Zag hem gisteren inderdaad voorbij komen. Ben erg benieuwd wat het gaat worden.
Een a9 cabrio lijkt me toch wel geweldig
Wat een plaatje. Ik kreeg de Autoweek met de post vanmiddag, dat is het voordeel van thuis werken
http://www.autoweek.nl/video/2325/AutoWeek-Nieuws-13
Cool.
A9, S9, RS9, A9 Coupé.
Ik vind het een beetje een combo van de A5 en de A7. Het valt me op dat Audi al even niet meer echt vernieuwend uit de hoek komt. De A5 sportback en de A7 zijn bijna identiek (het interieur daargelaten), de A4 en de nieuwe A8 zijn ook vrijwel gelijk (A8 is iets groter, maar ok) ..
Zal het zo zeggen, het zal me niks verbazen... Nieuwsberichtje van november 2010: http://www.autofans.be/content/komt-er-een-audi-a9.
Audi heeft weinig spectaculairs meer te bieden imo met een modellengamma dat helemaal nergens meer op slaat. Doe nog maar een A1 SB, een A3 sedan, een A1 cabrio, een Q3, of een Q6 tegen de X6, schei toch uit... Vroeger hadden ze een coupe, 80,90,100,200 en V8. Daarna een A3/S3, A4/S4, A6/S6, A8/S8 en later TT. Nu heb je een A1 (die niet goed verkoopt), A3, A3 SB, A3 cabrio, S3, RS3, A4, A4 avant, S4, A5, A5 SB, A5 cabrio, S5, RS5, A6, a6 avant, S6, A7, A8, S8, Q3 (is ie al officieel?), Q5, Q7, R8 en R8 spyder, TT, TTS, en TTRS. En alles wat ik vast en zeker nog vergeet. Je ziet amper het verschil als je achter een A4 of A8 rijdt. Ja, iets dikker, maar daar blijft het bij.
Sorry, maar audi is echt de weg kwijt met al die modellen vind ik... De A5 voegt nog wel iets toe, maar het is echt een eenheidsworst. Allemaal ongeveer dezelfde grille, knipperlichtjes, lijnen en knopjes binnenin. En tegen prijzen die ik vaak niet in verhouding tot de concurrentie vind (wat ben je kwijt voor een A1 met wat opties, 35-40k?). Met vaak dezelfde motoren en onderdelen als een goedkopere skoda bijvoorbeeld. Het is dat china enzo booming is, want van de Nederlandse markt hoeven ze het niet te hebben, daar worden minder audis verkocht dan in 'crisisjaar' 2009 of 2010.
Het zijn zeker fijne en comfortabele auto's, maar ik vind dat ze niet uniek meer zijn, en bijvoorbeeld het unieke/brute van een RS6 C5, RS2 of een A8 D3 PFL is ver te zoeken. Natuurlijk zijn er een paar gave wagens, maar een nieuwe A4 kan me echt niet boeien, buiten dat het natuurlijk gewoon een comfortabel wagentje is. Ik zou haast een A4 B6 avant mooier durven vinden dan een huidige A4 avant, al was het maar omdat die niet op een A8 of A1 lijkt van voren, maar gewoon zichzelf is.
Wat wil je dan, dat ze om het spanned te houden maar een paar keer een S4 of een RS4 overslaan? Ja dan is het indd minder voorspelbaar of er in de toekomst weer een zal komen, maar maakt dat het er dan echt leuker op?
Het zelfde geldt voor de Avant en cabrio etc... Audi zou wel heel gek zijn om daar opeens meet te stoppen
Ik sluit me bij elk woord hiervan aan. De A6 C6 facelift verschilt qua uiterlijk meer van de oorspronkelijke C6 dan het nieuwe type C7.. het unieke karakter van Audi gaat verloren. In de achteruitkijkspiegel kan ik pas vanaf dichtbij zien welk Auditype het is als ze nieuwer dan 2008 zijn.
Eigenlijk wel mee eens, vroeger herkende je een Audi uit duizenden, een geheel eigen gezicht/model. Zet nu voor de grap maar eens op 100 meter een 3-serie Coupe en een A5 naast elkaar, in grote lijnen gelijk vind ik, zo geldt dat voor veel meer modellen. Pak beet tot 5-10 jaar geleden was een Audi een Audi, en daar leek eigenlijk geen enkel ander model auto op. De huidige modellen vind ik inderdaad ook "minder mooi" t.o.v. de concurrentie dan de "vroegere" modellen, die echt duidelijk mooier waren dan zijn concurrenten, A6/1998 tegen bijv 5-serie/1998, vind ik de A6 bijv. qua uiterlijk veel moderner ogen dan zijn concurrenten, en dat geldt voor meer modellen, zet maar eens A4/1997 tegen een 3 serie/1997. Dat is tegenwoordig beetje weg vind ik, alles lijkt meer op elkaar is meer eenheidsworst