Pagina 1 van 12 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 237

Onderwerp: Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

  1. #1
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.540
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Zuinig op je Audi... Hoe ver ga jij daarin?

    Vele forummers (zoals ik) zijn erg zuinig op hun Audi.
    Geef hier aan hoe (extreem) ver jij daarin gaat.

    Om de aftrap maar meteen te maken:
    1. Ik ben een echte poetsfanaat waarbij ook in de nodige middelen en uren wordt geïnvesteerd.
    2. Vooral het zo lang mogelijk "nieuw" houden vind ik de sport. Er wordt in de auto absoluut niet gerookt, niet gegeten (zoals chips, chocola e.d.), geen natte kleding, geen modderschoenen.
    Wie is het extreemste van ons allemaal?

    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  2. #2

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Ach: je vraagt naar mij? Ik wordt soms beroerd van mezelf!

    Er is eigenlijk geen grens voor mij.
    Mijn 80's moeten spik en span onder een hoesje in de garage staan anders slaap ik niet.
    Naar meetings in de zomer rijdt ik het liefst met 90km/h om frontale vliegen tegen te gaan. Winters komen ze niet buiten, ook bij dauw/condensweer niet.
    Bij modderwegen draai ik zo mogelijk om. Ga zelden naar plekken die ik niet ken.
    (om een voorbeeld te noemen AACN heeft soms leuke meetings maar wellicht onbedoeld heeeeel vaak op onverharde parkeerterreintjes... bah! Voel me dan net een balletdanser van de verkeerde kant op een drassing voetbalveldje.. Brrr)

    Eten, vieze schoenen, voeten op het dashboard, onderuit hangen, zooi op de grond, rondslingerend spul, leunen tegen of op de auto is allemaal verboden.
    Is nieuw houden niet mogelijk, dan weer nieuw maken of 'beter' kopen qua onderdelen.
    Poetsen is het niet eens meer het is een gevecht tegen stof, vuil, vliegen en .... de tand des tijds!
    Ik kan er niks aan doen, ik had het al meteen met mijn type89 80 en daarna met mijn pas gefikste type81 80.
    Beschouw mezelf als licht gestoord op dit gebied.

    Ik heb het gelukkig niet met alle auto's. Alleen als er verdomd veel moeite in zit.
    Mijn dailyride coupé moet gewoon netjes zijn en heel, maar kan er eigenlijk totaal weer niet druk om maken... daarin eet ik gewoon en wat modderstrepen op de zijkant.. Couldn't care less! Laatst ook rustig mee op vakantie mee geweest. Moet er niet aan denken om met mijn andere auto's te gaan.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Allemaal +1, zal mijn aanvullingen bij het lijstje voegen

    1. Ik ben een echte poetsfanaat waarbij ook in de nodige middelen en uren wordt geïnvesteerd;
    2. Vooral het zo lang mogelijk "nieuw" houden vind ik de sport. Er wordt in de auto absoluut niet gerookt, niet gegeten (zoals chips, chocola e.d.), geen natte kleding, geen modderschoenen;
    3. Er wordt absoluut door niemand anders in gereden dan mijzelf, behalve als ik weet dat de ander net zo zuinig is op zijn auto als ik;
    4. Ik blijf net zo lang rondrijden totdat ik een goede parkeerplek heb gevonden (waarbij anderen de minste kans maken om schade te maken aan mijn auto). Als ik niet tevreden ben over de reeds uitgekozen parkeerplek bij gebrek aan beter, ben ik niet te beroerd om terug te gaan om hem opnieuw weg te zetten;
    5. Er liggen grote badhanddoeken in de achterbak, voor als er iets of iemand is die spullen in mijn achterbak wil vervoeren: 1 voor het voorkomen van eventuele krassen bij het in- en uitnemen, en nog 1 om op de bodem van de kofferbak te leggen om te voorkomen dat het enorm vies wordt


    Hmm, dat is hetgeen wat ik nu zo kan bedenken, er zullen vast meerdere dingen zijn.
    In der Heimat des Audis

  4. #4

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Oeei, dat is een hele goede!

    Qua poetsen gaat er inderdaad veel tijd in zitten, zeker als ik eenmaal begin moet alles netjes worden!

    maar ook qua rijden altijd aan het luisteren, geen bijgeluiden, loopt de motor netjes etc. etc....
    dit komt misschien ook wel omdat ik automonteur ben, maar het is om gek van te worden

    Het liefst zou ik hem in de woonkamer parkeren maar dat gaat niet werken.(Staat nu op een pleintje met voetballende kinderen en rond crossende fietsen)
    Geen 80 in z'n vijf, maar 80 in z'n Drive

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    48
    Posts
    202
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    pppffff...ik poets een keer per week maar voor de rest gewoon doen waarvoor die gemaakt is....rijden....en niet zuinig!

    Op de binnenkant ben ik wel erg zuinig...Leer wordt goed soepel gehouden en geen losse items in de auto....ik zit thuis ook niet op de bank in de rotzooi en dus in de auto ook niet...maar slechte wegen vermijden of proberen vliegen te ontwijken nee dat absoluut niet.

    Gisteren naar Supercardrive geweest met de RS6.....echt volgas door landswegen en ook over polderwegen!

    Ik zag daar het voorbeeld van hoe het volgens mij moet....een Ferrari liefhebber (Ferrari Testarossa): Super zuinig op zijn auto (bekleding echt nieuwstaat) maar wel volle bak rijden waar het kan! snelweg of polderweg maakte niets uit.

    P.S.

    - Wel apart trouwens om een Bugatti Veyron bijna volle bak (200+ km/h) over een polderweg te zien gaan!

    - tijdens tussenstop bij Hessing even gekeken naar de Lambo's ..... allemaal audi onderdelen.....haha
    RS6 518PK, 680 Nm...ze zuipt meer dan ik!


  6. #6
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Zuinig.....?

    Hahahaha.
    Altijd, op alles en helemaal op mijn liefje met 4 wielen.
    Poetsen, schoonhouden need i say more
    Regels over eten, gebruik...bedenk het maar, the whole sjizzel
    Absoluut ook Franx waslijst over leunen, zitten gebruiken....allemaal een no go.
    Uitlenen? Nee hoor, zelfs niet aan mijn Pa.
    Die snapt de hele veilgheids instructies over bv de velgen helemaal niet.

    Neee, het is niet "maar een auto"
    Maar hij moet wel gebruikt kunnen worden.
    Dus soms maar ogen dicht en even slikken'.
    (drie doorweekte wandelaars ophalen uit een wolkbreuk is niet leuk voor je interieur)

    Dus ja, zeer pietluttig, maar hij wordt wel gebruikt.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Posts
    211
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    De liefde voor een auto gaat ver

    Ik ben ook wel erg voorzichtig,
    - 1 keer per week ongeveer wassen natuurlijk
    - Net als Meaudix een kleed achterin, voor boodschappendoosjes op de achterbank.
    - Parkeer altijd in een hoek of naast een andere dure/verzorgde auto, die mensen schat ik hoger in en hebben respect voor andermans auto Beter voorkomen dan genezen...

    Huisregeltjes tijdens een rit:
    - Eten en drinken echt out of the question...
    - Als het regent lang de deur open laten staan of nog erger, het raam open doen is echt not done...
    - Verder van de ramen afblijven en niet aan alle knopjes komen en dan ben ik happy^^
    Laatst gewijzigd door AudiA6je; 19-09-10 om 23:50.

  8. Ad
  9. #8
    Registered Abuser Bwlian's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    33
    Posts
    8.259
    Kudos
    10
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Jullie gaan duidelijk té ver!

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Posts
    211
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Extreemst van ons allemaal: Franx.. Wtf man?!

    Respect dat je dat volhoud, dat dan weer wel...

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi200Turbo Bekijk Berichten
    Jullie gaan duidelijk té ver!
    Offtopic:
    't gaat te Fur... de baas dat is Fur, vièze to the Fur!


    Sorry, schoot er even in.

    Te ver of zuinig? Fine thin line
    In der Heimat des Audis

  12. #11
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Probeer zoveel mogelijk te mijden om meer dan één persoon mee te nemen. Omdat achterin erg weinig ruimte is met in en uitstappen. Alles word vies.
    Ook ik heb het bekende parkeerfobie, probeer hem altijd zo ver mogelijk van andere auto te parkeren. Ging bij mijn vorige school nooit, hekelde aan de scholieren daar omdat ze toch maar een auto hadden van een paar honderd euro. En daarom niet erg vonden om met hun deur tegen een andere auto te zitten.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    63
    Posts
    219
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Ik parkeer altijd zo ver mogelijk van de ingang van b.v. een supermarkt om kleine deukjes te voorkomen.
    En 's nachts parkeer ik mijn auto altijd in mijn garage.
    Verder regelmatig wassen (niet in wasstraat) en een paar keer per jaar poetsen.

  14. #13
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.540
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Stiekem herken ik mezelf toch een heleboel van de door jullie genoemde punten. Kun je nagaan hoe vanzelfsprekend sommige dingen al kunnen zijn.
    Maar de fobie om te luisteren naar geluidjes die er niet horen, het zoeken naar de juiste parkeerplaats (al is het helemaal achteraan)herken ik inderdaad ook.

    Ik overweeg zelfs voor de Mrs een andere auto (dus de 2e auto) aan te schaffen zodat ik in eerste instantie de 80 nét als Frankx ook op details kan terugbrengen in nieuwstaat. Nu wordt ie nog dagelijks gebruikt waardoor het bijhouden zoals Frank gewoon niet te doen is.

    Maar Frankx op nr 1 en Poets op 2 ben ik het eens...
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  15. #14

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SHIFTYxx Bekijk Berichten
    Extreemst van ons allemaal: Franx.. Wtf man?!
    Respect dat je dat volhoud, dat dan weer wel...
    Absoluut niet moeilijk... ik hoef ze namelijk niet te gebruiken, alleen wanneer ik dat wil dan kun je er héél anders mee omgaan.
    Met mijn dagelijkse kar doe ik niet zo moeilijk (klein beetje maar... )

    Haha, met de uitslag zou ik effe wachten op Ferry, die scoort ook lekker denk ik..
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  16. #15
    FerrySwart's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Bij mij blijft het bij geregeld wassen en af en toe poetsen. De tijd ontbreekt mij gewoon om dat elke week te doen, maar als ik zie dat ie vuil is gaat de spons erover.
    Roken in de auto is op straffe van iets vreselijks verboden, verder moeten mijn passagiers van mijn knoppen afblijven de de ramen dicht houden. Alleen mijn vrouw mag aan de knopjes van de radio en de airco komen. Het uitzoeken van een goede parkeerplaats herken ik ook. loop desnoods een heel stuk verder als ik een "veilige" parkeerplaats zie. De auto staat thuis op de oprit en dus veilig voor de deuren van aso's en op mijn werk heb een een heel aantal vaste veilige plekjes. Ook het luisteren naar vreemde geluidjes, trillinkjes, en ander onheil doe ik ook (ben ook een techneut). Dat gedoe met regen herken ik dan weer niet. De auto moet doen waarvoor ie is: Rijden en mij naar de plaatsen brengen waar ik wil zijn cq naar toe moet. Ik rij nooit nieuw, dus steenslag en kleine krasjes zitten nou eenmaal wel eens op de auto als ik hem 4 a 5 jaar oud koop. Die werk ik bij of laat die bij werken. Verder houd ik hem netjes maar ben daarin geen freak
    Audi A4 B7 2.0TDI avant multitronic uit 2005. 212.000Km, af fabriek navi, Carcheck systeem, bose speakers met subwoofer (af fabriek).

  17. #16

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Leuk topic!

    Schoonhouden lukt mij toch niet, vies zullen ze toch wel worden. Was ik wel weer.
    Parkeren probeer ik een beetje in de gaten te houden, maar ook dat lukt niet altijd (vooral thuis voor de deur niet)
    Vieze schoenen in de auto is soms onvoorkombaar, zeker met de daily, maar ik let er wel op.
    Eten ... als ik dat zou verbieden ben ik dagelijks 20minuten later op mn werk, dus helaas (mn vrouw dan, ik niet)
    Stoepranden worden ruim ontweken, mn laatste "encounter" was zo'n 8 jaar geleden (helpt ook dat ik thuis geen stoepranden heb)

    Kortom: Erg zuinig, maar niet tot in het extreme, dat is voor mij gewoon niet haalbaar. Sowieso met de daily niet, bij de S6 zijn de regels natuurlijk wat strenger, maar ook daar ben ik soms mee op pad als C de A3 mee heeft, dan is het ook onoverkomelijk dat daar e.e.a. aan spullen in gegooid wordt.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  18. #17
    Applejuice's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    861
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Beste freaks,

    Alles van het hierboven vermeldde kan ik ook op mijn lijstje zetten. Zoals A6owner al zegt zijn er vast nog wel een paar die er vanzelf ingeslopen zijn, maar gewoon zijn geworden. Maar goed dat de misses niet op het audiforum kijkt, want dan krijg ik een witte pyama met van die lange mouwen die op de achterkant worden vastgemaakt.

    *** Q3 TFSIe Chronos Grey*** A1 8X 1.2 TFSi Phantom black *** ***
    Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets.


  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a6-owner Bekijk Berichten
    Ik overweeg zelfs voor de Mrs een andere auto (dus de 2e auto) aan te schaffen zodat ik in eerste instantie de 80 nét als Frankx ook op details kan terugbrengen in nieuwstaat. Nu wordt ie nog dagelijks gebruikt waardoor het bijhouden zoals Frank gewoon niet te doen is.
    ...Ik ben zelfs aan het overwegen om een daily te nemen voor alle *mogelijke* plekken waar ik naartoe zou moeten gaan, maar mijn auto gewoon niet naartoe wil hebben!
    In der Heimat des Audis

  20. #19
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Pfff, leuk maar ook lastig onderwerp.
    Ook ik heb, net als Franx, de 'luxe' van meerdere auto's die dus ook allemaal anders gebruikt worden.

    De 'daily' (wij fietsen naar ons werk dus daily is een ons onbekend begrip) is de A6 Avant en staat gewoon buiten voor de deur en wordt ook gewoon gebruikt.
    Men een klein mannetje van 1 is dat ook binnenin niet echt schoon te houden, die eet koekjes en brood en dan gaat daar makkelijk wel eens wat naast (understatement). Reden voor mij om een lederen interieur te hebben; doekje erover en klaar. We laden 'm ook regelmatig vol om wel eens (een weekendje) weg te gaan. Dan is het soms proppen om alles erin te krijgen (het is een A6 Avant he, remember? ).
    Zo zijn we nu op Texel waar veel bagger op de weg ligt ('t waait en regent hier soms behoorlijk). De A6 ziet er niet uit, zowel van binnen (met beregende en bemodderde kleding instappen) als van buiten, modder, zooi....vies dus. Zal maar geen foto posten want dan krijg ik een ban.
    Dat ie vies wordt geeft eigenlijk ook niet, hij doet perfect waarvoor ie gemaakt is: ons zo comfortabel en veilig mogelijk vervoeren. En dan heb ik weer een reden om 'm daarna weer eens heerlijk te poetsen en verwennen

    M'n andere auto.....tja, daar ga ik wat anders mee om zeg maar.
    Die slaapt binnen, onder een pyama, accu los en 's winters op stallingswielen als het buiten guur en vooral pekelig is.
    De oerquattro komt dus alleen buiten met mooi weer en alleen als ik lange ritten ga maken. Korte stukjes zijn uit den boze.
    Ik ga er ook nooit boodschappen mee doen dus ik sta alleen met meetings op parkeerplaatsen. Ertegenaan leunen is killing voor de dader. Kijken mag nog net (heb wel altijd een doekje paraat voor het kwijl).
    We zijn er 3x mee op vakantie gegaan (nog in het kindloze tijdperk). Toen stond ie 's nachts gewoon buiten. Ik sliep toen enkele nachten heel slecht.

    Na een rit wordt ie in de garage eerst ontdaan van vliegenlijken en worden de velgen direct gewassen.
    Echt wassen hoeft eigenlijk niet vaak want hij wordt nooit echt vies. Dat beperkt ook evt. waskrassen. Ik kan dus ook gerust zeggen dat deze 25 jaar oude auto in mint condition is (ook technisch).
    1x per jaar wordt de lak helemaal onderhanden genomen (wassen, kleien, polijsten en waxen). Moet er dit jaar nog even de tijd voor vinden

    Kortom: de daily wordt gewoon gebruikt maar dat betekend niet dat ik er niet zuinig op ben. Met de oerquattro ga ik ver, heel ver.
    Zo te lezen gaat Franx nog wel wat verder dan ik

  21. #20

    Standaard Re: Zuinig op je Audi...Hoe ver ga jij daarin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuattroNL Bekijk Berichten
    Dan is het soms proppen om alles erin te krijgen (het is een A6 Avant he, remember? )
    Euhhh ... wat neem jij dan in vrédesnaam allemaal mee? Wij zijn laatst met 4 volwassenen naar Terschelling geweest, toen zat de A3SB niet eens half vol. En een paar weken daar voor 4 man van schiphol gehaald inclusief 5 koffers ; dat ging er ook met gemak in ....
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

Pagina 1 van 12 1234511 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •