Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 55

Onderwerp: Aflevering in Ingolstadt

  1. #1

    Standaard Aflevering in Ingolstadt

    Ik ga u nu een expliciete vraag stellen.

    Kon niets tot weinig vinden met de zoekfunctie.

    Zijn er hier leden die in de fabrieken in Ingolstadt zijn geweest of die hun nieuwe Audi daar hebben opgehaald?

    - Hoe was dat
    - Wat kun je verwachten

    Wie heeft daar ervaring mee?

    Mijn nieuwe Audi (3,2 FSI V6 Quattro PLB) staat in productieweek 14 en wordt in week 16 hier netjes door de dealer afgeleverd. We kunnen hem zelf helaas niet gaan halen.

    Maar mijn dealer heeft mijn vrouw en mij een uitje met vip behandlung aangeboden naar de fabrieken. Met beide handen aangenomen !

    Ik kan me bijna niet voorstellen dat er hier geen forumleden zijn die daar niet zijn geweest.

    Zo ja? Is het de moeite waard geweest? Wat was uw impressie?

    Zijn er mensen die hun evaringen willen delen?
    Quattro Rulez ! Autoliefde roest niet.

  2. #2

    Standaard

    Ben er geweest als hekkensluiter van onze 'European Tour'... :mrgreen:

    Is erg leuk om te doen... Uiteraard een rondleiding door de fabriek gemaakt, wat beslist interessant was. Toen wij er waren werd nét de Sportback 'geboren' en die was toen nog semi-geheim. Een deel stond nog onder de kleden, maar ze waren er net twee aan het testen dus wij waren denk ik een van de eersten om hem in levenden lijve te zien.

    Daarna ook het museum in geweest en daar een paar uren doorgebracht. Is ook zeer de moeite waard voor iedereen die van Auto's houdt, en zeker als je iets hebt met het merk en de historie daarvan.

    Trek maar rustig een dag uit, die breng je er makkelijk door!

    Tip, als je een hotel zoekt, het Kult Hotel is leuk om eens te doen, en vlak bij. 8)
    Audi S8

    "One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)

  3. #3

    Standaard

    Afhalen in fabriek, met rondleiding door de hallen, een super ervaring!
    Het is allemaal audi, op de weg in ingolstadt, in de parkings, de uitlevering. Maak veel fotos want achteraf wil je t allemaal nog eens beleven.

    Met de zoekfunktie op ingolstadt kun je toch wel een paar ervaringen vinden hoor.

    Helaas heb ik in IN te weinig fotos gemaakt, ik was veel te zenuwachtig.
    Maar in NSU was ook dik feest. Ik ga eind maart een rondritje doen langs IN en NSU om het allemaal nog eens over te doen, lekker eten, rondleiding, veel info, allemaal nieuwe auto's, mensen die trots hun auto's in ontvangst nemen, het is een belevenis die je wel elk jaar zou willen doen!

    http://www.audiforum.nl/phpBB2/viewt...ght=neckarsulm

    nog eentje

    http://rs6.com/forum/showthread.php?...ght=ingolstadt

  4. #4

    Standaard

    Dank Heren dank !

    Wat leuk, leuk vooruitzicht. 8)

    Sven S8 bedankt voor de hotel link, ja moet wel, maar ik ken Ingolstadt wel. Ken je het Ara Hotel, da's 4 sterren. In de oude binnenkern kun je heerlijk eten, bijvoorbeeld bij Gasthof zum Adler. Dat Kult hotel wil ik best wel eens proberen.

    Mooie Audi heb je Brammetje, mooie TT's daar... 8) 8) 8)

    Natuurlijk gaat de digitale camera mee. Zal ze hier allemaal uploaden !

    Maar ja.... ik kan niet elk jaar een nieuwe Audi kopen, dat wordt me een beetje te kostbaar.
    Quattro Rulez ! Autoliefde roest niet.

  5. #5

    Standaard

    Niet alleen lekker eten, als je toch te voet terug loopt naar het hotel, kan je er ook gote pinten krijgen :-D

    Wil je even opletten op de verbouwingen die ze aan het doen zijn aan het kundencenter, ik ben wel benieuwd hoever het staat, want in februari heb ik de reis maar afgezegd wegens alle werkzaamheden.
    Als t goed is moet praktisch alles weer geopend en vernieuwd zijn.

    http://www.audi.de/audi/de/de2/unter...ngszeiten.html

    Heel veel plezier alvast en maak ook zeker foto's van je eigen neuwagenabholung he!


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lolsmurf
    Dat Kult hotel wil ik best wel eens proberen.
    Je kunt er ook prima Japans eten trouwens, onder het hotel zit een goed Japans restaurant. (Wel even van tevoren reserveren!)

    (Ik krijg spontaan trek in Sashimi...) :-D

    En als je het hotel neemt pak dan een luxe kamer. Is de kleine toeslag zeker waard!

    NB: het moet je wel aanspreken natuurlijk, maar dat zie je op de foto's ook al. Ik ken ook mensen die er bang van zijn... :mrgreen:

    Zelf vond ik het wel een geinig hotelletje....
    Audi S8

    "One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)

  7. #7

    Standaard

    Goedenavond Heren !

    Dank Sven S8. 8) Ik vond het hotel al, ziet er goed uit en is ook vier sterren. Echter in Duitsland, in Bayern, is alles wel goed. Het staat trouwens gewoon online.

    http://kult-hotel.de/1024/start.html

    Sashimi dat lusten wij ook en na afloop een dikke pint. 8)

    Brammetje: komt voor elkaar hoor... de digi camera gaat natuurlijk mee, ook de video camera en knip alles wat los en vast zit daar. Anders doet mijn vrouw dat wel. :-D

    Ik wil dat gewoon een keer gezien hebben en nu heb ik de mogelijkheid aangeboden gekregen voor 2 personen, aangrijpen dus ! Ik werk zelf in de grote industrie en is altijd boeiend om te zien wat en hoe anderen wat maken voor andere mensen. 8)

    Nog een maandje, maar er komt zeker een impressie van dat uitje op dit forum zodat iedereen kan zien. :-D
    Quattro Rulez ! Autoliefde roest niet.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lolsmurf
    Het staat trouwens gewoon online.

    http://kult-hotel.de/1024/start.html

    Sashimi dat lusten wij ook en na afloop een dikke pint. 8)
    Ehm, ik had ook al een linkje in m'n eerste post gezet... :mrgreen: (blauwe lettertjes Kult Hotel)

    Pint lukt trouwens ook wel, er is ook een leuke (drukke) bar in het hotel.
    Audi S8

    "One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)

  10. #9

    Standaard

    Dit hotel is overigens vlakbij.

    Je zou het misschien kunnen lopen.

    De andere hotels liggen veel verder weg.
    Quattro Rulez ! Autoliefde roest niet.

  11. #10

    Standaard

    Ja stom Sven S8, inderdaad, ik heb niet op je blauwe letters geklikt. Waarom? Stond geen streep onder.

    Maar ja had hem zelf al gevonden. Zeker de moeite waard en lijkt me vrij nieuw. 8)

    Ik zal wel even bellen en daar gaan we dan maar heen.
    Quattro Rulez ! Autoliefde roest niet.

  12. #11

    Standaard

    Blauwe lettertjes vallen niet echt op idd, maar ja, nu weet je het.

    Je moet gewoon het hotel nemen wat jou het leukst lijkt hoor! Ik stelde het voor omdat het wel een leuk hotel is en ze ons destijds goed hebben ontvangen, met een leuke 'amuse' etc. Hotel heeft een vrij jeugdige sfeer. Ons beviel het wel. En weer eens wat anders dan anders...

    Lopen is op zich te doen, wij hebben een (Audi) taxi genomen. Kost geen ruk op die afstand en de auto kon uiteraard bij het hotel blijven staan.

    Het is een leuke plek om Audi's te spotten, je ziet er opvallend veel rondrijden, en zelfs de taxi's zijn Audi's. Ben er nog steeds niet achter of de bewoners van Ingolstadt erg trots zijn op 'hun' fabriek of dat ze korting krijgen... (Audi zal ook wel een belangrijke werkgever zijn).

    Vergeet ook het museum niet hè, naast de rondleiding ook zeker de moeite waard. En de museumwinkel heeft ook een hoop te bieden aan boeken, films, Audi gadgets en miniaturen. Zie Link
    Audi S8

    "One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)

  13. #12

    Standaard

    Leuke link dat audi forum, maar ik spreek en schrijf vloeiend duits.

    Nou er werken bij Audi AG 16.000 mensen hoor, wel belangrijk.

    Hotel is aardig, ziet er allemaal en nejes goed uit. 8)

    Ik wil zeker het NSU museum in en misschien kun je daar nog wat leuks kopen.

    Lopen, rijden, we zien wel, maakt me niks uit, maar zo op de plattegrond te zien moet te lopen zijn.
    Quattro Rulez ! Autoliefde roest niet.

  14. #13

    Standaard

    Audi AG heeeft 52.000 werknemers, waarvan er 32.000 in IN.

    IN: Zum Jahresanfang waren es 31.337 Mitarbeiter, davon 19.995 Arbeiter, 9.903 Angestellte und 1.439 Auszubildende.

    Im Neckarsulmer Werk sind 10.035 Arbeiter, 2.558 Angestellte und 822 Auszubildende beschäftigt.

  15. #14

    Standaard

    Ik had helaas pech; aangezien de fabriek in Ingolstadt aan het verbouwen was kon ik mijn nieuwe Audi A4 niet zelf ophalen maar moest ik wachten tot deze in Amersfoort bij PON werd afgeleverd. Inmiddels wel al opgehaald dus die grijns krijgt niemand meer van mijn gezicht...

  16. #15

    Standaard

    Ach ja, is sowieso een leuk tripje om een keer te doen met de nieuwe auto!
    Audi S8

    "One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)

  17. #16
    BeQuietAndDrive
    Guest

    Standaard

    Een vriend van me heeft het anderhalf, twee jaar terug gedaan met zijn A4 DTM. Was hem erg goed bevallen in elk geval!

    Misschien ietswat off-topic, maar ook vergelijkbaar. Ik ben niet al te lang geleden in Wolfsburg geweest. Daar kun je dan de VW fabriek bezoeken (indrukwekkend hoe snel ze daar Golfjes uitpoepen! :shock: ) maar er zit ook het Autostadt museum bij. En daar staan niet alleen maar VW's, ook 'vreemde merken'. Maar een mooie collectie is het zeker. Alle VW merken hebben hun eigen paviljoen, dus Bentley bijv. gericht op Le Mans, Lamborghini etc.

  18. #17

    Standaard

    Nog een vraagje:

    Mijn audi A3 SB wordt binnenkort besteld en wil hem bij de fabriek ophalen. Zijn jullie met auto heen en twee auto's terug gereden of zijn jullie met trein gegaan?
    Audi A3 Sportback 2.0TDI S-Tronic

  19. #18

    Standaard

    Is beiden goed te doen...

    Als je met z'n tweetjes bent is het natuurlijk leuker om samen met de nieuwe terug te rijden. Kun je een paar vrienden charteren met een auto dan kun je er een paar leuke dagen van maken en met twee auto's terug rijden...
    Audi S8

    "One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)

  20. #19

    Standaard

    Zo is het Svennie.

    Ja onze dealer doet aan PR met VIP behandeling dus wij mogen straks ook, heb juni gekozen. 8)
    Quattro Rulez ! Autoliefde roest niet.

  21. #20

    Standaard

    Leuk hoor! Kun je meteen mooi met de nieuwe... 8) Nou ja, je kunt straks kiezen met wélke nieuwe...
    Audi S8

    "One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •