Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Zweden...

  1. #1

    Standaard Zweden...

    Ik heb vele van de filmpjes die onder 'funny stuff' voorbij komen eens bekeken en wat me opvalt is dat het in een groot aantal gevallen Zweedse auto's betreft.
    Wat verklaart de obsessie van hun voor extreme motortuning, met dhr. Dahlback als psychopaat op dit gebied?
    Nu zijn de Duitsers zelf ook niet geheel onbemiddeld (ABT, MTM, ...), maar in de extremen lijken die Vikingen altijd net iets verder te gaan....
    Heeft iemand hier een zinnige verklaring voor, ga je zulke dingen doen door gebrek aan zonlicht? Of zijn ze niet zo extreem als ik vermoed...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  2. #2
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Ik denk dat als je in the middle of nowhere woont je auto een van de
    weinige dingen is waar je (onbeperkt) tijd aan kan besteden.

    Ik ben zelf wel een paar keer is Zweden geweest en als je een beetje van de grote wegen gaat is daar echt niemand om over je rijgedrag te klagen (politie/buren/tegenliggers) Dus als je auto flink getuned is dan kan je lekker blazen over de binnenwegen.

    Er valt weinig anders te doen daar........(ok vissen dan )

    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo
    Ik denk dat als je in the middle of nowhere woont je auto een van de
    weinige dingen is waar je (onbeperkt) tijd aan kan besteden.

    Ik ben zelf wel een paar keer is Zweden geweest en als je een beetje van de grote wegen gaat is daar echt niemand om over je rijgedrag te klagen (politie/buren/tegenliggers) Dus als je auto flink getuned is dan kan je lekker blazen over de binnenwegen.

    Er valt weinig anders te doen daar........(ok vissen dan )

    Grtz. Arlo
    Ik ken Zweden een beetje. 's Zomers met een speedboot over een meertje was ook buitengewoon vermakelijk. Ook qua uitzicht, men houdt niet zoveel rekening met 'voorbijgangers' :shock:
    Maar ja, 's winters valt er zo waarschijnlijk weinig lol te beleven. Neemt niet weg dat het leven in bepaalde delen van Duitsland volgens mij nu niet zoveel boeiender is...
    En er mag dan niemand zijn om zich over je rijstijl te beklagen, de snelheidslimiet is nog altijd 110. De wegen lenen zich er nu ook niet bepaald voor echt hoge snelheden.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  4. #4
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Ik wil ook helemaal niet zeggen dat er niks te doen is daar !
    Ga zelf nog steeds met veel plezier naar 't noorden en vind het zelfs een van de mooiste streken van Europa.

    Het viel met op toen ik in de zomer in Noorwegen en Zweden was dat er veel verschillende dingen te doen waren idd varen (speedboot,vissen enz) veel mensen waren ter ontspanning aan het mountainbiken, bergbeklimmen, enz,enz. Je zag maar weinig mensen (jongelui bedoel ik dan) met hun auto in de weer.
    Ik was in de winter in Tromso (noord-Noorwegen) en het enige wat je qua bezigheden zag waren jongelui die met hun auto's op het ijs aan het racen waren (ook met spike banden over de binnenwegen) en ik kan je vertellen (na een stukje te zijn meegereden) dat je soms de 110km/h niet hoeft te benaderen om het in je broek te doen !!

    Misschien ben ik toevallig we de "verkeerde" groep tegen gekomen maar het enige wat daar "leefde" in de winter was het rommelen met hun auto.

    Ikzelf zou niet kunnen bedenken dat juist in Zweden het tunen van auto's verder gaat dan in andere delen van Europa. (wat je vraag dus was)

    Misschien heeft het wat te maken met het feit dat er daar ook veel rally's gereden worden en dat er dus ook veel goede rally rijders vandaan komen (incl. Finland natuurlijk).
    Ligt het tunen van auto's in het verlengde van een "volkssport" (het rally-rijden dus)???
    (Nederlandse hobby-schaatsers kopen tegenwoordig ook de klap-schaats)


    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  5. #5
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Arlo heeft daar wel gelijk in denk ik:

    *rallysport

    *zelf denk ik dat de extreme weg-omstandigheden, regen,sneeuw e.d. je ook in de handen jaagt van de 4WD.
    En wie maakt er exclusievere en beter 4WD's dan audi met zijn quattro?
    *met quattro kan je lekker door het sneeuw raggen :wink:


  6. #6
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Hier nog een aanvulling:

    http://gear.ign.com/articles/357/357116p1.html

    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  7. #7

    Standaard

    Ja, dat is een bekend golfje 8) Maarruh Dahlback is dus Zweeds? Ik dacht altijd dat ze uit Denemarken kwamen.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo
    Hier nog een aanvulling:

    http://gear.ign.com/articles/357/357116p1.html

    Grtz. Arlo
    Of gewoon direct http://www.dahlbackracing.se
    Ben erg benieuwd wat hun nieuwe project gaat doen...

    Maar groter kan de tegenstelling niet zijn, Saabs & Volvo's versus Dahlback Audi's...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  10. #9
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Maar groter kan de tegenstelling niet zijn, Saabs & Volvo's versus Dahlback Audi's...
    Don't underestimate Volvo....
    Zag laatst een filmpje uit Zweden ofzo. De cameraman zat in een dikke S-Audi die dik getuned was (te horen aan het blazen en sissen bij vol gas). Hij werd er gewoon uit gereden door een hele dikke Volvo 240 :shock:

    Was even slikken.....

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuattroNL
    Don't underestimate Volvo....
    Zag laatst een filmpje uit Zweden ofzo. De cameraman zat in een dikke S-Audi die dik getuned was (te horen aan het blazen en sissen bij vol gas). Hij werd er gewoon uit gereden door een hele dikke Volvo 240 :shock:

    Was even slikken.....
    en de Saabs ook niet... Meen eens een bericht over een Saab turbo gezien te hebben waar ook tegen de 500 pk uit kwam.
    Maar Volvo en Saab hebben redelijk het imago van ingetogen. Saab adverteert er zelfs mee...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    En in de VS hangen ze gewoon een dikke V8 in een 240. Hoef je je voor zo'n konijnenhok ook niet meer te schamen.

    Tom

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •