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  7. #207

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Leeftijd
    39
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Discussie: Beste chiptuning

    Iemand ervaring met het chippen van 2.0 TFSI motor? Die gaat bij DVX en BR van 180pk naar 260pk. Er bestaat eveneens een stock versie 2.0 tfsi met diezelfde 260pk...

  8. Ad
  9. #208
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Discussie: Beste chiptuning

    Zijn er al mensen die ervaring hebben met het JD Stage 3 pakket voor de 3.0 TDI BiTurbo motor die in de A6, A7 en SQ5 te verkrijgen is? Nu ben ik hier serieus mee in overweging dus enige ervaringen zou fijn zijn.

    JD Stage 3 bestaat uit Airbox, Intake, intercooler op maat gemaakt en software op maat. Resultaat is +60pk en +75nm waarop totaal op ongeveer 460pk en 900nm komt en topsnelheid rond de 311 km/h gps (325/330 teller) op 20" doet.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  10. #209
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Discussie: Beste chiptuning

    Bij twijfel -> wel doen.




    Euhm, sorry, geen ervaring
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  11. #210

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Discussie: Beste chiptuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JockJam Bekijk Berichten
    311 km/h gps (325/330 teller) op 20" doet.
    20 minuten om 311km/u te halen??
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  12. #211
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Discussie: Beste chiptuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dobbelsteen Bekijk Berichten
    20 minuten om 311km/u te halen??
    Wat denk je zelf met 460pk??
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  13. #212

    Standaard Re: Discussie: Beste chiptuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dobbelsteen Bekijk Berichten
    20 minuten om 311km/u te halen??
    20 inch velgen.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  14. #213
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Discussie: Beste chiptuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    20 inch velgen.
    Idd. De wielmaat is namelijk bepalend voor je topsnelheid op de teller.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  15. #214

    Standaard Re: Discussie: Beste chiptuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JockJam Bekijk Berichten
    Idd. De wielmaat is namelijk bepalend voor je topsnelheid op de teller.
    Kleine kanttekening: het gewicht van de band/velg combinatie zorgt voor een bijdrage/afname in de fysieke topsnelheid, en de bandenmaat bepaalt je tellerafwijking (255/40/20 of 265/30/20 is een 6% verschil ).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  16. #215

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    36
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Discussie: Beste chiptuning

    @audia6tdi
    Is men eerste keer op een forum en heb er allemaal wat weinig verstand van. Verder werk ik mijn 15u per dag en dit 6/7 dus vergeef mij AUB dat ik de tekst ergens fout gekopieerd heb. .
    grtz
    Laatst gewijzigd door victorvino; 06-04-16 om 08:27.

  17. #216

    Standaard Re: Discussie: Beste chiptuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door victorvino Bekijk Berichten
    @audia6tdi
    Is men eerste keer op een forum en heb er allemaal wat weinig verstand van. Verder werk ik mijn 15u per dag en dit 6/7 dus vergeef mij AUB dat ik de tekst ergens fout gekopieerd heb. .
    grtz

    Dan ben je lekker ongezond bezig.

  18. #217

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    60
    Posts
    149
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Discussie: Beste chiptuning

    Ik ben nu twee keer bij JD geweest. Eerste keer met Seat Leon topsport 2003 versie met 180 pk. Had deze eerst door SKN naar 210 pk gebracht maar na 3 weken aan/uit vermogen en mijn meisje die misselijk werd van deze nieuwe motorkarakteristiek naar JD. Deze heeft maatwerk geschreven naar 235 pk en de auto werd gewoon getransformeerd naar een auto die leek alsof hij een 6 cilinder had. Resultaat: Veel snellere auto, meer vermogen, hele fijne, praktisch bruikbare koppelopbouw, zuiniger en.......mijn meisje vond dit geweldig ergo nooit meer misselijk.
    Tweede keer met de huidige A6, standaard 180pk/320nm nu naar minimaal 260pk/400nm. Eerst proefrit en de auto helemaal uitgelezen. Daarna software uploaden en toen weer proefrit en uitgelezen of alles ging zoals het moest. Ook prima advies over gebruik benzine soorten, meer of minder tuning, hoe wel en wat niet en meedenken met het financiële plaatje wat daar aan vastzit. PRIMA bedrijf, misschien op sommige onderdelen iets duurder dan een andere tuner (die ongetwijfeld ook goed is) maar dat is het mij waard.
    Owee, fout, nee, ik ben er nog een keer geweest met mijn Golf 4 R32, eerst bij een andere tuner. Daarna ter controle en verificatie bij JD geweest omdat het geheel niet goed voelde, Marc heeft toen alles uitgelezen en uitgelegd. Resultaat: ik was een oor aan genaaid. Toen mijn geld teruggevraagd en gekregen op straffe van een juridische strafexpeditie en toen bij JD laten herstellen.
    Maar dit is enkel en alleen mijn ervaring en mijn daarop gebaseerde mening waarbij uiteraard iedereen iets anders mag vinden.
    De S is weer in de maand.

  19. #218
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Discussie: Beste chiptuning

    Waarom ga je dan eerst naar de andere tuner en daarna pas naar JD?
    Laatst gewijzigd door Akita; 08-04-16 om 13:47.
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  20. #219

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    60
    Posts
    149
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Discussie: Beste chiptuning

    Chronologisch valt de R32 ruim voor de Audi en na de Seat en op basis van een rollenbankuitdraai en redelijke recensies wilde ik toch wel eens iets nieuws proberen. Achteraf gezien is dat hele plaatje natuurlijk behoorlijk naïef, 😩, weet ik ook wel. Ik ben er in ieder geval niet slechter van geworden alleen maar wijzer. 👍
    De S is weer in de maand.

  21. #220
    JaccoS's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    53
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Discussie: Beste chiptuning

    I.h.k.v. ervaringen delen om zo veel mogelijk relevante info op forum te hebben:
    Vorige week mijn A4 Avant B8 1.8 TFSI 160pk met Multitronic automaat laten chiptunen door Digicar bij Bosch Car Service De Vallei in Veenendaal. Op de site staat deze service voor €449,- incl. Nu was er een aanbieding met €50 korting.

    Goede ervaring kan ik wel zeggen. Bert Haalboom lijkt goed te weten wat hij doet. Stelt vragen over auto en gebruik om daarop de tuning af te stemmen. Zo is de software nu geoptimaliseerd uitgaande van benzine met een octaangehalte van 98 (of hoger).

    Hij zou nu 215pk en 308Nm moeten hebben. Hij rijdt heerlijk. Laag was hij al redelijk pittig, maar dat trekt hij nu door tot in de hogere regionen. Waar ik ook zit, hij heeft nu steeds extra over. Afgelopen week in de bergen ook veel plezier van gehad 😎. Niet te aggressief dus steeds heel goed te doseren en te controleren. Steady and strong zal ik maar zeggen. Voorlopig erg tevreden.

Pagina 11 van 12 EersteEerste ... 789101112 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •