Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 289101112
Resultaten 221 tot 237 van de 237

Onderwerp: Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

  1. #221
    Draakje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    16
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ricardo964 Bekijk Berichten
    Woensdag reed ik over een landweggetje waar net gerooid was en de boer was net bezig geweest met water alle prut op te ruimen. Ik moest er overheen en kon even geen vaart minderen (zo hard ging het ook niet) maar zo ziet de A4 er nu uit!
    Ik wist dat ik er donderdag en vandaag ook nog langs moest dus wordt pas dit weekend gewassen!

    Het is dus ook wel een beetje een gebruiksvoorwerp... (let op de wielen, 30 cm van de kant :-) )




    Maar als ik grote en zware dingen vervoer dan gebeurd dat wel netjes neergelegd maar wel netjes en schoon spul en zeker niet een bos natte takken zoals @Bastet :-)
    Kiiijjjjkk modder tot op het dak Als je het doet moet je het goed doen ook.

    Ondanks de krasjes en kleine deukjes op mijn auto (welke er al op zaten toen ik hem kocht) ben ik er ook zuinig op. Ik denk op dezelfde manier als Bastet. Cruisen met de auto, prima maar af en toe moet er ook gewerkt worden, moet de kofferbak eens goed vol liggen en mag de motor best eens laten zien met welke kwaliteiten hij de fabriek verlaten heeft. Gekscherig zeg ik wel eens 'een krasje meer of minder...' maar dat bedoel ik dan meer op een manier dat de auto tegen een stootje moet kunnen....want zeg nou zelf...we rijden Audi toch?

  2. #222

    Standaard Re: Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Draakje Bekijk Berichten
    .. Gekscherig zeg ik wel eens 'een krasje meer of minder...' maar dat bedoel ik dan meer op een manier dat de auto tegen een stootje moet kunnen....want zeg nou zelf...we rijden Audi toch?
    Zoals je het beschrijft kan dat ook met een Opel of Ford. Het gaat er hier toch om hoe zuinig je er op bent niet "zuinig, jammer dan"?

    Ik ben zo zuinig op mijn Audi's dat ik heb besloten mijn nieuwe audi dit jaar bij de dealer in de showroom te laten staan....
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  3. #223

    Standaard Re: Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Zoals je het beschrijft kan dat ook met een Opel of Ford. Het gaat er hier toch om hoe zuinig je er op bent niet "zuinig, jammer dan"?

    Ik ben zo zuinig op mijn Audi's dat ik heb besloten mijn nieuwe audi dit jaar bij de dealer in de showroom te laten staan....
    Ben je dan niet bang dat er allerlei bezoekers onvoorzichtig instappen, vuile voeten, vetten vingers, onderdelen gappen, ...
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  4. #224

    Standaard Re: Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

    Had dit nog helemaal niet gelezen!
    Ik behoor ook tot de groep "auto is een gebruiksvoorwerp".

    A4 = stationcar en gaat dus ook vol meuk, zeker 2x p/mnd vol met pallets voor de openhaard en in het seizoen ook vaak plantjes/tuinaarde etc.
    En natuurlijk 2x p/jaar 2 stapeltjes wielen voor de zomer/winterwissel.

    De A3 is als daily vaak de kindertransporter, inclusief tassen, kinderwagen en vieze schoentjes tegen de stoelen en vette vingertjes in de sonniboys

    Ook aan de buitenkant wordt er niet altijd heel goed op gelet. Althans, qua schoonhouden. Ik heb simpelweg niet de tijd om 2x p/week mn auto te wassen, laat staan te poetsen.

    Maarrrr ... ik ben er wel zuinig op; ik let goed op met parkeren en stoeprandjes etc.
    En ALS ik dan de tijd heb om de auto's 'ns aan te pakken, heb ik ook weer echt eer van mn werk; 2 maanden vuiligheid van de velgen halen is een openbaring, altijd weer prachtig mooi. Zelfde geldt voor de lak; wasbeurtje knapt het al enorm op! Poetsen meestal 1x p/jaar, dan trek je er met kleien/paintcleanen etc. ook echt veel vuil uit en is-die daarna weer als nieuw. Vind ik nog bijna leuker/eervoller dan 'm zo netjes proberen te houden
    En datzelfde gaat op voor het interieur; Even lekker de stofzuiger, fles APC en ruitenreiniger erdoor en het boeltje ziet er weer als nieuw uit
    Meestal wel meteen de stofzuigerzak legen als ik klaar ben ...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  5. #225

    Standaard Re: Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Ben je dan niet bang dat er allerlei bezoekers onvoorzichtig instappen, vuile voeten, vetten vingers, onderdelen gappen, ...
    Nee hoor, dat wordt allemaal weer schoongemaakt!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/


  6. #226

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mouse1277 Bekijk Berichten
    Euh, mijn vrouw rijdt (uiteraard) ook in de auto en als ik hier over ga beginnen dan vrees ik toch echt een dipje in de relatie ;-).
    Snap ik. Daarom open ik ook altijd de deur voor mijn vrouw als ze instapt

  7. #227

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Aan de ene auto mag niks komen enkel binnenin een klein stort van papiertjes (ik ben zo en ga dat ook niet veranderen ^^)

    De andere (vw) heb ik sinds juni 2012 niet meer gepoetst hooguit eens afspuiten met de hogedruk donker groen dus het valt niet zo op maar als je er over gaat met je vinger is die pokke zwart mijn ruiten bij een lage zon zie ik bijna niks wegens te vuil zowel binnen als buiten

    Er zitten echt wel heel zuinige mensen hier!

  8. Ad
  9. #228

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    105
    Kudos
    4
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Ik knuffel minimaal 5x per dag mijn audi, excuses Audi. Daarnaast is het belangrijk dat hij in de ochtend zijn koffie op tijd krijgt, ander gaat hij zeuren.
    Na het rijden voorzie ik hem altijd van een klein kluifje, als dank voor zijn grootse prestaties.

    Als ik thuis kom, eet hij bij mij aan de keukentafel en bij goed gedrag mag hij het laatste stukje vlees uit de pan.
    'S avonds ligt hij in mijn bed, ik tegenwoordig op de parkeerplaats buiten.

    En toch gaat een LED lampje in mijn koplamp stuk.
    Als straf daarvoor, staat hij weer buiten en lig ik weer in mijn eigen bed.

    Hij is door deze maatregelen cq straf, niet minder om gaan rijden....
    Het zijn net mensen die audi's uhm.. Audi's
    Laatst gewijzigd door Kipkarel; 08-11-13 om 01:47.

  10. #229
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Ik rij er gewoon een deuk in.
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  11. #230
    TyCorZ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.909
    Kudos
    106
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter Bekijk Berichten
    Ik rij er gewoon een deuk in.
    Dat kan gewoon ook! Maar das niet gezegd dat je dan minder zuinig op jouw Audi bent

  12. #231
    TyCorZ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.909
    Kudos
    106
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    OP mijn Audi ben ik redelijk zuinig oppassen met inparkeren en in het verkeer, alleen niet lopen trutten. Mijn vriendin vindt het erg leuk om er mee te rijden; inparkeren vindt ze maar niks. Want als ze een stoepje raakt, dan word ik para. Daarnaast mag mijn dochterje van anderhalf niet aan de ramen komen, dat trek ik echt slecht. Vette vingers op de ramen. Trouwens dat mocht ik ook niet van mijn vader, dus zal het niet van een vreemde hebben....

    Helaas heb ik geen tijd om Audi regelmatig te poetsen, maar goed en netjes wassen, doe ik wel met enige regelmaat ( lees eens in de anderhalve maand).

    Ik moet wel zeggen dat ik ook zuinig was op mijn Alfa 146 en Seat Leon....misschien op deze auto toch wel ietsje meer
    Laatst gewijzigd door TyCorZ; 08-11-13 om 19:17.

  13. #232
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.540
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Zou het topic een beetje ondergesneeuwd zijn of is men niet meer op zuinig op zijn/haar Audi? ;-)
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  14. #233

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a6-owner Bekijk Berichten
    Zou het topic een beetje ondergesneeuwd zijn of is men niet meer op zuinig op zijn/haar Audi? ;-)
    Je stoft een onderwerp af. Moet je er natuurlijk wel iets van toegevoegde waarde in plaatsen. Dus kom d'r maar in!

    Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk

  15. #234
    boyofwax's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Wel zuinig, ook al rijd ik een oudje. Helaas zijn wat beschadigingen ook aan mijn knullig handelen te danken. Het blijft toch zonde. Maar je moet ook relativeren voor aan auto die altijd onbeheerd buiten staat. Vogelpoep, kinderen met stepjes en fietsjes. Winkelwagens bij supermarkt en tuincentra. Op de parkeerplaats krijg je 100% deuren tegen je lak. Pekel op de weg en zand/grind op nieuwe wegen. Dit zand gaat tussen je ramen en rubbers zitten en als je het hoort is het te laat! Ik ben echt zo blij he met die verticale krassen! Meerdere keren per jaar blaast de stadsreiniging alle troep zo hoppa over mijn auto. Ik heb al meerdere keren geklaagd en men sluit gewoon mijn klachten.
    Automatic is king of the road.
    Plastic delen? Ze delen vanzelf.

  16. #235
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

    Hebben jullie dat nou ook...ik neem mij iedere keer voor om pas uit te lezen met Vagcom als daar aanleiding toe is. Toch kan ik het moeilijk laten om iedere paar weken de computer er aan te hangen

    Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  17. #236

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Leeftijd
    50
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

    Moet je niet doen Wolf, je weet dat je dan weer dingen moet gaan vervangen ;-) Of valt het bij de A6 mee?

  18. #237
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos2 Bekijk Berichten
    Moet je niet doen Wolf, je weet dat je dan weer dingen moet gaan vervangen ;-) Of valt het bij de A6 mee?
    Sssst, tot nu toe valt het mee....



    Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
    ***** De Grote Boze Wolf *****

Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 289101112

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •