Pagina 5 van 12 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 237

Onderwerp: Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

  1. #81

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leon Bekijk Berichten
    Ahum, de Mrs is de eigenaar van de Allroad, dus jij hebt he-le-maal niks te vertellen..
    Ja poets, ik kan tenminste nog zeggen dat ik mijn eigen auto heb beschadigd...

    Enige straf die ik toen ooit heb gekregen, is dat de Daihatsu zo strak tegen de mijnes geparkeerd stond, dat ik niet in kon stappen.......
    In der Heimat des Audis

  2. #82
    gratje83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Posts
    1.504
    Kudos
    38
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andre A6 Avant Bekijk Berichten
    Ik weet zeker dat Erwin zijn 6 weer zal glimmen morgenmiddag (ondanks de regen) en dan zal die van mij er wel slecht uit zien (want ik kom met een beetje pech niet buiten vandaag, hopelijk morgenvroeg nog ff tijd voor een snelle zuig en was beurt)
    Je bent niet de enige.
    Morgen even snel een beetje water er overheen,en even de stofzuiger er door.
    Audi a4 3.0 v6 avant quattro
    Ross-tech hex+can VCDS
    vcdscodering@gmail.com

  3. #83
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.544
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Nou de mijne is van het weekend ook weer aan de beurt hoor...
    Vorige week nog even in de Collonite gezet... en lekkerrrrr!!!
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  4. #84

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Mijn vriendin zei gisteren nog: Je doet meer aan die auto dan in het huishouden. En och daar heeft ze dan wel weer gelijk in. Als ik alles in huis zo schoon, netjes en tot in de puntjes verzorg zoals bij de A6 dan zou ze zooooooo blij zijn. Letterlijke woorden van haar.... maar ja wat kun je daar nou op zeggen.
    » E-Tron Quattro Advanced ιι Pro Line S » A1 SB 1.4 TFSI S-Tronic ιι Pro Line S » OEM Ross-Tech VCDS »
    ————————————————————————

  5. #85
    Funkystuff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    476
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    - Ik loop liever iets verder maar dat ik wel het eerste of laatste parkeervak in een rij heb...weer 1x minder kans op een put in mijn deur van anderen

    - Wassen en stofzuigen doe ik niet zo vaak, maar ik klop wel elke week mijn matten uit, haal elke week een doekje over het hele interieur heen, en sop mijn velgen om de week
    Laatst gewijzigd door Funkystuff; 16-02-11 om 21:54.
    - 2003 A6 2.4 V6 125 kw. -


  6. #86
    MenW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Posts
    500
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Parkeer hem ook liever een stukkie verder, mijd drukke parkeergedeelten (bovenin plek zat).
    Met boodschappen liever 30 mtr lopen als een volle boodschappenkar in mijn portier of bumper.
    Verder 2-3x per jaar in de was (nu hetgeen wat iedereen zo lekker vindt ruiken Meguiars), maar de velgen
    houdt ik niet schoon. Probeer hem te wassen wanneer het uitkomt, en mijdt wasstraten.
    Woaaaww, wat een power!!!

    Audi 4 ever

  7. #87
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnwoo Bekijk Berichten
    Mijn vriendin zei gisteren nog: Je doet meer aan die auto dan in het huishouden. En och daar heeft ze dan wel weer gelijk in. Als ik alles in huis zo schoon, netjes en tot in de puntjes verzorg zoals bij de A6 dan zou ze zooooooo blij zijn. Letterlijke woorden van haar.... maar ja wat kun je daar nou op zeggen.
    herkenbaar!

  8. Ad
  9. #88
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    meestal om de week wassen. en dan komt de gehele collectie l'oreal van zolder/schuur!
    is wel dermate routine aan het worden dat ik niet echt uren bezig ben! werkt allemaal zeer therapeutisch!

  10. #89

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnwoo Bekijk Berichten
    Mijn vriendin zei gisteren nog: Je doet meer aan die auto dan in het huishouden. En och daar heeft ze dan wel weer gelijk in. Als ik alles in huis zo schoon, netjes en tot in de puntjes verzorg zoals bij de A6 dan zou ze zooooooo blij zijn. Letterlijke woorden van haar.... maar ja wat kun je daar nou op zeggen.
    Ik doe beide... Dan hebben we het thuis niet zo goed verdeeld, denk ik!
    In der Heimat des Audis

  11. #90
    eniejoy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Erg herkenbaar!! Ben blij dat ik niet de enige ben.

    Werk in een winkel dus moet mijn auto kwijt in de stad! Wat een hel! Kom in de ochtend aan rijden hele parkeerplaats leeg en helemaal voor mij zelf om een veilig plekje te vinden.. desnoods 2 parkeervakken in beslag nemen (bij mijn vorige werk heb ik namelijk diverse deukjes in mn deur gekregen:@ zelfs langs mn deur geschuurd met de voorbumper tijdends inparkeren? en geen briefje achterlaten :@ grrr) vandaar dat ik nu aso 2 plekken neem

    Rustig wegrijden en niet te hoge toeren tot de motor 90graden warm is.

    Elke week van binnen stofzuigen en doekje doorheen.. blijft niet lang schoon met een kleine van 2

    Motorkap bra om dooie vliegjes/steenslag tegen te gaan.

    Ik ben de enige die erin rijd, laatst Mrs keer geprobeerd te rijden en laat afslaan gelijk weer starten zonder te wachten op de gloeilampjes! Grrr.. Strak langs de stoeprandjes rijden Grrr.. Nu nooit meer Kreeg zij een Fordje KA

    Leuk topic trouwens!!

  12. #91
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    mijn vriendin mag erin rijden, alleen inparkeren mag ze NIET
    en ik heb haar al afgeleerd dat als ze niet koppelt, haar poot ook helemaal van het pedaal af is!
    ze vindt het zelf ook veel te eng om in de rs te rijden. veel te bang dat ze wat sloopt..... goed teken dus!

  13. #92
    MenW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Posts
    500
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Mijn vrouwlief rijdt ook dagelijks in de A3, en heeft totaal geen moeite met parkeren (zonder schade wel te verstaan), geen moeite met talud/stoepranden (borduurschade). En helpt indien gewenst ook mee met het poetsen/schoonhouden van de auto.
    En koppelen doet ze ook zoals het haar geleerd is, hoef 'r niets af te leren (alleen doorrijden met een koude motor) ;-)
    Woaaaww, wat een power!!!

    Audi 4 ever

  14. #93
    Daro
    Guest

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Elke week wassen, stofzuigen, 2x pm in de wax.
    Verder staat de Lord of The Rings altijd binnen indien thuis.
    Parkeer never nooit tussen auto's, dus mijd parkeergarages.
    Velgen ook binnenzijde wassen + de Milltek poetsen.

  15. #94
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.544
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Ondanks dat het onderwerp al even niet meer is aangesneden, lijkt het me niet dat de rest niet zuinig (meer) is.

    En aangezien we zondag met een paar malloten gaan poetsen in Lelystad, dacht ik... Laat men daar maar eens op reageren.

    Voor wie zich zondag nog verveelt... Poetsplekken zijn reeds vergeven, maar het staat je altijd vrij om even langs te komen,een bakkie te doen en bij te kletsen over optisch onderhoud aan je Audi. Adres: Farmworld Lelystad, Eendenweg 11

    Hoe ver wij gaan?
    Vorig jaar stonden we gezellig met -3 graden de auto te wassen op een ijsbaan, om vervolgens binnen in de verwarmde hal met onze audi aan het poetsen te slaan.

    Hoe ver ga jij?
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  16. #95
    orcinuses's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    560
    Kudos
    12
    Auto
    Audi V8
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    ik ben zo 1 die niet elke week of zelfs elke dag gaat poetsen oid..
    mijn typ44 - 100TD slaapt elke dag buiten en hij moet gewoon door dit bagger weer heen..
    ook straks bij sneeuw moet hij gewoon aan het werk.

    ik besteed wel veel aandacht onder de koetswerk..
    roest plekken worden grondig aangepakt, ik vertroetel het motortje met vol synthetische olie,
    en ik zorg dat alle elektronica werkt.

    interieur ben ik ook heel netjes op, ik werk helaas in de bouw waar het altijd vies is,
    dus ik heb een stevige stoel hoes en slijt vaste rubberen matjes.
    werk schoenen gaan altijd in de kofferbak!
    Laatst gewijzigd door orcinuses; 25-11-11 om 19:45.

  17. #96
    JM A7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    2.488
    Kudos
    620
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a6-owner Bekijk Berichten
    Daarvan zou ik dus écht over de rooie gaan.
    Kan me voorstellen dat vrouwen deze hobby/passie niet hebben, maar bij een nonchalante en onverschillige houding pak ik de sleutel af en krijgt ze een oud gebakje als daily en zoek het daar maar mee uit.
    Dus niet drillen... gewoon niet meer erin!
    Inderdaad; geen respect voor je auto, is geen respect voor jou! Sleutels afnemen en een oude fiets meegeven om boodschappen te doen.

  18. #97
    JM A7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    2.488
    Kudos
    620
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daro Bekijk Berichten
    Elke week wassen, stofzuigen, 2x pm in de wax.
    Verder staat de Lord of The Rings altijd binnen indien thuis.
    Parkeer never nooit tussen auto's, dus mijd parkeergarages.
    Velgen ook binnenzijde wassen + de Milltek poetsen.
    Ben van hetzelfde kaliber, maar dan wel minstens 2x p.week wassen; heb bovendien altijd een fles water in het koffer liggen, voor het geval een vogel op mijn heiligdom heeft gescheten en ik dit meteen op een zo veilig mogelijke manier kan verwijderen.

  19. #98
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.544
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Met de "babyshower" van Ketelapper over de oplevering van zijn A6 staat deze meteen met stip op 1 denk ik.

    Maar wie heeft er nog meer mooie verhalen?
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  20. #99
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    558
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Altijd leuk om te lezen dat je niet de enigste bent die een tik heeft, welke tegen het gestoorde aan grenst
    Ik herken vrijwel alle genoemde punten, alleen ben ik niet zo'n poetsfanaat wat betreft de buitenkant (na 1 rit wordt ie toch weer vuil, hahaha). Mijn top list is als volgt:
    1-wat voor mij echt belangrijk is, is dat hij motorisch PERFECT moet zijn; ben eigenlijk continu aan het luisteren of ik geen vreemde bijgeluiden hoor en vertrouw ik het niet, dan sta ik vrijwel direct bij de dealer (nog garantie) hahaha.
    2-parkeren: eerst zoeken naar een single parkeerplek, niet te vinden? dan helemaal aan het eind op de hoek parkeren en in parkeergarages is het meer een regel dan uitzondering dat ik in me uppie op de bovenste verdieping (ook weer op een hoek uiteraard sta) terwijl er op de verdiepingen beneden nog genoeg plek is.
    3-iemand anders mijn auto rijden? eeuh, nope. Alleen als ik echt weet dat ie net zo zuinig is met auto's als ik.
    4-eten/drinken in de auto? echt nie! dan maar ff stoppen bij een tankstation.
    5-kleine kinderen die op de achterbank gaan zitten en met hun schoenen tegen de achterkant van de voorstoelen leunen, grrrrrr.
    6-aub niet aan de knopjes zitten in de auto, heb dan altijd het idee dat ze het mollen
    7-leunen tegen de auto of half zitten op de motorkap, dan roep ik degene gewoon ff weg alsof ik iets moet vragen/laten zien etc
    8-en een laatste tik die ik kan bedenken nu is dat de navigatie elk jaar weer up-to-date moet zijn, waarom?? tjah, onverklaarbaar

    ach, ik hou gewoon van me auto
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  21. #100
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Mijn mond valt werkelijk open wanneer ik lees hoe er gereageerd wordt wanneer er door vrouwlief wat schade gereden wordt. Wij rijden beide in alle auto's en wanneer er schade ontstaat is dat maar zo. We zijn ook beide gewoon zuinig op de auto's!

    Jos.

    Lezen de vrouwen hier ook mee? Krijg net te horen dat ik hier altijd alles stuk maak..........

Pagina 5 van 12 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •