Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: Met ruim 600.000 km aan Audi ervaring naar Milaan op en neer

  1. #1

    Smile Met ruim 600.000 km aan Audi ervaring naar Milaan op en neer

    Afgelopen donderdag was het zover, we zouden met het hele kantoor naar Milaan. Eén van onze klanten is meubeldesigner, en wou de beurs in Milaan bezoeken. Hij vroeg ons om mee te gaan, en daarop hebben wij besloten dat dat wel een leuk personeelsuitje zou zijn. Eén dag beursbezoek, en de volgende dag milaan bekijken. We waren met z'n zessen, dus besloten we om met onze oudi's te gaan. De vervoermiddelen;
    Oudi 80 avant 1.9 TDI, km 300025
    oudi 90 quattro 20v, km 309614

    Voordat ik wegreed heb ik bij de Oudi 90 nog even olie en oliefilter vervangen. Dat leek afdoende. De Oudi 80 liep niet echt lekker, dus maar even heen gebracht voor controle. Wat bleek.......turbo overleden. Dat was nog een heidens karwei om dat op tijd te fixen, maar het is gelukt, op woensdagavond konden we de Oudi weer ophalen. De jongens van de garage nog even bedankt met een krat bier, de auto nog even schoongemaakt en toen slapen.

    Volgende dag was het al vroeg licht, en na iedereen opgepikt te hebben was het met gezwinde spoed naar Italia! De Oudi 80 avant TDI met zijn nieuwe T deed het voortreffelijk. Zoals eigenlijk altijd is dit oerdegelijke model niet van zijn stuk te krijgen. Met het vervangen van de turbo ook gelijk even olie en filter gewisseld, alsmede een nieuwe termostaat erin gezet. De auto trekt weer goed, de temp is prima nu en eigenlijk loopt ie alleen stationair nog niet helemaal lekker. Vermoedelijk wrakke LMM, of false lucht. In ieder geval hebben de bestuurster en de passagiers een heerlijk ontspannen rit gehad!
    De Oudi 90 Q was al langer niet meer zo uitgelaten in het buitenland, en dat merkte ik wel. Hij reed als vanouds heerlijk, met een lekkere diepe roffel als je gas gaf, alleen.....Ik hoorde wel een roffel, maar er gebeurde niet zoveel. De bekende schop in de rug bij 4000 Rpm miste ik node, en ook kwam ik maar moeizaam op een wat hogere cruisesnelheid. Verder overigens buitengewoon genoten van de rit, echt heerlijk om weer eens langere tijd aaneen met deze auto te rijden. Binnenkort groot onderhoud, eens kijken wat ie daarna doet.

    In elk geval hebben de beide oudjes ons zessen comfortabel en vlot heengebracht, en ons zevenen weer terug. Er vlogen geen vliegtuigen meer op zondag, dus hebben we onze klant ook maar mee terug genomen. De Oudi's zijn weer ruim 5000 km levenservaring rijker, en nog lang niet op.....! En wij ook niet!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Horch; 19-04-10 om 23:26.
    Haastige spoed is héél soms goed, mis het niet!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Met ruim 600.000 aan Audi ervaring naar Milaan op en neer

    Wat een enorm leuk verslag! Je had zeker weten het weer mee, ook te zien aan de foto's :-)
    Ik heb nog met de gedachte gespeeld om dit weekend met de auto naar Italië (Milaan) te gaan als de vliegtuigen toch niet vliegen... Hoe ben je precies gereden? Just in case ;-)

  3. #3
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Met ruim 600.000 aan Audi ervaring naar Milaan op en neer

    Leuk! Drie ton is ook eigenlijk niks meer he tegenwoordig.. Laatst ook 1600km in 1 dag gereden met de A4, 251.500km bij vetrek, 253.100km bij terugkomst..

  4. #4

    Standaard Re: Met ruim 600.000 aan Audi ervaring naar Milaan op en neer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meaudix Bekijk Berichten
    Wat een enorm leuk verslag! Je had zeker weten het weer mee, ook te zien aan de foto's :-)
    Ik heb nog met de gedachte gespeeld om dit weekend met de auto naar Italië (Milaan) te gaan als de vliegtuigen toch niet vliegen... Hoe ben je precies gereden? Just in case ;-)
    Nou, het weer was maar zozo, eigenlijk. We hebben ook regen gehad, maar alles met elkaar was het wel een topweekend! We zijn via Kóln (a3) en Freiburg (a5) via de gotthart tunnel gegaan. Was goed te doen, maar met name op de A5 en in Zwitserland wel erg veel Baustellen.......
    Haastige spoed is héél soms goed, mis het niet!

  5. #5

    Standaard Re: Met ruim 600.000 aan Audi ervaring naar Milaan op en neer

    Erg leuk verslag idd.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Met ruim 600.000 aan Audi ervaring naar Milaan op en neer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Horch Bekijk Berichten
    Nou, het weer was maar zozo, eigenlijk. We hebben ook regen gehad, maar alles met elkaar was het wel een topweekend! We zijn via Kóln (a3) en Freiburg (a5) via de gotthart tunnel gegaan. Was goed te doen, maar met name op de A5 en in Zwitserland wel erg veel Baustellen.......
    Oh jee, dus als ik echt daadwerkelijk met de auto zal gaan op (een tactische) tijd vertrekken!
    Hoelang heb je er uiteindelijk over gedaan?

  7. #7

    Standaard Re: Met ruim 600.000 aan Audi ervaring naar Milaan op en neer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meaudix Bekijk Berichten
    Oh jee, dus als ik echt daadwerkelijk met de auto zal gaan op (een tactische) tijd vertrekken!
    Hoelang heb je er uiteindelijk over gedaan?
    ruim tien uur. Maar ik heb (niet echt) erg hard gereden, alleen als het even kon....Veel stukken kon ik niet harder dan 70/80 kmh. Veel verkeer, wegwerkzaamheden enz. Alleen op de A3 tussen Köln en Frankfurt konden we even los. Driebaans, bochtig en heuvelachtig. Eén van mijn favo's in Dld.....Overigens geen echte file's gehad, alleen op de terugweg voor de Gotthart tunnel.
    Haastige spoed is héél soms goed, mis het niet!

  8. Ad
  9. #8
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard Re: Met ruim 600.000 km aan Audi ervaring naar Milaan op en neer

    geweldig verslag..
    Audi A2 1.4 aua

  10. #9
    Kaboutermans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    2.456
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Met ruim 600.000 km aan Audi ervaring naar Milaan op en neer

    Echte Duitse degelijkheid!
    A3 8L 1.8T chipped by Hartog!

  11. #10

    Standaard Re: Met ruim 600.000 km aan Audi ervaring naar Milaan op en neer

    Mooi ritje voor deze 2 Audi's, leuk hoor!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  12. #11

    Standaard Re: Met ruim 600.000 km aan Audi ervaring naar Milaan op en neer

    Leuk verslag, blijft een gave prestatie
    Audi A4 B6, Hartog Tuned

  13. #12

    Standaard Re: Met ruim 600.000 km aan Audi ervaring naar Milaan op en neer

    Aangenaam om te lezen. Heerlijk als je op je mechaniek kan vertrouwen op een toch vrij lange reis.
    Die bak bier voor die werknemers, zoiets kom je tegenwoordig ook niet meer vaak tegen. Nice.

  14. #13

    Wink Re: Met ruim 600.000 km aan Audi ervaring naar Milaan op en neer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door newintown Bekijk Berichten
    Aangenaam om te lezen. Heerlijk als je op je mechaniek kan vertrouwen op een toch vrij lange reis.
    Die bak bier voor die werknemers, zoiets kom je tegenwoordig ook niet meer vaak tegen. Nice.
    Die jongens hadden echt hun best gedaan om het onmogelijke mogelijk te maken, een kleine attentie is dan wel op zijn plaats...
    Haastige spoed is héél soms goed, mis het niet!

  15. #14

    Smile Re: Met ruim 600.000 km aan Audi ervaring naar Milaan op en neer

    Dat is een mooi stukje rijden geweest met die oudjes , dat moet wel erg leuk geweest zijn.
    Is die 90 trouwens een 20V? Ik dacht dat die 20V's geen chroom rond de ramen hadden.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  16. #15
    depl0y's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    299
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Met ruim 600.000 km aan Audi ervaring naar Milaan op en neer

    Heh, erg cool! Leuk om te lezen dat je nog met gemak dat soort tripjes kan maken.

    Hoop dat Milaan leuk was en het was iig beter dan met het vliegtuig
    Audi A3 8P 2010 Sportback Pro Line Business
    Audi A3 8V Sportback Pro Line S Misano Rood

  17. #16

    Standaard Re: Met ruim 600.000 km aan Audi ervaring naar Milaan op en neer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v Bekijk Berichten
    Dat is een mooi stukje rijden geweest met die oudjes , dat moet wel erg leuk geweest zijn.
    Is die 90 trouwens een 20V? Ik dacht dat die 20V's geen chroom rond de ramen hadden.
    Wis en waarachtig is het een 20V, motorcode 7a..........Niet dat ik ze ooit geteld heb, overigens ;-)
    Haastige spoed is héél soms goed, mis het niet!

  18. #17

    Standaard Re: Met ruim 600.000 km aan Audi ervaring naar Milaan op en neer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v Bekijk Berichten
    Dat is een mooi stukje rijden geweest met die oudjes , dat moet wel erg leuk geweest zijn.
    Is die 90 trouwens een 20V? Ik dacht dat die 20V's geen chroom rond de ramen hadden.
    dat geldt alleen voor de sport uitvoering van zowel de 10V en 20V.

    Leuk verslag, mooi dat de oude techniek het weer goed gedaan heeft.
    my first quattro was a wilkinson

  19. #18
    unclebase's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    50
    Posts
    148
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Met ruim 600.000 km aan Audi ervaring naar Milaan op en neer

    Mooi werk!
    Heerlijk die TDI s, al jaren naar zuid frankrijk, eerst met een 100 c4 2.5 tdi, ik reed met 1 tank 1400 km tot voor de deur.
    Aankomende vakantie het zelfde proberen met de A6 c4 2.5 TDI. :-)

  20. #19

    Smile Re: Met ruim 600.000 km aan Audi ervaring naar Milaan op en neer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattrostyle Bekijk Berichten
    dat geldt alleen voor de sport uitvoering van zowel de 10V en 20V.

    Leuk verslag, mooi dat de oude techniek het weer goed gedaan heeft.
    +1 en ik heb WEER wat geleerd.........
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •