Pagina 11 van 12 EersteEerste ... 789101112 LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 220 van de 237

Onderwerp: Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

  1. #201
    fokkert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.085
    Kudos
    1063
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

    Ben al van plan om men motor binnen te zetten en dat heeft al voor genoeg discussie gezorgd. Heb het nog steeds niet klaar.
    A5 Sportback 2.0TDI MT S-Line MY2013. JD TUNED: 218.5PK - 441NM
    A6 Avant 4G Competition BiTdi MY2015
    RS6 Avant 4G Performance MY2017

  2. #202
    DJS8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    1.393
    Kudos
    663
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

    Ik snap de verschillende reacties wel, maar ik kan me toch wel meer vinden in de post van Anton.
    De S8 krijgt ongeveer 12 km. per dag te verwerken, dus bij lange na niet genoeg om warm te worden, maar laat hem er echt niet voor staan, want het is een auto en een hele fijne.
    Ik heb hem om ermee te rijden en als dat te kort is volgens de experts, so be it.
    Eten en drinken in de auto is geen probleem en van alles vervoeren doe ik ook rustig op de achterbank, daar heeft al een zwik stoffig karton gelegen, sets wielen etc.
    Ben ik dan niet zuinig op mijn auto? Wie bepaalt dat dan?

    Ieder heeft zijn eigen mening en ik respecteer diegene die de motor 5 minuten laat draaien en de ramen niet opendoet, maar ik heb er wel mijn bedenkingen bij.
    Audi S8 D2 2001 (totalled on 01-05-2015)
    Ik ben van de offline crew, alleen bij bepaalde meetings ben ik on topic!

  3. #203
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fokkert Bekijk Berichten
    Respect voor iedereen zijn keuze hier. Maar geen denken aan dat ik mijn auto volprop om naar het stort te rijden. Ik moet elke dag hard presteren om met mijn wagen te mogen rijden. Zou dat niet over mijn hart kunnen krijgen. En ja, moest ik de mogelijkheid hebben dan zou ik hem ook naast men bed zetten.
    Die van mij staat naast mijn bed en mijn vrouw bij de ..........
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  4. #204
    ShuttersPeet's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    3.784
    Kudos
    1350
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

    Prijsvraag?....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter Bekijk Berichten
    Die van mij staat naast mijn bed en mijn vrouw bij de ..........
    "Shoot for the moon, even if you miss, you''ll land amongst the stars!
    #2-A4 Avant 2.0TFSI S-Tronic Sport Proline-S - Virtual Cockpit - MMI+ - Afgeplat MF Sportstuur - Verwarmbare stoelen - Zonwering - Getint glas - Audi Connect - Lichtpakket - Alcantara bekleding - SCM/ TNO alarm - 19" PQ5 Velgen.

  5. #205
    ShuttersPeet's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    3.784
    Kudos
    1350
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

    Is een mooi "ding", EMOTIE!
    "Shoot for the moon, even if you miss, you''ll land amongst the stars!
    #2-A4 Avant 2.0TFSI S-Tronic Sport Proline-S - Virtual Cockpit - MMI+ - Afgeplat MF Sportstuur - Verwarmbare stoelen - Zonwering - Getint glas - Audi Connect - Lichtpakket - Alcantara bekleding - SCM/ TNO alarm - 19" PQ5 Velgen.


  6. #206

    Standaard Re: Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

    Zojuist in de parkeergarage bij de supermarkt (jaja, met de B6 naar de supermarkt kan best op donderdag). Het ziet er trouwens erger uit dan het is hoor, toen ik aankwam stonden op er nog wat auto's tussen. Parkeerde hem op de eerste groep vakken die leeg was toen ik aankwam.



    En begin van het jaar bij de sauna, omdat ik daar verwachte dat het wel vol zou komen te staan gedurende de dag



    Overigens heeft m'n vriendin dit jaar parkeerschade gehad op haar werk (zonder briefje), inclusief lakschade en deukje, dus met parkeren ben ik wel heel erg voorzichtig geworden.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  7. #207

    Standaard Re: Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sham27 Bekijk Berichten

    En begin van het jaar bij de sauna, omdat ik daar verwachte dat het wel vol zou komen te staan gedurende de dag

    En toen bleef het leeg?
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  8. Ad
  9. #208

    Standaard Re: Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    En toen bleef het leeg?
    Nee, het was achteraf de juiste keuze
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  10. #209
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fokkert Bekijk Berichten
    Ben al van plan om men motor binnen te zetten en dat heeft al voor genoeg discussie gezorgd. Heb het nog steeds niet klaar.
    +1 de stille en minder stille hints hebben nog geen resultaat opgeleverd
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  11. #210
    ricardo964's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.619
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fokkert Bekijk Berichten
    Ben al van plan om men motor binnen te zetten en dat heeft al voor genoeg discussie gezorgd. Heb het nog steeds niet klaar.
    Hahaha, herkenbaar, toen ik nog vrijgezel was en alleen woonde stond mijn motor echt s'winters in de huiskamer

  12. #211

    Standaard Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ricardo964 Bekijk Berichten
    Hahaha, herkenbaar, toen ik nog vrijgezel was en alleen woonde stond mijn motor echt s'winters in de huiskamer
    Dan heb je je huidige vrouw / vriendin vast in de zomer leren kennen..
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  13. #212
    fokkert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.085
    Kudos
    1063
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ricardo964 Bekijk Berichten
    Hahaha, herkenbaar, toen ik nog vrijgezel was en alleen woonde stond mijn motor echt s'winters in de huiskamer
    Moet kunnen toch? Bij mij gaat het over een motor waar eigenlijk niet mee gereden wordt. Dus eenmaal dat ie er staat zal ie ook niet meer weggaan.
    A5 Sportback 2.0TDI MT S-Line MY2013. JD TUNED: 218.5PK - 441NM
    A6 Avant 4G Competition BiTdi MY2015
    RS6 Avant 4G Performance MY2017

  14. #213

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    26
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

    Laat ons zeggen dat ik mijn menig deel met fokkert en dat ook daardoor het grootste deel van mijn trekjes daaruit voorkomen. Mijn auto heeft toch wel enige waarde waar ik ook mijn best moest voor doen om dit te kunnen krijgen en waar ik nu nog altijd blij om ben dat ik met zo'n audi allroad kan en mag rijden. Daar om die reden dat ik er ook met veel zorg om ga en dat het ook zo is dak ik er met wil blijven rijden...

  15. #214

    Standaard Re: Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fokkert Bekijk Berichten
    Respect voor iedereen zijn keuze hier. Maar geen denken aan dat ik mijn auto volprop om naar het stort te rijden. Ik moet elke dag hard presteren om met mijn wagen te mogen rijden. Zou dat niet over mijn hart kunnen krijgen. En ja, moest ik de mogelijkheid hebben dan zou ik hem ook naast men bed zetten.
    Ik snap je redenatie, maar, zuinig zijn op je spullen en ze niet durven te gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn, dat zijn twee compleet andere dingen. Ik ben echt wel zuinig op m'n auto (parkeer ook aan de kant, dubbel, etc.; >40cm van de stoep (en moeders ook!), dat soort grappen). Al 65.000km op 19" en 18", en nog NOOIT een kras erop gereden, evenals géén extra parkeerdeukjes opgelopen.

    Maar, het is een stationwagon. Die zijn gemaakt om rommel te vervoeren; of 't nou een lifestyle station is of niet. Ja - de A4 gaat dus vol met snoei afval, nat karton, zand, en andere klerezooi naar de vuilstort, soms 4x op een dag. Soms ook 400kg aan stoeptegels erin, of 20 pakken laminaat en 5 zakken potgrond. Dat hoort er bij.

    Net als redlinen van de motor: "toeren maken is slecht voor m'n motor!" Onzin. Warm rijden, vol gas op z'n tijd. Daar is-ie voor gemaakt. Ik las er hier laatst een die weigerde z'n raampjes open te doen, vanwege mogelijk vuil op de ramen in de regen.. teeeeering hee, wat moet je dan moeilijk leven

    Fetisjistisch mierenneuken <> zuinig zijn <> afraggen. Daar zit een enorme wereld tussenin. Ik ga met Anton mee: het is en blijft maar een auto die je gewoon moet gebruiken. Zo niet, koop dan een sportwagentje of zo. Scheelt enorm in de lasten. Of ga met de bus.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  16. #215
    fokkert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.085
    Kudos
    1063
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Ik snap je redenatie, maar, zuinig zijn op je spullen en ze niet durven te gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn, dat zijn twee compleet andere dingen. Ik ben echt wel zuinig op m'n auto (parkeer ook aan de kant, dubbel, etc.; >40cm van de stoep (en moeders ook!), dat soort grappen). Al 65.000km op 19" en 18", en nog NOOIT een kras erop gereden, evenals géén extra parkeerdeukjes opgelopen.

    Maar, het is een stationwagon. Die zijn gemaakt om rommel te vervoeren; of 't nou een lifestyle station is of niet. Ja - de A4 gaat dus vol met snoei afval, nat karton, zand, en andere klerezooi naar de vuilstort, soms 4x op een dag. Soms ook 400kg aan stoeptegels erin, of 20 pakken laminaat en 5 zakken potgrond. Dat hoort er bij.

    Net als redlinen van de motor: "toeren maken is slecht voor m'n motor!" Onzin. Warm rijden, vol gas op z'n tijd. Daar is-ie voor gemaakt. Ik las er hier laatst een die weigerde z'n raampjes open te doen, vanwege mogelijk vuil op de ramen in de regen.. teeeeering hee, wat moet je dan moeilijk leven

    Fetisjistisch mierenneuken <> zuinig zijn <> afraggen. Daar zit een enorme wereld tussenin. Ik ga met Anton mee: het is en blijft maar een auto die je gewoon moet gebruiken. Zo niet, koop dan een sportwagentje of zo. Scheelt enorm in de lasten. Of ga met de bus.
    En ik snap jouw redenering ook. Gelukkig heb ik de 'luxe' om voor de vuile karweitjes mijn busje te gebruiken. Mijn auto wordt enkel in het weekend gebruikt als verwennerij voor mezelf en in de week 'werk' ik met de transporter. En daar ben ik trouwens ook zuinig op. Maar daar kan heus wel eens mee naar het stort gereden worden.
    A5 Sportback 2.0TDI MT S-Line MY2013. JD TUNED: 218.5PK - 441NM
    A6 Avant 4G Competition BiTdi MY2015
    RS6 Avant 4G Performance MY2017

  17. #216
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.337
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    De audi is en blijf een gebruiksvoorwerp, maar ben er wel zuinig op.
    Probeer krassen en zo te vermijden. Kijk ook goed waar ik hem parkeer, om deuken te vermijden.
    Motor eerst rustig warm rijden en dan pas als het toe laat planken.
    Voor ik hem stil zet ff stationair laten draaien.
    Op zijn tijd wassen en poetsen.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  18. #217
    ricardo964's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.619
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

    Woensdag reed ik over een landweggetje waar net gerooid was en de boer was net bezig geweest met water alle prut op te ruimen. Ik moest er overheen en kon even geen vaart minderen (zo hard ging het ook niet) maar zo ziet de A4 er nu uit!
    Ik wist dat ik er donderdag en vandaag ook nog langs moest dus wordt pas dit weekend gewassen!

    Het is dus ook wel een beetje een gebruiksvoorwerp... (let op de wielen, 30 cm van de kant :-) )




    Maar als ik grote en zware dingen vervoer dan gebeurd dat wel netjes neergelegd maar wel netjes en schoon spul en zeker niet een bos natte takken zoals @Bastet :-)

  19. #218

    Standaard Re: Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

    Zo, je bent goed geraakt Ach, dat hoort erbij toch, dat kan je er weer afwassen
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  20. #219
    A4FSI
    Guest

    Standaard

    30 cm van de kant op zo'n weg, linkerbuitenspiegel weg

  21. #220

    Standaard Re: Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

    IK had toch even de HD gepakt.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

Pagina 11 van 12 EersteEerste ... 789101112 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •