Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: Audi A9 in de Autoweek

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.516
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard Audi A9 in de Autoweek

    Wat een plaatje. Ik kreeg de Autoweek met de post vanmiddag, dat is het voordeel van thuis werken

    http://www.autoweek.nl/video/2325/AutoWeek-Nieuws-13

    Cool.

    A9, S9, RS9, A9 Coupé.
    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI

  2. #2
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: Audi A9 in de Autoweek

    Zag hem gisteren inderdaad voorbij komen. Ben erg benieuwd wat het gaat worden.
    Een a9 cabrio lijkt me toch wel geweldig

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    2.458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi A9 in de Autoweek

    Bijna 1 april? Als die er komt wel een leuk ding

  4. #4
    ChrisQuattro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    565
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A9 in de Autoweek

    Mwah. Lijkt erg veel op de A7.. Vindt het nou niet echt vernieuwend.
    Audi 100 CS Quattro '86 & Audi 100 CS Quattro '87

  5. #5
    Audi SB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.399
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Audi A9 in de Autoweek

    Ik vind het een beetje een combo van de A5 en de A7. Het valt me op dat Audi al even niet meer echt vernieuwend uit de hoek komt. De A5 sportback en de A7 zijn bijna identiek (het interieur daargelaten), de A4 en de nieuwe A8 zijn ook vrijwel gelijk (A8 is iets groter, maar ok) ..
    Laatst gewijzigd door Audi SB; 31-03-11 om 19:12.


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.217
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi A9 in de Autoweek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door saso Bekijk Berichten
    Bijna 1 april? Als die er komt wel een leuk ding
    Ik denk het eerste, al speculeren over s9 EN rs9 zegt mij ......Hoaaaaaaaax.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7

    Standaard Re: Audi A9 in de Autoweek

    Hebben ze bij autoweek ooit meer gedaan, met de A8 avant
    Car: Honda
    Bike: Honda CB600F Hornet '09

  8. Ad
  9. #8
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    En volgens mij kwam die hoax met de A8 avant van Tom toenertijd.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  10. #9

    Standaard Re: Audi A9 in de Autoweek

    Klopt inderdaad.

    Ik zeg hoax!

  11. #10
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: Audi A9 in de Autoweek

    Zal het zo zeggen, het zal me niks verbazen... Nieuwsberichtje van november 2010: http://www.autofans.be/content/komt-er-een-audi-a9.

    Audi heeft weinig spectaculairs meer te bieden imo met een modellengamma dat helemaal nergens meer op slaat. Doe nog maar een A1 SB, een A3 sedan, een A1 cabrio, een Q3, of een Q6 tegen de X6, schei toch uit... Vroeger hadden ze een coupe, 80,90,100,200 en V8. Daarna een A3/S3, A4/S4, A6/S6, A8/S8 en later TT. Nu heb je een A1 (die niet goed verkoopt), A3, A3 SB, A3 cabrio, S3, RS3, A4, A4 avant, S4, A5, A5 SB, A5 cabrio, S5, RS5, A6, a6 avant, S6, A7, A8, S8, Q3 (is ie al officieel?), Q5, Q7, R8 en R8 spyder, TT, TTS, en TTRS. En alles wat ik vast en zeker nog vergeet. Je ziet amper het verschil als je achter een A4 of A8 rijdt. Ja, iets dikker, maar daar blijft het bij.

    Sorry, maar audi is echt de weg kwijt met al die modellen vind ik... De A5 voegt nog wel iets toe, maar het is echt een eenheidsworst. Allemaal ongeveer dezelfde grille, knipperlichtjes, lijnen en knopjes binnenin. En tegen prijzen die ik vaak niet in verhouding tot de concurrentie vind (wat ben je kwijt voor een A1 met wat opties, 35-40k?). Met vaak dezelfde motoren en onderdelen als een goedkopere skoda bijvoorbeeld. Het is dat china enzo booming is, want van de Nederlandse markt hoeven ze het niet te hebben, daar worden minder audis verkocht dan in 'crisisjaar' 2009 of 2010.

    Het zijn zeker fijne en comfortabele auto's, maar ik vind dat ze niet uniek meer zijn, en bijvoorbeeld het unieke/brute van een RS6 C5, RS2 of een A8 D3 PFL is ver te zoeken. Natuurlijk zijn er een paar gave wagens, maar een nieuwe A4 kan me echt niet boeien, buiten dat het natuurlijk gewoon een comfortabel wagentje is. Ik zou haast een A4 B6 avant mooier durven vinden dan een huidige A4 avant, al was het maar omdat die niet op een A8 of A1 lijkt van voren, maar gewoon zichzelf is.

  12. #11
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.217
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi A9 in de Autoweek

    Inderdaad, al is het anno 2011 voor de meesten meer een status reden dan vorm/kwaliteit om een audi aan te schaffen, ik zie er om me heen ook steeds meer verschijnen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  13. #12
    fronske's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    251
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A9 in de Autoweek

    Ik ben het met jorizz eens. Het is niet meer een a6, maar een grote a4 enz.
    Ow kijk eens een nieuwe a4, dan komt er vast ook een s4, rs4, a4 cabro en een avant.
    Allemaal zo voorspelbaar, beetje jammer.

  14. #13
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: Audi A9 in de Autoweek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fronske Bekijk Berichten
    Ik ben het met jorizz eens. Het is niet meer een a6, maar een grote a4 enz.
    Ow kijk eens een nieuwe a4, dan komt er vast ook een s4, rs4, a4 cabro en een avant.
    Allemaal zo voorspelbaar, beetje jammer.
    Wat wil je dan, dat ze om het spanned te houden maar een paar keer een S4 of een RS4 overslaan? Ja dan is het indd minder voorspelbaar of er in de toekomst weer een zal komen, maar maakt dat het er dan echt leuker op?
    Het zelfde geldt voor de Avant en cabrio etc... Audi zou wel heel gek zijn om daar opeens meet te stoppen

  15. #14
    Audi SB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.399
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Audi A9 in de Autoweek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xander15 Bekijk Berichten
    Wat wil je dan, dat ze om het spanned te houden maar een paar keer een S4 of een RS4 overslaan? Ja dan is het indd minder voorspelbaar of er in de toekomst weer een zal komen, maar maakt dat het er dan echt leuker op?
    Het zelfde geldt voor de Avant en cabrio etc... Audi zou wel heel gek zijn om daar opeens meet te stoppen
    Dat kan nog steeds, en is inderdaad ook het beste. Alleen kunnen ze wel wat vernieuwing brengen in de modellen die ze uitbrengen zodat ze wat minder hard op elkaar lijken.

  16. #15
    fronske's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    251
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A9 in de Autoweek

    Ze zouden echt niet moeten stoppen met het huidige programma, maar ik vond de r8 vernieuwend.

  17. #16

    Standaard Re: Audi A9 in de Autoweek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Y0®iZz Bekijk Berichten
    Zal het zo zeggen, het zal me niks verbazen... Nieuwsberichtje van november 2010: http://www.autofans.be/content/komt-er-een-audi-a9.

    Audi heeft weinig spectaculairs meer te bieden imo met een modellengamma dat helemaal nergens meer op slaat. Doe nog maar een A1 SB, een A3 sedan, een A1 cabrio, een Q3, of een Q6 tegen de X6, schei toch uit... Vroeger hadden ze een coupe, 80,90,100,200 en V8. Daarna een A3/S3, A4/S4, A6/S6, A8/S8 en later TT. Nu heb je een A1 (die niet goed verkoopt), A3, A3 SB, A3 cabrio, S3, RS3, A4, A4 avant, S4, A5, A5 SB, A5 cabrio, S5, RS5, A6, a6 avant, S6, A7, A8, S8, Q3 (is ie al officieel?), Q5, Q7, R8 en R8 spyder, TT, TTS, en TTRS. En alles wat ik vast en zeker nog vergeet. Je ziet amper het verschil als je achter een A4 of A8 rijdt. Ja, iets dikker, maar daar blijft het bij.

    Sorry, maar audi is echt de weg kwijt met al die modellen vind ik... De A5 voegt nog wel iets toe, maar het is echt een eenheidsworst. Allemaal ongeveer dezelfde grille, knipperlichtjes, lijnen en knopjes binnenin. En tegen prijzen die ik vaak niet in verhouding tot de concurrentie vind (wat ben je kwijt voor een A1 met wat opties, 35-40k?). Met vaak dezelfde motoren en onderdelen als een goedkopere skoda bijvoorbeeld. Het is dat china enzo booming is, want van de Nederlandse markt hoeven ze het niet te hebben, daar worden minder audis verkocht dan in 'crisisjaar' 2009 of 2010.

    Het zijn zeker fijne en comfortabele auto's, maar ik vind dat ze niet uniek meer zijn, en bijvoorbeeld het unieke/brute van een RS6 C5, RS2 of een A8 D3 PFL is ver te zoeken. Natuurlijk zijn er een paar gave wagens, maar een nieuwe A4 kan me echt niet boeien, buiten dat het natuurlijk gewoon een comfortabel wagentje is. Ik zou haast een A4 B6 avant mooier durven vinden dan een huidige A4 avant, al was het maar omdat die niet op een A8 of A1 lijkt van voren, maar gewoon zichzelf is.
    Ik sluit me bij elk woord hiervan aan. De A6 C6 facelift verschilt qua uiterlijk meer van de oorspronkelijke C6 dan het nieuwe type C7.. het unieke karakter van Audi gaat verloren. In de achteruitkijkspiegel kan ik pas vanaf dichtbij zien welk Auditype het is als ze nieuwer dan 2008 zijn.


  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    2.458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi A9 in de Autoweek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Y0®iZz Bekijk Berichten
    Zal het zo zeggen, het zal me niks verbazen... Nieuwsberichtje van november 2010: http://www.autofans.be/content/komt-er-een-audi-a9.

    Audi heeft weinig spectaculairs meer te bieden imo met een modellengamma dat helemaal nergens meer op slaat. Doe nog maar een A1 SB, een A3 sedan, een A1 cabrio, een Q3, of een Q6 tegen de X6, schei toch uit... Vroeger hadden ze een coupe, 80,90,100,200 en V8. Daarna een A3/S3, A4/S4, A6/S6, A8/S8 en later TT. Nu heb je een A1 (die niet goed verkoopt), A3, A3 SB, A3 cabrio, S3, RS3, A4, A4 avant, S4, A5, A5 SB, A5 cabrio, S5, RS5, A6, a6 avant, S6, A7, A8, S8, Q3 (is ie al officieel?), Q5, Q7, R8 en R8 spyder, TT, TTS, en TTRS. En alles wat ik vast en zeker nog vergeet. Je ziet amper het verschil als je achter een A4 of A8 rijdt. Ja, iets dikker, maar daar blijft het bij.

    Sorry, maar audi is echt de weg kwijt met al die modellen vind ik... De A5 voegt nog wel iets toe, maar het is echt een eenheidsworst. Allemaal ongeveer dezelfde grille, knipperlichtjes, lijnen en knopjes binnenin. En tegen prijzen die ik vaak niet in verhouding tot de concurrentie vind (wat ben je kwijt voor een A1 met wat opties, 35-40k?). Met vaak dezelfde motoren en onderdelen als een goedkopere skoda bijvoorbeeld. Het is dat china enzo booming is, want van de Nederlandse markt hoeven ze het niet te hebben, daar worden minder audis verkocht dan in 'crisisjaar' 2009 of 2010.

    Het zijn zeker fijne en comfortabele auto's, maar ik vind dat ze niet uniek meer zijn, en bijvoorbeeld het unieke/brute van een RS6 C5, RS2 of een A8 D3 PFL is ver te zoeken. Natuurlijk zijn er een paar gave wagens, maar een nieuwe A4 kan me echt niet boeien, buiten dat het natuurlijk gewoon een comfortabel wagentje is. Ik zou haast een A4 B6 avant mooier durven vinden dan een huidige A4 avant, al was het maar omdat die niet op een A8 of A1 lijkt van voren, maar gewoon zichzelf is.

    Eigenlijk wel mee eens, vroeger herkende je een Audi uit duizenden, een geheel eigen gezicht/model. Zet nu voor de grap maar eens op 100 meter een 3-serie Coupe en een A5 naast elkaar, in grote lijnen gelijk vind ik, zo geldt dat voor veel meer modellen. Pak beet tot 5-10 jaar geleden was een Audi een Audi, en daar leek eigenlijk geen enkel ander model auto op. De huidige modellen vind ik inderdaad ook "minder mooi" t.o.v. de concurrentie dan de "vroegere" modellen, die echt duidelijk mooier waren dan zijn concurrenten, A6/1998 tegen bijv 5-serie/1998, vind ik de A6 bijv. qua uiterlijk veel moderner ogen dan zijn concurrenten, en dat geldt voor meer modellen, zet maar eens A4/1997 tegen een 3 serie/1997. Dat is tegenwoordig beetje weg vind ik, alles lijkt meer op elkaar is meer eenheidsworst

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •