Pagina 3 van 12 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 237

Onderwerp: Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

  1. #41

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    oja.. das waar! Daar heb ik je meer over gehoord... Lijkt me geen goed plan, je krijgt het alleen maar drukker en drukker!

    (zou het gewoon doen! prachtig trio-setje audi's heb je dan!)
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  2. #42
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.540
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Even de toekomstige ontwikkelingen afwachten en dan zou het maar zo kunnen gebeuren...
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  3. #43

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a6-owner Bekijk Berichten
    Even de toekomstige ontwikkelingen afwachten en dan zou het maar zo kunnen gebeuren...
    BIj mij thuis stond er net ook een Cabbie neusje aan neusje tegenover mijn Coupé..... Ze waren zo verliefd.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  4. #44
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a6-owner Bekijk Berichten
    Sterker nog... ik denk dat jíj juist de eerste plek had behaalt als je was geweest met de 80b3




    No offence Frank, is aan E, gericht....die verraaiert
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  5. #45

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Haha... Sja, zo'n dolk in de rug zit niet lekker.
    (Red de situatie modus) Erwin bedoelde vast in geval van 'als jullie niet kwamen opdagen en ikke dan wel' ofzo. (red de situatiemodus) .
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/


  6. #46
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    aahhhhhh, tja.........not dus hoor, gewoon een dolk, liefst nog twee.

    Slechte verliezer is het gewoon.





    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  7. #47

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Ik herken me niet in alle punten. In de eerste plaats heb ik al geen Audi (S3 is verkocht), maar een Porsche 911. Maar ik was met de Audi even zuinig als met de Porsche. Niet zo extreem als sommigen hier, maar ik herken wel veel punten. Misschien ben ik op sommige punten wel veel extremer:

    - ik was de auto nooit met een spons, maar altijd met een washandschoen. En dan gebruik ik ook nog een betere methode dan de twee emmer methode Na één paneel te hebben gewassen, kijk ik hoe smerig de washandschoen is. Bij een beetje teveel aan viezigheid wordt de washandschoen meteen schoongespoeld met de tuinslang. Daarna is het volgende paneel pas aan de beurt. Mijn auto heeft dus nauwelijks swirls. Wekelijks wassen gaat me echter veel te ver. 1x per 2 maanden vind ik wel genoeg.

    - Ik heb nooit parkeerdeukjes (of andere deukjes). Qua carrosserrie is en blijft mijn auto als nieuw. Ik parkeer in beginsel dan ook nooit op plaatsen waar auto's links of rechts van je kunnen gaan staan. Ben zodanig getraind in het spotten van (voor mij) mooie parkeerplaatsen dat mijn oog automatisch valt op parkeerplaatsen waar niemand naast me staat. Zelfs in parkeergarages is er altijd wel ergens een plek waar je vrij staat. Ik vind die plaatsen altijd meteen.

    - Ik heb in beginsel nooit schade aan mijn velgen. Ik hang bij het inparkeren altijd buiten de auto om goed op de stoep te letten. Mijn velgen zien er daarom altijd als nieuw uit. Helaas ging het één keer gruwelijk mis (met mijn mooie MTM Bimoto's )

    - Ik rijd de tiptronic altijd in de manual stand (nu in de 911, en zo deed ik het ook met mijn A8). Als ik 'm automatisch laat schakelen, dan zou de automaat in de stad wel 3x zoveel schakelbewegingen maken als nu in de manual stand (misschien wel meer)... Minder geschakel leidt tot minder slijtage.

    - Ik rijd zo soepel mogelijk. Geen harde acceleraties, geen harde remingrepen, niet bruusk door de bocht. Door relatief vroeg schakelen en anticiperen ontstaat er veel minder slijtage aan remmen, wielophanging, assen, versnellingsbak, banden etc. Met een setje remblokken doe ik dan ook minimaal 150.000km (ook met de Porsche ). En met een set banden minimaal 100.000km (ook met de Porsche ). Niettemin behoor ik zowel in NL als in Duitsland tot de snellere verkeersdeelnemers (op de snelweg)

    - Ik stap niet achteloos in de auto zodanig dat de wangen van de (leren) stoelen snel zouden kunnen beschadigen. Instappen gebeurt met beleid. Net zoals het dichtdoen van de deuren. Onvoorstelbaar, maar voor heel veel mensen die met mij meerijden heet deze procedure niet "dicht doen", ook niet "dicht gooien" maar "dicht smijten"... Als het te erg wordt, dat ik bij mezelf denk, harder kun je een deur niet dichtsmijten, dan vraag ik mijn passagier om mijn deur zacht dicht te doen.

    Tot slot, warmrijden (eerste 20km niet boven de 3.000tpm), altijd BP Ultimate 98 tanken (behalve in Duitsland :--> Shell V Power Racing ) en regelmatig onderhoud spreken natuurlijk voor zich.

  8. Ad
  9. #48
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.540
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten




    No offence Frank, is aan E, gericht....die verraaiert
    OMG... zo was ie zeker niet bedoelt hoor Poets. Ik wilde juist op die manier een compliment maken aan Mr Frankx himself.
    Wat betreft de combi leeftijd en staat van onderhoud had ie de criteria zeker vóór hem gesproken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Haha... Sja, zo'n dolk in de rug zit niet lekker.
    (Red de situatie modus) Erwin bedoelde vast in geval van 'als jullie niet kwamen opdagen en ikke dan wel' ofzo. (red de situatiemodus) .
    Jajaja, precies Frank. Dat is exact wat ik wilde zeggen... Ahum.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    aahhhhhh, tja.........not dus hoor, gewoon een dolk, liefst nog twee.

    Slechte verliezer is het gewoon.





    Pfff...
    (Red mist misbruiker)
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  10. #49
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Hahahahahaha,

    Heeeeeeeeerlijk, dat Red Mist
    Maar ik deel dat grote geheim wel......
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  11. #50
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    @ Easyrider: Das wel straf dat je het zo lang kan uithouden met je banden en remblokken!
    Mijn banden zijn meestal al op na 40k, de blokken nog geen idee...
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  12. #51

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Tja, dat heet zuinig op je auto zijn...

  13. #52
    EricSw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    205
    Kudos
    17
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Goh, een hoop mensen hier waar je met een fijn gevoel een auto van zal overnemen.
    Ik ben zuinig op mijn auto maar ga echt niet zo ver.

    De gemeente heeft jaren geleden besloten de buurt op te fleuren met bomen.
    Ik kan bij het parkeren voor mijn huis de auto alleen onder een boom zetten, plekken zonder bomen zijn er bijna niet.
    Mijn vorige auto heb ik niet zo vaak gewassen en dat was na 4 jaar ook goed te zien.
    Groene raamrubbers, mos in de dakranden die zeer moeilijk was weg te poetsen, enz.
    Ik heb mij voorgenomen mijn nieuwe audi wel wat beter te behandelen, tot nu toe poets ik hem regelmatig en staat hij goed in de was.

    Waar wel regelmatig de rillingen van over de rug lopen dat zijn personen met ringen.
    Mijn vorige auto had diverse krassen in de dakstijl waar ik een tijd over heb lopen puzzelen waar die nou vandaan kwamen.
    Tot ik eens oplette hoe mijn moeder (op leeftijd) in de auto stapte.
    Terwijl ze in de auto stapt houdt ze zich vast aan de dakrand. Precies op de plaats waar de krassen zaten.
    Sindsdien let ik erop hoe iemand zijn handen plaats bij het in en uitstappen.
    Als ik dan een ring tegen de lak hoor tikken dan begin ik toch wel wat geirriteerd te raken.
    Hoe durft iemand mijn auto te beschadigen met volledig nutteloze, symbolische rommel?
    Kijk ook maar eens naar de lak onder de deurgrepen, ook daar staan vaak de krassen in veroorzaakt door mensen met een ring.

  14. #53

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EricSw Bekijk Berichten
    ...
    Waar wel regelmatig de rillingen van over de rug lopen dat zijn personen met ringen.
    Mijn vorige auto had diverse krassen in de dakstijl waar ik een tijd over heb lopen puzzelen waar die nou vandaan kwamen.
    Tot ik eens oplette hoe mijn moeder (op leeftijd) in de auto stapte.
    Terwijl ze in de auto stapt houdt ze zich vast aan de dakrand. Precies op de plaats waar de krassen zaten.
    Sindsdien let ik erop hoe iemand zijn handen plaats bij het in en uitstappen.
    Als ik dan een ring tegen de lak hoor tikken dan begin ik toch wel wat geirriteerd te raken.
    Hoe durft iemand mijn auto te beschadigen met volledig nutteloze, symbolische rommel?
    Kijk ook maar eens naar de lak onder de deurgrepen, ook daar staan vaak de krassen in veroorzaakt door mensen met een ring.
    Heel bekend...! Kijk ook maar eens naar auto's van 'oudere' mensen (lees 60+), ze zijn vaak in prachtige staat, maar hebben vaak vreemde gebruiksschades! Zoals die ene tak langs de parkeerplaats die na 4 jaar door de lak heen gestuurd is. idd de kraschades op stuur/pook en een hoop instapfrutsels en friemels.Vaak moet ook alles perfect in de kofferbak staan in een kunststofbak, maar is daarintegen het handschoenenkastje afgeladen met rotzooi die ze niet eens zien. De rest is dan vaak nog in onberispelijke nieuwstaat....

    Mijn vader is ook op leeftijd dat ie idd zo uitstapt! Gisteren heeft ie nog met de beringde vingers aan de gepolijste daklijst gehangen. Hij weet hoe ik ben met die auto's en zegt dan. "Ach, dat kan toch geen kwaad jongen!"...

    Die krassen onder deurgrepen zijn ook vaak van véééééeééél te lange nagels!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  15. #54
    Derrick's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    40
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Ik heb mijn Audi nog niet zo erg lang (2,5 maand ongeveer). Sinds dat ik deze heb ben ik veel meer gaan poetsen. Tot nu toe is het standaard 1x per week wassen. Hiervoor heb ik zo'n speciale washandschoen gekocht ipv een spons omdat ik me heb laten vertellen dat deze minder poetskrasjes veroorzaakt. Na het poetsen gebruik ik turle wax ice polish (voor tussen wax beurten in) of ik gebruik turtle wax ice wax (1x/maand).

    Verder ben ik altijd bezig met het vermijden van parkeerschade door op strategisch uitgezochte parkeerplekken te parkeren.

    Het dichtmaken van de kofferbak doe ik dmv een handgreep aan de binnenkant van de kofferbak. Hiermee kan ik hem een subtiele slinger geven waarna deze mooi dichtvalt. Nooit raak ik de lak direct aan.

    Roken is sowieso niet toegestaan in deze auto en als het even kan eten ook niet.

    Ook is het belangrijk niet te dicht op voorliggers te rijden, omdat dit steenslag zal opleveren.

    Helaas veroudert de auto constant, maar dit proces zal zoveel mogelijk moeten worden vertraagd! Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben, hoewel dit buiten dit forum waarschijnlijk een beetje obsessief zal overkomen..
    A3 8L 1.9 TDI 96 KW

  16. #55
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.540
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Welkom bij dit forum en het steeds groter wordende gezelschap van fanatieke poetsers en zuinig zijnde audibezitters.

    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  17. #56
    Applejuice's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    861
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Inderdaad welkom geheten bij de Anonieme Poetsers…ik bedoel de bekende Poetsers

    *** Q3 TFSIe Chronos Grey*** A1 8X 1.2 TFSi Phantom black *** ***
    Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets.


  18. #57
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.540
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Hallo, ik ben Erwin en ik ben verslaafd aan poetsen...

    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  19. #58
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    joh?
    en dat zeg je na de prijsuitreiking
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  20. #59
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Jij maakt er een beetje een potje van, we moeten jou maar eens wat intensiever gaan begeleiden
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  21. #60

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Hahahaha Ik heb mijn 1e Audi 2 weken geleden gekocht, omdat ik mn Hobby wagen (91 Trans Am TPI) alleen echt voor de hobby wil gebruiken, en niet mee naar de supermarkt mee op en neer hoef en door wind en sneeuw, heb ik dus een Audi A8 gekocht van een paardehandelaar. Want voor de winter wil ik wel een beetje auto hebben.
    Mooie auto op zich natuurlijk maar zowel van binnen en buiten erger dan een zwijnen stal.
    Stond al een hele tijd onder een boom onder de bladeren en vogelkak, van binnen helemaal onder de sigarette as en kruimels kinder plak en ga zo maar door.
    Erg zonde voor zo'n mooie dure wagen.
    Ma ja eenmaal bij mij voor de deur krijg ik toch poets kriebels wat ik ook bij mn hobby wagen altijd heb, Ik ben altijd netjes en zuinig op alles dus moet dat gewoon weer op orde komen, dus ben ik maar eens aan de slag gegaan met een soppie met schoonmaak azijn, want die nicotine geur was niet te harden..
    Ook schaamde ik me wel een beetje tegen over de buren met wat voor vies hok ik thuis aan kwam.

    Na 5 dagen schoonmaken en poetsen, polijsten,uitzuigen, schrobben en met een wattestaafje tussen alle naadjes het vuil er uit te hebben gepielt ,bleek dat er onderdat vuil eigenlijk nog een wel hele keurige wagen bleek te zitten.
    Vooral na het lederen intreur in het vet te hebben gezet kwam de hele auto ook van binnen weer helemaal tot leven.
    De wagen ziet er weer helemaal tiptop als nieuw uit en blingt als een spiegel, dat ik toch veel opmerkingen krijg van sjoo ma das een mooie wagen (^_^)

    Op het moment dat ik zelfs het motorblok aan het oppoetsen en detaileren was hoorde ik ineens een stem in mn hoofd zeggen, waar zijn we nu toch helemaal mee bezig,
    volgens mij was dit niet helemaal de bedoeling, ik stond even achter mn ooren te krabben.. waarom had ik deze auto nou ookal weer voor gekocht?

    Ik weet al waar dit op gaat uitdraaien, ondanks dat het mn daily is word ook deze weer een showpaardje met alle slapeloze nachten van dien..

    Dus bij deze een waarschuwing, als je een daily wilt waar je je niet druk hoeft te maken om een krasje of vuiltje, laat dan een Audi altijd staan en ga voor een Jap!

Pagina 3 van 12 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •